Skocz do zawartości

Opony wielosezonowe


fantomasz

Rekomendowane odpowiedzi

> Gdyby w twoim powyzszym wywodzie byla choc odrobina sensu, to w zadnym kraju nie byloby nakazu

> uzywania opon zimowych. A skoro sa, to znaczy ze opona wielosezonowa nie ma nawet startu do

> opony zimowej.

A zdajesz sobie sprawę, że w tych krajach wielosezonówka to też opona zimowa i jeżdżenie na takich jest zgodne z prawem? hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby miało być ekonomicznie - jeszcze raz kupiłbym

> wielosezonówki.

Jakos nie widze wielkich ekonomicznych plusow.

Wielosezonowka ze sredniej polki w rozmiarze 225/45 R17 to koszt 550-600zl

Letnia z wyzszej polki to koszt 400-500zl

Zimowka 195/65 R15 z wyzszej polki to koszt 230-260zl

Jesli ktos ma dwa komplety felg i nie placi za sezonowe przekladanie opon, tylko ewentualne wywazanie to nie widac wielkich ekonomicznych plusow, tym bardziej, ze wielosezonowki trzeba bedzie zmienic wczesniej z powodu konca bieznika niz letnie+zimowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakos nie widze wielkich ekonomicznych plusow.

> Wielosezonowka ze sredniej polki w rozmiarze 225/45 R17 to koszt 550-600zl

> Letnia z wyzszej polki to koszt 400-500zl

> Zimowka 195/65 R15 z wyzszej polki to koszt 230-260zl

> Jesli ktos ma dwa komplety felg i nie placi za sezonowe przekladanie opon, tylko ewentualne

> wywazanie to nie widac wielkich ekonomicznych plusow, tym bardziej, ze wielosezonowki trzeba

> bedzie zmienic wczesniej z powodu konca bieznika niz letnie+zimowe.

bylo juz to wielokrotnie liczone, nie rozpoczynajmy kolejnej wolny

wnioski byly takie:

ktos malo jedzi + nie agresywnie = opony caloroczne

ktos duzo jedzi + agresywnie = opony zimowe + letnie

koszy w obu przypadkach przypadkach bardzo podobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugi komplet felg tez kosztuje

2tyś komplet całorocznych opon

1.6tyś komplet letnich

1tyś komplet zimowych (mniejszy rozmiar)

400-800zł komplet felg na zimowe

koszta pierwszego montażu drugiego kompletu i pózniej koszta przekładni (można samemu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> drugi komplet felg tez kosztuje

> 2tyś komplet całorocznych opon

> 1.6tyś komplet letnich

> 1tyś komplet zimowych (mniejszy rozmiar)

> 400-800zł komplet felg na zimowe

> koszta pierwszego montażu drugiego kompletu i pózniej koszta przekładni (można samemu)

jak masz sile to czytaj

http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=287310569&page=0&fpart=all&vc=1

bylo tu chyba wszystko co mozliwe poruszone nt. opon calorocznych vs zimowe + letnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> drugi komplet felg tez kosztuje

Jesli ktos nie ma to dodatkowy koszt.

> 2tyś komplet całorocznych opon

> 1.6tyś komplet letnich

> 1tyś komplet zimowych (mniejszy rozmiar)

> 400-800zł komplet felg na zimowe

> koszta pierwszego montażu drugiego kompletu i pózniej koszta przekładni (można samemu)

Dolicz jeszcze koszta ewentulanego prostowania alu 17" z oponami calorocznymi po okresie zimowym tongue.gif. Dwa razy to przerabialem, z 500zl poszlo, wiecej nie chce i wole 15" na zime wink.gif. Jak widac koszty podobne, alu jednak troche szkoda, a opone niskoprofilowa tez duzo latwiej zalatwic w zime, co tez moze byc dodatkowym kosztem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakos nie widze wielkich ekonomicznych plusow.

