delco Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Może to zly kacik ale nie wiem czy wybrać tunning czy gazowy... Po rozmowie w pracy... Czy zakładanie czipa/power boxu do samochodu z LPG ma sens? Bo czy nie taniej/prosciej zmodyfikowac ilośc podawanego paliwa w komputerze gazowym? - a wyjdzie na to samo? czy też nie mam racji i chip/box jest zauważalnie lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Może to zly kacik ale nie wiem czy wybrać tunning czy gazowy... > Po rozmowie w pracy... > Czy zakładanie czipa/power boxu do samochodu z LPG ma sens? Bo czy nie taniej/prosciej zmodyfikowac > ilośc podawanego paliwa w komputerze gazowym? - a wyjdzie na to samo? czy też nie mam racji i > chip/box jest zauważalnie lepszy? ilość podawanego paliwa to nie wszystko, na komputerze gazowym, o ile się nie mylę, nie masz możliwości modyfikacji zapłonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Może to zly kacik ale nie wiem czy wybrać tunning czy gazowy... > Po rozmowie w pracy... > Czy zakładanie czipa/power boxu do samochodu z LPG ma sens? Bo czy nie taniej/prosciej zmodyfikowac > ilośc podawanego paliwa w komputerze gazowym? - a wyjdzie na to samo? czy też nie mam racji i > chip/box jest zauważalnie lepszy? Auto z Turbosprężarką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Auto z Turbosprężarką? Nie rozmawialism o konkretnym modelu choc przyznaje ze kazdy z nas (rozmawiających) ma wolnossące... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Nie rozmawialism o konkretnym modelu choc przyznaje ze kazdy z nas (rozmawiających) ma > wolnossące... No to ani zwiększając dawke LPG , ani boxem nic nie uzyskasz.... Bez większej ingerencji przyrosty mocy bedą tak znikome , że ich nie poczujesz Mamy tu paru tunerów , więc zaraz zabiorą głos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > No to ani zwiększając dawke LPG , ani boxem nic nie uzyskasz.... Bez większej ingerencji przyrosty > mocy bedą tak znikome , że ich nie poczujesz Czyli pozostaje chip? > Mamy tu paru tunerów , więc zaraz zabiorą głos Chetnie sie czegoś dowiem choc przyznaje ze rozmowa przynajmniej z mojej strony była bardziej "teoretyczna" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Nie rozmawialism o konkretnym modelu choc przyznaje ze kazdy z nas (rozmawiających) ma > wolnossące... W N/A jesteś ograniczony ilością powietrza. Zmiana dawki paliwa, czy to poprzez ECU gazowe, czy jakikolwiek box spowoduje wprowadzenie, na podstawie korekty z sondy lambda, mapy wtrysku. Jako drut można wprowadzisz emulację sondy, albo wprowadzić sterownik benzynowy w tryb awaryjny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Czyli pozostaje chip? Sam chip też niewiele da. Może się odrobinę zmienić charakterystyka, ale max mocy raczej nie ruszysz więcej niż kilka procent. Jak chcesz czegoś więcej, to trzeba zmieniać żelastwo: dolot, wydech, wałki, kompresor, turbosprzężarka itd. > Chetnie sie czegoś dowiem choc przyznaje ze rozmowa przynajmniej z mojej strony była bardziej > "teoretyczna" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Może to zly kacik ale nie wiem czy wybrać tunning czy gazowy... > Po rozmowie w pracy... > Czy zakładanie czipa/power boxu do samochodu z LPG ma sens? Bo czy nie taniej/prosciej zmodyfikowac > ilośc podawanego paliwa w komputerze gazowym? - a wyjdzie na to samo? czy też nie mam racji i > chip/box jest zauważalnie lepszy? oczywisce ze ma, tylko trzeba mierzyc siły na zamiary. ile koni bazowo, ile po zmianie? najlepiej najpierw dokonac tuningu silnik a pozniej założyc lpg u magika , który porzadnie wystroi auto na AFR i hamowni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Jak uzyskasz 5% przyrostu mocy to wszystko - a i tak pewnie nie nawet tyle nie będzie Chcesz się bawić w chipowanie to sobie kup Turbo Benzynke - mój saab oryginalnie 185km po zmianie programu 220. A to tylko stage 1 - ludze spokojnie 250 koni wyciągają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > W N/A jesteś ograniczony ilością powietrza. Zmiana dawki paliwa, czy to poprzez ECU gazowe, czy > jakikolwiek box spowoduje wprowadzenie, na podstawie korekty z sondy lambda, mapy wtrysku. > Jako drut można wprowadzisz emulację sondy, albo wprowadzić sterownik benzynowy w tryb awaryjny... ... co i tak nie zmieni sytuacji w jakiś znaczny sposób bo więcej paliwa i tak nie spalisz skoro powietrza więcej nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Jak uzyskasz 5% przyrostu mocy to wszystko - a i tak pewnie nie nawet tyle nie będzie Rozmowa była teoretyczna...niemniej dzieki za info... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > ... co i tak nie zmieni sytuacji w jakiś znaczny sposób bo więcej paliwa i tak nie spalisz skoro > powietrza więcej nie będzie. Odrobinę momentu pewnie można dodać przy pracy na-bardzo-bogato... Niemniej, dużo fajniejsze rezultaty na LPG da zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Prościej i pwniej w działaniu będzie montaz wtrysku LPG w stanie ciekłym. Instalacja kosztuje nieco ponad 4 tys. Efekt rozpężania gazu połączony jest ze schłodzeniem mieszanki, czyli zbedny jest intercooler. Auto spokojnie dostanie 15% mocy wiecej po hamowni i strojeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Odrobinę momentu pewnie można dodać przy pracy na-bardzo-bogato... > Niemniej, dużo fajniejsze rezultaty na LPG da zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. O znalazlem te stronke którą posiłkował sie kolega... to jest mozliwe? silnik i model kolegi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > O znalazlem te stronke którą posiłkował sie kolega... to jest mozliwe? silnik i model kolegi... jeżeli ma zmienne fazy rozrządu to tu idzie ugrać kilka koni. producenci dziś używają tego do obniżenia spalania, a nie zwiększenia mocy, ale to też jest kilka koni mocy maksymalnej, bardziej można podnieść moc średnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Może to zly kacik ale nie wiem czy wybrać tunning czy gazowy... > Po rozmowie w pracy... > Czy zakładanie czipa/power boxu do samochodu z LPG ma sens? Bo czy nie taniej/prosciej zmodyfikowac > ilośc podawanego paliwa w komputerze gazowym? - a wyjdzie na to samo? czy też nie mam racji i > chip/box jest zauważalnie lepszy? A komputer gazowy to ma pelna kontrole nad zaplonem? Albo nad zmiennymi fazami (ktore jednak juz bardzi wiele aut ma)? Raczej nie. Wiec najlepszy efekt da polaczenie strojenia oryginalnego komputera i gazowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > O znalazlem te stronke którą posiłkował sie kolega... to jest mozliwe? silnik i model kolegi... Gadałem z gościem z Vtecha na temat tego chipowania benzyny n/a. Mówił, że realnie max moc wzrasta do 8%, natomiast w niektórych silnikach dochodzi do wzrostu 12% ale nie mocy max, tylko gdzieś przy niższych obrotach. Głównie chodzi tu o oszukanie elektronicznej przepustnicy, lekkie zwiększenie dawki paliwa, zmianę mapy zapłonowej. Taki zabieg kosztuje u nich 1400-1500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > A komputer gazowy to ma pelna kontrole nad zaplonem? Nie. Komputer gazowy jest "slave" w stosunku do benzynowego. Odczytuje jego wskazania, wprowadza korekty i wysyła sygnał do wtryskiwaczy gazowych. Jeśli benzynowy nie potrafi przesunąć zapłonu to gazowy też tego nie zrobi. Można tak jak napisał kolega wyżej użyć instalacji z wtryskiem ciekłego gazu ale to droga zabawa. A na gazie jak wiadomo się głównie oszczędza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > O znalazlem te stronke którą posiłkował sie kolega... to jest mozliwe? silnik i model kolegi... Wątpie ,że samym chipem uzyskał taki rezultat .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Gadałem z gościem z Vtecha na temat tego chipowania benzyny n/a. Mówił, że realnie max moc wzrasta > do 8%, natomiast w niektórych silnikach dochodzi do wzrostu 12% ale nie mocy max, tylko gdzieś > przy niższych obrotach. Głównie chodzi tu o oszukanie elektronicznej przepustnicy, lekkie > zwiększenie dawki paliwa, zmianę mapy zapłonowej. Taki zabieg kosztuje u nich 1400-1500zł. Można to zrobić z gazem - u mnie wyszedł ładniejszy przebieg momentu mimo mniejszej mocy maksymalnej. Tyle że to jest loteria - w niektórych silnikach jest lepiej a w niektórych dużo gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Nie. Komputer gazowy jest "slave" w stosunku do benzynowego. Odczytuje jego wskazania, wprowadza > korekty i wysyła sygnał do wtryskiwaczy gazowych. To byly pytania retoryczne > A na gazie jak wiadomo się głównie oszczędza. Co nie znaczy, ze nie mozna robic mocy. Ale zeby to robic to trzeba wykorzystac glowna zalete gazu czyli wysokooktanowosc i odpornosc na stuk wiec potrzebna pelna kontrola nad zaplonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > czyli wysokooktanowosc i odpornosc na stuk wiec potrzebna pelna kontrola nad zaplonem. Pewnie że można. Ale to są koszty i generalnie mało kto się w to bawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Pewnie że można. Ale to są koszty i generalnie mało kto się w to bawi. Wiadomo. Nie po to sie zaklada instalke za 1800 zeby jeszcze pozniej do niej dokladac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Pewnie że można. Ale to są koszty i generalnie mało kto się w to bawi. Bez przesady. Wariator zapłonu kosztuje poniżej 200zł. Sam taki kupiłem z 5 lat temu do Marei, teraz przełożyłem go do e36. Różnica mocy jest odczuwalna na dupohamowni. Zapłon przesunięty w zależności od obrotów i obciążenia od 12 do 4 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.