mrBEAN Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > dlaczego nie? wymiana części eksploatacyjnych to nie awaria Aktualnie w VAGu silniki to częśc eksploatacyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > Aktualnie w VAGu silniki to częśc eksploatacyjna kolega chyba nie pisał o vagu ja w superbie z przebiegiem 130000 wiedziałem, że trzeba go wymienić na inną służbówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > To może coś więcej o Ave napisz ? Wady, zalety? zalety - duze wygodne auto, zwykle bezproblemowe, po prostu lejesz paliwo i lecisz 1kkm bez przerw a potem mozna jeszcze cos podlubac na miejscu , automat dziala (chociaz w trybie Sport szarpie, wiec po prostu go nie wlaczam), silnik sie kreci dla mnie wystarczajaco (2litry diesel, jakis dosc mocny ale nigdy nie czulem potrzeby zajrzec do DR zeby zobaczyc co to dokladnie jest...), aktywny tempomat dziala prawie bez problemow - pare razy mnie przyhamowal na luku jak tir jechal obok, ale... daje rade jesli sie do niego przyzwyczaic, a i kuku stara sie nie zrobic, ja radar wyczuje ze moze byc strzal, to napina pasy, domyka okna, podnosi cisnienie w hamulcach - czyli przytula kierowce a musniecie hamulca powoduj gwaltowne spowolnienie za to 18" alusy 225/45 koledzy niszcza na potege , delikatne zawieszenie tez sie ciagle 'wygina' , obita klapa momentalnie zrudziala i takie tam > Mondeo bieorę pod uwagę ale nie mam przekonania 1.6Ecoboost w manualu daje rade . Diesel mnie nie przekonal, a nawigacja mnie ... gubi ale poza tym w wersji titanium to zacne auto > Passat...sam nie wiem, sporo kosztuje. To już Superb kombi bardziej paskiem jechalem tylko CC i to wynajetym, jakis benzynowy silnik, manual, auto poprawne, ale malo miejsca na glowe z tylu i swiszcze normalny passek pewnie bylby wygodniejszy, ale jakos nie bylo jeszcze okazji, wiec ciezko powiedziec na twoim miejscu szukalbym auta na mozliwie najwiekszym wypasie w automacie i z aktywnym tempomatem - a silnik... zeby bardzo nie mulil PS. najmniej (srednio) z zestawu Volvo D3, Ave i Mondeo pali benzynowe mondeo w manualu 2litrowe gnojowkowe Volvo i Ave maja srednie 'miejskie' spalanie po ~12litrow, a Mondek ~8l - na trasie diesle spadaja do ~10l (ale ekipa lata glownie po niemczech ze srednimi predkosciami >100km/h) a mondek nadal jakos kolo 9l wiec jak lubisz szybko latac to duzy diesel moze niekoniecznie byc ekonomiczniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 zdecydowanie Insignia po FL Nie wiem tylko czy zmieścisz się w kasie, ale może się udać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > Jak działa i jakie są główne zalety AKTYWNEGO tempomatu? radar > Czym się różni od std. tempomatu? radarem > Pytam, bo std tempomatu jakoś nie za bardzo lubię. ja tez zwyklego nie lubie generalnie dziala to tak - odpalasz tempomat, zadajesz predkosci i wybierasz odleglosc - przy czym sa 3 czy 4 poziomy a faktycznie przeklada sie to po prostu na odleglosc proporcjonalna do predkosci i wybranego poziomu, no i jedziesz... jesli nic z przodu nie ma to lecisz z zadana predkoscia, jesli cos jest to auto sie trzyma w zadanej odleglosci. Jesli cos ci wyskoczy nagle to auto przyhamuje, czasami nawet dosc gwaltownie jesli jest taka potrzeba. Mnie Ave pare razy zestresowalo, bo jak cos ci wskoczy przed nos na pas przy 160km/h to Ave dociaga dosc silnie pasy (przytula do fotela) domyka okna i podnosi cisnienie w ukladzie hamulcowym, wiec nawet delikatne musniecie powoduje ze auto gwaltownie hamuje. Oczywiscie jesli ktos ci wyskoczy naprawde bardzo blisko to Ave gwaltownie przyhamuje samo... na szczescie nikt mi nigdy w takiej sytuacji nie jechal 'na plecach' bo na 100% wpakowalby mi sie w bagaznik. Volvo ma chyba lepiej dopracowany soft niz Ave bo reaguje mniej gwaltownie, ale tez mu sie zdarza 'nakrzyczec' na kierowce tymi swoimi alarmami Do tego Volvo (a w kazdym razie ten XC60 D3 ktorego mam okazje od czasu do czasu powozic) ma lepszy system unikania kolizji - dziala od 0 i potrafi prowadzic 'cegle' nawet w stojacym korku, w Ave tempomat wylacza sie <40km/h i wtedy sam musisz pilnowac odstepu w korku Aktywny tempomat nie lubi sie z silnym deszczem - wtedy generalnie dziala ale czasami troche pozno reaguje. Nie lubi tez jak ktos jedzie srodkiem dwoch pasow - czasami jakby goscia nie widzial, a czasami reaguje przesadnie gwaltownie. Radar nie wydaje sie miec problemu z motocyklami i innymi malenstwami o ile nie jada przy krawedzi drogi. PS. W