_jedrek_ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 witam, mam takie pytanie czy mozliwe jest, ze po wlaniu preparatu do czyszczenia wtryskow auto bylo zamulone? Sytuacja ma sie nastepujaco zjezdzilem pod rzad 3 baki ze srodkiem do czyszczenia wtryskow, z tego 3 bak z wiekszym stezeniem tego srodka. Wczoraj zatankowalem auto juz bez dolewania specyfiku. Ku zdziwieniu mam odczucie, ze samochod lepiej przyspiesza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 placebo i nieobiektywne odczucia dolot i egra lepiej wyczysc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > witam, > mam takie pytanie czy mozliwe jest, ze po wlaniu preparatu do czyszczenia wtryskow auto bylo > zamulone? > Sytuacja ma sie nastepujaco zjezdzilem pod rzad 3 baki ze srodkiem do czyszczenia wtryskow, z tego > 3 bak z wiekszym stezeniem tego srodka. Wczoraj zatankowalem auto juz bez dolewania specyfiku. > Ku zdziwieniu mam odczucie, ze samochod lepiej przyspiesza Chłodniej się zrobiło, to i lepiej przyspiesza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Chłodniej się zrobiło, to i lepiej przyspiesza. A to ciekawe, weź no nam opowiedz o tej teorii coś więcej? Na Arktyce zatem diesel będzie ile razy szybszy od takiego samego użytkowanego w Kenii czy południowych Włoszech? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > A to ciekawe, weź no nam opowiedz o tej teorii coś więcej? Na Arktyce zatem diesel będzie ile razy > szybszy od takiego samego użytkowanego w Kenii czy południowych Włoszech? nie od dziś wiadomo , że chłodniejsze powietrze poprawia spalanie..... Niby po co intercooler w aucie ?:> Więc sorry, ale nie zabłysnąłeś swoją szyderczością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Co za środek lałeś?Bo coś dużo/często jakoś.Więc może przesadziłęś po prostu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > nie od dziś wiadomo , że chłodniejsze powietrze poprawia spalanie..... > Niby po co intercooler w aucie ?: Ponawiam pytanie. Niech kolega również się dołączy do odpowiedzi nt Arktyki i ciepłych krajów Teorie powiedziałeś dobrą, praktyka jest taka, że właśnie icek m.in ma za zadanie regulować to tak, że silnik przy +30 i minus 30 będzie działał poprawnie, a nie lepiej przyspieszał w zimne dni, a gorzej w ciepłe, a w deszczowe będzie zawieszenie bardziej miękkie? Weźcie no się uspokójcie, bo to MK a nie HP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > 3 bak z wiekszym stezeniem tego srodka. o ile większym ?? .... te preparaty są na bazie ropy i jakiś dodatków alkoholi , więc nie powinno zaszkodzić .... więc pewnie ci się wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Weźcie no się uspokójcie, bo to MK a nie HP Wróć do liceum czy szkoły podstawowej bo spałeś na fizyce.... Tak w chłodne jesienne dni , silnik ma większą moc ... ma to związek z gęstością powietrza. Różnice czuć zwłaszcza w turbodoładowanym dieslu ... I również zauważyłem ,że jak jest + 30 st to samochód gorzej przyspiesza niż jesienią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Ponawiam pytanie. Niech kolega również się dołączy do odpowiedzi nt Arktyki i ciepłych pkrajów A moge ja? > Teorie powiedziałeś dobrą, praktyka jest taka, że właśnie icek m.in ma za zadanie regulować to tak, > że silnik przy +30 i minus 30 będzie działał poprawnie, a nie lepiej przyspieszał w zimne dni, > a gorzej w ciepłe, a w deszczowe będzie zawieszenie bardziej miękkie? Tak. W cieple dni zawieszenie bedzie bardziej miekkie. > Weźcie no się uspokójcie, bo to MK a nie HP No wlasnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Różnice czuć zwłaszcza w turbodoładowanym dieslu ... I również zauważyłem ,że jak jest + 30 st to > samochód gorzej przyspiesza niż jesienią +1 W lecie muli, w zimie zdarza się że uślizg sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Zimne powietrze ma większą gęstość, co za tym idzie zawiera więcej tlenu, co wpływa korzystnie na spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Wróć