MARS Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > sądzę, że doradca serwisowy przepisał co miał w cenniku i tyle było z kalkulacji. Na odczepnego do > czujników cofania, które montowała firma zewnętrzna ew. elektryk na etacie, DT zszedł z marży > o stówkę w ramach rekompensaty i na drzewo. wysyła klienta. Czujniki parowania są fabryczne. > Pierwszy przegląd po roku czy ilu tam 15 kkm? Po roku lub 20 tys. km. > tam nie ma prawa się nic dziać więc zmienią olej, popatrzą na klocki i pa. > Ja zabrałbym swój olej, nawet tego forda tylko kupiony w sklepie internetowym a różnice wydał na > inne przyjemności Zacząłem się zastanawiać nad tą opcją, bo z filtrem kabinowym przegięli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > Ja mam po prostu uraz do magnateca. Zalałem go kiedyś do astry przy przebiegu 45 tyś i zaczęła olej > brać na potęgę. Skoro ten olej jest lany już w fabryce, to już teraz zauważyłbym zużycie. A takowego nie ma . P.S. Te 45 tys.km. to pewne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > Taki drobiazg - techniczne to jest badanie, czyli przedłuzenie ważności dowodu rejestracyjnego. > Przegląd jest okresowy. Poprawność językowa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 kupic wszystko co jest potrzebne do przegladu w dowolnej hurtowni z gratami do Forda i jechac do ASO tylko na usluge. Pare stowek zostanie w kieszeni. Nie zapomnij o korku oleju bo na tym zdzieraja masakryczna kase... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > kupic wszystko co jest potrzebne do przegladu w dowolnej hurtowni z gratami do Forda i jechac do > ASO tylko na usluge. Pare stowek zostanie w kieszeni. Nie zapomnij o korku oleju bo na tym > zdzieraja masakryczna kase... Trochę się naczytałem o tym korku, a jakoś w kosztorysie nie jest ujęty. Może EcoBoost nie ma jednorazowego? Muszę dopytać w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > podziękować firmie, która na mnie zarobiła, bo kupiłem u nich > nowe auto, nie pokazała się z fachowej strony przy usterce czujnika parkowania i w dodatku > teraz chce dużą kasę za przegląd, bo m.in. zawyża cenę oleju? Ja tak zrobiłem. W obliczu nieuchronnie zbliżającego się przeglądu zrobiłem zwiad i rozpoznanie i co się okazało? Otóż różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi ASO (w promieniu 100km) sięgają setek procent... Przykład: uszczelka korka spustowego oleju jak na obrazku poniżej miała kosztować 15zł w ASO, gdzie kupiłem bolid, tym czasem w podobnej odległości, lecz w przeciwnym kierunku w innym ASO kosztowała... 0,92zł Podobnie sam przegląd: zakres cen z moim olejem to od 47-202zł, a więc też różnica sięga 400% . Z olejem ASO to były ceny 290-359zł. Co ciekawe - oleju weszło jakieś 3,7l, instrukcja nie zaleca konkretnej marki oleju, jedynie są wymienione normy. A teraz fragment korespondencji, która rzuca zupełnie nowe światło na ceny w ASO: "Kosztu przeglądu - robocizny - jeśli pojazd jest zakupiony w polskim salonie Pan nie ponosi , jest darmowy. Zaś części czyli olej silnikowy oraz filtr oleju jest uwzględniony od rodzaju i pojemności silnika." Czyli przegląd bez oleju w cenie 47-202zł to w zasadzie cena filtra oleju, który kosztuje poza ASO jakieś 25zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > Skoro ten olej jest lany już w fabryce, to już teraz zauważyłbym zużycie. A takowego nie ma . > P.S. > Te 45 tys.km. to pewne? Tak, kupiłem półroczny samochód z przebiegiem 7-8 tyś w naszym salonie zostawiony w rozliczeniu a kupiony w tym samym salonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > Czujniki parowania są fabryczne. Co to znaczy, fabryczne? Auto przyjechalo z nimi z fabryki? Widziales jak