Ave i Volvo jest tez LKA (Lane Keep Assistant) - tylko ze ten z volvo jedynie krzyczy i musze go wylaczac po kazdym odpaleniu auta, a ten w Ave potrafi sam troche krecic kierownica - co jest plusem na autostradzie jak szamiesz kanapke i popijasz piciem z butelki, ale z drugiej strony koniecznie chce prowadzic srodkiem pasa co mnie troche irytuje, bo lubie lekko sciac luk... na szczescie w Ave system LKA jest domyslnie wylaczony i mozna sobie go po prostu na czas lunchu w aucie wlaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marecki Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 mialem podobny dylemat i pod koniec czerwca zamowilem superba kombi diesla 170 koni - manula. auto odbieram za tydzien - moze dwa. ceny superba i upusty sa bardzo dobre - stosunek jakosci do ceny rewelacyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > Niebezpiecznie jeździć 90 po autostradzie 130-140. Przy 160 było już 9l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 Mondziaka bierz - schodzący model da sie za dobre $$ wyrwać, a u mnie we fabryce użyszkodnicy chcieli przedłużać leasingi, bo tak im się dobrze jeździło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 > 130-140. Przy 160 było już 9l. Fiacior przy 180 na chwilowym pokazywał 22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > dlaczego nie? wymiana części eksploatacyjnych to nie awaria Owszem nie awaria, zadziwia mnie tylko, że w tym kraju najczęściej wygląda to tak, że ,,w moim samochodzie'' wymiana tego czy owego to eksploatacja, a u sąsiada to samo to ,,awaria'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Aktualnie w VAGu silniki to częśc eksploatacyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daryka Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Mondziaka bierz - schodzący model da sie za dobre $$ wyrwać, a u mnie we fabryce użyszkodnicy > chcieli przedłużać leasingi, bo tak im się dobrze jeździło. potwierdzam w klasie średniej chyba najlepiej prowadzące się wozidło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > zalety - duze wygodne auto, zwykle bezproblemowe, po prostu lejesz paliwo i lecisz 1kkm bez przerw > a potem mozna jeszcze cos podlubac na miejscu , automat dziala (chociaz w trybie Sport > szarpie, wiec po prostu go nie wlaczam), silnik sie kreci dla mnie wystarczajaco (2litry > diesel, jakis dosc mocny ale nigdy nie czulem potrzeby zajrzec do DR zeby zobaczyc co to > dokladnie jest...), aktywny tempomat dziala prawie bez problemow - pare razy mnie przyhamowal > na luku jak tir jechal obok, ale... daje rade jesli sie do niego przyzwyczaic, a i kuku stara > sie nie zrobic, ja radar wyczuje ze moze byc strzal, to napina pasy, domyka okna, podnosi > cisnienie w hamulcach - czyli przytula kierowce a musniecie hamulca powoduj gwaltowne > spowolnienie > za to 18" alusy 225/45 koledzy niszcza na potege , delikatne zawieszenie tez sie ciagle 'wygina' , > obita klapa momentalnie zrudziala i takie tam > 1.6Ecoboost w manualu daje rade . Diesel mnie nie przekonal, a nawigacja mnie ... gubi ale poza > tym w wersji titanium to zacne auto > paskiem jechalem tylko CC i to wynajetym, jakis benzynowy silnik, manual, auto poprawne, ale malo > miejsca na glowe z tylu i swiszcze normalny passek pewnie bylby wygodniejszy, ale jakos nie > bylo jeszcze okazji, wiec ciezko powiedziec > na twoim miejscu szukalbym auta na mozliwie najwiekszym wypasie w automacie i z aktywnym tempomatem > - a silnik... zeby bardzo nie mulil > PS. najmniej (srednio) z zestawu Volvo D3, Ave i Mondeo pali benzynowe mondeo w manualu > 2litrowe gnojowkowe Volvo i Ave maja srednie 'miejskie' spalanie po ~12litrow, a Mondek ~8l - na > trasie diesle spadaja do ~10l (ale ekipa lata glownie po niemczech ze srednimi predkosciami > wiec jak lubisz szybko latac to duzy diesel moze niekoniecznie byc ekonomiczniejszy Dzięki za obszerną odpowiedź. Niewątpliwie Ave jest ciekawą propozycją. Muszę się bardziej rozeznać w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Mondziaka bierz - schodzący model da sie za dobre $$ wyrwać, a u mnie we fabryce użyszkodnicy > chcieli przedłużać leasingi, bo tak im się dobrze jeździło. Tak jak pisałem wcześniej, Mondeo jest na mojej liście. Głównie ze względu na prowadzenie, bo jeżeli chodzi o wykończenie to Ford często jest jedna trochę za konkurencją. Jakbym miał lekko podsumować to w grę wchodzą: - Superb kombi - Mondeo raczej liftback - Ave kombi - Passat z dobrego źródła - Laguna (chociaż nie przepadam za tym autem, nie wiem czemu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > zdecydowanie Insignia po FL Nie wiem tylko czy zmieścisz się w kasie, ale może się udać. Jechałem Insignią z przed FL. IMO nie najlepiej się prowadziła przy wyższych prędkościach. Miałem wrażenie podobne jak w O II, że to auto ucieka na wietrze z toru jazdy (może to wina zbyt mocnego wspomagania ). Po trasie byłem zmęczony Auto w sumie nie najbrzydsze, ale nie do końca mi pasowało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > kolega chyba nie pisał o vagu > ja w superbie z przebiegiem 130000 wiedziałem, że trzeba go wymienić na inną służbówkę Jakie były powody ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Jakie były powody ? zaczął brać olej i płyn chłodzący, dodatkowo dsg potrafił nieraz szarpnąć przy niskich biegach po takim przebiegu trzeba by wyminić już pewnie trochę gratów przy 120000 wymieniałem zawias przód (amorki) no i kompletny okład hamulcowy, no ale to raczej standard przy tym przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > zaczął brać olej i płyn chłodzący, dodatkowo dsg potrafił nieraz szarpnąć przy niskich biegach > po takim przebiegu trzeba by wyminić już pewnie trochę gratów No niestety dlatego DSG trochę mnie odstrasza. Niemniej wszedzie czytam, że trzeba w niej wymieniać olej co ok. 60kkm. Co do oleju, do kolegi octavia potrafi wciągnąć między przeglądami (wg. wskazań więc obstawiam 25kkm) sporo ponad 2l a ma przebieg. ok. 140kkm > przy 120000 wymieniałem zawias przód (amorki) no i kompletny okład hamulcowy, no ale to raczej > standard przy tym przebiegu To uznajemy za standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > No niestety dlatego DSG trochę mnie odstrasza. Niemniej wszedzie czytam, że trzeba w niej wymieniać > olej co ok. 60kkm. > Co do oleju, do kolegi octavia potrafi wciągnąć między przeglądami (wg. wskazań więc obstawiam > 25kkm) sporo ponad 2l a ma przebieg. ok. 140kkm > To uznajemy za standard a Ty nie celujesz w nowe auto? wtedy dsg bym się nie obawiał, nawet przy tych 130000km pracowała bardzo dobrze, ale zdarzało się jej mocno szarpnąć np. przy ruszaniu, czy zmianie z 2 na 1, ale to nie było za każdym razem, wydaje mi się, że spokojnie z kolejne 20000 bym nim zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 21 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > a Ty nie celujesz w nowe auto? Rozważam nowe ale nie ukrywam, że też zastanawiam się nad 2-3 latkiem ( z niewysokim przebiegiem), który ma już sporą utratę wartości za sobą. Wiem, że to zawsze ryzyko, ale muszę przekalkulować > wtedy dsg bym się nie obawiał, nawet przy tych 130000km pracowała > bardzo dobrze, ale zdarzało się jej mocno szarpnąć np. przy ruszaniu, czy zmianie z 2 na 1, > ale to nie było za każdym razem, wydaje mi się, że spokojnie z kolejne 20000 bym nim zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Rozważam nowe ale nie ukrywam, że też zastanawiam się nad 2-3 latkiem ( z niewysokim przebiegiem), > który ma już sporą utratę wartości za sobą. Wiem, że to zawsze ryzyko, ale muszę > przekalkulować wiadomo, że 2 latek to najlepszy zakup, tylko moze być ciężko znaleźć coś z mały przebiegiem, to raczej bedzie auto poflotowe, więc i przebiegi raczej konkretne w każdym bądź razie - powodzenia w poszukiwaniach, bo z auta na 100% będziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Tak jak pisałem wcześniej, Mondeo jest na mojej liście. Głównie ze względu na prowadzenie, bo > - Mondeo raczej liftback Te somsiad, pójdź do salonu i zobacz jak widać (a w zasadzie nie widać) do tyłu w Mondeo LB - to jest dramat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artifax Napisano 21 Października 2013 Udostępnij Napisano 21 Października 2013 > Te somsiad, pójdź do salonu i zobacz jak widać (a w zasadzie nie widać) do tyłu w Mondeo LB - to > jest dramat. Ja tam tragedii nie widzę, a mam spoiler na klapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 22 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2013 A i40 w kombi? Miał ktoś styczność z tym autem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 22 Października 2013 Udostępnij Napisano 22 Października 2013 > Aktualnie w VAGu silniki to częśc eksploatacyjna Wczorajszy Motor... O silniku 1.2 105 KM TSI. Redakcja napisała,że przewidywany okres żywotności silniczka pi * drzwi = 250k km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.