bb_maciek Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Witajcie Rozglądam sie za następcą mojej Corollki i dość poważnie biorę pod uwagę własnie E46 w kombi. Stąd moje pytanie, jaki silnik byłby lepszym wyborem do tego samochodu, ale żeby ułatwić kwestię, ograniczymy to do dwóch opcji a) 320d (136/150KM) b) 318i (143KM) odwieczne starcie diesel vs benzyna chodzi mi o awaryjność, koszta serwisu, przyjemność z jazdy, ekonomiczność itp do pracy pokonuję dziennie odcinki ok 15km x2, głównie miasto, trasa rzadziej, ale również. łącznie roczne przebiegi na poziomie ok 20 tysięcy km Co wg Was jest lepszym wyborem będę wdzięczny za Wasze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FRS Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Witajcie > Rozglądam sie za następcą mojej Corollki i dość poważnie biorę pod uwagę własnie E46 w kombi. Stąd > moje pytanie, jaki silnik byłby lepszym wyborem do tego samochodu, ale żeby ułatwić kwestię, > ograniczymy to do dwóch opcji > a) 320d (136/150KM) > b) 318i (143KM) > odwieczne starcie diesel vs benzyna > chodzi mi o awaryjność, koszta serwisu, przyjemność z jazdy, ekonomiczność itp > do pracy pokonuję dziennie odcinki ok 15km x2, głównie miasto, trasa rzadziej, ale również. > łącznie roczne przebiegi na poziomie ok 20 tysięcy km > Co wg Was jest lepszym wyborem > będę wdzięczny za Wasze opinie zostan przy toyocie albo szukaj innej marki bo chyba zadne kryterium nie zostanie spełnione bmw jest fajne jak jest 6 cylindrów czy to benzyna czy ropa reszta to takie upośledzone bmw ani fajnie nie brzmi ani fajnie nie jedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > b) 318i (143KM) +lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > zostan przy toyocie albo szukaj innej marki > bo chyba zadne kryterium nie zostanie spełnione > bmw jest fajne jak jest 6 cylindrów czy to benzyna czy ropa reszta to takie upośledzone bmw ani > fajnie nie brzmi ani fajnie nie jedzie Naczytałeś się komiksów. 318 e46 w porównaniu do Corolli 1.6 jedzie bardzo fajnie. Śmieszą mnie ludzie, którzy czterocylindrową benzynę traktują jako profanację w BMW, a wielbią diesla choćby miał i 10 cylindrów. Mam nieco lżejsze e36 ze 115 konnym 1.8 i powiem Ci, że przy moim stylu jazdy poza autostradą ciężko mnie dogonić. Gdybym regularnie korzystał z torów, to wolę wypożyczyć sprzęt odpowiedni do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FRS Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Naczytałeś się komiksów. 318 e46 w porównaniu do Corolli 1.6 jedzie bardzo fajnie. > Śmieszą mnie ludzie, którzy czterocylindrową benzynę traktują jako profanację w BMW, a wielbią > diesla choćby miał i 10 cylindrów. widać że niewieloma autami poza swoim e36 z 1.8 jeździłeś a w szczególności m57n, nie mówiąc o 3 litrowej benzynie > Mam nieco lżejsze e36 ze 115 konnym 1.8 i powiem Ci, że przy moim stylu jazdy poza autostradą > ciężko mnie dogonić. i kto tu naczytał się komiksów czy innych bajek, Ciebie zadowala 115 mnie nie rusza 200 a innego 300 KM Gdybym regularnie korzystał z torów, to wolę wypożyczyć sprzęt odpowiedni > do tego. kolega nie szuka "sprzętu" a raczej auta i nie na tor tylko taki który da mu frajde z jazdy i przy naprawach nie będzie drogi obu tych warunków nie spełni żaden z wymienionych silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > Witajcie > Rozglądam s 150tka smierdziuch jak juz cos ale to bez wad nie jest masz znajomego mecha jakiegos ? to nie toyota ale imo duzo lepiej 330i + lpg lub sadzomiotacz 3,0d przynajmniej jakas przyjemnosc z jazdy bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Od siebie dodam że trzeba się nieźle postarać żeby 318ti (143KM) spaliło więcej niż 10L lpg /100km średnio z całego baku. To jest naprawdę ekonomiczna i bardzo fajna charakterystyka benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 > widać że niewieloma autami poza swoim e36 z 1.8 jeździłeś a w szczególności m57n, nie mówiąc o 3 > litrowej benzynie Zarówno m57, jak i m54b30 w e46 znam dobrze z dupohamowni. > kolega nie szuka "sprzętu" a raczej auta i nie na tor tylko taki który da mu frajde z jazdy i przy > naprawach nie będzie drogi obu tych warunków nie spełni żaden z wymienionych silników Kolega szuka Quote: przyjemność z jazdy, ekonomiczność i znajdzie to na pewno w 143 konnej trójce. Frajda, jak to określiłeś, to mocno nadużyte pojęcie. Mi na przykład frajdę dawało auto ponad 300 KM i 1500 kg masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 zdarza mi się jeździć do pracy moim e46 2.8 