Skocz do zawartości

E46 - jaki silnik


bb_maciek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie smile.gif

Rozglądam sie za następcą mojej Corollki i dość poważnie biorę pod uwagę własnie E46 w kombi. Stąd moje pytanie, jaki silnik byłby lepszym wyborem do tego samochodu, ale żeby ułatwić kwestię, ograniczymy to do dwóch opcji zlosnik.gif

a) 320d (136/150KM)

b) 318i (143KM)

odwieczne starcie diesel vs benzyna zlosnik.gif

chodzi mi o awaryjność, koszta serwisu, przyjemność z jazdy, ekonomiczność itp

do pracy pokonuję dziennie odcinki ok 15km x2, głównie miasto, trasa rzadziej, ale również. łącznie roczne przebiegi na poziomie ok 20 tysięcy km

Co wg Was jest lepszym wyborem ok.gif

będę wdzięczny za Wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie

> Rozglądam sie za następcą mojej Corollki i dość poważnie biorę pod uwagę własnie E46 w kombi. Stąd

> moje pytanie, jaki silnik byłby lepszym wyborem do tego samochodu, ale żeby ułatwić kwestię,

> ograniczymy to do dwóch opcji

> a) 320d (136/150KM)

> b) 318i (143KM)

> odwieczne starcie diesel vs benzyna

> chodzi mi o awaryjność, koszta serwisu, przyjemność z jazdy, ekonomiczność itp

> do pracy pokonuję dziennie odcinki ok 15km x2, głównie miasto, trasa rzadziej, ale również.

> łącznie roczne przebiegi na poziomie ok 20 tysięcy km

> Co wg Was jest lepszym wyborem

> będę wdzięczny za Wasze opinie

zostan przy toyocie albo szukaj innej marki

bo chyba zadne kryterium nie zostanie spełnione

bmw jest fajne jak jest 6 cylindrów czy to benzyna czy ropa reszta to takie upośledzone bmw ani fajnie nie brzmi ani fajnie nie jedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zostan przy toyocie albo szukaj innej marki

> bo chyba zadne kryterium nie zostanie spełnione

> bmw jest fajne jak jest 6 cylindrów czy to benzyna czy ropa reszta to takie upośledzone bmw ani

> fajnie nie brzmi ani fajnie nie jedzie

Naczytałeś się komiksów. 318 e46 w porównaniu do Corolli 1.6 jedzie bardzo fajnie.

Śmieszą mnie ludzie, którzy czterocylindrową benzynę traktują jako profanację w BMW, a wielbią diesla choćby miał i 10 cylindrów.

Mam nieco lżejsze e36 ze 115 konnym 1.8 i powiem Ci, że przy moim stylu jazdy poza autostradą ciężko mnie dogonić. Gdybym regularnie korzystał z torów, to wolę wypożyczyć sprzęt odpowiedni do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Naczytałeś się komiksów. 318 e46 w porównaniu do Corolli 1.6 jedzie bardzo fajnie.

> Śmieszą mnie ludzie, którzy czterocylindrową benzynę traktują jako profanację w BMW, a wielbią

> diesla choćby miał i 10 cylindrów.

widać że niewieloma autami poza swoim e36 z 1.8 jeździłeś a w szczególności m57n, nie mówiąc o 3 litrowej benzynie

> Mam nieco lżejsze e36 ze 115 konnym 1.8 i powiem Ci, że przy moim stylu jazdy poza autostradą

> ciężko mnie dogonić.

i kto tu naczytał się komiksów czy innych bajek,

Ciebie zadowala 115 mnie nie rusza 200 a innego 300 KM

Gdybym regularnie korzystał z torów, to wolę wypożyczyć sprzęt odpowiedni

> do tego.

kolega nie szuka "sprzętu" a raczej auta i nie na tor tylko taki który da mu frajde z jazdy i przy naprawach nie będzie drogi obu tych warunków nie spełni żaden z wymienionych silników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widać że niewieloma autami poza swoim e36 z 1.8 jeździłeś a w szczególności m57n, nie mówiąc o 3

> litrowej benzynie

Zarówno m57, jak i m54b30 w e46 znam dobrze z dupohamowni.

