mireq Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 Przyszla pora zeby zrobic z silnikiem przy okazji wymiany rozrzadu i pozbyc sie problemu spalania oleju. Glowica pojdzie do sprawdzenia i planowania, zostana wymienione pierscienie, bo na pewno zapieczone (przypadlosc tego silnika). Zastanawiam sie co jeszcze wymienic/zrobic "przy okazji"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 przemyśl czy jest sens ładować kasę mój brał litr polsyntetyka na tysiąc km przy przebiegu ok 175 tys km po zrobieniu płukanki i wlaniu syntetyka zaczął brać jakieś 1.5- 2 l na 15 tys km teraz ma ok 250-260 tys-auto w PL więc dokładnie nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > co jeszcze wymienic/zrobic "przy okazji"? Po co zdejmować głowicę, to są koszty i niepotrzebne ryzyko.... Uszczelniacze zaworów bym wymienił, prędzej tędy olej ucieka, niż przez pierścienie... A pierścienie można wyeliminować pomiarami kompresji na sucho i z olejem. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Tak bez sprawdzenia co jest przyczyną? Wg mnie niepotrzebnie generujesz koszty całej tej naprawy. Jeśli kopci po nocy i przez kilka sekund po odpaleniu to uszczelniacze będą do wymiany, tu można pokusić się też o wymianę prowadnic oraz ewentualnie zaworów. Wszystko zależy od tego co i w jakim stanie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 Byla sprawdzana kompresja i na stowe sa to pierscienie, zreszta to typowa przypadlosc tego silnika. Uszczelniacze zaworowe raczej trudno wymienic bez zdejmowania glowicy. Macie jeszcze pomysl co zrobic przy okazji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Byla sprawdzana kompresja i na stowe sa to pierscienie, zreszta to typowa przypadlosc tego silnika. > Uszczelniacze zaworowe raczej trudno wymienic bez zdejmowania glowicy. > Macie jeszcze pomysl co zrobic przy okazji? jeżeli wiadomo na 100% że to pierścienie to sprawa jasna, a przy okazji tak jak koledzy pisali wymieniłbym uszczelniacze zaworowe, sprawdził zawory, gniazda, chyba tyle, a z ciekawości będziesz wymieniał na nominalne ? brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VojciechU Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Byla sprawdzana kompresja i na stowe sa to pierscienie, zreszta to typowa przypadlosc tego silnika. > Uszczelniacze zaworowe raczej trudno wymienic bez zdejmowania glowicy. > Macie jeszcze pomysl co zrobic przy okazji? Ja robiłem to samo w czerwcu. Żeby się na podnośniku nie bawić to silnik wyciągnięty górą, od razu zmienione wszystkie uszczelniacze i oringi, komplet sprzęgła, rozrząd itp itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Uszczelniacze zaworowe raczej trudno wymienic bez zdejmowania glowicy. Można wymienić bez zdejmowania głowicy, trzeba tylko zdjąć rozrząd i wałki rozrządu, ale już do wymiany pierścieni tłokowych trzeba zdjąć głowicę, bo dołem tłoków nie wyjmiesz... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > jeżeli wiadomo na 100% że to pierścienie to sprawa jasna, > a przy okazji tak jak koledzy pisali wymieniłbym uszczelniacze zaworowe, sprawdził zawory, gniazda, > chyba tyle, > a z ciekawości będziesz wymieniał na nominalne ? > brat tak, nominalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Ponoć do mojego silnika sa 2 rodzaje pomp wody: RUVILLE 65343 ROUVILLE 65309 Czy jest ktos w stanie zweryfikowac jaka powinienem kupic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Wkładanie nowych pierścieni do 10-letniego silnika to nie jest dobry pomysł. Co do pompy zobacz jaki masz numer silnika. Jeśli 02MV7224, lub 20U75998, lub mniejszy to ta pierwsza. Jeśli większy to ta druga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Wkładanie nowych pierścieni do 10-letniego silnika to nie jest dobry pomysł. rowniez przy przebiegu niewiele ponad 100k? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Jeśli chcesz to zrobić porządnie to tak. W praktyce trzeba zrobić pomiary średnicy cylindra w dwóch płaszczyznach i min. trzech poziomach, żeby się przekonać, czy jest wytarty równomiernie (a raczej nie będzie). Innymi słowy wymiana "na pałę" może się udać, albo w krótkim czasie pogorszyć stan silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krykys Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Czyli jeżeli stwierdzimy, że wyniki pomiarów poziomów będą się różnić, to co dalej aby było OK? Parę razy wymieniałem pierścienie (zawsze raczej w starych silnikach) przy okazji innych prac i zawsze było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Dalej trzeba cylindry wyrównać, co w praktyce oznacza szlif na nadwymiar i wymiana tłoków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > rowniez przy przebiegu niewiele ponad 100k? moim zdaniem jest dużo większa szansa, że się uda niż, że się nie uda, no ale... pewności mieć nie będziesz dopóki nie zaczniesz jeździć po wymianie i nie pojeździsz trochę, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Innymi słowy wymiana "na pałę" może się udać, albo w krótkim czasie pogorszyć stan silnika. Zależy jak rozumieć "krótki czas" . Ja od wymiany pierścieni zrobiłem ponad 15kkm i w sumie jak wcześniej brał tak między 0,5 a 1L półsyntetyka na 1kkm, tak po wymianie pierścieni na 10kkm dolałem może 500ml, pózniej wymieniłem olej i jak dzisiaj sprawdziłem to od wymiany, czyli ok 5kkm nie zauwazyłem ubytku na bagnecie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krykys Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Kiedyś w swojej poprzedniej Astrze (X16SZ) stukał