Skocz do zawartości

nowoczesne lekkie auto - projekt


Roman XXL

Rekomendowane odpowiedzi

> pewnie przy innym stopniu sprężania, co wyklucza niskie koszty

> a 150Km przy 1000kg to żaden szał, można jechać w zasadzie cały czas z butem w podłodze (co

> poniekąd jest przyjemne bo auto nie zaskoczy)

dodaj do tego skrócone napędy, kilka zakrętów i robi się przyjemnie. Bardzo przyjemnie. przyjemność z jazdy daje trzymanie się blisko granicy utraty przyczepności (gdziekolwiek by nie była) a nie prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z bmw jest ten problem, że można do niego napchac naprawdę sporo wyposażenia. Moj też niby jest

> ciezki, a na wadze było nawet mniej niż w dowodzie. Fakt, że po wyjęciu kanapy i oparc. W

> sumie pożycze to auto jeszcze raz i pojadę na wagę.

krótkie pytanie: dlaczego nie 120i? Przecież masa na starcie praktycznie ta sama bo to 4cyl. a moc nawet 170 koni. Po co sie męczyć w dłubanie jakiegoś mało rozwojowego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że w E30 z ponad 1200kg da się zejść do około 880kg ale to już dużo zabawy

Jakie to e30 z silnikiem R4 waży ponad 1200kg? Moje e36 1.8 sedan z lpg, felgami 16", dwie poduchy, elektryka przód, el. szyber, akumulator większy od serii, nic nie odchudzane waży 1240kg (dokładnie 600kg przód i 640kg tył). Bez lpg już wychodzi około 1200kg. Obstawiam, że seryjne 318 e30 waży w okolicach 1080kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dodaj do tego skrócone napędy, kilka zakrętów i robi się przyjemnie. Bardzo przyjemnie. przyjemność

> z jazdy daje trzymanie się blisko granicy utraty przyczepności (gdziekolwiek by nie była) a

> nie prędkość.

Zgadzam się w 100%. U mnie tylko 115KM i jazda na granicy jest chlebem powszednim, a zimą na białym rzadko kto mnie dogoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> krótkie pytanie: dlaczego nie 120i? Przecież masa na starcie praktycznie ta sama bo to 4cyl. a moc

> nawet 170 koni. Po co sie męczyć w dłubanie jakiegoś mało rozwojowego silnika?

Silnik jest tak samo rozwojowy jak 120i bo to prawie ten sam silnik. A różnica w cenie zakupu na poziomie 15k. Dodatkowo jednak coś tam dodaja ekstra bo jest różnica w masie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to jeszcze taniej: e36 318ti. Ostatnio taki jeden u mnie pod blokiem stał za 2500PLN

> Akurat nadkola miał zgniłe więc nie szkoda by było wyrzucić i zamienić na laminaty. Maska też już

> sie nadawała do wymiany to kolejne 15 kg urwane. Środek do wyrzucenia bo jakiś troll jeździł

> to tak z 50kg może więcej. Zostają hamulce do poprawy, bilstein B6 do wrzucenia, krótki dyfer

> ze szperą i poliuretany. Całość zabawy tak na oko z 10k a zabawka daje porównywalną frajdę z

> jazdy co Toyota GT86 za 10x tyle.

Myślałem o czymś takim, ale to ma być auto do jeżdżenia na co dzień. To raz, a dwa jak już pisałem dość często wykorzystuje całą pojemność bagażowa e87. Nie chce dodatkowego auta tylko coś uniwersalnego, nawet jeśli wyjdzie drożej i będą to kompromisy. Poza tym e87 mi się podoba, nawet bardziej niż F20. Choć na 125i może też bym się skusił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I z kierowca (75kg)

Tak czy owak - masa własna podana przez producenta jest powyżej 1200 kg. A że producent zazwyczaj zaniża masę, a twierdzisz, że są kompakty, które fabrycznie ważą poniżej 1200 kg, czekam na taki kompakt (niekoniecznie z danych producenta, może być pomiar własny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak czy owak - masa własna podana przez producenta jest powyżej 1200 kg. A że producent zazwyczaj

> zaniża masę, a twierdzisz, że są kompakty, które fabrycznie ważą poniżej 1200 kg, czekam na

> taki kompakt (niekoniecznie z danych producenta, może być pomiar własny).

Ale producent wyraźnie pisze 1274 kg w tym waga kierowcy 75 kg. Samo auto wazy wiec 1199 wg producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kombinujesz jak koń pod górę.

> Kup sobie E30 318is, wydłub wszystko co się da, lekko podłub silnik, skróć napędy i będziesz miał

> auto ważące poniżej 900kg robiące setkę w 7s i skręcające jak mało który nowoczesny kompakt.

e30 poniżej 900kg? Yeah, right...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I bez paliwa i innych płynów Gdzie producent pisze, że to z kierowcą?

