Centowariat Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Niezły pomysł! > Jakbyś jeszcze miał jakiś, jak wyłączyć ten "pipczyk-brzdękacz" który do szału mnie doprowadza jak > mam kluczyk w stacyjce i drzwi otwarte. Nie potrafię nawet zlokalizować głośniczka (dźwięk > dobiega zewsząd). proponuję brelok z allegro np taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > a co pisza w warunkach gwarancji? bo mnie w wielu ASO mowili ze mam byc co rok, ale warunki GW tego > jednak nie potwierdzaly... okazalo sie jednak ze warunki wpisane w ksiazke sa jakby bardziej > wiazace niz to co sie ASO wydaje. co rok, albo 30tys km w bravo zdaje się a przynajmniej wymiana oleju co 12 miesięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Kolejny temat: gwarancja i sens jej utrzymywania, kiedy uwzględni się wszelkie wyłączenia - niby 3 > lata, ale: > - lakier - 1 rok (nie mylić z gwarancją perforacyjną) > - aku 2 lata > - regulacja układu wtrysku, kąta wyprzedzenia zapłonu, hamulców, sprzęgła, luzu zaworowego, > geometrii - nie podlega gwarancji > - wszystkie części gumowe (z wyjątkiem uszczelniaczy), świece zapłonowe, uszczelki, żarówki, klosze > lamp i reflektorów, przewody elektryczne, linki, bezpieczniki, opony, klocki, szczęki, > bębny/tarcze hamulcowe, docisk/tarcza sprzęgła, filtry, płyny eksploatacyjne, , przewody > giętkie, szczotki, amortyzatory itp. (cokolwiek znaczy to itp) - to wszystko nie podlega > gwarancji... > Co mi zatem pozostało? Blok silnika, głowica i alternator? Nie wiem jak u Ciebie, we Fiacie np na części eksploatacyjne masz gwarancję przez pierwsze naście, do 30 tysięcy Km, w zależności od elementu. A czasem jednak warto gwarancję mieć jak padnie coś nietaniego, droższego od tych przeglądów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > O widzisz! Dzięki, o tym nie pomyślałem zobaczę, czy coś zdziałam. Jezeli auto z podpisu nic nie trzeba zwierac, poprostu odpinasz wtyczke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Oczekiwałem wyłączenia zbędnych brzęczyków, czyli w zasadzie konfiguracji, to się okazało, że "się > nie da"... Bo sie nie da rozczaruje Cie ale twoje suzuki to dosc toporne auto ma to swoje + i - . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Nigdy nie zrozumiem tych, co się nakombinują zamiast po prostu zapinać pasy. > Przecież to dla własnego bezpieczeństwa... Tak, tak, oczywiście to teraz mi wytłumacz, czemu, skoro ten układzik-brzęczyk tak poprawia bezpieczeństwo, działał on TYLKO NA PAS KIEROWCY? Pewnie cięli koszty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Jezeli auto z podpisu nic nie trzeba zwierac, poprostu odpinasz wtyczke. Sugerujesz, że mój mostek nie zwiera? Sprawdzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Tak, tak, oczywiście to teraz mi wytłumacz, czemu, skoro ten układzik-brzęczyk tak poprawia > bezpieczeństwo, działał on TYLKO NA PAS KIEROWCY? > Pewnie cięli koszty... Moze dlatego ze czesto na fotelu obok kierowcy kladzie sie np.torbe z zakupami i brzeczyk by sobie brzeczal cala droge do domu...chyba ze lubisz zapinac torby w pasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Moze dlatego ze czesto na fotelu obok kierowcy kladzie sie np.torbe z zakupami i brzeczyk by sobie > brzeczal cala droge do domu...chyba ze lubisz zapinac torby w pasy No to muszę was rozczarować. W moim prymitywnym samochodzie, który Was "straszy" gołą blachą na drzwiach czujnik zapięcia pasów jest na WSZYSTKICH fotelach. Na miejscu pasażera z przodu działa też brzęczyk w przypadku, gdy ktoś siedzi i nie zapnie pasa. Z tyłu jest tylko kontrolka na liczniku informująca, na którym miejscu jest zapięty pas, a na którym nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Moze dlatego ze czesto na fotelu obok kierowcy kladzie sie np.torbe z zakupami i brzeczyk by sobie > brzeczal cala droge do domu...chyba ze lubisz zapinac torby w pasy To to się wyłączało samoczynnie (kontrolka paliła się cały czas) po 2 min/2km, co prędzej, więc