Skocz do zawartości

Motocykl sportowo-turystyczny w okolicach 7- 8 tyś zł


bobi

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzedałem swoje Suzuki GSX 600F zwane jajkiem. Z motocykla bylem bardzo zadowolony. Był to mój pierwszy sprzęt. Zrobiłem nim 7 tys km. Jakieś tam podstawy załapałem. Teraz chciałbym coś troszkę mocniejszego coś w okolicach 100KM.

Jazda w tygodniu wokół komina. Z racji miejsca zamieszkania góry i serpentyny. W weekendy trasy o okolicach od 150-300km. Ze 2 może 3 razy w roku kilkudniowe wyjazdy - dzienny dystans w okolicy 600km. 50%-50% jazda solo/z plecakiem.

Sam do końca nie potrafie się określić czy chce bardziej sportowy czy bardziej turystyczny motocykl.

Moim faworytem jak na razie jest Honda 800 VFR.

Pod uwagę brany jest także Fazer jednak te roczniki w tej cenie średnio mi się podobają.

Cały czas po głowie chodzi mi jeszcze Honda CBR F3/F4. Wiem że to bardziej sportowy sprzęt jednak skoro na jajku dałem rady to na tym pewnie też objeżdżę.

Macie jakies inne propozycję, sugestię? Moje doświadczenie w kwestii motocykli jest praktycznie zerowe. Chętnie posłucham mądrzejszych ode mnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

O ile znajdziesz w jakimkolwiek sensownym stanie VFR, bierz.

Przy okazji zamów już kilka regulatorów napięcia zlosnik.gif

Mimo kilku chochlików w elektronice, fajne moto ok.gif

Kumpel planuje na wiosnę zmiany w garażu, aczkolwiek za swoją będzie chciał przynajmniej 11k wsiąść, więc nieco poza budżetem frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_sky_ Triumph Tiger w moim przedziale cenowym nie podoba mi się ani troszke zlosnik.gif

Owcen - który rocznik ma kolega VFR?

kiziuk ten model jest już całkiem całkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owcen - który rocznik ma kolega VFR?

Nie wiem, ale cały czas się chwali, że najlepszy( ostatni), zanim honda v-teca popsuła zlosnik.gif

Mam wrażenie, że około 10 lat ma jego zabawka ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki VStrom DL 650

1. Sprzęt fajny - zarówno do turystyki po asfalcie jak i do zjechania poza drogi

2. Silnik ma nieco ponad 72 KM ale jest bardzo elastyczny - widlasta dwójka. Trwała jednostka.

3. Dla mnie jest za wysoki - mam 173 cm tzn podpieram się czubkiem palców

4. Ceny za dobry egzemplarz chyba (bo nie sprawdzałem dawno) od 12 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Świętne sprzęcicho - bardzo polecam na drugie moto!

Fajny jest. Miałem okazję przejechać około 30 - 40 km.

Niestety ja raczej nie kupiłbym, kwestia pozycji za kierownicą - trochę pochylona sylwetka do przodu oraz za wysoko zamontowane sety. Przełożyło się to w moim przypadku na bolący kręgosłup w odcinku lędźwiowym frown.gif

Jednak jak dla mnie pozycja musi być taka jak na trampku ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam VFR z '98 czyli pierwsze 800tki i naprawdę polecam.

W miarę zadbany egzemplarz jest bezawaryjny i przynajmniej mnie 110KM do takiego turystyczno sportowego w zupełności wystarcza

> Ze 2 może 3 razy w roku kilkudniowe wyjazdy - dzienny dystans w okolicy 600km

na takie wyjazdy, to typowy turystyk, bo dla mnie 600-700 km dziennie to granica wytrzymałości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Suzuki VStrom DL 650

> 1. Sprzęt fajny - zarówno do turystyki po asfalcie jak i do zjechania poza drogi

> 2. Silnik ma nieco ponad 72 KM ale jest bardzo elastyczny - widlasta dwójka. Trwała jednostka.

> 3. Dla mnie jest za wysoki - mam 173 cm tzn podpieram się czubkiem palców

> 4. Ceny za dobry egzemplarz chyba (bo nie sprawdzałem dawno) od 12 tyś

Sprzęt podoba mi się. Często widuje takiego w mojej okolicy.

Jednak jest trochę poza zasięgiem cenowym, nie wiem czy ta moc nie będzie za mała na 2 osoby i bagaże. (serpentyny i góry)??

No i czy poleci 200km\h na autostradzie niemieckiej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bardziej turystyczny, to polecam GSF 1200

Znana już Ci stajnia na S, ogromny zapas momentu obrotowego, prędkości dowolne od 50-60 do 240-250, wygodny także dla 2 osób, dołączenia kufra, czy torby nie popsuje zbytnio wyglądu motocykla 270751858-jezyk.gif, mnóstwo egzemplarzy do wyboru, mnóstwo części zamiennych, niewygórowany serwis ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może yamahe thundercat?

może...

wydaje mi się że w założonym budżecie należy zdecydować się na moto, które spełnia ogólne założenia i JEST W NAJLEPSZYM STANIE.

ja nie byłem zdecydowany na VFR, ale znalazłem fajną i jest.

I tak każdy z nas inaczej siedzi na moto i to co jednemu pasuje, innemu nie odpowiada.

A japońskie moto i tak najlepiej pasują na jeźdźca około 170 cm wzrostu (poza wyjątkami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piec ma na pewno super ,

Jest świetny! Bardzo elastyczny. Hamulce też niczego sobie ok.gif

Jak pierwszy raz jechałem tym konkretnym egzemplarzem, kolega uprzedził mnie, żebym przy "trójce" trzymał się mocno kierownicy, bo mogę się oderwać.

Tylko, kurka wodna, zapomniał uprzedzić mnie o hamulcach hehe.gif

Po przesiadce z trampka w zasadzie wyszło mi krótkie stoppie rotfl.gif

> ale o pozycji faktycznie na forach są opinie , że niespecjalna jak na

> przeznaczenie moto .

No mi bardzo nie odpowiada frown.gif

Ale tak ogólnie:

1. odgłos silnika - siakiś taki dziwny (w końcu 3 gary robią swoje), i tak nic nie przebije odgłosów dobywających się z freewinda psiapsióły

2. hamulce - porównując do trampka (mojego), tygrys staje w miejscu

3. elastyczność silnika/skrzyni biegów - łaaaaaaał ok.gif

4. przyspieszenie - zajefajne ok.gif

5. pozycja za kierownicą - no tutaj daję minus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest świetny! Bardzo elastyczny.

<...........>

> 3. elastyczność silnika/skrzyni biegów - łaaaaaaał

> 4. przyspieszenie - zajefajne

Właśnie - najbardziej podoba mi się charakterystyka tego silnika , czyli duży i równy moment obrotowy w prawie całym zakresie obrotów - niemal jak w silniku elektrycznym , co sprawia że jest wyjątkowo elastyczny i jednocześnie mało nerwowy przy świetnym przyspieszeniu ok.gif

> 5. pozycja za kierownicą - no tutaj daję minus

Niestety - to i niemała masa ograniczają możliwości tego moto poza asfaltem , choć mój też nie jest stworzony do tych celów smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> choć mój też nie jest

> stworzony do tych celów

Trampek niby też nie do końca nadaje się w cięższy teren.

Ale jak pokazuje praktyka, wszystko da się zrobić hehe.gif

Ja akurat za bardzo nie szaleję (w zasadzie to dopiero zacząłem się bawić w cięższego offa w listopadzie), ale mam takich kilku kumpli co to dają ognia na trampkach, że o mamo ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.