jfidelk Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Gdyby w twoim powyzszym wywodzie byla choc odrobina sensu, to w zadnym kraju nie byloby nakazu > uzywania opon zimowych. A skoro sa, to znaczy ze opona wielosezonowa nie ma nawet startu do > opony zimowej. A zdajesz sobie sprawę, że w tych krajach wielosezonówka to też opona zimowa i jeżdżenie na takich jest zgodne z prawem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Gdyby miało być ekonomicznie - jeszcze raz kupiłbym > wielosezonówki. Jakos nie widze wielkich ekonomicznych plusow. Wielosezonowka ze sredniej polki w rozmiarze 225/45 R17 to koszt 550-600zl Letnia z wyzszej polki to koszt 400-500zl Zimowka 195/65 R15 z wyzszej polki to koszt 230-260zl Jesli ktos ma dwa komplety felg i nie placi za sezonowe przekladanie opon, tylko ewentualne wywazanie to nie widac wielkich ekonomicznych plusow, tym bardziej, ze wielosezonowki trzeba bedzie zmienic wczesniej z powodu konca bieznika niz letnie+zimowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Jakos nie widze wielkich ekonomicznych plusow. > Wielosezonowka ze sredniej polki w rozmiarze 225/45 R17 to koszt 550-600zl > Letnia z wyzszej polki to koszt 400-500zl > Zimowka 195/65 R15 z wyzszej polki to koszt 230-260zl > Jesli ktos ma dwa komplety felg i nie placi za sezonowe przekladanie opon, tylko ewentualne > wywazanie to nie widac wielkich ekonomicznych plusow, tym bardziej, ze wielosezonowki trzeba > bedzie zmienic wczesniej z powodu konca bieznika niz letnie+zimowe. bylo juz to wielokrotnie liczone, nie rozpoczynajmy kolejnej wolny wnioski byly takie: ktos malo jedzi + nie agresywnie = opony caloroczne ktos duzo jedzi + agresywnie = opony zimowe + letnie koszy w obu przypadkach przypadkach bardzo podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 drugi komplet felg tez kosztuje 2tyś komplet całorocznych opon 1.6tyś komplet letnich 1tyś komplet zimowych (mniejszy rozmiar) 400-800zł komplet felg na zimowe koszta pierwszego montażu drugiego kompletu i pózniej koszta przekładni (można samemu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > drugi komplet felg tez kosztuje > 2tyś komplet całorocznych opon > 1.6tyś komplet letnich > 1tyś komplet zimowych (mniejszy rozmiar) > 400-800zł komplet felg na zimowe > koszta pierwszego montażu drugiego kompletu i pózniej koszta przekładni (można samemu) jak masz sile to czytaj http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=287310569&page=0&fpart=all&vc=1 bylo tu chyba wszystko co mozliwe poruszone nt. opon calorocznych vs zimowe + letnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > drugi komplet felg tez kosztuje Jesli ktos nie ma to dodatkowy koszt. > 2tyś komplet całorocznych opon > 1.6tyś komplet letnich > 1tyś komplet zimowych (mniejszy rozmiar) > 400-800zł komplet felg na zimowe > koszta pierwszego montażu drugiego kompletu i pózniej koszta przekładni (można samemu) Dolicz jeszcze koszta ewentulanego prostowania alu 17" z oponami calorocznymi po okresie zimowym . Dwa razy to przerabialem, z 500zl poszlo, wiecej nie chce i wole 15" na zime . Jak widac koszty podobne, alu jednak troche szkoda, a opone niskoprofilowa tez duzo latwiej zalatwic w zime, co tez moze byc dodatkowym kosztem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Jakos nie widze wielkich ekonomicznych plusow. Ekonomia polegała u mnie na tym, że skończyły się zarówno letnie jak i zimowe opony, musiałbym jesienią kupić zimówki, jak i wiosną letnie, żeby nie zniszczyć zimowych. Kupiłem opony raz, zamiast dwa razy, auto na wieczność nie było, więc po 2 latach używania poszło na sprzedaż. Przebieg jaki zrobił samochód przez te 2 lata, to około 32 tysiące. Nie wiem czy to mało czy dużo, ale operacja z punktu widzenia ekonomicznego jak najbardziej uzasadniona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > Ekonomia polegała u mnie na tym, że skończyły się zarówno letnie jak i zimowe opony, musiałbym > jesienią kupić zimówki, jak i wiosną letnie, żeby nie zniszczyć zimowych. Kupiłem opony raz, > zamiast dwa razy, auto na wieczność nie było, więc po 2 latach używania poszło na sprzedaż. > Przebieg jaki zrobił samochód przez te 2 lata, to około 32 tysiące. Nie wiem czy to mało czy dużo, > ale operacja z punktu widzenia ekonomicznego jak najbardziej uzasadniona. Akurat w Twoim przypadku sie oplacilo, w innym niekoniecznie, bo finansowo moze wyjsc na to samo albo i drozej. Zalezy od opon i ich rozmiarow, w niektorych wielosezonowek jak na lekarstwo albo brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 znajomy jeździ na GY wielosezonowych już drugi rok...w zeszłym roku byli w Chorwacji... styl jazdy ma raczej agresywny... póki co zadowolony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 trzeci akapit http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm dalej czytamy że falkeny są najlepsze.mój ojciec właśnie je ma na swoim aucie i mogę potwierdzić żę są rewelacyjne. całoroczne prawie nie ustępują zimowym. wiadomo że najlepszym rozwiązaniem są dwa komplety ale opony nie zastąpią rozumu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > To powiem tak - kolega dojeżdzą Vectrą B 1.7 Diesel do pracy (około 120km codziennie robi) na > oponach jakiś wielosezonowych bodaj Barum - i daje radę. Zawsze dojedzie i się jeszcze nie > rozbił A opony ma już dwa lata. bo to zalezy dużo o kierowcy Jak będzie debil to rozwali się super ekstra autem na jeszcze bardziej superduper oponach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > Gdyby w twoim powyzszym wywodzie byla choc odrobina sensu, to w zadnym kraju nie byloby nakazu > uzywania opon zimowych. A skoro sa, to znaczy ze opona wielosezonowa nie ma nawet startu do > opony zimowej Gratuluję sensu Twojgo wywodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > CZy te opony nie hałasują tak jak zimówki latem? Bo tez się zastanawiam na d założeniem takich > mojej żonie. Jeździ 3-4kkm rocznie i praktycznie wokół komina. Pierwsze wrażenie kolegi, którego zgarniałem z przystanku było takie: "ale cichutkie masz opony" Mam Quatrac3 SUV, więc ciut inną oponę, niż "zwykły" Quatrac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Gdyby w twoim powyzszym wywodzie byla choc odrobina sensu, to w zadnym kraju nie byloby nakazu uzywania opon zimowych. A skoro sa, to znaczy ze opona wielosezonowa nie ma nawet startu do opony zimowej. 10/10 - dawno się tak nie ubawiłem czytając wypowiedź osoby, która pisze, chociaż nie wie nawet o czym Kolego - dla Twojej wiadomości - każda opona wielosezonowa, żeby stać się oficjalnie takową jest certyfikowana jako opona zimowa - więc posiada odpowiednie oznaczenia opon zimowych i w 100% wypełnia wymagania krajów nakazujących użytkowanie zimówek w określonym sezonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Pierwsze wrażenie kolegi, którego zgarniałem z przystanku było takie: "ale cichutkie masz opony" > Mam Quatrac3 SUV, więc ciut inną oponę, niż "zwykły" Quatrac. ano tak było ciekawe czy nie zmienię zdania jak zrobisz wydech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.