Skocz do zawartości

Hałasująca pompa wspomagania


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

No więc obczaiłem dzisiaj że głośno chodzi pompa wspomagania. Trochę terkoce (niezbyt głośno ale słychać stojąc obok auta) i jak się złapie ręką za pompę lub przewody to czuć wibracje powiązane z terkotaniem. Wspomaganie działa prawidłowo.

Czy to oznacza zbliżające się wielkimi krokami wydatki, czy pompy miewają taką charakterystykę pracy? hmm.gif Jakie są objawy zbliżającego się padu pompy? Jakie mogą być konsekwencje rozsypania się pompy podczas jazdy (oprócz braku wspomagania)? Pompa napędzana paskiem, pacjent to lacetti 1.4. Czy wymiana pompy jest łatwa? Ile może kosztować?

Z góry dzięki za info ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... lub zregenerować

Co kosztuje więcej niż dobra używka grinser006.gif

A co do pytania głównego-u mnie już wyje od jakichś 50kkm i to nawet na ciepłym, bo wyciem na zimno (przy ujemnej temperaturze) to można się w ogóle nie przejmować.

Wymiana oleju na lepszy (Valvoline) też nie pomogła. Używkę już kupiłem (30 PLN), ale nie ma czasu wymienić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź najpierw czy się nie poluzowała. Jeśli wszystko sztywne, to czeka Cię niebawem

> wymiana/regeneracja.

W sensie, że czy się na śrubach trzyma? Zobaczę czy da się ją ruszyć (naciąg paska ją pewnie trzyma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sensie, że czy się na śrubach trzyma? Zobaczę czy da się ją ruszyć (naciąg paska ją pewnie

> trzyma)

Kumpel zmienił pompę bo mu padła, pojeździł jakiś czas i coś mu zaczęło naparzać, szukali,szukali nie mogli dojść, no bo pompy nikt nie podejrzewał (regenerowana na 12 mies gwarancji wstawiona), okazało się jednak, że to ona grzechotała, bo śruby się poluzowały. Także czasami najprostsze i najtańsze metody są najskuteczniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo pompa powoli pada albo masz za niski poziom oleju. Spróbuj dolać około 50ml oleju i jeśli

> pomoże to szukaj wycieków.

Poziom jest w połowie pomiędzy min i max więc chyba 50ml nic tu nie zmieni... hmm.gif No ale coś doleję dla spokoju. Olej nie jest stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc znalazłem pompę wspomagania oryginalną za niecałe 7 stów. Tylko zastanawiam się czy już zmieniać czy dać się starej rozsypać wink.gif

Jako ciekawostkę zauważyłem że w zbiorniczku oleju jest coś jak kożuch na powierzchni (coś ciemniejszego i gęstszego od oleju) Czy ja dobrze kombinuję że mogą to być opiłki czy jakiś efekt reakcji z wodą/powietrzem? hmm.gificon_eek.gif

Ktoś może wie ile kosztuje wymiana pompy i czy to łatwe i można zlecić każdemu mechanikowi? Na moje oko wydaje się to łatwe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc znalazłem pompę wspomagania oryginalną za niecałe 7 stów. Tylko zastanawiam się czy już

> zmieniać czy dać się starej rozsypać

> Jako ciekawostkę zauważyłem że w zbiorniczku oleju jest coś jak kożuch na powierzchni (coś

> ciemniejszego i gęstszego od oleju)

Stawiam, że układ zapowietrza się (nieszczelność?) i przez to pieni płyn w układzie prowadząc do powstawania osadu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc znalazłem pompę wspomagania oryginalną za niecałe 7 stów. Tylko zastanawiam się czy już

> zmieniać czy dać się starej rozsypać

> Jako ciekawostkę zauważyłem że w zbiorniczku oleju jest coś jak kożuch na powierzchni (coś

> ciemniejszego i gęstszego od oleju) Czy ja dobrze kombinuję że mogą to być opiłki czy jakiś

> efekt reakcji z wodą/powietrzem?

> Ktoś może wie ile kosztuje wymiana pompy i czy to łatwe i można zlecić każdemu mechanikowi? Na moje

> oko wydaje się to łatwe....

kup strzykawkę, jakiś wężyk i odessij płyn ze zbiorniczka, zobaczysz czy ma jakieś opiłki i jaki jest gęsty.

Potem zalej nowym zbiorniczek, pokręć kołami od oporu do oporu kilka razy, jak będzie różnica w oporze na kierownicy to operację powtórz kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No więc obczaiłem dzisiaj że głośno chodzi pompa wspomagania. Trochę terkoce (niezbyt głośno ale

> słychać stojąc obok auta) i jak się złapie ręką za pompę lub przewody to czuć wibracje

> powiązane z terkotaniem. Wspomaganie działa prawidłowo.

> Czy to oznacza zbliżające się wielkimi krokami wydatki, czy pompy miewają taką charakterystykę

> pracy? Jakie są objawy zbliżającego się padu pompy? Jakie mogą być konsekwencje rozsypania

> się pompy podczas jazdy (oprócz braku wspomagania)? Pompa napędzana paskiem, pacjent to

> lacetti 1.4. Czy wymiana pompy jest łatwa? Ile może kosztować?

> Z góry dzięki za info

Sprawdz czy wężyki nie są "spocone" . W starszych Subaru niektóre pompy hałasuja i objawia się to właście puszczaniem na wężykach. Rozwiązaniem są taśmy zaciskowe na podłaczeniu wężyków lub wymiana wężyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.