mi tłok na sworzniu na 4 cyl. Przy okazji regeneracji głowicy wymieniłem 2 i 4 tłok, kpl. panewek i pierścieni na wszystkie. Pomiary cylindrów średnicówką faktycznie wykazywały ich lekką "jajowatość" (teraz dokładnie nie pamiętam jakie to były wartości). Przejechałem tym autem jeszcze 46 tys. km bez problemów (silnikowych) i sprzedałem kupując obecne. Myślę, że demontaż głowicy jest dobrym pretekstem do, przynajmniej, sprawdzenia stanu pierścieni, panewek, a przy tym wykonania pomiarów. Jeśli wszystko to jeszcze wykonuje się samemu, myślę, że jest to oczywiste - jeżeli u mechanika to wiadomo, że zwiększa to koszty, ale jednak chyba warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 Uszczelki ELRINGa, natomiast pierscienie MAHLE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 > Uszczelki ELRINGa, natomiast pierscienie MAHLE? Uszczelki Elring'a nie są złe ale wykonanie z tego co udało mi się porównać to Victor Reinz jest lepszy i nie zawsze droższy. Pierścienie tak jak mówisz, albo MAHLE albo Goetze (Federal Mogul). Z tym, że wymiana pierścieni bez szlifu to trochę ryzyko. Owszem, można to zrobić ale na jak długo będzie ok to już co innego. Na ileś kkm powinno być ok ale wielkich przebiegów na tym się raczej nie zrobi, niż gdyby zrobił szlif itd. To są już niestety koszty ale...zależy co kto chce robić i na jak długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 > Uszczelki ELRINGa, natomiast pierscienie MAHLE? Elring robi na oryginał dla Opla wiele rzeczy np uszczelniacze zaworowe, simeringi choć oczywiście nie cały asortyment. Jeżeli chodzi o uszczelniacze zaworowe to moim zdaniem Goetze jest lepsze od Elringa. Z kolei Reinza nie stosowaliśmy w serwisie więc się nie wypowiem ale dużo dobrego słyszę o tej firmie więc chyba zacna. Pierścienie Mahle są na pewno OK. brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2013 Jeśli chodzi o uszczelki to niezmiennie polecam: Victor Reinz, Goetze, Elring, Corteco i Glaser (w sumie teraz to to samo chyba co Goetze). Pierścienie: Kolbenschmidt lub Mahle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwpraca Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 A ja założyłem pierścienie łódzkiej Primy i jeździły bez problemu parę lat, teraz dalej jeżdżą u nowego właściciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 A jaki olej zalac po remoncie ...syntetyk? teraz jezdze na polsyntetyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > A jaki olej zalac po remoncie ...syntetyk? teraz jezdze na polsyntetyku. Polecam Orlen Platinum MaxExpert XD 5W-30 lepszy od GM-owego Dexos 2 5w-30 , a w zbliżonej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > Polecam Orlen Platinum MaxExpert XD 5W-30 lepszy od GM-owego Dexos 2 5w-30 , a w zbliżonej cenie błagam... mega noszące info. Ja polecam siurabura 1500W100 900 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > Jeśli chodzi o uszczelki to niezmiennie polecam: Victor Reinz, Goetze, Elring, Corteco i Glaser (w > sumie teraz to to samo chyba co Goetze). powiem tak: burdel na rynku wielki Kupujesz Glaser, dostajesz Reinza. Kupujesz Reinza, dostajesz ...tego samego Reinza. Dziwne czasy. Firmy ktore podałeś: nic dodać, nic ująć. Jestem w fazie euforii bo moja ex X14NZ wreszcie zasłużyła na nową UPG + kpl przy tej okazji i Mamuśka mówi że teraz to szatan nie auto i o to chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 CC700 mojej mamy, jak z bratem robiliśmy to też odżyło W tym aucie awaria UPG to prawie zawsze kłopoty z odpaleniem po nocy Mimo wszystko, nawet najlepszej uszczelki, choćby to był metalowy Cometic, nie zastąpi odpowiednie przygotowanie głowicy, a potem jej montaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > A jaki olej zalac po remoncie ...syntetyk? teraz jezdze na polsyntetyku. ja bym zrobił tak: zaraz po remoncie minerał lub półsyntetyk i pojeździć 1kkm na tym oleju, a potem wymianka na pełny syntetyk (nazwę producenta wstawić taką jaką kto lubi). Później olej wymieniać co 15kkm i spokój, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 Zwłaszcza do metalowej uszczelki trzeba wszystko przygotować idealnie. Nie tylko płaskość, ale i chropowatość powierzchni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 14 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > CC700 mojej mamy, jak z bratem robiliśmy to też odżyło tam jakiejś paniki nie było, tylko od roku niepokojąco pociła się głowica od strony skrzyni i lekkie bąbelki (naprawdę sporadycznie). Tak na razie dociągnąłem śruby i na chwilę pomogło. A że przyszedł czas na 3 zmianę rozrządu to sobie mówię: świetny moment na UPG. Nie to auto - wczoraj jeździłem, zachowuje się jak w 2001 I ciekawostka: Astra coś świec nie lubi, jakbym ich nie dokręcił - po jakimś czasie jakaś luźna. A jak je dowaliłem w mojej opinii za bardzo, to w jednej z nich cały porcelanowy wkład latał góra/dół w stosunku do metalowego korpusu Różne rzeczy widziałem ale świecy pracującej ruchem posuwisto-zwrotnym: nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Macie jakies doswiadczenie z pierscieniami Kolbenschmidt? vs. Mahle, Goetze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 > Macie jakies doswiadczenie z pierscieniami Kolbenschmidt? vs. Mahle, Goetze? akurat wymieniłeś - jak dla mnie - absolutny TOP, kolejność dowolna W tym przypadku decyduje cena zakupu, ew. własne przekonania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2013 Goetze zasłużenie na końcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.