do liceum czy szkoły podstawowej bo spałeś na fizyce.... Nie muszę wracać nigdzie...wolę do przodu niż do tyłu. > Tak w chłodne jesienne dni , silnik ma większą moc ... ma to związek z gęstością powietrza. Napisałem przecież że teorię powiedziałeś dobrą. > Różnice czuć zwłaszcza w turbodoładowanym dieslu ... I również zauważyłem ,że jak jest + 30 st to > samochód gorzej przyspiesza niż jesienią Proszę o konkrety, masz zadane pytanie Arktyka i Włochy, albo niech będzie PL i warunki +25 i -25 jakie są dostępne w naszym kraju. O ile procentowo silnik ma większą moc w zimie w stosunku do lata? Śmiało... Jeżdżę dieslami ponad 10 lat, w tym rocznie baaardzo różnymi modelami od starych po nowe, robiąc deko ponad przeciętne przebiegi polaków i nawet w gorącej Chorwacji przy temperaturach +35 a czasami więcej diesle nie puchły, więc śmiem stwierdzić, że różnica owszem może "jakaś tam" być, ale jest na tyle niewielka, że nie odczuwalna przy normalnej eksploatacji, a po autostradach w Cro samochody lekko nie miały, bo czasami z pełną parą leciałem, czyli ich graniczne wartości 190-220km/h. Więc to pozawala mi snuć nie tylko teorię (która jak piszę jest prawdziwa, jednak w sprawnym układzie niezauważalna), ale i źdźbło praktyki" z użytkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Nie muszę wracać nigdzie...wolę do przodu niż do tyłu. ja bym wolał do tyłu > Napisałem przecież że teorię powiedziałeś dobrą. od teorii do praktyki jeden krok. > Proszę o konkrety, masz zadane pytanie Arktyka i Włochy, albo niech będzie PL i warunki +25 i -25 Nie prowadziłem takich badań .... jeśli chodzi o spalanie , na pewno będzie lepsze , ale mamy inne problemy... niższa temp . oleju i płynów .... więc pewnie zwiększony opory silnika. > jakie są dostępne w naszym kraju. O ile procentowo silnik ma większą moc w zimie w stosunku do > lata? Nie prowadzę badań w tym temacie i nie zamierzam .... od tego są hamownie ,żeby to sprawdzić w różnej temp. > Śmiało... > Jeżdżę dieslami ponad 10 lat, w tym rocznie baaardzo różnymi modelami od starych po nowe, robiąc > deko ponad przeciętne przebiegi polaków i nawet w gorącej Chorwacji przy temperaturach +35 a > czasami więcej diesle nie puchły, więc śmiem stwierdzić, że różnica owszem może "jakaś tam" > być, ale jest na tyle niewielka, że nie odczuwalna przy normalnej eksploatacji, a po > autostradach w Cro samochody lekko nie miały, bo czasami z pełną parą leciałem, czyli ich > graniczne wartości 190-220km/h. Więc to pozawala mi snuć nie tylko teorię (która jak piszę > jest prawdziwa, jednak w sprawnym układzie niezauważalna), ale i źdźbło praktyki" z > użytkowania. Zapomniałeś o takim urządzeniu jak INTERCOOLER ..... on niweluje te różnice temp. o których mówimy , a skoro leciałeś ponad 200km/h to pewnie go miałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > witam, > mam takie pytanie czy mozliwe jest, ze po wlaniu preparatu do czyszczenia wtryskow auto bylo > zamulone? nie powinno. A weź Ty daj Alfie w palnik, przeciągnij ją wysokich obrotach - u mnie to działa koncertowo, zwłaszcza jak po dłuższym czasie wsiadam do auta Za autem jest czarno, ale wraca moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > różnica owszem może "jakaś tam" być, ale jest na tyle niewielka, > że nieodczuwalna przy normalnej eksploatacji A po co konkrety w %? Czuć to po prostu jak auto się zbiera latem i zimą. Co ciekawe, remap robiłem własnie w zimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Co za środek lałeś?Bo coś dużo/często jakoś.Więc może przesadziłęś po prostu... Liqui moly raz na caly bak. Pozniej stp tez na bak i na koniec stp ale na 30litrow, powinno byc na 70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > nie powinno. > A weź Ty daj Alfie w palnik, przeciągnij ją wysokich obrotach - u mnie to działa koncertowo, > zwłaszcza jak po dłuższym czasie wsiadam do auta Za autem jest czarno, ale wraca moc Alfa dostaje w palnik