Kewin3 Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Witam Jakie ciśnienie macie w oponach, przód/tył ? Jeżdżę na oponach a539 i michelin pełny slick, poruszam sie tyko po równym asfalcie (tor) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Witam > Jakie ciśnienie macie w oponach, przód/tył ? > Jeżdżę na oponach a539 i michelin pełny slick, poruszam sie tyko po równym asfalcie (tor) michelin miekki 1.4 przód, 1.5 tył. średni 1.5przód, 1,7 tył, Twardy 1.8 przód 1.9 tył tak ustawiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Witam > Jakie ciśnienie macie w oponach, przód/tył ? > Jeżdżę na oponach a539 i michelin pełny slick, poruszam sie tyko po równym asfalcie (tor) w maxsportach twardych na przodzie dawałem w granicach 1.9 tył na yoko 1.7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Zależy jaka guma i jakie warunki. Sucho, mokro, syf itp itd. Slick profi ma twarde boki więc sie pompuje tak jak czuczu podal mniej wiecej - zalezy jak kto lubi i jak pracuje opona. Jak opona drogowa to ja pompuje duzo wiecej bo sie kladzie i podwija, ale tak jak mówie zależy od warunków itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 13 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 W sobotę miałem taką sytuacje. Startowałem na torze, suchy asfalt, Temperatura 4+, Opony yoko. nadymałem 2.0, włąsnie dlatego zeby sie nie podwijały. Auto totalnie nie trzymało sie, dupa sie odrywała, przód ledwo skręcał. Widziałem ze inni spuszczają powietrze wiec pomyślałem ze coś w tym jest, ale co będę gmerał jak nie wiem ile ile upuścić. Wcześniej na tym zestawie latałem w czerwcu (było ciepło) i kleił sie niesamowicie. Jakich ustawień mógł bym spróbować ? A jeszcze jedno na przeglądzie wyszło sie mam zbieżność, wiem ze koła ustawia sie rozbieżnie, Jak wy to ustawiacie ? Jestem początkujący i jeszcze nie ogarniam niektórych tematów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 A ktos ma doswiadczenie z markgumami? Mam komplet na 13", nie wiem jaka mieszanka - sa jakies oznaczenia jak to sprawdzic? Jak to pompowac? Tam scianka jest raczej bardzo miekka. Zauwazylem ze opony sa mocniej zuzyte na zewnetrznych krawedziach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > A ktos ma doswiadczenie z markgumami? Mam komplet na 13", nie wiem jaka mieszanka - sa jakies > oznaczenia jak to sprawdzic? Jak to pompowac? Tam scianka jest raczej bardzo miekka. > Zauwazylem ze opony sa mocniej zuzyte na zewnetrznych krawedziach. Markgum w mieszance S1 (165/55) czyli miękkiej klei bardzo fajnie natomiast jak miałem S2 (155/65) to już było dużo gorzej aczkolwiek miały już zjechane mocno boki (na górze dużo mięsa ,ale robiły się okrągłe). Moim zdaniem za te pieniądze spoko guma ale nie do wyczynowego sportu ,a amatorskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > A ktos ma doswiadczenie z markgumami? miałem miękkie i średnie waliłem 1.8 bo to markgum ale ni huhu nie wiem o oznaczeniach nic były po prostu podpisane markerem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > miałem miękkie i średnie waliłem 1.8 bo to markgum ale ni huhu nie wiem o oznaczeniach nic były po > prostu podpisane markerem S0 - Supermiękka S1 - Miękka S2 - Średnia S3 - Twarda 1.8 moim zdaniem mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vale46 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Znam kogoś kto pompuje na przód 2,7 bara, a tył 1,8. Opona a539 175/50/13 i mówi że dobrze mu się jeździ, zresztą widać po wynikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > A ktos ma doswiadczenie z markgumami? Mam komplet na 13", nie wiem jaka mieszanka - sa jakies > oznaczenia jak to sprawdzic? Jak to pompowac? Tam scianka jest raczej bardzo miekka. > Zauwazylem ze opony sa mocniej zuzyte na zewnetrznych krawedziach. Amatorsko w KJS jeżdżę na Markgumach Primo 175/50, w lato na suchym asfalcie nawet i 3.3 w przód pcham bo kładą się strasznie. Miękka guma i dobrze klei, do tego cena elegancka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyfilip Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Witam > Jakie ciśnienie macie w oponach, przód/tył ? > Jeżdżę na oponach a539 i michelin pełny slick, poruszam sie tyko po równym asfalcie (tor) Ja bije do Yoko 2,3 na przod, na tyl 0,2 mniej bo lzejszy i smigam tak caly sezon. Jednak nie testowalem jazy na nizszym cisnieniu. Na wyzsze nie widze sensu - opony sie nie klada. Przy dluzszym upalaniu nalezy miec na uwadze, ze cisnienie wzrasta o ok 0,3-0,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Markgum w mieszance S1 (165/55) czyli miękkiej klei bardzo fajnie natomiast jak miałem S2 (155/65) > to już było dużo gorzej aczkolwiek miały już zjechane mocno boki (na górze dużo mięsa ,ale > robiły się okrągłe). > Moim zdaniem za te pieniądze spoko guma ale nie do wyczynowego sportu ,a amatorskiego. Czym jest spowodowane to mocne zuzycie na krawedziach? I