i torba by przestała w końcu brzęczeć... I często nie zdążyło przestać, a już byłem u celu, więc nie jest tak, że mam awersję do pasów: używam ich wtedy, kiedy trzeba. Tak samo, gdy jadę swoim moto z "kwatery głównej" do garażu serwisowego: 100m drogą dojazdową między garażami. Wtedy jadę bez kasku, rękawic. I nie uwierzę, że ktoś do takiej jazdy się przebiera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > To to się wyłączało samoczynnie (kontrolka paliła się cały czas) po 2 min/2km, co prędzej, więc i > torba by przestała w końcu brzęczeć... > I często nie zdążyło przestać, a już byłem u celu, więc nie jest tak, że mam awersję do pasów: > używam ich wtedy, kiedy trzeba. Tak samo, gdy jadę swoim moto z "kwatery głównej" do garażu > serwisowego: 100m drogą dojazdową między garażami. Wtedy jadę bez kasku, rękawic. I nie > uwierzę, że ktoś do takiej jazdy się przebiera... Miałem kolegę, który pewnego dnia też stwierdził, że nie będzie się przebierać, bo musi motocyklem podjechać tylko kawałek. Po wywrotce na asfalcie długo leczył rany i brzydkie blizny ma do dzisiaj na wielu częściach ciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Miałem kolegę, który pewnego dnia też stwierdził, że nie będzie się przebierać, bo musi motocyklem > podjechać tylko kawałek. > Po wywrotce na asfalcie długo leczył rany i brzydkie blizny ma do dzisiaj na wielu częściach ciała. moj kolega mial podobna sytuacje-myl swego KTM-a i postanowil podjechac do mnie[jakies 100-150 metrow].byl w zwyklych dzinsach,bez rekawic.tydzien zwolnienia z pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > No to muszę was rozczarować. > W moim prymitywnym samochodzie, który Was "straszy" gołą blachą na drzwiach czujnik zapięcia pasów > jest na WSZYSTKICH fotelach. Na miejscu pasażera z przodu działa też brzęczyk w przypadku, gdy > ktoś siedzi i nie zapnie pasa. Z tyłu jest tylko kontrolka na liczniku informująca, na którym > miejscu jest zapięty pas, a na którym nie. a jak masz z przodu np. fotelik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > a jak masz z przodu np. fotelik? Tego nie wiem, bo nie korzystam z takich akcesoriów, ale jakaś torba, czy inne bagaże na przednim fotelu nie powodują alarmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro01 Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > a jak masz z przodu np. fotelik? Dezaktywujesz poduszkę , jednocześnie dezaktywujesz czujnik pasa. Poza tym chyba fotelik tez trzeba pasem przypiąć Bynajmniej tak jest w aveo Aha, czujnik w fotelu pasażera aktywuje się coś przy 10 kg, torebka spoko, ale karton z książkami musiałem pasem przypiąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Mój kumpel po zamontowaniu nowych hebli do motocykla i próbie sprawdzenia, czy działają (i jak się jeździ na nowej oponie) leżał w szpitalu ponad 2 miesiące, prawie stracił lewą nogę i ma ją minimalnie krótszą teraz. Wszystko rozegrało się praktycznie na parkingu pod jego warsztatem - i na trasie przy której warsztat się znajduje. Po prostu trochę pecha, trochę za dużo przyczepności, jedna zła decyzja (próba ratowania motocykla) i stało się tak, jak wyżej napisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Dezaktywujesz poduszkę , jednocześnie dezaktywujesz czujnik pasa. nie wszystkie auta maja taka opcje > Poza tym chyba fotelik tez trzeba pasem przypiąć nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Sugerujesz, że mój mostek nie zwiera? Sprawdzę... U mnie dziala bez zwierania. Co ciekawe dowiedzialem sie o tym przez przypadek, wyjmowalem fotel i zapomnialem podpiac wtyczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jantarel Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Nie wiem jak u Ciebie, we Fiacie np na części eksploatacyjne masz gwarancję przez pierwsze naście, > do 30 tysięcy Km, w zależności od elementu. > A czasem jednak warto gwarancję mieć jak padnie coś nietaniego, droższego od tych przeglądów Pewnie zależy od ASO, bo mi mówili, że na zawias