Wejdź na stronę mazda.PL i ściągnij cennik w pdf. Na dole są dane techniczne. Oczywiście obejmuje to płyny i bodajże 3/4 zbiornika paliwa. Taka jest norma. Norma wymaga też podawania wagi auta z kierowca (75 kg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wejdź na stronę mazda.PL i ściągnij cennik w pdf. Na dole są dane techniczne. Oczywiście obejmuje

> to płyny i bodajże 3/4 zbiornika paliwa. Taka jest norma. Norma wymaga też podawania wagi auta

> z kierowca (75 kg)

No OK, uznajmy. Jakie jeszcze współczesne kompakty ważą poniżej 1200 kg? Bo napisałeś, że "współczesne kompakty". Póki co mamy jeden, powiedzmy.

Napisałeś

Quote:

Obecnie znajdziesz kompakty które waza fabrycznie poniżej 1200kg.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No OK, uznajmy. Jakie jeszcze współczesne kompakty ważą poniżej 1200 kg? Bo napisałeś, że

> "współczesne kompakty". Póki co mamy jeden, powiedzmy.

> Napisałeś

> Quote:

> Obecnie znajdziesz kompakty które waza fabrycznie poniżej 1200kg.

Vw golf 3d trendline z silnikiem 1,2 wazy wg producenta 1205 kg. Jeśli przyjąć że zgodnie z normą czyli z kierowca to jest sporo poniżej 1200 kg.

Dodatkowo zwroc uwagę ze auta są obecnie dużo większe. Np. Bmw serii 1 ma w zasadzie identyczne wymiary jak kiedyś bmw serii 5 (E12) przy czym rozstaw osi seria 1 ma o wiele większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł masz fajny ale drogi. Trzeba sporo kasy.

Mniej zawodne i tansze, bedzie zbudowanie E30 3.0i Mtechnik. Jak doiwestujesz w zawiezche z M3 to masz prawdziwego wilka w owczej skórze!

Jak podłubisz mocniej to mozesz zabudować 3.0D (3.0 Diesel M57B30). Uzyskasz bez wiekszych inwestycji 220 KM i 530 Nm.

max moment dostepny przy 2600 obr. a moc max przy 3600 obr.

Mało które auto zaskoczy Cię na drodze. Przy samodzielnej rzeźbie 25 tys styknie z zawieszeniem M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomysł masz fajny ale drogi. Trzeba sporo kasy.

> Mniej zawodne i tansze, bedzie zbudowanie E30 3.0i Mtechnik. Jak doiwestujesz w zawiezche z M3 to

> masz prawdziwego wilka w owczej skórze!

Czy mniej zawodne ? Jeżdżę już w sumie 5 lat e87 i nie bardzo chciało się coś psuć. Jakieś drobiazgi były, ale nic co miało wpływ na jazdę. Może i super tanio nie wyjdzie ale dopłacać raczej nie będę do interesu, bo to ma być na zamianę za obecne auto.

Co do E30 - pewnie jest tak jak piszesz, ale jedyne co w miarę akceptuje ze starszych beemek wizualnie to kompakt który byl poprzednikiem e87. No i jak już pisałem potrzebuje jednak hatchbacka że względów praktycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro masz rzeźbić, wydawać kkasę, której przy odsprzedazy auta nie odzyskasz, pomysl o 130 lub

> 135.

> Raz wydana kasa i bez wiekszych modyfikacji masz silne bezawaryjne auto.

123d po chipie spokojnie sobie radzi ze 130i - sprawdzałem na autostradzie w De. 130i jest równie ciężkie i dużo droższe od 123d, a silnik został poprawiony ostatecznie dopiero w 2010 roku. Jak już to bym kupił F20 125i. Cena ta sama za rok młodsze a potencjał po Box też identyczny a już sporo jednak lżejsze. Ale nie chce iść w ta stronę bo na serio frajda że 116i była całkiem niezła. Natomiast raczej sprzedawać nie przewiduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowo zwroc uwagę ze auta są obecnie dużo większe. Np. Bmw serii 1 ma w zasadzie identyczne

> wymiary jak kiedyś bmw serii 5 (E12) przy czym rozstaw osi seria 1 ma o wiele większy.

eno E12 jednak jest sporo dłuższe wink.gif

poza tym miejsca w środku niestety też ma więcej zlosnik.gif

a te masy co podajesz to są pobożne życzenia producentów co widać po testach gdzie auta są ważone zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Vw golf 3d trendline z silnikiem 1,2 wazy wg producenta 1205 kg. Jeśli przyjąć że zgodnie z normą

> czyli z kierowca to jest sporo poniżej 1200 kg.

hmm.gif Jeżeli tak faktycznie jest, to mamy dwa kompakty.

> Dodatkowo zwroc uwagę ze auta są obecnie dużo większe. Np. Bmw serii 1 ma w zasadzie identyczne

> wymiary jak kiedyś bmw serii 5 (E12) przy czym rozstaw osi seria 1 ma o wiele większy.