zjezdzalo z lohry z czujnikami? Nie jestem pewen jak jest w fordzie ale w wiekszosci przypadkow owe fabryczne czujniki parkowania montowane sa w aso... > Po roku lub 20 tys. km. > popatrzą na klocki i pa. > Zacząłem się zastanawiać nad tą opcją, bo z filtrem kabinowym przegięli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > Nie jestem pewen jak jest w fordzie ale w wiekszosci przypadkow owe fabryczne czujniki parkowania > montowane sa w aso... nawet jesli w konfiguratorze jest opcja "czujniki parkowania" i nie jest to jakis gratis od dealera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > nawet jesli w konfiguratorze jest opcja "czujniki parkowania" > i nie jest to jakis gratis od dealera? Od pewnych wersji w górę jest to standard montowany w fabryce i nie wymagający dopłaty. Do wersji niżej większość to dokładki u dilera gratis , chociaż w opcjach cennika jest 1000 złotych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > Od pewnych wersji w górę jest to standard montowany w fabryce i nie wymagający dopłaty. Do wersji > niżej większość to dokładki u dilera gratis , chociaż w opcjach cennika jest 1000 złotych . No chyba, że wymaga to innego zderzaka, wtedy montują w fabryce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > nawet jesli w konfiguratorze jest opcja "czujniki parkowania" > i nie jest to jakis gratis od dealera? Dlatego napisalem ze nie wiem jak jest w fordzie. Jednak jak znam temat to takie doposazenie montuje chlopek w aso na doposazaniu samochodow albo ew. Firma zajmujaca sie dostarczaniem samochodow do salonow. To, ze cos jest w konfiduratorze nie oznacza, ze jest to montowane w fabryce. Dlatego wyznacznikiem jest tu niejako karta przegladu po fabryce. Tam napisane wszystko co auto mialo w momencie zjazdu z linii produkcyjnej i co zostalo dolozone ekstra przed dostarczeniem do dealera. Taki dokument najczesciej zostaje u dealera. Do nowego samochodu aso jest domontowac niemal wszystko a czujniki cofania w zaleznosci od modelu goscie trzaskaja nawet w 2-3 godziny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > Dlatego napisalem ze nie wiem jak jest w fordzie. Jednak jak znam temat to takie doposazenie > montuje chlopek w aso na doposazaniu samochodow albo ew. Firma zajmujaca sie dostarczaniem > samochodow do salonow. Akurat w przypadku fabrycznych (tzn. tych rzeczywiście fabrycznych, bez cudzysłowu) czujników parkowania poza samymi czujnikami często oznacza to np. inne zegary, czasami jest to dodatkowy wyłącznik, itd. Jeśli mówimy o doposażaniu samochodu, które odbywa się już po wyjeździe z fabryki, to niejako z definicji nie jest to wyposażenie fabryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > Akurat w przypadku fabrycznych (tzn. tych rzeczywiście fabrycznych, bez cudzysłowu) czujników > parkowania poza samymi czujnikami często oznacza to np. inne zegary, czasami jest to dodatkowy > wyłącznik, itd. Y > Jeśli mówimy o doposażaniu samochodu, które odbywa się już po wyjeździe z fabryki, to niejako z > definicji nie jest to wyposażenie fabryczne. Jestes pewien, ze akurat mnie chcesz to tlumaczyc? Dlatego pytam o rodzaj tych fabrycznych. Czesto dealerzy oferowali rowniez samochody z fabryczna instalacja gazowa montowana w aso... Po prostu sprzedawcy mowia duzo, klient ne zawsze wie co jest trafem i tyle. A jesli nie doczytales to podkresla po raz ktorys: nie wiem jak jest w fordzie i przyznam, ze szczerze gila mnie czy i jakie czujnik cofania ma kolega w swoim aucie. Sadzac po przygodach, ktore opisywal kolega mozna wysunac podejzenie, ze czujniki byly fabryczne ale monowane w aso...i tyle o. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 Ja pitole, sami kuźwa znaffcy "Nie lej castrola bo to zuoo" - tylko że właściciel 1,0 EB nie ma innego wyboru tylko MUSI lać na przegldzie Castrol Magnatec Professional 5W20 przynajmniej do końca gwarancji. Potem może se zalać silnik "kujawskim" albo oliwa extra vergine "Czujniki fabryczne dokłada Kazik na parkingu przy salonie" - to akurat najłatwiej sprawdzić i nie trzeba śledzić lawety na której przyjechał samochód do salonu. Jest coś takiego jak ford etis. Wpisujesz VIN i masz czarno na białym napisane co zamontowała fabryka. Żaden Kazik nie dopisze tam czujników ani pseudozenonów czy innych wynalazków, bo po prostu nie ma takiej możliwości. Panowie, jak nie macie o czymś zielonego pojęcia to po prostu się nie wypowiadajcie i nie siejcie zamętu. MARS, to czy skorzystasz z rad udzielonych w tym watku czy nie - to już Twoja sprawa, ale jak chcesz utrzymać gwarancję to odżałuj te kilka stówek, jedź do ASO (podzwoń i wybierz najlepsza ofertę) i niech Ci zrobia na swoich materiałach, bo potem moga się wypiać i powiedzieć, że silnik się zatarł przez olej, który kupiłeś nie wiadomo gdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > Ja pitole, sami kuźwa znaffcy "Nie lej castrola bo to zuoo" - tylko że właściciel 1,0 EB nie ma > innego wyboru tylko MUSI lać na przegldzie Castrol Magnatec Professional 5W20 przynajmniej do > końca gwarancji. Potem może se zalać silnik "kujawskim" albo oliwa extra vergine > "Czujniki fabryczne dokłada Kazik na parkingu przy salonie" - to akurat najłatwiej sprawdzić i nie > trzeba śledzić lawety na której przyjechał samochód do salonu. Jest coś takiego jak ford etis. > Wpisujesz VIN i masz czarno na białym napisane co zamontowała fabryka. Żaden Kazik nie dopisze > tam czujników ani pseudozenonów czy innych wynalazków, bo po prostu nie ma takiej możliwości. > Panowie, jak nie macie o czymś zielonego pojęcia to po prostu się nie wypowiadajcie i nie > siejcie zamętu. MARS, to czy skorzystasz z rad udzielonych w tym watku czy nie - to już Twoja > sprawa, ale jak chcesz utrzymać gwarancję to odżałuj te kilka stówek, jedź do ASO (podzwoń i > wybierz najlepsza ofertę) i niech Ci zrobia na swoich materiałach, bo potem moga się wypiać i > powiedzieć, że silnik się zatarł przez olej, który kupiłeś nie wiadomo gdzie. Jeśli się zatrze to i tak po gwarancji, a jak będzie miał papier na swój olej, a olej będzie zgodny z wymaganiami to nie mają się o co zaprzeć. Olej w aso za stawkę x2 to kupują lamery co nie wiedzą gdzie się go wlewa. Ale kto bogatemu zabroni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2014 > Ja pitole, sami kuźwa znaffcy "Nie lej castrola bo to zuoo" - tylko że właściciel 1,0 EB nie ma > innego wyboru tylko MUSI lać na przegldzie Castrol Magnatec Professional 5W20 przynajmniej do > końca gwarancji. Potem może se zalać silnik "kujawskim" albo oliwa extra vergine > "Czujniki fabryczne dokłada Kazik na parkingu przy salonie" - to akurat najłatwiej sprawdzić i nie > trzeba śledzić lawety na której przyjechał samochód do salonu. Jest coś takiego jak ford etis. > Wpisujesz VIN i masz czarno na białym napisane co zamontowała fabryka. Żaden Kazik nie dopisze > tam czujników ani pseudozenonów czy innych wynalazków, bo po prostu nie ma takiej możliwości. > Panowie, jak nie macie o czymś zielonego pojęcia to po prostu się nie wypowiadajcie i nie > siejcie zamętu. MARS, to czy skorzystasz z rad udzielonych w tym watku czy nie - to już Twoja > sprawa, ale jak chcesz utrzymać gwarancję to odżałuj te kilka stówek, jedź do ASO (podzwoń i > wybierz najlepsza ofertę) i niech Ci zrobia na swoich materiałach, bo potem moga się wypiać i > powiedzieć, że silnik się zatarł przez olej, który kupiłeś nie wiadomo