chyba za bardzo. Poki co chce poprawic korekty wtryskow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Zapomniałeś o takim urządzeniu jak INTERCOOLER ..... on niweluje te różnice temp. o których mówimy > , a skoro leciałeś ponad 200km/h to pewnie go miałeś Dlaczego uważasz że zapomniałem?Założyłeś, że piszę o czymś o czym nie mam pojęcia i kazałeś mi wracać się na fizykę, przeczytaj, że na temat icka to co napisałeś dokładnie napisałem to samo w poście #287223244, więc w końcu teraz sam przyznajesz że w sprawnym układzie nie będzie różnicy w ciepłe i zimne dni skoro icek niweluje te różnice to kolega nie powinien odczuwać żadnych różnic, czyż nie? W sprawnym samochodzie, ze sprawnym układem paliwowo-powietrznym w polskich warunkach różnice będą niezauważalne w codziennym użytkowaniu. Zgodzić się jedynie mogę, w przypadkach gdy auto zostało poddane modyfikacjom, a układ nie został odpowiednio zmodyfikowany, wtedy zaburzenia mogą być widoczne, bo IC np nie będzie wyrabiał i jak wiadomo zakłada się wtedy większy, ale nie o chiptuningu tu mowa. Uśmiechnąłem się jak zobaczyłem post kolegi co napisał o temp dlatego też zapytałem o statystyki i jak widać ten krok od fizyki teoretycznej do praktycznej może być dość spory a właściwie tym krokiem są producenci, którzy projektując układ założyli warunki temperaturowe w których przyjdzie mu pracować by robił to poprawnie. Tak czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > A moge ja? Tak oczywiście. > Tak. W cieple dni zawieszenie bedzie bardziej miekkie. A nie, nie możesz już, bo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, chodziło o deszczowe, nie ciepłe, dlatego nie pisz nic, bo znowu pomieszasz i wyjdą banialuki > No wlasnie No właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Liqui moly raz na caly bak. Pozniej stp tez na bak i na koniec stp ale na 30litrow, powinno byc na > 70 nic się nie może stać przy takich ilościach Ale i tak mam wrażenie ,że przesadzasz z tymi środkami ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Liqui moly raz na caly bak. Pozniej stp tez na bak i na koniec stp ale na 30litrow, powinno byc na > 70 A czasem nie powinno się tego używać na 5 czy na 10 tyś 1 butla na zbiornik i to jeszcze najlepiej jak się jedzie w dalszą trasę by ten zbiornik wyjeździć na 2-3 razy. Przynajmniej tak kiedyś pisali na tych butlach, od dawna nie używam i diesle mają się świetnie bez tego. A czytając AK kowalski może stwierdzić że jak zaleje oleju 2T do ropy, potem czyściwa do wtrysków, do silnika ceramizera to diesel przestanie kopcić, będzie cichy i szybszy w chłodne dni i zrobi 3mln km bez remontu (gdzie kowalski polski jeździ zazwyczaj 10-15 tyś rocznie). Wg mnie wystarczy go "normalnie" użytkować, w ten sposób może mu się nie pomoże, a przynajmniej się nie zaszkodzi. Wydaje mi się, że przesadziłeś z ilością preparatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Tak oczywiście. Super. Intercooler jako chłodnica powietrza doładowującego ma stabilizować temp powietrza zassanego. Tylko nie uwzględniłeś tego, że owo powietrze w niskiej temp nie dość że samo z siebie jest chłodniejsze, to jeszcze IC może je sprawniej chłodzić. Chyba że masz przed IC termostat który włącza go po przekroczeniu zadanej temp powietrza. Masz przed IC termostat? Pomiary lub obliczenia? Polecam hamownie i wykres mocy dla różnych temperatur Dodatkowo zagadka. Po co się stosuje natrysk wody na IC, lub przed zawodami wychładza IC choćby głupią gaśnicą? Skoro to ma nic nie dawać > A nie, nie możesz już, bo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, chodziło o deszczowe, nie ciepłe, Umiem umiem. Tylko Ty zmieniasz temat na poboczny (wilgotność w wykresie temperatury ) > dlatego nie pisz nic, by nie pisać banialuków > No właśnie. No właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > A czasem nie powinno się tego używać na 5 czy na 10 tyś 1 butla na zbiornik i to jeszcze najlepiej Na butli pisze , raz na 4 