Nieistotne, co było kiedyś. Liczą się obecne wymiary segmentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eno E12 jednak jest sporo dłuższe

Nieprawda. Różnica jest jeden czy 1 czy 2 cm

> poza tym miejsca w środku niestety też ma więcej

To może akurat tak

> a te masy co podajesz to są pobożne życzenia producentów co widać po testach gdzie auta są ważone

Już Ci pisałem. Dużo zależy od opcji. U mnie na wadze wyszło mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 123d po chipie spokojnie sobie radzi ze 130i - sprawdzałem na autostradzie w De. 130i jest równie

Też szukam codziennej alternatywy dla "światecznego" lotusa.

Ale jak pisałem celuję w 135 lub M1. Tylko ta cena rotfl.gif.

Jachętniej to kupiłbym cos bitego i odbudował rzetelnie.

Ostatnio jeździłem nowym golfem GTI. Zaskoczył mnie komfort mimo wysokiej mocy. Podobnie miło smiga Mini, Kuby z promotora. Cicho i ma doskonała trakcje.

Sam nie wiem... oslabiony.gifconfused.gif co bardziej "kręci" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też szukam codziennej alternatywy dla "światecznego" lotusa.

> Ale jak pisałem celuję w 135 lub M1. Tylko ta cena .

> Jachętniej to kupiłbym cos bitego i odbudował rzetelnie.

> Ostatnio jeździłem nowym golfem GTI. Zaskoczył mnie komfort mimo wysokiej mocy. Podobnie miło smiga

> Mini, Kuby z promotora. Cicho i ma doskonała trakcje.

> Sam nie wiem... co bardziej "kręci"

Mini jest super i frajdę daje nawet cooper S, ale tylko na suchym. Nie chce na co dzień fwd. Za często jest mokro. 1M może być dobrą inwestycja. 135 bym se jednak odpuścił. Lepiej 235 nawet jeśli dopiero za jakiś czas jak cena spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik jest tak samo rozwojowy jak 120i bo to prawie ten sam silnik. A różnica w cenie zakupu na

> poziomie 15k. Dodatkowo jednak coś tam dodaja ekstra bo jest różnica w masie.

prawie ten sam silnik?

chyba żartujesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te znaczki mówią wszystko o mocy i dynamice auta w zakresie różnic pomiędzy modelami w danej serii.

mi tam one nic nie mówią, bo nie wiem jaka niespodzianka jest pod maską tzn ile garów zlosnik.gif

dawniej wszystko było jasne zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko w E21 tak było - na rynek USA 320i M10 a na EU 320 (bez i) M20

> potem to już zawsze 6 garów aż do teraz

Aż do teraz czyli przez ostatnie 10 lat chyba było 6 garow dopiero w 3,0. Ale sam podajesz przykład zw były odstępstwa. Poza tym ilość garów ma dla dynamiki niewielkie znaczenie.

Zawsze można to zweryfikować w danych technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż do teraz czyli przez ostatnie 10 lat chyba było 6 garow dopiero w 3,0.

10?

nawet w E60 przed liftem 520i miało 6 garów, mieszanie oznaczeniami zaczęło się na etapie E90 i E60 właśnie.

> Ale sam podajesz przykład

> zw były odstępstwa. Poza tym ilość garów ma dla dynamiki niewielkie znaczenie.

wręcz nawet czasami 6 garów jest gorsze np M42B18 vs M20B20 wink.gif

> Zawsze można to zweryfikować w danych technicznych.

szczerze mówiąc mnie interesują te dane tak od E32 wstecz, potem to co najwyżej czasami patrzę co mi albo czemu wlałem i tyle, jak jest znaczek w ogóle zlosnik.gif

A co do tematu - a'propos Mini - ostatnio jeździłem tym takim co ma kompresor i chyba 170KM? Nie wiem, było to w komisie. Prowadzenie rzeczywiście fajne choć nie pozbawione podsterowności (choć było trochę zimno a letnie gumy), natomiast silnik to jakaś kpina, dużo pary idzie w gwizdek, dużo huku od kompresora a przyśpieszenia po prostu słabe niewiem.gif Po wrażeniach akustycznych to myślałem na 3 biegu że już ze 160 jadę a rzut oka na licznik i... 120. Spodziewałem się więcej zlosnik.gif Auto mi się znudziło po 5km hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jechałeś starym mini. Nowe ma więcej koni i turbo a nie kompresor. Zresztą teraz już jest

> jeszcze nowszy model. Ale nie jechałem nim. Mi się mini znudsilo jak spadł deszczyk. Brak

> trakcji nawet na trójce. Porażka

To którym jechałem kosztowało używane jakieś 30tys zł. Jechałem niezobowiązująco, stało u kumpla w komisie, mogłem sobie przycisnąć wink.gif

Ja to jednak wolę RWD, FWD szybko nudzi, przynajmniej z mojego punktu widzenia niewiem.gif Tak czy siak spodziewałem się że 170KM w takim wypierdzie będzie robić jakiś tam szał, szczerze mówiąc wolałbym Focusa ST na Bilsteinie jakbym już musiał coś takiego posiadać. Ponadto w tym mini skrzynka biegów pracowała jakoś dziwnie, lekko i w ogóle ale jakoś ciężko mi ją było wyczuć, może za lekko ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.