gdzie. przyganiał kocioł... sprawdź najpierw czy gwarant dopuszcza możliwość wymiany na olej dostarczony przez klienta. Często jest tak, że gwarant wymaga użycia produktów o danej specyfikacji i nie ma mowy o przymusie nabycia oleju w aso. Tak więc jak wspomniłeś należy podzwonić i popytać albo jeszcze lepiej poświęcić nieco czasu i przeczytać warunki gwarancji... Czy wiesz, że aso może uznać np. wymianę reflektorów przednich jeśli np. rozszczelnią się bądź wypalą odbłyśniki nawet jeśli klient nie robił przeglądów? czy wiesz, że samochody nawet te po gwarancji podlegają pewnym kampaniom serwisowym, np. wymiany poduszki powietrznej lub generatora gazu bo mogą okazać się wadliwe - bez względu czy pacjent serwisuje uto w aso czy u mietka? Z tym etisem to niezły pomysł - można sobie sprawdzić - dlatego tym razem już nie napiszę po raz kolejny jeno odesle do postu wyż: czytać aż dotrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur7 Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Olej w aso za stawkę x2 to kupują lamery co nie wiedzą gdzie się go wlewa. > Ale kto bogatemu zabroni. Ciekawe spostrzeżenie. Udając się do dobrej restauracji, też zabierasz ze sobą surowe mięso i butelkę wina, zakupioną taniej przez Internet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Ciekawe spostrzeżenie. Udając się do dobrej restauracji, też zabierasz ze sobą surowe mięso i > butelkę wina, zakupioną taniej przez Internet? Bardzo ciekawe porównanie, ale niestety trafione jak dzik w sosnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur7 Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Bardzo ciekawe porównanie, ale niestety trafione jak dzik w sosnę. Ze względu na dużą ilość podróbek na rynku, szczerze dziwię się kierownikom warsztatów aso, że zgadzają się na taki proceder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Ze względu na dużą ilość podróbek na rynku, szczerze dziwię się kierownikom warsztatów aso, że > zgadzają się na taki proceder. A masz jakiś wpływ co wleją w ASO. Nawet jak dasz swój olej, a nie stoisz przy mechanika to wlać może nawet najtańszy z Biedronki, a Twój sobie wieje do własnego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur7 Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Ja mam po prostu uraz do magnateca. Zalałem go kiedyś do astry przy przebiegu 45 tyś i zaczęła olej > brać na potęgę. Rozumiem, że przeprowadziłeś odpowiednie ekspertyzy, wykluczające inne czynniki niż olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur7 Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > A masz jakiś wpływ co wleją w ASO. Nawet jak dasz swój olej, a nie stoisz przy mechanika to wlać > może nawet najtańszy z Biedronki, a Twój sobie wieje do własnego auta. Nie mam wpływu, ale to inna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Ze względu na dużą ilość podróbek na rynku, szczerze dziwię się kierownikom warsztatów aso, że > zgadzają się na taki proceder. a co kierownikowi do tego...? robi sie w ksiązce adnotację że zastosowano materiały klienta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur7 Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > a co kierownikowi do tego...? robi sie w ksiązce adnotację że zastosowano materiały klienta... W sumie racja, w razie wtopy, klient może się potem sądzić lub zaprosić panią Jaworowicz, no ale stówa w kieszeni zostanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Trochę się naczytałem o tym korku, a jakoś w kosztorysie nie jest ujęty. Może EcoBoost nie ma > jednorazowego? Muszę dopytać w ASO. To teraz korki oleju robią jednorazowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > A masz jakiś wpływ co wleją w ASO. Nawet