tys km ... W praktyce wystarczy raz na 10 tys km , choć gdy tego używałem nigdy nie zauważyłem żadnej różnicy w dymieniu czy spalaniu. > A czytając AK > kowalski może stwierdzić że jak zaleje oleju 2T do ropy, potem czyściwa do wtrysków, do > silnika ceramizera to diesel przestanie kopcić, będzie cichy i szybszy w chłodne dni i zrobi > 3mln km bez remontu (gdzie kowalski polski jeździ zazwyczaj 10-15 tyś rocznie). A ty dalej o tych chłodnych dniach .... ahhh poczytaj trochę o wpływie gęstości powietrza na spalanie i wzrost mocy silnika może ci się rozjaśni. > Wg mnie wystarczy go "normalnie" użytkować, w ten sposób może mu się nie pomoże, a przynajmniej się > nie zaszkodzi. Tu masz zdecydowaną rację .... lać i jeździć .... i nie ma problemów ... Choć nie ukrywam z olejem 2t próbowałem ;p > Wydaje mi się, że przesadziłeś z ilością preparatu. Przesadził To jak wsypywać 1kg proszku na jedno pranie ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Super. > Intercooler jako chłodnica powietrza doładowującego ma stabilizować temp powietrza zassanego. Zrób takie pomiary i wklej w innym watku, póki co snujesz zbędną polemikę-napisałem że w normalnym uzytkowaniu i w temp zachopdzących w naszym kraju różnice będą nieodczuwalne (pomimo, że wg fizyki będą, ze względu na te warunki co podajesz). Podałem też co to normalne użytkowanie, czyli w różnym zakresie prędkości i obrotów silnika oraz w różnych temperaturach. To są moje obserwacje z natury i z kilkudziesieciu diesli którymi jeździłem, bądź użytkowałem, nawet w upały nie było niedoboru mocy i odczuwalnej różnicy. Nie podważam praw fizyki, stwierdzam, ze układy w samochodach na tyle spełniają swoją funkcję, by nie było zauważalnych różnic ciepło-zimno, uważam również, że jeśli ktoś ma inaczej, to powinien przyjrzeć się szczelności układu bądź jego sprawności. Tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Dlaczego uważasz że zapomniałem?Założyłeś, że piszę o czymś o czym nie mam pojęcia i kazałeś mi > wracać się na fizykę, przeczytaj, że na temat icka to co napisałeś dokładnie napisałem to samo > w poście #287223244, więc w końcu teraz sam przyznajesz że w sprawnym układzie nie będzie > różnicy w ciepłe i zimne dni skoro icek niweluje te różnice to kolega nie powinien odczuwać > żadnych różnic, czyż nie? W sprawnym samochodzie, ze sprawnym układem paliwowo-powietrznym w > polskich warunkach różnice będą niezauważalne w codziennym użytkowaniu. Zgodzić się jedynie > mogę, w przypadkach gdy auto zostało poddane modyfikacjom, a układ nie został odpowiednio > zmodyfikowany, wtedy zaburzenia mogą być widoczne, bo IC np nie będzie wyrabiał i jak wiadomo > zakłada się wtedy większy, ale nie o chiptuningu tu mowa. Ok. rozumiem teraz ,że to rozumiesz.... Źle Cie w takim razie zrozumiałem .... Inna sprawa jakby nie miał IC .... Choć mimo iż mam IC w aucie jest on mało wydajny , gdyż przy temp przekraczających 35 miał wyraźne zmulenie. > Uśmiechnąłem się jak zobaczyłem post kolegi co napisał o temp dlatego też zapytałem o statystyki i > jak widać ten krok od fizyki teoretycznej do praktycznej może być dość spory a właściwie tym > krokiem są producenci, którzy projektując układ założyli warunki temperaturowe w których > przyjdzie mu pracować by robił to poprawnie. Tak czy nie? Jak wyżej ... już wiadomo o co chodzi .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Zrób takie pomiary i wklej w innym watku, póki co snujesz zbędną polemikę-napisałem że w normalnym > uzytkowaniu i w temp zachopdzących w naszym kraju różnice będą nieodczuwalne (pomimo, że wg > fizyki będą, ze względu na te warunki co podajesz). Zrób pomiary i obal to co podałem. Taka sama droga A różnice temperatur w naszym kraju sięgają spokojnie 50*, co jest wartością na pewno trudną do pominięcia > Podałem też co to normalne użytkowanie, czyli w różnym zakresie prędkości i obrotów silnika oraz w > różnych temperaturach. To są moje obserwacje z natury i z kilkudziesieciu