Jay Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Pytanie nie tylko do wlascicieli (bo pewnie ich mało tutaj), wiec nie pytam na kąciku , tylko tutaj ogólnie Audi D2 czyli A8 - rocznik 1999/2000 czyli po lifcie. Czego się bać w tym samochodzie? Mam dobra okazje kupic takie auto, używane prywatnie przez kogos od paru lat, nie jest to fura "na handel" za pol ceny, a auto dla siebie. Przebieg chyba 320 wiec niewielki, a raczej oryginalny (chociaż w sumie.. ciężko uwierzyć). Silnik - najsłabszy ale mi pasuje - 2.5 TDI wiec jego się nie boje - to samo co w Passatach Ogolnie - jakie auto ma zawieszenie, jaki to ma automat - awaryjne są te skrzynie czy nie? co w naprawach może być drogie??? Aha - nie wiem czy konkretnie ten egzemplarz który bym brał ma naped quattro - jeśli ma, to co z nim? psuje się? jakie są opinie w tym modelu? Bać się tego auta, czy można brać dla siebie? Tzn tak naprawdę szukam auta dla mojej na dojazdy do pracy tylko, wiec przebiegi niewielkie wiec mało używane będzie - na duże przebiegi to bym wzial Pande (wiadomo, MK) Miał być Peugeot 206 cabrio , ale moja powiedziała ze cabrio to ona jezdzic nie będzie, a poza tym do małego auta to nie wsiądzie (ma cale 160cm wzrostu) i chce auto normalnych rozmiarów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Powiedz jej, że nie ma sprawy, weźmiesz jej to A8 ale za naprawy płaci sama i lepiej, żeby miała tą srednią krajową, bo za mniej to nie macie co podchodzić do tematu. P.S. jak by mi moja kobieta powiedziała, że na dojazdy parę kilometrów do pracy chce A8 to bym się rozwiódł, bo jak jej coś takiego do łba przyszło to strach się bać co jeszcze może Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Powiedz jej, że nie ma sprawy, weźmiesz jej to A8 ale za naprawy płaci sama i lepiej, żeby miała tą > srednią krajową, bo za mniej to nie macie co podchodzić do tematu. Dobra, ale pytam co tam się może zepsuc - silnik jak pisałem 2.5 TDI wiec się nie boje, wiadomo ze te silniki nie maja najlepszej opinii, ale to nic wielkiego. Zawieszenie? Automat? Quattro (jeśli się trafi)? Co będzie takie drogie? > P.S. jak by mi moja kobieta powiedziała, że na dojazdy parę kilometrów do pracy chce A8 to bym się > rozwiódł, bo jak jej coś takiego do łba przyszło to strach się bać co jeszcze może Jakby robila duże przebiegi to byśmy wzięli jakies ekonomiczne auto, a na malutkie przebiegi to można zaszaleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Powiedz jej, że nie ma sprawy, weźmiesz jej to A8 ale za naprawy płaci sama i lepiej, żeby miała tą > srednią krajową, bo za mniej to nie macie co podchodzić do tematu. > P.S. jak by mi moja kobieta powiedziała, że na dojazdy parę kilometrów do pracy chce A8 to bym się > rozwiódł, bo jak jej coś takiego do łba przyszło to strach się bać co jeszcze może gdyby jeszcze powiedziała, że nowe… można to wtedy zrozumieć A8 z tamtych lat miała już aluminiową karoserię ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > gdyby jeszcze powiedziała, że nowe… można to wtedy zrozumieć > A8 z tamtych lat miała już aluminiową karoserię ? A8 tym sie zawsze chwalilo ze ma alu prawie wszedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Dobra, ale pytam co tam się może zepsuc - silnik jak pisałem 2.5 TDI wiec się nie boje, wiadomo ze > te silniki nie maja najlepszej opinii, ale to nic wielkiego. Właśnie chciałem napisać na temat tego 2,5TDI i sławnych wałków rozrządu (wycierają się), do tego popychacze i dźwignie zaworowe. Ale skoro to nic wielkiego to pewnie stać Cię wyłożyć na naprawę kwotę jak za 8 letnią Pandę > Zawieszenie? Automat? Quattro (jeśli się trafi)? Co będzie takie drogie? > Jakby robila duże przebiegi to byśmy wzięli jakies ekonomiczne auto, a na malutkie przebiegi to > można zaszaleć Pierwszy raz spotykam się z logiką pt. mało jeżdżę to kupię sobie smoka. Te auta są stworzone (były) do dużych przebiegów, nie jako miejskie. Daj to babie, niech tym zaparkuje na mieście - po miesiącu będzie obtłuczony dookoła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 niedawno sie zastanawialemenm nad 4.2 lub s8 jest temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Właśnie chciałem napisać na temat tego 2,5TDI i sławnych wałków rozrządu (wycierają się), do tego > popychacze i dźwignie zaworowe. Przerabialem w paru Passatach (nie moich , ale u znajomych) to co piszesz - wałek, popychacze - tak naprawdę to nie jest drogie, max 2 tys zł.. A jaki tam jest automat? Tez to samo co w A4/A6/VW? > Pierwszy raz spotykam się z logiką pt. mało jeżdżę to kupię sobie smoka. Jak się mało jeździ to można kupic fajne auto Jak dużo to trzeba kupować rozsądkiem i ekonomicznie. > Te auta są stworzone (były) do dużych przebiegów, nie jako miejskie. To prawda, dlatego się zastanawiam nad tym przebiegiem czy bardzo cofany ale przez obecnych wlascicieli tez użytkowany tylko na dojazdy do pracy od paru lat , a kiedyś dawno temu sluzyl jako auto na śluby to tez był mało jezdzony... > Daj to babie, niech tym zaparkuje na mieście - po miesiącu będzie obtłuczony dookoła. Moja jest instruktorką techniki jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > niedawno sie zastanawialemenm nad 4.2 lub s8 > jest temat i jakie wnioski ? napisz co się dowiedziales poza silnikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Stary Miras z Ciebie, a nie wiesz skąd ta cena. 2.5 tdi z automatem w audi A8 to taki sam syf jak tirówka pochodzenia bułgarsko-turecko-uzbekistańskiego na trasie Marki-Nieporęt, czyli zero radości z jazdy a pełen pakiet chorób w cenie. Na pytania czy buda jest z amelinium-odpowiedź brzmi-ta jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Stary Miras z Ciebie, a nie wiesz skąd ta cena. 2.5 tdi z automatem w audi A8 to taki sam syf jak > tirówka pochodzenia bułgarsko-turecko-uzbekistańskiego na trasie Marki-Nieporęt, czyli zero > radości z jazdy a pełen pakiet chorób w cenie. Ja wiem skąd cena, ja pytam co konkretnie się psuje. 2.5TDI jak pisałem nizej nie jest mi straszny, a jak z tym automatem tam? Bo nikt nic nie pisze. I jak z zawieszeniem? Mam ładne BMW z silnikiem 5.4 - i to jest mi straszne, tego bym nie wzial dla siebie - ale takie Audi 2.5 to jakos się nie obawiam , wiec napiszcie w końcu konkretnie , co w nim może się zepsuc? poza silnikiem. Bo na razie widze ze to po prostu większe A6 - silnik ten sam, automat pewnie ten sam, itp.? Co z tym zawieszeniem? normalne jest, czy jakies nietypowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Ja wiem skąd cena, ja pytam co konkretnie się psuje. 2.5TDI jak pisałem nizej nie jest mi straszny, > a jak z tym automatem tam? Bo nikt nic nie pisze. I jak z zawieszeniem? Zawieszeniem (przynajmniej tym z przodu, w tył się nie zagłębiałem) nie masz co się przejmować, wahacze niektóre pasują od A4, niektóre od A4 RS, jeszcze inne tylko do A8 są, ale ceny normalne, bez żadnych udziwnień. Problemem tu jest to połączenie 2.5 i automat-tiptron może sprawiać problemy jak był niewłaściwie obsługiwany, dlatego wybadaj sobie czy działa poprawnie, jak coś tam tylko odrobinę nie pasuje, to lepiej odpuści, chyba że chcesz becelować za naprawę. Skoro znasz silnik 2.5 i nie boisz się go, a przebiegi mają być małe, to sprawdź skrzynię i kupuj to amelinium:) Pamiętaj tylko, że utrzymanie tego nie kosztuje tyle co paska tylko x2 to tak na luzie, bo nie każdy kowal Ci weźmie na podwórko A8, a połowa z tych co wezmą coś popiętroli bo się będą uczyć na nim. Nie dalej jak 3 dni temu widziałem na smyczy takie A8, może to znak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > i jakie wnioski ? napisz co się dowiedziales poza silnikami ze jest drogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 U mnie w okolicy kolo ma coś podobnego, tylko, że nieco starsze czy przedliftowe. Motor to chyba V8 3,7 litra benzyna + gaz, napęd quattro . Zawieszenie normalne (znaczy bez pneumatyki), przednie (wahacze) to chyba jest takie samo jak w A4, A6 czy passatach. Chyba tylko tarcze hamulcowe przednie jakieś dziwne Ostatnio żalił się, że jest problem z kupnem przedniego zderzaka, za używkę chcą ponad 1000PLN, ale do poliftowych już ponoć sporo tańsze i zastanawiał się czy są zamienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Zawieszeniem (przynajmniej tym z przodu, w tył się nie zagłębiałem) nie masz co się przejmować, > wahacze niektóre pasują od A4, niektóre od A4 RS, jeszcze inne tylko do A8 są, ale ceny > normalne, bez żadnych udziwnień. > Problemem tu jest to połączenie 2.5 i automat-tiptron może > sprawiać problemy jak był niewłaściwie obsługiwany, dlatego wybadaj sobie czy działa > poprawnie, jak coś tam tylko odrobinę nie pasuje, to lepiej odpuści, chyba że chcesz becelować > za naprawę. Podobno w tamtym roku był remont skrzyni - faktury są > Skoro znasz silnik 2.5 i nie boisz się go, a przebiegi mają być małe, to sprawdź skrzynię i kupuj > to amelinium:) Pamiętaj tylko, że utrzymanie tego nie kosztuje tyle co paska tylko x2 to tak > na luzie, bo nie każdy kowal Ci weźmie na podwórko A8, a połowa z tych co wezmą coś popiętroli > bo się będą uczyć na nim. > Nie dalej jak 3 dni temu widziałem na smyczy takie A8, może to znak? No nic, pomysle obadam, pogadam o cenie, sprawdze czy to okazja czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > ze jest drogo tanio być nie może jak ma być nieprzecietnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > U mnie w okolicy kolo ma coś podobnego, tylko, że nieco starsze czy przedliftowe. Motor to chyba V8 > 3,7 litra benzyna + gaz, napęd quattro . > Zawieszenie normalne (znaczy bez pneumatyki), przednie (wahacze) to chyba jest takie samo jak w > A4, A6 czy passatach. Chyba tylko tarcze hamulcowe przednie jakieś dziwne > Ostatnio żalił się, że jest problem z kupnem przedniego zderzaka, za używkę chcą ponad 1000PLN, ale > do poliftowych już ponoć sporo tańsze i zastanawiał się czy są zamienne Musze popatrzeć na ceny na allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Musze popatrzeć na ceny na allegro Lepiej na ceny w de, obraz nie będzie puszczony przez kalejdoskop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Lepiej na ceny w de, obraz nie będzie puszczony przez kalejdoskop. Ceny części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > Chyba tylko tarcze hamulcowe przednie jakieś dziwne pewnie chodzi o UFO Fakt specyficzne są. i co lepsze podobno nie powalają efektywnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > pewnie chodzi o UFO > Fakt specyficzne są. > i co lepsze podobno nie powalają efektywnością co to takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 hamulce UFO Znajomy co prawda w modelu V8 to ma i trochę narzekał na wydajnośc. W tego co pamietam kombinował żeby założyć normalne tarcze plus przy dużej feldze wygląda jakbyś miał stalówkę pod spodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > hamulce UFO > Znajomy co prawda w modelu V8 to ma i trochę narzekał na wydajnośc. > W tego co pamietam kombinował żeby założyć normalne tarcze > plus przy dużej feldze wygląda jakbyś miał stalówkę pod spodem eee to tego chyba to "moje" A8 nie ma... bym zauwazyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
necro Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > pewnie chodzi o UFO > Fakt specyficzne są. > i co lepsze podobno nie powalają efektywnością Spoko,tylko że nigdy ich nie było w A8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 > Spoko,tylko że nigdy ich nie było w A8 no wlasnie ten "mój" ich nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 UFO było tylko w modelu Audi V8, Audi S4 i Audi 200 20V, także po 94r niestosowane. Zamysłem tej konstrukcji było włożenie tarczy o średnicy 310mm pod felgę 15". Z podobnych konstrukcji korzystają jeszcze w motorsporcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 26 Maja 2014 Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > Przerabialem w paru Passatach (nie moich , ale u znajomych) to co piszesz - wałek, popychacze - tak > naprawdę to nie jest drogie, max 2 tys zł.. moj szwagier ma A8 ale z silnikiem 3,3 diesel dowolna jakaś poważniejsza operacja wiąże się z koniecznością rozebrania poł przodu tak, że jeśli sam tego nie zrobisz, to robocizna możę zaboleć może ten 2,5 jest mniejszy i będzie to wyglądało inaczej, ale spróbuj się dowiedzieć przed... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > moj szwagier > ma A8 ale z silnikiem 3,3 diesel > dowolna jakaś poważniejsza operacja wiąże się z koniecznością rozebrania poł przodu > tak, że jeśli sam tego nie zrobisz, to robocizna możę zaboleć > może ten 2,5 jest mniejszy i będzie to wyglądało inaczej, ale spróbuj się dowiedzieć przed... Przeciez mam Passata u mnie do rozrządu trzeba zdejmować zderzak, lampy, chlodnice, wiatraki, cały przód Wiec w takim A8 się spodziewam ze na pewno musi być gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 26 Maja 2014 Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > Przeciez mam Passata u mnie do rozrządu trzeba zdejmować zderzak, lampy, chlodnice, wiatraki, cały > przód > Wiec w takim A8 się spodziewam ze na pewno musi być gorzej no to ok, jesteś przygotowany swoją drogą, samochód super, jeśli chodzi o komfort Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 26 Maja 2014 Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > Przeciez mam Passata u mnie do rozrządu trzeba zdejmować zderzak, lampy, chlodnice, wiatraki, cały > przód > Wiec w takim A8 się spodziewam ze na pewno musi być gorzej wymiana rozrządu w a8 i passacie moze różnić się tylko ilością gratów w przypadku większego silnika, poza tym wygląda tak samo. A8 D2 nie jest bardziej skomplikowane niż kilkuletnie auta segmentu D. Sporo części jest wspólnych z mniejszymi podelami, np. niektóre elementy zawieszenia są zspolne z nowszymi passatami i superB. Kareseria uluminiowa z jednej strony nie koroduje jak stal, ale jak już zacznie to sptrawia sporo problemów, trudniej też to naprawiać po kolizjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 26 Maja 2014 Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 do małego auta to nie wsiądzie (ma cale 160cm wzrostu) i chce auto normalnych rozmiarów Niech sprobuje zaparkowac pod galeria, parkingu podziemnym i ogolnie na ulicy. Bokiem jej wyjdzie. Niech wciaga 206CC lub 207 z babanem pojezdzi do pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > do małego auta to nie wsiądzie (ma cale 160cm wzrostu) i chce auto normalnych rozmiarów > Niech sprobuje zaparkowac pod galeria, parkingu podziemnym i ogolnie na ulicy. miała jako swoje prywatne auto 20-letnie S-klase (to jako małolata, jeszcze mnie nie znala) i bmw 7.. oraz grand voyagera ostatnio... jak nawet widać na ulicach male kobitki wola duże auta - wystarczy popatrzeć ile kobitek jeździ autami typu Q7 (jakby nas było stać to bym się nie zastanawial nawet) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > no to ok, jesteś przygotowany powiedzmy pytam o niespodzianki > swoją drogą, samochód super, jeśli chodzi o komfort owszem, jezdzilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 26 Maja 2014 Udostępnij Napisano 26 Maja 2014 > miała jako swoje prywatne auto 20-letnie S-klase (to jako małolata, jeszcze mnie nie znala) i bmw > 7.. oraz grand voyagera ostatnio... > jak nawet widać na ulicach male kobitki wola duże auta - wystarczy popatrzeć ile kobitek jeździ > autami typu Q7 (jakby nas było stać to bym się nie zastanawial nawet) A niby to faceci mają kompleksy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COCON Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 ...ja mam "taką" od pięciu lat tyle, że 4.2. Dojeżdżam codziennie ok 40 km do pracy więc auto w ciągłej eksploatacji na dziurawych drogach. Zawieszenie ..moim zdaniem jest to dobra konstrukcja. Przez około 120 tysi w ostatnich 2 latach wymieniłem cały przód. Przez 3 lata był spokój, a później poszło etapami. Wahacze, ceny różne - ja kupowałem TRW. Ale za połowę ceny TRW można kupić chńczyka. Skrzynia (tiptronic) przy przebiegu 340 tysi odmówiła posłuszeństwa do jazdy na wprost. Z racji nalotu zdecydowałem się na kapitalkę tejże skrzyni z nowym konwerterem - koszt 5800 Hamulce tez dopiero teraz po 5 latach wymieniałem około 1300 kpl.tarcz i klocków. Wcześniej tylko po około 3 latach same klocki. Quattro - bez problemów - jeździ się bardzo dobrze. Poza tym spisuje się bez zarzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.