Skocz do zawartości

Czipowanie, power boxy a lpg...


delco

Rekomendowane odpowiedzi

Może to zly kacik ale nie wiem czy wybrać tunning czy gazowy...

Po rozmowie w pracy...

Czy zakładanie czipa/power boxu do samochodu z LPG ma sens? Bo czy nie taniej/prosciej zmodyfikowac ilośc podawanego paliwa w komputerze gazowym? - a wyjdzie na to samo? czy też nie mam racji i chip/box jest zauważalnie lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może to zly kacik ale nie wiem czy wybrać tunning czy gazowy...

> Po rozmowie w pracy...

> Czy zakładanie czipa/power boxu do samochodu z LPG ma sens? Bo czy nie taniej/prosciej zmodyfikowac

> ilośc podawanego paliwa w komputerze gazowym? - a wyjdzie na to samo? czy też nie mam racji i

> chip/box jest zauważalnie lepszy?

ilość podawanego paliwa to nie wszystko, na komputerze gazowym, o ile się nie mylę, nie masz możliwości modyfikacji zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może to zly kacik ale nie wiem czy wybrać tunning czy gazowy...

> Po rozmowie w pracy...

> Czy zakładanie czipa/power boxu do samochodu z LPG ma sens? Bo czy nie taniej/prosciej zmodyfikowac

> ilośc podawanego paliwa w komputerze gazowym? - a wyjdzie na to samo? czy też nie mam racji i

> chip/box jest zauważalnie lepszy?

Auto z Turbosprężarką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozmawialism o konkretnym modelu choc przyznaje ze kazdy z nas (rozmawiających) ma

> wolnossące...

No to ani zwiększając dawke LPG , ani boxem nic nie uzyskasz.... Bez większej ingerencji przyrosty mocy bedą tak znikome , że ich nie poczujesz smile.gif

Mamy tu paru tunerów , więc zaraz zabiorą głos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ani zwiększając dawke LPG , ani boxem nic nie uzyskasz.... Bez większej ingerencji przyrosty

> mocy bedą tak znikome , że ich nie poczujesz

Czyli pozostaje chip?

> Mamy tu paru tunerów , więc zaraz zabiorą głos

Chetnie sie czegoś dowiem choc przyznaje ze rozmowa przynajmniej z mojej strony była bardziej "teoretyczna"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozmawialism o konkretnym modelu choc przyznaje ze kazdy z nas (rozmawiających) ma

> wolnossące...

W N/A jesteś ograniczony ilością powietrza. Zmiana dawki paliwa, czy to poprzez ECU gazowe, czy jakikolwiek box spowoduje wprowadzenie, na podstawie korekty z sondy lambda, mapy wtrysku.

Jako drut można wprowadzisz emulację sondy, albo wprowadzić sterownik benzynowy w tryb awaryjny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli pozostaje chip?

Sam chip też niewiele da. Może się odrobinę zmienić charakterystyka, ale max mocy raczej nie ruszysz więcej niż kilka procent.

Jak chcesz czegoś więcej, to trzeba zmieniać żelastwo: dolot, wydech, wałki, kompresor, turbosprzężarka itd.

> Chetnie sie czegoś dowiem choc przyznaje ze rozmowa przynajmniej z mojej strony była bardziej

> "teoretyczna"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może to zly kacik ale nie wiem czy wybrać tunning czy gazowy...

> Po rozmowie w pracy...

> Czy zakładanie czipa/power boxu do samochodu z LPG ma sens? Bo czy nie taniej/prosciej zmodyfikowac

> ilośc podawanego paliwa w komputerze gazowym? - a wyjdzie na to samo? czy też nie mam racji i

> chip/box jest zauważalnie lepszy?

oczywisce ze ma, tylko trzeba mierzyc siły na zamiary.

ile koni bazowo, ile po zmianie?

najlepiej najpierw dokonac tuningu silnik a pozniej założyc lpg u magika , który porzadnie wystroi auto na AFR i hamowni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W N/A jesteś ograniczony ilością powietrza. Zmiana dawki paliwa, czy to poprzez ECU gazowe, czy

> jakikolwiek box spowoduje wprowadzenie, na podstawie korekty z sondy lambda, mapy wtrysku.

> Jako drut można wprowadzisz emulację sondy, albo wprowadzić sterownik benzynowy w tryb awaryjny...