trasa mieszana, cała około 13km w jedną stronę, troche korków + troche trasy ( 120km/h ) spalanie 9.4 a wg komputera co wylicza ostanie 50km jazdy to róznie... od 8... aż po 10-11 litrów... gazu nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 a jak z gazowaniem tych silnikow 1.8143konie nie ma zadnych problemow, nie maja jakis swoich wad ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > a jak z gazowaniem tych silnikow 1.8143konie nie ma zadnych problemow, nie maja jakis swoich wad ? Mają wadę z takim jednym bolcem w układzie rozrządu. Jeśli nie był wymieniony przez pierwszego właściciela to trzeba to zrobić. Czujniki wałka rozrządu padają (80zł sztuka), Poza tym dość odporna konstrukcja. Wymiana filtra powietrza jest upierdliwa jak w mało którym samochodzie Szału z osiągami się nie spodziewaj ale wcale tak źle nie jest. Czas do setki poniżej 10s nie zmusza do bycia zawalidrogą. Elastyczność tego silnika jest bardzo przyzwoita i poruszanie się po mieście jest przyjemne. BMW daje przyjemność z jazdy nie ze względu na silnika a ze względu na zawieszenie i układ kierowniczy. E46 akurat robi to dobrze Spalanie w gęstym ruchu miejskim około 11l na setkę. W trasie z klimą skopci 7-8l. I to bez przesadnego dbania o prędkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > a jak z gazowaniem tych silnikow 1.8143konie nie ma zadnych problemow, nie maja jakis swoich wad ? maja wady: napinacz rozrzadu - koniecznie trzeba zmianiec jesli nie ktos tego nie zrobil i jest jeszcze stara wersja (przez FL) valvetronic - bardzo wrazliwy na jakosc oleju LPG lyka bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > Mają wadę z takim jednym bolcem w układzie rozrządu. Jeśli nie był wymieniony przez pierwszego > właściciela to trzeba to zrobić. > Czujniki wałka rozrządu padają (80zł sztuka), > Poza tym dość odporna konstrukcja. Wymiana filtra powietrza jest upierdliwa jak w mało którym > samochodzie > Szału z osiągami się nie spodziewaj ale wcale tak źle nie jest. Czas do setki poniżej 10s nie > zmusza do bycia zawalidrogą. Elastyczność tego silnika jest bardzo przyzwoita i poruszanie się > po mieście jest przyjemne. > BMW daje przyjemność z jazdy nie ze względu na silnika a ze względu na zawieszenie i układ > kierowniczy. E46 akurat robi to dobrze > Spalanie w gęstym ruchu miejskim około 11l na setkę. W trasie z klimą skopci 7-8l. I to bez > przesadnego dbania o prędkość. bardzo ladnie ciagnie juz do 2000obr a nie jak wiekszosc wolnossacych 16v dopiero od 4000obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 > bardzo ladnie ciagnie juz do 2000obr a nie jak wiekszosc wolnossacych 16v dopiero od 4000obr To jest 2,0l pojemności. I bardzo ładny wykres. Ręką ch... nie oszukasz i z 1,6 16v nie zrobisz elastycznego sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > To jest 2,0l pojemności. I bardzo ładny wykres. Ręką ch... nie oszukasz i z 1,6 16v nie zrobisz > elastycznego sprzętu. zara bo sie znowu pogubilem 316 jaka pojemnosc 318 jaka pojemnosc 320 jaka pojemnosc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > zara bo sie znowu pogubilem > 316 jaka pojemnosc > 318 jaka pojemnosc > 320 jaka pojemnosc > ? zalezy jaki rocznik najlepiej pokazane jest w tej tabeli: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E46) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > To jest 2,0l pojemności. I bardzo ładny wykres. Ręką ch... nie oszukasz i z 1,6 16v nie zrobisz > elastycznego sprzętu. nie do konca valvetronic ciagnie z dolu jak stara dobra 2.0 8v by VW ale ma tez bartdzo mocna gore (jak np vtec) porownywalny silnik opla 2.0 16V 150KM nie jedzie tak fajnie z dolu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 a co jesli valvetronic padnie,drogo w naprawie,za co on wogole jest odpowiedzialny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 > a co jesli valvetronic padnie,drogo w naprawie,za co on wogole jest odpowiedzialny? Zmienne fazy rozrządu. Steruje skokiem zaworu ssącego. Poza tą śrubą/bolcem praktycznie bezawaryjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2014 czyli smialo mozna kupowac auto z tym silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2014 > 150tka smierdziuch jak juz cos ale to bez wad nie jest > masz znajomego mecha jakiegos ? to nie toyota > ale imo duzo lepiej 330i + lpg lub sadzomiotacz 3,0d > przynajmniej jakas przyjemnosc z jazdy bedzie 330d zjada opony z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 > 330d zjada opony z tyłu Jak również ogromną większość aut na drodze Użytkuję od dwóch lat e46 kombi z silnikiem m57n (fabrycznie 204hp) i nadal jestem w tym silniku zakochany. U mnie spalanie po mieście to ok 8 litrów (Wawa - duże odległości to na zimnym się nie jeździ), trasa średnio 7. Rekord to 5,25 litra. Dodam, że auto podkręcone na 270/580. Po kupnie wyremontowałem zawieszenie, wymieniłem sprzęgło i naprawiłem wszystko inne co nie działało jak należy. Poszła na to prawie dycha ale od tego czasu nic się nie psuje. Mogę takie auto szczerze polecić ale pewnie będzie ono droższe niż dwulitrowe 318/320. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 4 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 > Jak również ogromną większość aut na drodze 184hp też nie ma z tym problemu. > Użytkuję od dwóch lat e46 kombi z silnikiem m57n (fabrycznie 204hp) i nadal jestem w tym silniku > zakochany. U mnie spalanie po mieście to ok 8 litrów (Wawa - duże odległości to na zimnym się > nie jeździ), trasa średnio 7. Rekord to 5,25 litra. Dodam, że auto podkręcone na 270/580. Manual? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku19 Napisano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 znalezienie dobrego 330d e46,graniczy z cudem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2014 > znalezienie dobrego 330d e46,graniczy z cudem... W manualu tak. W automacie łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > znalezienie dobrego 330d e46,graniczy z cudem... no za darmo nikt nie odda... na forum bmw szukaj... czasem można coś ładnego znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku19 Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 ja ktoś ma kilka lat na szukanie samochodu to OK ja bede szukał E46 w okolicach wakacji,ale juz teraz wiem,że będzie to diesel 320d 150KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku19 Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > W manualu tak. W automacie łatwiej. automaty podobno są z papieru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 > automaty podobno są z papieru Podobno to ma dziś być w Warszawie 17st.C. Czy to gdzieś wyczytałeś, czy tylko zgadujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maku19 Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Powiem tak,więcej czytałem o wadach niż zaletach tej skrzyni, napewno jeździ sporo aut które nie maja z tym problemów,ale jest to kolejny ,potencjalny generator kosztów. Z drugiej strony jazda po miescie mocnym dieslem w automacie musi byc bardzo przyjemna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FRS Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 manuala miałem... w 320d fajne bo robisz co chcesz ze skrzynią wrzucasz bieg jaki chcesz w automacie nawet jak wrzuci się na sekwencje to nie ma 100% kontroli ale teraz mam możliwosć jeżdżenia m57n w automacie i powiem szczerze że bardzo fajna sprawa jak nie lubiłem automatów to ten jestem wstanie zaakceptować choć mam parę uwag co do zmiany biegów i redukcji ale nie trzeba się tyle na wachlować jak w manualu automat w połączeniu z mocnym silnikiem daje dużo swobody jedyny minuś to ponoć przy chipowaniu bardziej odporną skrzynią jest manualna niż automat gdybym szukał 330d to automat nie byłby dla mnie minusem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > manuala miałem... w 320d fajne bo robisz co chcesz ze skrzynią wrzucasz bieg jaki chcesz > w automacie nawet jak wrzuci się na sekwencje to nie ma 100% kontroli > ale teraz mam możliwosć jeżdżenia m57n w automacie i powiem szczerze że bardzo fajna sprawa jak nie > lubiłem automatów to ten jestem wstanie zaakceptować choć mam parę uwag co do zmiany biegów i > redukcji ale nie trzeba się tyle na wachlować jak w manualu > automat w połączeniu z mocnym silnikiem daje dużo swobody jedyny minuś to ponoć przy chipowaniu > bardziej odporną skrzynią jest manualna niż automat > gdybym szukał 330d to automat nie byłby dla mnie minusem W 330d nawet w trybie standardowym automatu można zmienić bieg na wyższy w kontrolowany sposób. Ale podejrzewam, że inne automaty też to umożliwiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 > Powiem tak,więcej czytałem o wadach niż zaletach tej skrzyni, napewno jeździ sporo aut które nie > maja z tym problemów,ale jest to kolejny ,potencjalny generator kosztów. Dwumasa to też generator kosztów. Mam manuala w kiślu z przebiegiem 250kkm+ i dwumasa jest ok. > Z drugiej strony jazda po miescie mocnym dieslem w automacie musi byc bardzo przyjemna. Jest. A spalanie nie zabija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.