> kolega nie szuka "sprzętu" a raczej auta i nie na tor tylko taki który da mu frajde z jazdy i przy

> naprawach nie będzie drogi obu tych warunków nie spełni żaden z wymienionych silników

Kolega szuka

Quote:

przyjemność z jazdy, ekonomiczność


i znajdzie to na pewno w 143 konnej trójce. Frajda, jak to określiłeś, to mocno nadużyte pojęcie. Mi na przykład frajdę dawało auto ponad 300 KM i 1500 kg masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdarza mi się jeździć do pracy moim e46 2.8

trasa mieszana, cała około 13km w jedną stronę, troche korków + troche trasy ( 120km/h )

spalanie 9.4

a wg komputera co wylicza ostanie 50km jazdy to róznie... od 8... aż po 10-11 litrów...

gazu nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak z gazowaniem tych silnikow 1.8143konie nie ma zadnych problemow, nie maja jakis swoich wad ?

Mają wadę z takim jednym bolcem w układzie rozrządu. Jeśli nie był wymieniony przez pierwszego właściciela to trzeba to zrobić.

Czujniki wałka rozrządu padają (80zł sztuka),

Poza tym dość odporna konstrukcja. Wymiana filtra powietrza jest upierdliwa jak w mało którym samochodzie facepalm%5B1%5D.gif

Szału z osiągami się nie spodziewaj ale wcale tak źle nie jest. Czas do setki poniżej 10s nie zmusza do bycia zawalidrogą. Elastyczność tego silnika jest bardzo przyzwoita i poruszanie się po mieście jest przyjemne.

BMW daje przyjemność z jazdy nie ze względu na silnika a ze względu na zawieszenie i układ kierowniczy. E46 akurat robi to dobrze ok.gif

Spalanie w gęstym ruchu miejskim około 11l na setkę. W trasie z klimą skopci 7-8l. I to bez przesadnego dbania o prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak z gazowaniem tych silnikow 1.8143konie nie ma zadnych problemow, nie maja jakis swoich wad ?

maja wady:

napinacz rozrzadu - koniecznie trzeba zmianiec jesli nie ktos tego nie zrobil i jest jeszcze stara wersja (przez FL)

valvetronic - bardzo wrazliwy na jakosc oleju

LPG lyka bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mają wadę z takim jednym bolcem w układzie rozrządu. Jeśli nie był wymieniony przez pierwszego

> właściciela to trzeba to zrobić.

> Czujniki wałka rozrządu padają (80zł sztuka),

> Poza tym dość odporna konstrukcja. Wymiana filtra powietrza jest upierdliwa jak w mało którym

> samochodzie

> Szału z osiągami się nie spodziewaj ale wcale tak źle nie jest. Czas do setki poniżej 10s nie

> zmusza do bycia zawalidrogą. Elastyczność tego silnika jest bardzo przyzwoita i poruszanie się

> po mieście jest przyjemne.

> BMW daje przyjemność z jazdy nie ze względu na silnika a ze względu na zawieszenie i układ

> kierowniczy. E46 akurat robi to dobrze

> Spalanie w gęstym ruchu miejskim około 11l na setkę. W trasie z klimą skopci 7-8l. I to bez

> przesadnego dbania o prędkość.

bardzo ladnie ciagnie juz do 2000obr ok.gif a nie jak wiekszosc wolnossacych 16v dopiero od 4000obr no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo ladnie ciagnie juz do 2000obr a nie jak wiekszosc wolnossacych 16v dopiero od 4000obr

To jest 2,0l pojemności. I bardzo ładny wykres. Ręką ch... nie oszukasz i z 1,6 16v nie zrobisz elastycznego sprzętu. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest 2,0l pojemności. I bardzo ładny wykres. Ręką ch... nie oszukasz i z 1,6 16v nie zrobisz

> elastycznego sprzętu.

zara bo sie znowu pogubilem hehe.gif

316 jaka pojemnosc

318 jaka pojemnosc

320 jaka pojemnosc

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest 2,0l pojemności. I bardzo ładny wykres. Ręką ch... nie oszukasz i z 1,6 16v nie zrobisz

> elastycznego sprzętu.