diesli którymi > jeździłem, bądź użytkowałem, nawet w upały nie było niedoboru mocy i odczuwalnej różnicy. Nie > podważam praw fizyki, stwierdzam, ze układy w samochodach na tyle spełniają swoją funkcję, by > nie było zauważalnych różnic ciepło-zimno, uważam również, że jeśli ktoś ma inaczej, to > powinien przyjrzeć się szczelności układu bądź jego sprawności. Tyle. Ty nie czułeś, inni czują. I tyle w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > A ty dalej o tych chłodnych dniach .... ahhh poczytaj trochę o wpływie gęstości powietrza na > spalanie i wzrost mocy silnika może ci się rozjaśni. Co ma mi się rozjaśnić, że nie czuć różnicy w mocy w gorące dni w jakichś 70-80 samochodach w dieslu którymi dane mi było jeździć na przestrzeni kilkunastu lat? Teoria jest mi znana, teoria działa również w praktyce, tylko, że nie na tyle by to odczuwać, bo urządzenia zamontowane przez producenta (icek, przepływka,komp, inne czujniczki i duperelowate wężę) niwelują te różnice skutecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Co ma mi się rozjaśnić, że nie czuć różnicy w mocy w gorące dni w jakichś 70-80 samochodach w > dieslu którymi dane mi było jeździć na przestrzeni kilkunastu lat? > Teoria jest mi znana, teoria działa również w praktyce, tylko, że nie na tyle by to odczuwać, bo > urządzenia zamontowane przez producenta (icek, przepływka,komp, inne czujniczki i duperelowate > wężę) niwelują te różnice skutecznie. tego posta co napisałem olej już doczytałem reszte i odpisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Zrób pomiary i obal to co podałem. > Taka sama droga > A różnice temperatur w naszym kraju sięgają spokojnie 50*, co jest wartością na pewno trudną do > pominięcia Ping pong. > Ty nie czułeś, inni czują. > I tyle w temacie. Ach zapomniałem, że niektórzy są wybrani i czują różnice tak znikome. Niech będzie i tak, na czarodziejów z AK nie ma rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > tego posta co napisałem olej już doczytałem reszte i odpisałem Luz. Podszedłem do tematu z humorem bo rozśmieszył mnie post rwIcIka i stanął mi przed oczami dobrze pracujący diesel przy minus 27 tuż po odpaleniu, a drugi zasuwający po Saharze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Ty nie czułeś, inni czują. > I tyle w temacie. Ot właśnie, będzie się głupio upierał, skoro to po prostu czuć. Nawet zanim zrobiłem remap, to czułem że w zimie to auto "ma mooc". W lecie zaś odczucie było w drugą stronę: miałem wrażenie że strasznie go muli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > A to ciekawe, weź no nam opowiedz o tej teorii coś więcej? Na Arktyce zatem diesel będzie ile razy > szybszy od takiego samego użytkowanego w Kenii czy południowych Włoszech? biorac pod uwagę, że gęstośc powietrza przy normalnym cisnieniu atmosferycznym 1013 hPa w temp 26 stopni to jakies 1,180 kg/m3 a przy 12 stopniach 1,240 kg/m3 to przeciez latwo policzyc różnicę zawartości tlenu w m3. wiec jeśli by wziąć pod uwagę wilgotne, gorące powietrze przy niższym niż normalne ciśnieniu atmosferycznym a chłodne i suche powietrze przy ciśnieniu normalnym bądź wyższym (czyli powiedzmy różnicę lipiec - luty) to już trochę tego wyjdzie. Przepływomierz zmierzy, wtryski doleją i jakaś tam procentowa róznica w mocy może wyjść. Bardziej spektakularne będą różnice w zawartości tlenu w zależności od wysokości. Więc jeśli by odnieść się do twojego pytania ile razy diesel użytkowany w Arktyce będzie szybszy od diesla używanego w Kenii, i założyć że ten z Arktyki znajduje sie powiedzny na wysokosci 100 m npm a ten w Kenii na wysokosci 4000 m npm (Kenia ma ztcw dośc wysokie góry) to już różnice będą bardzo widoczne, rzędu nawet kilkudziesięciu procent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Wiesz, są osoby dla których stwierdzenie "czynnik chłodzący wiatru" powoduje szukanie prawnika i rozważanie kwestii czy się ich nie obraża czasem. Są też osoby dla których jedyna wymierna