jak mozna temu zaradzic? Z tego, co mowisz wynika, ze twardosc mieszanki jest jednoznacznie powiazana z rozmiarem. Rzeczywiscie tak jest? Czy sa gdzies te dodatkowe oznaczenia (S)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Czym jest spowodowane to mocne zuzycie na krawedziach? I jak mozna temu zaradzic? > Z tego, co mowisz wynika, ze twardosc mieszanki jest jednoznacznie powiazana z rozmiarem. > Rzeczywiscie tak jest? Czy sa gdzies te dodatkowe oznaczenia (S)? Rozmiar nie jest powiązany z imeszanką. Tak napisałem bo akurat na takich jeździłem. Możesz sobie wybrać jaki chcesz rozmiar i jaką chcesz mieszankę. Niskoprofilowe (mam na mysli 165/55) się mimo ,że były bardziej miękkie (mieszanka) to się mniej kładły czyli miały twardsze boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kewin3 Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Panocki Jaką rozbieżność ustawić przednich kół ? Jazda po torze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kita_ Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Czym jest spowodowane to mocne zuzycie na krawedziach? I jak mozna temu zaradzic? przy normalnym użytkowaniu (i cywilnych gumach) jak drą się boki to za małe ciśnienie w oponach, jak środek to za duże. Jak drze się któraś strona mocniej od innej to to kąty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > przy normalnym użytkowaniu (i cywilnych gumach) jak drą się boki to za małe ciśnienie w oponach, > jak środek to za duże. Jak drze się któraś strona mocniej od innej to to kąty. A w przypadku markgumow? Tez wina cisnienia? dobic im ponad 2.5 bara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > A w przypadku markgumow? Tez wina cisnienia? dobic im ponad 2.5 bara? Śmiało Markgum nie jest oponą wyczynową. To jest opona na sportowych mieszankach Avon, ale na cywilnym karkasie dlatego ma boki bardziej miękkie niż opona sportowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Śmiało > Markgum nie jest oponą wyczynową. To jest opona na sportowych mieszankach Avon, ale na cywilnym > karkasie dlatego ma boki bardziej miękkie niż opona sportowa. Ale z drugiej strony, im wyzsze cisnienie, tym opona gorzej przylega, i co za tym idzie slabiej trzyma. Kiedy powinno sie pompowac wiecej a kiedy mniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Ale z drugiej strony, im wyzsze cisnienie, tym opona gorzej przylega, i co za tym idzie slabiej > trzyma. Kiedy powinno sie pompowac wiecej a kiedy mniej? Dlatego musisz wybrać, albo grip i niska żywotność boków, albo kompromis, troche gorszy grip ale lepsza żywotność opony. Co z tego ,że na górze będziesz miał jeszcze dużo mięsa jak boki będą zajechane. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na twoje pytanie. W motorsporcie jest za dużo zmiennych Ja jeździłem sporo na markgumie po kartingowym torze bardzo krętym i bardziej sie opłacało oponę napompować mocno bo inaczej nie było gripu bo się ślizgała na bokach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2014 > Dlatego musisz wybrać, albo grip i niska żywotność boków, albo kompromis, troche gorszy grip ale > lepsza żywotność opony. > Co z tego ,że na górze będziesz miał jeszcze dużo mięsa jak boki będą zajechane. > Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na twoje pytanie. W motorsporcie jest za dużo zmiennych > Ja jeździłem sporo na markgumie po kartingowym torze bardzo krętym i bardziej sie opłacało oponę > napompować mocno bo inaczej nie było gripu bo się ślizgała na bokach. to ile proponujesz na tył w marguma pompować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2014 > to ile proponujesz na tył w marguma pompować? Ja pompowałem sporo na przód. Na tył normalnie - jak napompujesz dużo to masz nerwowy tył, a z tyłu i tak nie ma problemu podwijającej się opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scornx Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 To ja jeszcze raz podbije pytanie o Yoko A539, jak je pompujecie na kjs? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uxon Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Ja pompowałem sporo na przód. Na tył normalnie - jak napompujesz dużo to masz nerwowy tył, a z tyłu > i tak nie ma problemu podwijającej się opony. Ile to jest duzo a ile normalnie (w barach)? Czy ja wiem czy z tylnimi oponami jest spokoj, jak pociagniesz bokiem, to calkiem moze opone sciagnac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Ile to jest duzo a ile normalnie (w barach)? Czy ja wiem czy z tylnimi oponami jest spokoj, jak > pociagniesz bokiem, to calkiem moze opone sciagnac. Nie spieram się, aczkolwiek nie widziałem takiej sytuacji nigdy, a myślę że sporo widziałem Kiedyś zdjąłem oponę z tyłu owszem ale o krawężnik. Co do ciśnienia w markguma z przodu ładowałem pod 3 bary, a znam takich co w szorstkowane vivo na tor 4 ładowali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.