do 60 kkm, ale nie miałem okazji sprawdzić. A no i wyłącznie brzęczyka od pasów sobie zażyczyłem przy kupnie auta i jak odbierałem to był wyłączony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Oczekiwałem wyłączenia zbędnych brzęczyków, czyli w zasadzie konfiguracji, to się okazało, że "się > nie da"... Ja za poradą kolegów opanowałem pipczyk pasów. Jednak nie wiem jak dobrać się do tego od stacyjki. Najchętniej bym ciachnął ten głośniczek i po temacie, ale jakoś nie mogę go zlokalizować. Napisz jeżeli dałeś radę, to w jaki sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > SX4 to Fiat Sedici (lub jeśli wolisz Sedicci to SX4), sprawdź czy program go obsługuje, chyba że > mówisz o innym aucie. Fiat Sedici nie jest obsługiwany programem fiatowskim. Mnie obsługę robili w ASO innym programem, chwile musieli szukać laptopa z tym programem, bo zbyt wielu wówczas Sedici w moim mieście nie było. I bardzo rzadko go używali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > proponuję brelok z allegro > np taki Fajny, tylko, czy pasuje do wszystkich pasów? Bo coś mi się obija po głowie, że w Clio klamra była inna niż w Sedici... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Jednak nie wiem jak dobrać się do tego od stacyjki. > Najchętniej bym ciachnął ten głośniczek i po temacie, ale jakoś nie mogę go zlokalizować. > Napisz jeżeli dałeś radę, to w jaki sposób. Jego dźwięk dobiega ni to zza zegarów, ni to z okolicy kolumny kierowniczej... póki co nie namierzony, nie zdezaktywowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > U mnie dziala bez zwierania. Masz rację: wtyczka luzem, bez mostka i brzęczyk milczy... To teraz mi wytłumacz, jak to działa: podpięte fabrycznie brzęczy. Rozpiąłem i zmostkowałem - nie brzęczy, co by sugerowało, że zapięcie pasa zwiera obwód. Rozpięte i rozmostkowane - nie brzęczy, co by sugerowało, że zapięcie pasa przerywa obwód. No więcej możliwości nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Nigdy nie zrozumiem tych, co się nakombinują zamiast po prostu zapinać pasy. Gwarantuję Ci że ja ZAWSZE zapinam pasy, a to rozwiązanie zastosowałem tylko po to żeby się pozbyć brzęczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Gwarantuję Ci że ja ZAWSZE zapinam pasy, a to rozwiązanie zastosowałem tylko po to żeby się pozbyć > brzęczka. Skoro zawsze zapinasz, to po co pozbywasz sie brzeczyka? Przecież jak masz zapięte pasy, to on sie nie odzywa? Ja zawsze zapinam pasy i nie słyszę nigdy brzeczyka. Trochę nielogiczne jest twoje postępowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Jego dźwięk dobiega ni to zza zegarów, ni to z okolicy kolumny kierowniczej... póki co nie > namierzony, nie zdezaktywowany... Kurde! A już miałem nadzieję na szybkie załatwienie sprawy. Też nie mogę dziada namierzyć. Latem na parkingu posłuchać radia się nie da z uchylonymi drzwiami. Już myślałem żeby jakiś przełącznik założyć, oszukujący ten krańcowy z drzwi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Skoro zawsze zapinasz, to po co pozbywasz sie brzeczyka? Przecież jak masz zapięte pasy, to on sie > nie odzywa? Mój plecak nie zapina... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 >...> Kolejny, po roku/15kkm jest troszkę droższy: widniejące wczoraj w cenniku 510zł okazało się być nieaktualne... Pierwszy przegląd fiesty z silnikiem ecoboost po roku lub 20 tys. km ( u mnie po roku, bo mam 5,8 tys. km ) razem z przeglądem powłoki lakierniczej w celu utrzymania 12-to letniej gwarancji kosztuje 750 zł ( 700zł przegląd + 50zł blachy i lakier ). Oczywiście z materiałami ASO. Ponieważ wykazali się niesamowitą nieporadnością w zdiagnozowaniu usterki czujnika parkowania ( już nie piszę o olewającym podejściu do klienta, czytaj: braku odpowiedzi na e-mail'e ), więc mam dostać rabat. Musiałem podać numer VIN- teraz czekam na podanie kosztu. Co ciekawe inne ASO chce 700zł za przegląd, ale za blachy bierze tylko 1zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.