Skocz do zawartości

nowoczesne lekkie auto - projekt


Roman XXL

Rekomendowane odpowiedzi

> Samym chipem 150, ale ten motor miał wersje 170KM wiec liczę ze bez wielkich kosztów tyle da się

> wyciągnąć

pewnie przy innym stopniu sprężania, co wyklucza niskie koszty grinser006.gif

a 150Km przy 1000kg to żaden szał, można jechać w zasadzie cały czas z butem w podłodze zlosnik.gif (co poniekąd jest przyjemne bo auto nie zaskoczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie różnią się poza programem.

> Przykład pierwszy z brzegu.

> http://www.shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=22&year=123&engine=3118

Zamiast rzeźbić może poszukaj czegoś TAKIEGO - frajda z jazdy pewnie będzie większa niż taką wydumką grinser006.gif A sam motor chyba dość popularny, bo kojarzę go z serii 3 i 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamiast rzeźbić może poszukaj czegoś TAKIEGO - frajda z jazdy pewnie będzie większa niż taką

> wydumką A sam motor chyba dość popularny, bo kojarzę go z serii 3 i 5.

1500+kg to wazy wiec chyba nie o to chodzi. Chociaz oczywiscie auto zacne (egzemplarz z linka mniej zacny grinser006.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamiast rzeźbić może poszukaj czegoś TAKIEGO - frajda z jazdy pewnie będzie większa niż taką

> wydumką A sam motor chyba dość popularny, bo kojarzę go z serii 3 i 5.

za takie pieniądze to sprowadzasz sobie dobrą replikę Lotusa 7, i tam się dzieje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem kilkoma autami z napędem na tył i z różnymi motorami i wybacz ale 122 KM i 160 NM w aucie

> które waży w granicach 1300 kg to nie urywa tyłka...

łojezu - to jest tak jak z E30 318is - na papierze wygląda jak Ford Focus 1.8, ale w praktyce jest "trochę" fajniejsze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamiast rzeźbić może poszukaj czegoś TAKIEGO - frajda z jazdy pewnie będzie większa niż taką

> wydumką A sam motor chyba dość popularny, bo kojarzę go z serii 3 i 5.

Jak już pisałem etap dużych mocy mam już za sobą. To jest równie ciężkie auto jak to które mam obecnie. I wcale nie tak aż dużo mocniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za takie pieniądze to sprowadzasz sobie dobrą replikę Lotusa 7, i tam się dzieje

KvM musi być fanem marki - chce kupić za 16 tysięcy komplet drzwi z karbonu do takiego biemdablju, więc na Lotusa pewnie nie spojrzy 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taniej wyjdzie wydać 16 tysięcy na drzwi niż na lotusa do trzymania go w garażu.

Tak się zacząłem zastanawiać, czy do takich drzwi nie jest konieczne zamontowanie klatki bezpieczeństwa, żeby zapewnić jakiś poziom ochrony w razie strzału w bok. Ale to niestety podniosło by wagę auta i znacząco zmniejszyło komfort przemieszczania się takim wozem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie przy innym stopniu sprężania, co wyklucza niskie koszty

> a 150Km przy 1000kg to żaden szał, można jechać w zasadzie cały czas z butem w podłodze (co

> poniekąd jest przyjemne bo auto nie zaskoczy)

Kwestia kosztów - do weryfikacji. A co do szału. To nie ma być szał tylko auto do jazdy na co dzień które daje trochę więcej radochy od obecnego a nie od razu szał.

Bez ingerencji które sprawia problemy w jego serwisowaniu w ASO. Jeśli to będzie oznaczało tylko 150 KM to tak zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak się zacząłem zastanawiać, czy do takich drzwi nie jest konieczne zamontowanie klatki

> bezpieczeństwa, żeby zapewnić jakiś poziom ochrony w razie strzału w bok. Ale to niestety

> podniosło by wagę auta i znacząco zmniejszyło komfort przemieszczania się takim wozem.

Z tylu i tak nie będzie kanapy - nie będzie pasażerów, a z przodu najwyżej zostawię oryginalne drzwi po odchudzaniu z plastikow i elektryki. Mogę wstawić ewentualnie rozporki w drzwi z tylu do poprawienia wytrzymałości konstrukcji (całości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.zeperfs.com/en/fiche4570-bmw-116-i-e87-2-0.htm

> zweryfikowana waga to 1400kg a nie 1200kg

Z bmw jest ten problem, że można do niego napchac naprawdę sporo wyposażenia. Moj też niby jest ciezki, a na wadze było nawet mniej niż w dowodzie. Fakt, że po wyjęciu kanapy i oparc. W sumie pożycze to auto jeszcze raz i pojadę na wagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tylu i tak nie będzie kanapy - nie będzie pasażerów, a z przodu najwyżej zostawię oryginalne

> drzwi po odchudzaniu z plastikow i elektryki. Mogę wstawić ewentualnie rozporki w drzwi z tylu

> do poprawienia wytrzymałości konstrukcji (całości)

wystarczy jak tak zrobisz - po prostu wytnij w cholerę wszystkie wzmocnienia drzwi i zostaw tylko zewnętrzną blachę stosunek masa/cena o wiele lepszy niż w przypadku carbonu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wystarczy jak tak zrobisz - po prostu wytnij w cholerę wszystkie wzmocnienia drzwi i zostaw tylko

> zewnętrzną blachę stosunek masa/cena o wiele lepszy niż w przypadku carbonu itd.

