Skocz do zawartości

[H] temperatura płynu chłądzącego


kamileeek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

przy obecnych mrozach moja astra osiąga temperaturę maksymalnie 65-70 stopni. i to w trasie przy predkościach 100km/h. gdzie przejeżdzam około 50km. Czy to normalne? Wydaje mi się ze rok temu dochodziła do 80 stopni.

I jeszcze jedno pytanie do osób które maja diesla czy zasłaniacie chłodnice takimi specjalnymi atrapami?

Czy one pomagają,mam zamiar zakupic takie cudo ale chyba najpierw na próbę zasłonie jakims kartonikiem czy jakiś efekt da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pokonywałem trasę 150 km przy -12 C i temperatura wahała się od 75-80. Przy otwieraniu termostatu spadała potem rosła i znów spadała po ponownym otwarciu. Nie zasłaniałem chłodnicy, gdyż nie widzę takiej konieczności. 65-70 trochę za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 96,5 % masz uwalony termostat. W mojej poprzedniej astrze Z17DTH jak jechałem spokojnie to było 64-67°C, przy wyższych obrotach temperatura dochodziła do 76°C. Po zmianie termostatu, przy temperaturze -10°C, osiągała 88-90°C po przejechaniu ok. 10-12 km bez korków i świateł (odpalony zimny i od razu w trasę). Pamiętam, że za termostat razem z wymianą w ASO zapłaciłem ok. 120zł, ale miałem jakiś kupon rabatowy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to co kupowac juz nowy termostat?

Tak jak pisałem, dla mnie to oczywista awaria termostatu.

> a jakiej firmy byście polecili?

Na pewno nie kupuj najtańszego. Z tego co pamiętam to wymiana też nie jest skomplikowana. Coś mi się kojarzy, że wystarczy wyciągnąć akumulator i podstawę akumulatora i termostat jest już widoczny. Poszukaj w sieci bo wydaje mi się, że widziałem gdzieś manual z wymiany termostatu w Z17DTH ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby nie zakładać kolejnego tematu, jak sprawdzić temp płynu ???, po odblokowaniu BC - nie jestem w

> stanie wejść w SETING

> zmieniałem już kody i dalej nic

Trzymasz klawisz Settings wystarczająco długo, aż do piknięcia w głośnikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a taki za 55 zł wystarczy

Powiem Ci, że nie wiem jakie Gates robi termostaty, ale ogólnie dość znana i polecana firma. Zorientuj się jak cenowo wyglądają termostaty Wernet, Wahler i Mera bo z tego co się orientuje to też są polecane. Możesz też zaatakować ASO i dowiedzieć się ile kosztuje u nich bo może się okazać, że różnica nie będzie duża a jak to mówią oryginał to oryginał grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzymasz klawisz Settings wystarczająco długo, aż do piknięcia w głośnikach?

Jak był zablokowany BC - wszytko działało. Wziolem magika z op-comem, odblokował BC ( spalanie, stopery itp. ) i teraz nie mogę wejść sposobem przez Settings. Sam nabyłem op-coma, pozmieniałem kody na inne i dalej nic :9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy Z17DTH temperatura otwarcia wynosi około 89'C.

Dziś jak jechałem do roboty było - 10. W sumie mam 70km.

Przez pierwsze 20 km jechałem średnio 60-70/h i temperatura była w okolicach 55°. Potem na autostradzie na 4 biegu jechałem 110 km/h przez 8km i temperatura była 70°,zatrzymalem się i sprawdziłem chłodnica była zimna. Następnie wrzuciłem 5 bieg i 140/h i temperatura podskoczyla do 81,gdy zwalnialem do 100/h to spadała do 70 i tak się utrzymywała średnio. Pod robota sprawdziłem jeszcze raz chłodnice i juz była ciepła. A więc termostat otworzył się a miałem maksymalnie 81°.

Jak jest walniety termostat to on się otwiera kiedy chce czy nie zamyka się całkowicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dać pastę Dirco na kanał pod oring, wtedy masz pewność że nawet jak masz kijowaty oring to i tak będzie szczelne. Tylko pamiętaj o tym bo ja zapomniałem i jak zmieniałem termostat to się mocno zdziwiłem ze po odkręceniu śrubek nadal się dziad mocno trzymał smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To powinno pomóc

prawie godzinka skrobania i zlazło.

Stary termostat wygląda tak,orientuje sie ktoś czy to jeszcze fabryczny ? Brakowało takiej gumowej uszczelki na prawie połowie,nowy tego nie ma.

ef1ec15984712aa2gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.