Jaruga Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 No więc obczaiłem dzisiaj że głośno chodzi pompa wspomagania. Trochę terkoce (niezbyt głośno ale słychać stojąc obok auta) i jak się złapie ręką za pompę lub przewody to czuć wibracje powiązane z terkotaniem. Wspomaganie działa prawidłowo. Czy to oznacza zbliżające się wielkimi krokami wydatki, czy pompy miewają taką charakterystykę pracy? Jakie są objawy zbliżającego się padu pompy? Jakie mogą być konsekwencje rozsypania się pompy podczas jazdy (oprócz braku wspomagania)? Pompa napędzana paskiem, pacjent to lacetti 1.4. Czy wymiana pompy jest łatwa? Ile może kosztować? Z góry dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 I tak i nie. Może pomóc wymiana oleju jeśli dawno nie był zmieniany. Wyjąca pompa czasem potrafi jeździć i jeździć, a czasami pada i koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Albo pompa powoli pada albo masz za niski poziom oleju. Spróbuj dolać około 50ml oleju i jeśli pomoże to szukaj wycieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stuart Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 przerabiałem to w swoim złomku okazało się że łożysko czy tulejka (na wałku od koła pasowego) odmówiła posłuszeństwa i stąd był hałas więc pompe trzeba było wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > przerabiałem to w swoim złomku okazało się że łożysko czy tulejka (na wałku od koła pasowego) > odmówiła posłuszeństwa i stąd był hałas więc pompe trzeba było wymienić ... lub zregenerować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Sprawdź najpierw czy się nie poluzowała. Jeśli wszystko sztywne, to czeka Cię niebawem wymiana/regeneracja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > ... lub zregenerować Co kosztuje więcej niż dobra używka A co do pytania głównego-u mnie już wyje od jakichś 50kkm i to nawet na ciepłym, bo wyciem na zimno (przy ujemnej temperaturze) to można się w ogóle nie przejmować. Wymiana oleju na lepszy (Valvoline) też nie pomogła. Używkę już kupiłem (30 PLN), ale nie ma czasu wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Sprawdź najpierw czy się nie poluzowała. Jeśli wszystko sztywne, to czeka Cię niebawem > wymiana/regeneracja. W sensie, że czy się na śrubach trzyma? Zobaczę czy da się ją ruszyć (naciąg paska ją pewnie trzyma) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > W sensie, że czy się na śrubach trzyma? Zobaczę czy da się ją ruszyć (naciąg paska ją pewnie > trzyma) Kumpel zmienił pompę bo mu padła, pojeździł jakiś czas i coś mu zaczęło naparzać, szukali,szukali nie mogli dojść, no bo pompy nikt nie podejrzewał (regenerowana na 12 mies gwarancji wstawiona), okazało się jednak, że to ona grzechotała, bo śruby się poluzowały. Także czasami najprostsze i najtańsze metody są najskuteczniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Albo pompa powoli pada albo masz za niski poziom oleju. Spróbuj dolać około 50ml oleju i jeśli > pomoże to szukaj wycieków. Poziom jest w połowie pomiędzy min i max więc chyba 50ml nic tu nie zmieni... No ale coś doleję dla spokoju. Olej nie jest stary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > ... lub zregenerować Patrzyłem na ceny we wrocku i okolicach i jest to w zasadzie nieopłacalne w stosunku do nowej (połowa ceny prawie), a tym bardziej używki wliczając ryzyko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 > Patrzyłem na ceny we wrocku i okolicach i jest to w zasadzie nieopłacalne w stosunku do nowej > (połowa ceny prawie), a tym bardziej używki wliczając ryzyko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 No więc znalazłem pompę wspomagania oryginalną za niecałe 7 stów. Tylko zastanawiam się czy już zmieniać czy dać się starej rozsypać Jako ciekawostkę zauważyłem że w zbiorniczku oleju jest coś jak kożuch na powierzchni (coś ciemniejszego i gęstszego od oleju) Czy ja dobrze kombinuję że mogą to być opiłki czy jakiś efekt reakcji z wodą/powietrzem? Ktoś może wie ile kosztuje wymiana pompy i czy to łatwe i można zlecić każdemu mechanikowi? Na moje oko wydaje się to łatwe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 pod warunkiem, że przewody dadzą się bez problemu odkręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > No więc znalazłem pompę wspomagania oryginalną za niecałe 7 stów. Tylko zastanawiam się czy już > zmieniać czy dać się starej rozsypać > Jako ciekawostkę zauważyłem że w zbiorniczku oleju jest coś jak kożuch na powierzchni (coś > ciemniejszego i gęstszego od oleju) Stawiam, że układ zapowietrza się (nieszczelność?) i przez to pieni płyn w układzie prowadząc do powstawania osadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > No więc znalazłem pompę wspomagania oryginalną za niecałe 7 stów. Tylko zastanawiam się czy już > zmieniać czy dać się starej rozsypać > Jako ciekawostkę zauważyłem że w zbiorniczku oleju jest coś jak kożuch na powierzchni (coś > ciemniejszego i gęstszego od oleju) Czy ja dobrze kombinuję że mogą to być opiłki czy jakiś > efekt reakcji z wodą/powietrzem? > Ktoś może wie ile kosztuje wymiana pompy i czy to łatwe i można zlecić każdemu mechanikowi? Na moje > oko wydaje się to łatwe.... kup strzykawkę, jakiś wężyk i odessij płyn ze zbiorniczka, zobaczysz czy ma jakieś opiłki i jaki jest gęsty. Potem zalej nowym zbiorniczek, pokręć kołami od oporu do oporu kilka razy, jak będzie różnica w oporze na kierownicy to operację powtórz kilka razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Oleju nie ubywa chociaż pompa spocona... No chyba że zasysa skądś lewe powietrze, ale to chyba raczej nie możliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Moze byc przez olej. W lanosie przy mrozach wariowala. Wymien olej jak to nic nie da to jezdzic az stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 > No więc obczaiłem dzisiaj że głośno chodzi pompa wspomagania. Trochę terkoce (niezbyt głośno ale > słychać stojąc obok auta) i jak się złapie ręką za pompę lub przewody to czuć wibracje > powiązane z terkotaniem. Wspomaganie działa prawidłowo. > Czy to oznacza zbliżające się wielkimi krokami wydatki, czy pompy miewają taką charakterystykę > pracy? Jakie są objawy zbliżającego się padu pompy? Jakie mogą być konsekwencje rozsypania > się pompy podczas jazdy (oprócz braku wspomagania)? Pompa napędzana paskiem, pacjent to > lacetti 1.4. Czy wymiana pompy jest łatwa? Ile może kosztować? > Z góry dzięki za info Sprawdz czy wężyki nie są "spocone" . W starszych Subaru niektóre pompy hałasuja i objawia się to właście puszczaniem na wężykach. Rozwiązaniem są taśmy zaciskowe na podłaczeniu wężyków lub wymiana wężyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.