nie do konca

valvetronic ciagnie z dolu jak stara dobra 2.0 8v by VW ale ma tez bartdzo mocna gore (jak np vtec)

porownywalny silnik opla 2.0 16V 150KM nie jedzie tak fajnie z dolu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 150tka smierdziuch jak juz cos ale to bez wad nie jest

> masz znajomego mecha jakiegos ? to nie toyota

> ale imo duzo lepiej 330i + lpg lub sadzomiotacz 3,0d

> przynajmniej jakas przyjemnosc z jazdy bedzie

330d zjada opony z tyłu cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 330d zjada opony z tyłu

Jak również ogromną większość aut na drodze 270635636-JUMP2.gif

Użytkuję od dwóch lat e46 kombi z silnikiem m57n (fabrycznie 204hp) i nadal jestem w tym silniku zakochany. U mnie spalanie po mieście to ok 8 litrów (Wawa - duże odległości to na zimnym się nie jeździ), trasa średnio 7. Rekord to 5,25 litra. Dodam, że auto podkręcone na 270/580. Po kupnie wyremontowałem zawieszenie, wymieniłem sprzęgło i naprawiłem wszystko inne co nie działało jak należy. Poszła na to prawie dycha ale od tego czasu nic się nie psuje. Mogę takie auto szczerze polecić ale pewnie będzie ono droższe niż dwulitrowe 318/320.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak również ogromną większość aut na drodze

184hp też nie ma z tym problemu. drive.gif

> Użytkuję od dwóch lat e46 kombi z silnikiem m57n (fabrycznie 204hp) i nadal jestem w tym silniku

> zakochany. U mnie spalanie po mieście to ok 8 litrów (Wawa - duże odległości to na zimnym się

> nie jeździ), trasa średnio 7. Rekord to 5,25 litra. Dodam, że auto podkręcone na 270/580.

Manual? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiem tak,więcej czytałem o wadach niż zaletach tej skrzyni, napewno jeździ sporo aut które nie maja z tym problemów,ale jest to kolejny ,potencjalny generator kosztów.

Z drugiej strony jazda po miescie mocnym dieslem w automacie musi byc bardzo przyjemna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manuala miałem... w 320d fajne bo robisz co chcesz ze skrzynią wrzucasz bieg jaki chcesz

w automacie nawet jak wrzuci się na sekwencje to nie ma 100% kontroli

ale teraz mam możliwosć jeżdżenia m57n w automacie i powiem szczerze że bardzo fajna sprawa jak nie lubiłem automatów to ten jestem wstanie zaakceptować choć mam parę uwag co do zmiany biegów i redukcji ale nie trzeba się tyle na wachlować jak w manualu

automat w połączeniu z mocnym silnikiem daje dużo swobody jedyny minuś to ponoć przy chipowaniu bardziej odporną skrzynią jest manualna niż automat

gdybym szukał 330d to automat nie byłby dla mnie minusem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> manuala miałem... w 320d fajne bo robisz co chcesz ze skrzynią wrzucasz bieg jaki chcesz

> w automacie nawet jak wrzuci się na sekwencje to nie ma 100% kontroli

> ale teraz mam możliwosć jeżdżenia m57n w automacie i powiem szczerze że bardzo fajna sprawa jak nie

> lubiłem automatów to ten jestem wstanie zaakceptować choć mam parę uwag co do zmiany biegów i

> redukcji ale nie trzeba się tyle na wachlować jak w manualu

> automat w połączeniu z mocnym silnikiem daje dużo swobody jedyny minuś to ponoć przy chipowaniu

> bardziej odporną skrzynią jest manualna niż automat

> gdybym szukał 330d to automat nie byłby dla mnie minusem

W 330d nawet w trybie standardowym automatu można zmienić bieg na wyższy w kontrolowany sposób. Ale podejrzewam, że inne automaty też to umożliwiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem tak,więcej czytałem o wadach niż zaletach tej skrzyni, napewno jeździ sporo aut które nie

> maja z tym problemów,ale jest to kolejny ,potencjalny generator kosztów.

Dwumasa to też generator kosztów. Mam manuala w kiślu z przebiegiem 250kkm+ i dwumasa jest ok.

> Z drugiej strony jazda po miescie mocnym dieslem w automacie musi byc bardzo przyjemna.

Jest. drive.gif A spalanie nie zabija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.