Też miałem taki pomysł kiedyś. Dzięki za przypomnienie i utwierdzenie mnie ze to ma sens . ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...można czegoś jeszcze się pozbyć?

Zamontować mniejszy i lżejszy akumulator. Samochodowy, litowo-jonowy może ważyć około 2kg przy ponad 40Ah. Możesz mieć do 10 - 15kg. oszczędności.

W Lotusie np. są jeszcze piasty aluminiowe i kratownicowe, aluminiowe pedały ale tego raczej nie zdobędziesz. Niby niewielkie różnice w stosunku do Speedster-a a dają około 50kg. oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też miałem taki pomysł kiedyś. Dzięki za przypomnienie i utwierdzenie mnie ze to ma sens .

tylko oczywiście pozostaje kwestia bezpieczeństwa, bo zazwyczaj takie manewry się robi jak się ma w aucie klatkę wink.gif

ale z drugiej strony te węglowe pewnie też żadnych testów zderzeniowych nie przechodzą wink.gif

jest jeszcze jedna rzecz - wiesz że odchudzając na chybił - trafił możesz sobie popsuć w tym aucie to co Ci się najbardziej podoba czyli prowadzenie wink.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko oczywiście pozostaje kwestia bezpieczeństwa, bo zazwyczaj takie manewry się robi jak się ma w

> aucie klatkę

> ale z drugiej strony te węglowe pewnie też żadnych testów zderzeniowych nie przechodzą

> jest jeszcze jedna rzecz - wiesz że odchudzając na chybił - trafił możesz sobie popsuć w tym aucie

> to co Ci się najbardziej podoba czyli prowadzenie ?

Dlatego nie chce na chybił - trafil tylko w miarę możliwości po równo z przodu i z tylu. Jestem nawet gotow dołożyć kawałek szyny kolejowej w ostateczności w okolicach tylnej osi grinser006.gif

W kwestii wzmocnień w drzwiach - te tylko w tylnych pójdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii silnika. jeśli siedzi tam n42 lub n46 to bez problemu zrobisz samym fabrycznym programem 150KM

116i tui min innego jak zdlawiony programem 120i

Wiem bo badałem temat chipa do mojego motoru n42- obiecują 160KM

P.S. Sam bym chętnie odchudzil moja 318ti bo prowadzi się genialnie

....ale nie kosztem klimy czy pogorszenia bezpieczeństwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochodowy raczej nie da rady wazyc 2kg, tyle waza po prostu battery packs 40ah 12v. Ale taki juz

> do uzytku samochodowego kolo 5-6kg, np TAKI

ja mam Odyssey 7kg/17Ah/680A i całkiem daje radę już 2 lata, ale byłem właśnie ciekawy tych 2kg zlosnik.gif

ten co wkleiłeś ma prąd rozruchowy 40A, długo nie pociągnie shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie lepiej wziąć lekką budę i wszczepić tam taki silnik a nawet zawias?

> przykładowo takie coś:

> to jest pewnie lżejsze wyjściowo z pół tony

Nie. Po pierwsze raczej nie będzie jeździli tak jak chce, po drugie to już będzie mocna wydumka, a po trzecie najważniejsze kwestia bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Po pierwsze raczej nie będzie jeździli tak jak chce, po drugie to już będzie mocna wydumka, a

> po trzecie najważniejsze kwestia bezpieczeństwa.

skoro najważniejsza, to właśnie do takiego czegoś bez kompromisów wagowych wsadzisz klatkę ok.gif

a klatka w E87 zrównoważy Twoje wysiłki w wyrzucaniu wnetrza i wycinaniu drzwi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro najważniejsza, to właśnie do takiego czegoś bez kompromisów wagowych wsadzisz klatkę

> a klatka w E87 zrównoważy Twoje wysiłki w wyrzucaniu wnetrza i wycinaniu drzwi

Jak już pisałem drzwi przednich nie będę ruszać, a z tylu nikogo nie będzie. Chyba ze te karbonowe będą z atestem.