Ekonomia polegała u mnie na tym, że skończyły się zarówno letnie jak i zimowe opony, musiałbym jesienią kupić zimówki, jak i wiosną letnie, żeby nie zniszczyć zimowych. Kupiłem opony raz, zamiast dwa razy, auto na wieczność nie było, więc po 2 latach używania poszło na sprzedaż.

Przebieg jaki zrobił samochód przez te 2 lata, to około 32 tysiące. Nie wiem czy to mało czy dużo, ale operacja z punktu widzenia ekonomicznego jak najbardziej uzasadniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ekonomia polegała u mnie na tym, że skończyły się zarówno letnie jak i zimowe opony, musiałbym

> jesienią kupić zimówki, jak i wiosną letnie, żeby nie zniszczyć zimowych. Kupiłem opony raz,

> zamiast dwa razy, auto na wieczność nie było, więc po 2 latach używania poszło na sprzedaż.

> Przebieg jaki zrobił samochód przez te 2 lata, to około 32 tysiące. Nie wiem czy to mało czy dużo,

> ale operacja z punktu widzenia ekonomicznego jak najbardziej uzasadniona.

Akurat w Twoim przypadku sie oplacilo, w innym niekoniecznie, bo finansowo moze wyjsc na to samo albo i drozej. Zalezy od opon i ich rozmiarow, w niektorych wielosezonowek jak na lekarstwo albo brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeci akapit

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm

dalej czytamy że falkeny są najlepsze.mój ojciec właśnie je ma na swoim aucie i mogę potwierdzić żę są rewelacyjne.

całoroczne prawie nie ustępują zimowym.

wiadomo że najlepszym rozwiązaniem są dwa komplety ale opony nie zastąpią rozumu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To powiem tak - kolega dojeżdzą Vectrą B 1.7 Diesel do pracy (około 120km codziennie robi) na

> oponach jakiś wielosezonowych bodaj Barum - i daje radę. Zawsze dojedzie i się jeszcze nie

> rozbił;) A opony ma już dwa lata.

bo to zalezy dużo o kierowcy ok.gif

Jak będzie debil to rozwali się super ekstra autem na jeszcze bardziej superduper oponach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby w twoim powyzszym wywodzie byla choc odrobina sensu, to w zadnym kraju nie byloby nakazu

> uzywania opon zimowych. A skoro sa, to znaczy ze opona wielosezonowa nie ma nawet startu do

> opony zimowej

Gratuluję sensu Twojgo wywodu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CZy te opony nie hałasują tak jak zimówki latem? Bo tez się zastanawiam na d założeniem takich

> mojej żonie. Jeździ 3-4kkm rocznie i praktycznie wokół komina.

Pierwsze wrażenie kolegi, którego zgarniałem z przystanku było takie: "ale cichutkie masz opony" smile.gif Mam Quatrac3 SUV, więc ciut inną oponę, niż "zwykły" Quatrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdyby w twoim powyzszym wywodzie byla choc odrobina sensu, to w zadnym kraju nie byloby nakazu uzywania opon zimowych. A skoro sa, to znaczy ze opona wielosezonowa nie ma nawet startu do opony zimowej.

10/10 - dawno się tak nie ubawiłem czytając wypowiedź osoby, która pisze, chociaż nie wie nawet o czym hahaha.gif

Kolego - dla Twojej wiadomości - każda opona wielosezonowa, żeby stać się oficjalnie takową jest certyfikowana jako opona zimowa - więc posiada odpowiednie oznaczenia opon zimowych i w 100% wypełnia wymagania krajów nakazujących użytkowanie zimówek w określonym sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsze wrażenie kolegi, którego zgarniałem z przystanku było takie: "ale cichutkie masz opony"

> Mam Quatrac3 SUV, więc ciut inną oponę, niż "zwykły" Quatrac.

ano tak było ok.gif

ciekawe czy nie zmienię zdania jak zrobisz wydech zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.