... co i tak nie zmieni sytuacji w jakiś znaczny sposób bo więcej paliwa i tak nie spalisz skoro powietrza więcej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... co i tak nie zmieni sytuacji w jakiś znaczny sposób bo więcej paliwa i tak nie spalisz skoro

> powietrza więcej nie będzie.

Odrobinę momentu pewnie można dodać przy pracy na-bardzo-bogato...

Niemniej, dużo fajniejsze rezultaty na LPG da zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prościej i pwniej w działaniu będzie montaz wtrysku LPG w stanie ciekłym. Instalacja kosztuje nieco ponad 4 tys.

Efekt rozpężania gazu połączony jest ze schłodzeniem mieszanki, czyli zbedny jest intercooler.

Auto spokojnie dostanie 15% mocy wiecej po hamowni i strojeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O znalazlem te stronke którą posiłkował sie kolega... to jest mozliwe? silnik i model kolegi...

jeżeli ma zmienne fazy rozrządu to tu idzie ugrać kilka koni. producenci dziś używają tego do obniżenia spalania, a nie zwiększenia mocy, ale to też jest kilka koni mocy maksymalnej, bardziej można podnieść moc średnią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może to zly kacik ale nie wiem czy wybrać tunning czy gazowy...

> Po rozmowie w pracy...

> Czy zakładanie czipa/power boxu do samochodu z LPG ma sens? Bo czy nie taniej/prosciej zmodyfikowac

> ilośc podawanego paliwa w komputerze gazowym? - a wyjdzie na to samo? czy też nie mam racji i

> chip/box jest zauważalnie lepszy?

A komputer gazowy to ma pelna kontrole nad zaplonem? Albo nad zmiennymi fazami (ktore jednak juz bardzi wiele aut ma)? Raczej nie. Wiec najlepszy efekt da polaczenie strojenia oryginalnego komputera i gazowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O znalazlem te stronke którą posiłkował sie kolega... to jest mozliwe? silnik i model kolegi...

Gadałem z gościem z Vtecha na temat tego chipowania benzyny n/a. Mówił, że realnie max moc wzrasta do 8%, natomiast w niektórych silnikach dochodzi do wzrostu 12% ale nie mocy max, tylko gdzieś przy niższych obrotach. Głównie chodzi tu o oszukanie elektronicznej przepustnicy, lekkie zwiększenie dawki paliwa, zmianę mapy zapłonowej. Taki zabieg kosztuje u nich 1400-1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A komputer gazowy to ma pelna kontrole nad zaplonem?

Nie. Komputer gazowy jest "slave" w stosunku do benzynowego. Odczytuje jego wskazania, wprowadza korekty i wysyła sygnał do wtryskiwaczy gazowych. Jeśli benzynowy nie potrafi przesunąć zapłonu to gazowy też tego nie zrobi. Można tak jak napisał kolega wyżej użyć instalacji z wtryskiem ciekłego gazu ale to droga zabawa. A na gazie jak wiadomo się głównie oszczędza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gadałem z gościem z Vtecha na temat tego chipowania benzyny n/a. Mówił, że realnie max moc wzrasta

> do 8%, natomiast w niektórych silnikach dochodzi do wzrostu 12% ale nie mocy max, tylko gdzieś

> przy niższych obrotach. Głównie chodzi tu o oszukanie elektronicznej przepustnicy, lekkie

> zwiększenie dawki paliwa, zmianę mapy zapłonowej. Taki zabieg kosztuje u nich 1400-1500zł.

Można to zrobić z gazem - u mnie wyszedł ładniejszy przebieg momentu mimo mniejszej mocy maksymalnej. Tyle że to jest loteria - w niektórych silnikach jest lepiej a w niektórych dużo gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie. Komputer gazowy jest "slave" w stosunku do benzynowego. Odczytuje jego wskazania, wprowadza

> korekty i wysyła sygnał do wtryskiwaczy gazowych.

To byly pytania retoryczne grinser006.gif

> A na gazie jak wiadomo się głównie oszczędza.

Co nie znaczy, ze nie mozna robic mocy. Ale zeby to robic to trzeba wykorzystac glowna zalete gazu czyli wysokooktanowosc i odpornosc na stuk wiec potrzebna pelna kontrola nad zaplonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie że można. Ale to są koszty i generalnie mało kto się w to bawi.

Bez przesady. Wariator zapłonu kosztuje poniżej 200zł. Sam taki kupiłem z 5 lat temu do Marei, teraz przełożyłem go do e36. Różnica mocy jest odczuwalna na dupohamowni. Zapłon przesunięty w zależności od obrotów i obciążenia od 12 do 4 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.