Może takie?

http://www.autoservice-ostmann.de/default.php?target=carbon#6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowo zwroc uwagę na rozstaw osi i kol. Niby przykładowo seria 5 e12 jest porównywalne

> rozmiarami z nowa jedynka ale w zakresie rozstawu osi jest przepaść.

ale przy E114 które wkliłem różnica już nie jest wielka zlosnik.gif

zresztą - ja rozumiem że szukasz, i chcesz wydawać kasę. Zakładając że w same drzwi chcesz wpompować 16kzł, pomyśl co można za to zrobić z zawiasem i hamulcami takiego starszego i dużo lżejszego auta - za podobne środki jesteś w stanie zbliżyc się do wrażeń torowych zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to do dailydrivera sie nie nada

_DSF3729.JPG

u mnie jest 17Ah, tak do 3-4 dni odpali w aucie wtryskowym (takim co cały czas coś tam w tle ciągnie), plusem jest to że głębokie rozładowanie nic mu nie robi, w dodatku może być ładowany bardzo dużym prądem co powoduje że nawet po dość krótkiej jeździe efektywnie się ładuje zlosnik.gif

z tańszych to ten powinien dać radę

http://www.boxer-parts.eu/akumulator_bezoblugowy_exide_agm_18ah,54,3815.html

tylko niestety nie widzę wersji z normalnymi terminalami frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja chce jedno i drugie. Jak już pisałem 270 KM w dieslu i automacie przy ok 1370 kg nie daje mi

> takiej frajdy jak 122 KM benzyna/manual w zauważalnie lżejszym aucie

Przelicz z grubsza ile bedzie kosztowac Cie ten caly Fun, dojdziesz do wniosku, ze taniej bedzie kupic jakies klasyczne Porsze 911 S ( z 245 KM ) lun seryjny model z tej samej stajni zaczynajacy sie na " M "

JA juz robilem z Trabanta odrzutowca, odplynalem na kupe kasy i w sumie poza swiadomoscia, ze jezdzilem jednym jedynym autem w Niemczech nic mi nie zostalo. biglaugh.gif

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już pisałem drzwi przednich nie będę ruszać, a z tylu nikogo nie będzie. Chyba ze te karbonowe

> będą z atestem.

> Może takie?

> http://www.autoservice-ostmann.de/default.php?target=carbon#6

A ten atest to o czym niby ma świadczyć? W razie strzału to się składa jak każdy inny laminat i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przelicz z grubsza ile bedzie kosztowac Cie ten caly Fun, dojdziesz do wniosku, ze taniej bedzie

> kupic jakies klasyczne Porsze 911 S ( z 245 KM ) lun seryjny model z tej samej stajni

> zaczynajacy sie na " M "

> JA juz robilem z Trabanta odrzutowca, odplynalem na kupe kasy i w sumie poza swiadomoscia, ze

> jezdzilem jednym jedynym autem w Niemczech nic mi nie zostalo.

Ale Porsche się nie nada do jazdy na co dzień. A tu jak się wyda raz to potem już się będzie jeździć tanio. Ten 116i z manualem pali mi tyle co 123d z automatem ok 7/100. A przy benzynie automat to nie jest mus. Rocznie robię ostatnio mało, ale ciągle jest to ok 25 tysięcy km rocznie. Przy bmw cala eksploatacja to przez 2 - 3 lata wyłącznie paliwo i opony, a Porsche? No i porsche nie da się jeździć w moim wypadku na co dzień. Musiało by to być ekstra auto wiec kompletnie ekstra wydane pieniądze.

Natomiast to 116i plus lekkie mody to w zasadzie dla mnie koszt zerowy jeśli sprzedam 123d zmieszcze się w cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale Porsche się nie nada do jazdy na co dzień. A tu jak się wyda raz to potem już się będzie

> jeździć tanio. Ten 116i z manualem pali mi tyle co 123d z automatem ok 7/100. A przy benzynie

> automat to nie jest mus. Rocznie robię ostatnio mało, ale ciągle jest to ok 25 tysięcy km

> rocznie. Przy bmw cala eksploatacja to przez 2 - 3 lata wyłącznie paliwo i opony, a Porsche?

> No i porsche nie da się jeździć w moim wypadku na co dzień. Musiało by to być ekstra auto wiec

> kompletnie ekstra wydane pieniądze.

> Natomiast to 116i plus lekkie mody to w zasadzie dla mnie koszt zerowy jeśli sprzedam 123d

> zmieszcze się w cenie

Zejście w 116 do 1000kg to nie sa lekkie mody... To jest gruba rzeźba za całkiem ładna spora sumę pieniążków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na tych samych oponach, kołach i podobnej zawieszce - zawsze gorzej od wyważonego rwd. Czasem

> niewiele gorzej ale gorzej

Nie ma czegoś takiego jak podobne zawieszenie w wypadku aut tak daleko różniących się konstrukcją.

Innymi słowy generalizowanie w tym wypadku może się sprowadzić do jednego stwierdzenia: RWD ma większy potencjał pod tym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.