wiedza jest ta, którą posiedli i używają, nieważne jest źródło tej wiedzy, ważne że oni ją posiadają. Ba, są tacy co fizykę od nowa wymyślają. No i dobrze, subiektywne odczucia są takie jakie są i tyle. Ale wróćmy może do tematu środka do czyszczenia wtrysków bo moderatorom się nie spodoba i poślą nas do wszystkich diabłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Ot właśnie, będzie się głupio upierał, skoro to po prostu czuć. Hmm...remap powiadasz To ile w Twoim traci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Hmm...remap powiadasz > To ile w Twoim traci? A skąd ja mam wiedzieć? Nie jeżdżę na hamownię w zimie i w lecie. Ja mówię, że czuję jak auto się zbiera w zależności od temperatury. Po co Ci jakieś mierzalne wartości, skoro to po prostu czuć pod nogą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Hmm...remap powiadasz > To ile w Twoim traci? gdzieś trafiłem na jakieś testy na hamowni , gdzie silnik benzynowy 1.1 w fiacie seicento przy złym umieszczeniu dolotu , ciągnął ciepłe powietrze od głowicy zamiast spod zderzaka i tracił na mocy 5%. W autach do 100KM to nie jest dużo i przy normalnej jeździe pomijalne, ale już w autach z mocą 200-300 KM 5% to dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > witam, > mam takie pytanie czy mozliwe jest, ze po wlaniu preparatu do czyszczenia wtryskow auto bylo > zamulone? > Sytuacja ma sie nastepujaco zjezdzilem pod rzad 3 baki ze srodkiem do czyszczenia wtryskow, z tego > 3 bak z wiekszym stezeniem tego srodka. Wczoraj zatankowalem auto juz bez dolewania specyfiku. > Ku zdziwieniu mam odczucie, ze samochod lepiej przyspiesza Może środek zadziałał, rozpuścił osady. Może paliwo trafiłeś lepsze. Może wspomniany wpływ niskiej temperatury Kiedy zmieniałeś filtry paliwa i powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > A skąd ja mam wiedzieć? Nie jeżdżę na hamownię w zimie i w lecie. > Ja mówię, że czuję jak auto się zbiera w zależności od temperatury. > Po co Ci jakieś mierzalne wartości, skoro to po prostu czuć pod nogą? To lepiej sprawdź sobie układ, bo tej różnicy nie powinieneś czuć. Piszę całkiem poważnie i niech się inni userzy diesli wypowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > To lepiej sprawdź sobie układ, bo tej różnicy nie powinieneś czuć. Piszę całkiem poważnie i niech > się inni userzy diesli wypowiedzą. W turbodoładowanym dieslu , nowoczesnym , takie różnice nie powinny być wyczuwalne U mnie np. jak już wspominałem IC jest mało wydajny i za dużo nie daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > To lepiej sprawdź sobie układ, bo tej różnicy nie powinieneś czuć. Piszę całkiem poważnie i niech > się inni userzy diesli wypowiedzą. Jako były user fiata stilo jtd (10lat), twierdzę, że przy 0st jeździł sprawniej niż przy 25st, nie widzę miejsca na polemikę, tak było koniec i kropka Różnica również mocno zauważalna przy bravo t-jet w zależności od temperatury. przy 1.6tdi nie mam zdania, może jest różnica może nie ma, nie stwierdziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > To lepiej sprawdź sobie układ, bo tej różnicy nie powinieneś czuć. Piszę całkiem poważnie i niech > się inni userzy diesli wypowiedzą. Czuć różnicę w XP, którego silnik diesla nie posiada intercoolera. I o "puchnięciu" w gorące dni pisal na tym forum w dziale francowatych kolega, który dokładał do swojego pikusia intercooler. Fizyki nie oszukasz. pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 ja te same odczucia miałem w T4 noPB z mocą 200+KM... przy bardzo upalnym dniu czuć było, że jest bardziej mułowaty... może pomiary wskazałyby niewielkie odchylenia....tego nie wiem... ważne, że podczas normalnej jazdy czuć było różnicę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > To lepiej sprawdź sobie układ, bo tej różnicy nie powinieneś czuć. Piszę całkiem poważnie i niech > się inni userzy diesli wypowiedzą. 