jak dasz swój olej, a nie stoisz przy mechanika to wlać > może nawet najtańszy z Biedronki, a Twój sobie wieje do własnego auta. Castrol 5W20 jest zielony i to wg producenta ma świadczyć o oryginalności tego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > To teraz korki oleju robią jednorazowe? wielu producentow ma albo jednorazowa uszczelke metalowa albo zintegrowana w korku. Jak procedura wymiany zaleca wymiane to korek/uszczelka jest wymieniany. tak, wiem ze Pan Mietek uszczelke przekreci na druga strone i dokreci. Zwrocilem na to uwage bo uszczelki kosztuja w granicach 1zl a korki kilka zl a w ASO licza np 20x tyle i mozna sie zdziwic przywozac wlasne materialy bo na fakturze bedzie doliczone to czego zabraklo w czesciach przywiezionych przez klienta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > W sumie racja, w razie wtopy, klient może się potem sądzić lub zaprosić panią Jaworowicz, no ale > stówa w kieszeni zostanie... w przypadku forda jest pozycja do zaznaczenia w ksiazce serwisowej "uzyto oryginalnych czesci Ford". Zawsze byla zaznaczana jak sam przywozilem materialy do przegladu. A kawal auta mi wymienili na gwarancji wiec jakos to co piszesz jest lekko oderwane od rzeczywistosci. W przypadkku Forda bez problemu mozna kupic wszystkie czescie z logiem Forda za duzo mniejsza kase niz w aso. Sa oryginalne. Oleje to samo. Nie ma sensu placic 2x za cos czego zakup zajmowal mi 10 minut (tyle zajmowalo mi wyklikanie w hurtowni co maja mi przyslac do domu). Tak na szybko sprawdzilem i na samym oleju jest stowa roznicy. A zajrzelem tylko do ewcar.pl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Rozumiem, że przeprowadziłeś odpowiednie ekspertyzy, wykluczające inne czynniki niż olej Tak, sprawdzałem ten olej na poziomie kolpuskularnym z zastosowaniem falowej teorii strun. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Ze względu na dużą ilość podróbek na rynku, szczerze dziwię się kierownikom warsztatów aso, że > zgadzają się na taki proceder. A ja się dziwię kierownikom serwisów, że próbują zarabiać na naiwności klientów. Kupują olej w hurcie i narzucają marżę jak Żyd za zboże. Jeśli komuś to odpowiada to proszę bardzo, mnie nie, więc kupuje oleje sam. A że te same co w aso to już szczegół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > Co to znaczy, fabryczne? > Auto przyjechalo z nimi z fabryki? Widziales jak zjezdzalo z lohry z czujnikami? > Nie jestem pewen jak jest w fordzie ale w wiekszosci przypadkow owe fabryczne czujniki parkowania > montowane sa w aso... > > Zderzak z czujnikami parkowania był zamontowany w fabryce w Kolonii- mam to zapisane w specyfikacji auta po numerze VIN- sprawdzone na "ford etis". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > Oleje to samo. Nie ma sensu placic 2x za cos czego zakup zajmowal mi > 10 minut (tyle zajmowalo mi wyklikanie w hurtowni co maja mi przyslac do domu). > Tak na szybko sprawdzilem i na samym oleju jest stowa roznicy. A zajrzelem tylko do ewcar.pl. Nie wiem jak w fordzie, ale w niektórych ASO jest odnotowane, że klient przywiózł swój olej i wymienione jaki. Problem jest w słowie "swój" - jakiekolwiek reklamacje związane z układem smarowania są wtedy rozpatrywane "dokładniej". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Pisałem o tym castrolu bo faktycznie jest dość unikalny. Co do reszty to przejechałem sporo km na fordowym formuła E (a pozniej F). Zawsze przwozilem swój i zawsze miałem zaznaczone w ks, ze użyto oryginalnych części. Fordowski olej jest tani, działa i pewnie nikt go nie podrabia. I nie mam pojęcia co by było jakbym przyjechał z jakimś innymi niż ten z logo Forda na opakowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > Zderzak z czujnikami parkowania był zamontowany w fabryce w Kolonii- mam to zapisane w specyfikacji > auta po numerze VIN- sprawdzone na "ford etis". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > Pisałem o tym castrolu bo faktycznie jest dość unikalny. Co do reszty to przejechałem sporo km na > fordowym formuła E (a pozniej F). Zawsze przwozilem swój i zawsze miałem zaznaczone w ks, ze > użyto oryginalnych części. > Fordowski olej jest tani, działa i pewnie nikt go nie podrabia. I nie mam pojęcia co by było jakbym > przyjechał z jakimś innymi niż ten z logo Forda na opakowaniu. wieść gminna niesie, że formula E to nic innego jak mobil1 a formula F - castrol. Ja tam leję formulę F i uważam, że jest jak tanie wino: jest dobra bo jest tania i dobra wymieniam co 10kkm i tyle. Koledze Marsowi radziłbym poczytać warunki gwarancji, podzwonić po aso i nagle może się okazać, że zaoszczędzi sporo kasy, którą bedzie mógł wydać na jakąś zachciewkę. W cenę przeglądu wliczone jest wszystko - nawet puszczanie bąką przez mechanika - tak więc wystarczy, jesli zapłaci za robociznę a oszczędzi na marży na częściach, które w aso bywają chore... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 > Zacząłem się zastanawiać nad tą opcją, bo z filtrem kabinowym przegięli. z ciekawości - wiela worków złota ten filtr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > z ciekawości - wiela worków złota ten filtr? Toć napisałem w drugim poście- 109zł, gdy taki sam oferują w "swoim" sklepie za 39zł. Porażka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Sorry, ale nie rozumiem. Nie znam się na olejach, więc pytam: w czym Castrol Magnatec 5W20 jest > gorszy od tego Millersa czy Amsoila, skoro sam producent aut, czyli Ford go zaleca? Trzymaj sie oleju, ktory masz podany w instrukcji obslugi, a dokladniej rzecz biorac - normy, ktora musi spelniac i nie lej niczego innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogas Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > Jeśli się zatrze to i tak po gwarancji, a jak będzie miał papier na swój olej, a olej będzie > zgodny z wymaganiami to nie mają się o co zaprzeć. > Olej w aso za stawkę x2 to kupują lamery co nie wiedzą gdzie się go wlewa. > Ale kto bogatemu zabroni. Po raz - leje, co ja uwazam za sluszne i leje co pisza w instrukcji. Nie staram sie byc madrzejszy od konstruktora, bo moglbym sie osmieszyc. Po dwa - olej w aso kupuje taniej niz w IC, a nawet jakbym placil drozej, to nie nazywaj mnie lamerem, bo ja tego nie robie jak piszesz bzdury w tematach elektrycznych, uchodzac za guru w tym temacie. Po trzy - nawet po okresie gwarancji mam pewnosc uzyskania dofinansowania 90proc do czesci (tematy okolosilnikowe), jesli nastapi powazna awaria. Warunkiem jest olej z norma jak w instrukcji. Mam dosc skomplikowany silnik z elektro-hydraulicznymi popychaczami zaworow dolotowych, a nie stara sprawdzona konstrukcje, ktora pojedzie na kujawskim. MARS ma rowniez nowosc. Jak chcesz dawac dobre rady, to badz laskaw na tematy na ktorych sie rzeczywiscie znasz, a kazda rada dotyczaca oleju do nowoczesnego silnika bedzie zawsze lepsza z instrukcji, niz jakiegos pseudo znawcy z forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 > wieść gminna niesie, że formula E to nic innego jak mobil1 a formula F - castrol. > Ja tam leję formulę F i uważam, że jest jak tanie wino: jest dobra bo jest tania i dobra Masz złe wieści bo zarowno Formula E i F to Castrol A tak swoją drogą to ASO Forda (nie wiem czy wszyatkie) chyba grubo od przeszło roku już nie stosują tego oleju tylko stosują Motorcraft XR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.