Skocz do zawartości

Dudnienie opony ? łożysko ? nie szumi przy skręcie w prawo


andre1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem a mianowicie dudni od około 60km/h.

Miałem wcześniej opony Ventus sport dudniło przy 40 km/h

Kupiłem Toyo Proxes R32 dudni przy około 60 km/h

Dudnienie ustaje przy skręcie w Prawo - cisza po prostu...

I teraz pytanie ponieważ postawiłem na łożysko podniosłem tył i nie było nic słychać niepokojącego koło obracało się swobodnie i brak luzów koła ani szumu.

Podniosłem przód i koło obracało się z pewnym oporem więc postawiłem na łożysko przednie prawe.

Kupiłem używaną zwrotnicę lecz nic się nie zmieniło

Co to może być? Opony które kupiłem też tak głośne? ale czy wyciszały by się przy skręcie w prawo ? swieca.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przeguby? To by wskazywało na któryś...

wewnętrzne wymieniane miesiąc temu zewnętrzne nie ruszane aczkolwiek nic nie strzela przy skręcie.

Słychać od 60km/h jak by to były opony, ale opony by przestawały szumieć i dudnieć przy skręcie w prawo ? raczej nie frown.gif

Łożysko tylne sprawdzałem po podniesieniu nic nie słychać a koło obraca się swobodnie.

Dudnienie roznosi się po całym aucie i w zasadzie nie wiadomo czy z przodu czy z tyłu panic.gif

Jadąc po prostej drodze dudni zmiana pasa na prawy chociaż by i "odciążenie" prawej strony niweluje buczenie , przy jeździe na wprost znów to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem używaną zwrotnicę lecz nic się nie zmieniło

A nie prościej było wymienić łożysko?

Może w tej używce też jest walnięte.

> Co to może być? Opony które kupiłem też tak głośne? ale czy wyciszały by się przy skręcie w prawo ?

zamień koła z lewej na prawą ,przejedź się i jeżeli coś się zmieni się to znaczy opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie prościej było wymienić łożysko?

> Może w tej używce też jest walnięte.

> zamień koła z lewej na prawą ,przejedź się i jeżeli coś się zmieni się to znaczy opony

Opony podmieniłem nic - dalej to samo

przód sprawdzony

Ale z tyłu (oczywiście oprócz hamulców które z lewej strony tak samo się zachowują) - prawa strona słychać chyba łożysko, co sądzicie ?

PRAWA STRONA

LEWA STRONA

Wydaje mnie się że z prawej strony może być łożysko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opony podmieniłem nic - dalej to samo

> przód sprawdzony

> Ale z tyłu (oczywiście oprócz hamulców które z lewej strony tak samo się zachowują) - prawa strona

> słychać chyba łożysko, co sądzicie ?

> PRAWA STRONA

> LEWA STRONA

> Wydaje mnie się że z prawej strony może być łożysko

mcPerson na amorze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie były takie objawy: przy jeździe na wprost dudnienie, przy skręcie w lewo jeszcze glośniejsze, przy skręcie w prawo prawie cisza. Wymieniłem przednie prawe łożysko i problem znikł smile.gif Przy skręcie w prawo, łożysko zostaje odciążone bo ciężar przejmuje strona lewa stąd też robi się cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie były takie objawy: przy jeździe na wprost dudnienie, przy skręcie w lewo jeszcze

> glośniejsze, przy skręcie w prawo prawie cisza. Wymieniłem przednie prawe łożysko i problem

> znikł Przy skręcie w prawo, łożysko zostaje odciążone bo ciężar przejmuje strona lewa stąd

> też robi się cisza.

Szumiało Ci tak jak mi na filmiku może ?

Bziunia tutaj filmik z TYŁU smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podniesionym aucie bylo cos slychac, ale dzwiek byl inny po prostu zwykly szum, natomiast w czasie jazdy dudniło. Ale u Ciebie na podniesionym słychać ewidentnie jakies cykliczne tarcie. Wyjmij klocki, sprawdz czy nic nie ociera o tarcze i zakręć kołem, bo mi sie wydaje, że akurat na tych filmikach slychac tarcie o tarcze np klockow w jednym miejscu, a łożyska to swoją droga o wymiany.

A tak btw ja tez szukalem na rozne sposoby tego buczenia, aż w końcu pojechalem na warsztat, podniesli auto, wystarczylo ze mechanior zakreccil lekko kolem w przodzie i od razu powiedział, że łożysko, mimo tego, że dzwiek dla mnie wydawal sie normalny zlosnik.gif

Edit. skoro przy skręcie w prawo robi się cicho to masz do wymiany prawe łożysko, ja obstawiam, że w przodzie. Nie ma co szukać dziury w calym smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na podniesionym aucie bylo cos slychac, ale dzwiek byl inny po prostu zwykly szum, natomiast w

> czasie jazdy dudniło. Ale u Ciebie na podniesionym słychać ewidentnie jakies cykliczne

> tarcie. Wyjmij klocki, sprawdz czy nic nie ociera o tarcze i zakręć kołem, bo mi sie wydaje,

> że akurat na tych filmikach slychac tarcie o tarcze np klockow w jednym miejscu, a łożyska to

> swoją droga o wymiany.