75 konna astra wyraźnie ożywa w zimne dni. Latem przy duchocie i niskim ciśnieniu mam wrażenie jakbym ciągnął przyczepę. Po włączeniu klimatyzacji to już w ogóle jakbym kotwicę zarzucił. Niestety przy słabych mocowo silnikach tę różnicę czuć dość wyraźnie bo tu każdy KM się liczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > To lepiej sprawdź sobie układ, bo tej różnicy nie powinieneś czuć. Piszę całkiem poważnie i niech > się inni userzy diesli wypowiedzą. ja nie widze roznicy miedzy zima i latem pewnie gdyby temperatura zmienila sie nagle to bylbym w stanie to zauwazyc nawet wlasnym tylkiem ale zazwyczaj jest tak, ze okres letni jest oddzielony od zimowego o kilka miesiecy, wiec ciezko jakies roznice zaobserwowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > A to ciekawe, weź no nam opowiedz o tej teorii coś więcej? Na Arktyce zatem diesel będzie ile razy > szybszy od takiego samego użytkowanego w Kenii czy południowych Włoszech? Im chłodniejsze powietrze, tym więcej jego dostaje się do spalenia paliwa. Po to m.in. montuje się intercooler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Im chłodniejsze powietrze, tym więcej jego dostaje się do spalenia paliwa. > Po to m.in. montuje się intercooler. Ale jak już napisałem-wiem co miałeś na myśli, chciałem tylko usłyszeć od Ciebie o Twoich doznaniach, jakiego rzędu są to różnice, bo w nowożytnym (założmy 10 lat i młodsze) nie powinno być to w ogóle zauważalne i właśnie dlatego w jednym z pierwszych postów wspomniałem o IC że jest po to by niwelować to, co tak obszernie kilku userów tu wspomniało, czyli fizykę. Co do CXP-o jakim silniku mowa?Użytkowałem 90KM HDI-bez różnicy czy lato czy zima. co do włączania klimy- tu się zgodzę, jest to dodatkowe obciążenie i różnie auta reagują, kiedyś marea TD 100 po włączeniu klimy zachowywała się jakby pług z tyłu wyrzucić, z 30% mocy traciło auto. Co do fiatów-MJetami za wiele nie jeździłem, więc się nie wypowiadam, być może w fiatach IC jest źle obliczony i nie wyrabia w lecie, w każdym bądź razie tak być nie powinno, za to w jtd 105KM z bravy różnicy nie ma, a śmiga takie po rodzinie. Co do samego preparatu do czyszczenia wtrysków-podchodzę do tego ze sporą rezerwą, w normalnym paliwie też są uszlachetniacze "myjące", w ostatnich 10 latach narobiło się dziesiątki różnych preparatów poprawiających to czy tamto, a w rzeczywistości poprawiają chyba tylko samopoczucie kupującego, że jak wydał kilkanaście złotych to będzie bolid "lepszy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Ale jak już napisałem-wiem co miałeś na myśli, chciałem tylko usłyszeć od Ciebie o Twoich > doznaniach, jakiego rzędu są to różnice, bo w nowożytnym (założmy 10 lat i młodsze) nie > powinno być to w ogóle zauważalne i właśnie dlatego w jednym z pierwszych postów wspomniałem o > IC że jest po to by niwelować to, co tak obszernie kilku userów tu wspomniało, czyli fizykę. Miałem 10-letnią Yariskę 1,4 D4D 75KM i naprawdę było czuć, że przy temp. +30*C nie jedzie, a w chłodne dni odzyskiwała werwę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Miałem 10-letnią Yariskę 1,4 D4D 75KM i naprawdę było czuć, że przy temp. +30*C nie jedzie, a w > chłodne dni odzyskiwała werwę A werwa nie była związana z włączoną klimą?Czyli dodatkowym obciążeniem...Małe silniki mocno odczuwają klimą, w takim matizie przy rozpędzaniu się (albo przy jeździe przy jakichś tam obr, nie pamiętam bo dawno temu miałem) automatycznie się odłączała żeby jakoś jechało to to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > A werwa nie była związana z włączoną klimą?Czyli dodatkowym obciążeniem...Małe silniki mocno > odczuwają klimą, w takim matizie przy rozpędzaniu się (albo przy jeździe przy jakichś tam obr, > nie pamiętam bo dawno temu miałem) automatycznie się odłączała żeby jakoś jechało to to. Nie, nie. Ewidentnie temp. powietrza dawała znać o sobie. Tam był intercooler na silniku i może dlatego nie potrafił odpowiednio schłodzić powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.