> A tak btw ja tez szukalem na rozne sposoby tego buczenia, aż w końcu pojechalem na warsztat,

> podniesli auto, wystarczylo ze mechanior zakreccil lekko kolem w przodzie i od razu

> powiedział, że łożysko, mimo tego, że dzwiek dla mnie wydawal sie normalny

> Edit. skoro przy skręcie w prawo robi się cicho to masz do wymiany prawe łożysko, ja obstawiam, że

> w przodzie. Nie ma co szukać dziury w calym

w tym sęk że przednie prawe wymieniłem (kupiłem całą zwrotnicę i nic się nie zmieniło)

Popatrz dobrze na filmik w PRAWEGO tylnego koła ewidentnie słychać szum, czy tylko ja to słyszę ? panic.gif

lewa strona jest cicha (oprócz klocków)

prawa słychać jakiś dzwięk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź łożysko podpory półośki długiej,

tył ewidentnie szumi, na dodatek tarcza jest krzywa co też słychać, to cykliczne ocieranie, może sie w jeździe objawiać "łomotem" od określonej predkości, podobnie miałem gdy pogięło mi przednie tarcze, od 70 km słychać i czuć było dudnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź łożysko podpory półośki długiej,

> tył ewidentnie szumi, na dodatek tarcza jest krzywa co też słychać, to cykliczne ocieranie, może

> sie w jeździe objawiać "łomotem" od określonej predkości, podobnie miałem gdy pogięło mi

> przednie tarcze, od 70 km słychać i czuć było dudnienie

W prawo skręcając jest cichutko więc prawa strona by pasowała.

Tarcze powoli jak słychać mają dość ale w prawym tyle coś więcej słychać i chyba kupie łożysko bo czuje że załatwi sprawę.

Smaru nie wywaliło a przynajmniej jeszcze nic nie zaobserwowałem(nie mam nawet czasu zdjąć koła i się przyjrzeć)

Ps. Teraz już od 40 i w górę dudni, ale z tarczami też kolega może mieć rację smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W prawo skręcając jest cichutko więc prawa strona by pasowała.

> Tarcze powoli jak słychać mają dość ale w prawym tyle coś więcej słychać i chyba kupie łożysko bo

> czuje że załatwi sprawę.

> Smaru nie wywaliło a przynajmniej jeszcze nic nie zaobserwowałem(nie mam nawet czasu zdjąć koła i

> się przyjrzeć)

> Ps. Teraz już od 40 i w górę dudni, ale z tarczami też kolega może mieć rację

Naprawione - kupiłem Tylną przednią piastę z łożyskiem SKF

Nastała cisza IThankYou.gif

Co ciekawe łożysko nie miało oporu toczenia jakoś drastycznie większego więc ciężko do zdiagnozowania było, lecz się udało. Dodam jeszcze, że lekki luz był i po zdjęciu tarczy było słychać że jest uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naprawione - kupiłem Tylną przednią piastę z łożyskiem SKF

Tylną, czy przednią w końcu? hmm.gifzlosnik.gif

> Nastała cisza

Lewy tył wymieniłem, nastała cisza, a wydawało się we wnętrzu, że to z przodu gdzieś crazy.gif

> Co ciekawe łożysko nie miało oporu toczenia jakoś drastycznie większego więc ciężko do

> zdiagnozowania było, lecz się udało. Dodam jeszcze, że lekki luz był i po zdjęciu tarczy było

> słychać że jest uszkodzone.

To tak jak u mnie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylną, czy przednią w końcu?

> Lewy tył wymieniłem, nastała cisza, a wydawało się we wnętrzu, że to z przodu gdzieś

> To tak jak u mnie

Przód prawy kupiłem wymieniłem zwrotnice - nic nie dało

przyjrzałem się tyłowi raz jeszcze i zdecydowałem się na wymianę-skutki są bardzo pozytywne- jest cisza smile.gif

Tylko przy montażu nie miałem przyrządu do wkręcania tłoczków, i trzeba je cofnąć bo blokują klocki lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przód prawy kupiłem wymieniłem zwrotnice - nic nie dało

> przyjrzałem się tyłowi raz jeszcze i zdecydowałem się na wymianę-skutki są bardzo pozytywne- jest

> cisza

> Tylko przy montażu nie miałem przyrządu do wkręcania tłoczków, i trzeba je cofnąć bo blokują klocki

> lekko.

Ja taki przyrząd na szybko kombinowałem z długiej śruby, kilku dużych podkładek i klucza od kątówki zlosnik.gifok.gif

Ważne, że cisza nastała, czyli mój typ okazał się trafiony 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "ojców sukcesu" jest wielu

Blokowało koło, w którym wykonywana została naprawa

parę godzin spędzonych na wymianie zacisku, odpowietrzaniach, smarowaniach, podmieniania czego się da i nic. Co się okazało?

Klocki mają trzpienie które muszą być proste aby tłoczek mógł się zagnieździć, u mnie przeskakiwał- przemienione stronami klocki i poskładane, blokowanie koła ustało. Taka rada dla potomnych, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.