Skocz do zawartości

[KzAK] tylko nowy wg kilku kryteriow


Rejmi

Rekomendowane odpowiedzi

zalozenia co do nowego samochodu sa takie:

[edyta]

!!! NIE DACIA bo NIE !!!

[i po edycie]

- tylko benzyna

- pojemnosc silnika nie gra roli

- nadwozie typu miniva lub mikrovan lub suv

- wyzsza pozycja za kierownica

- latwosc zajmowania miejsca (samochod dla osob 60+)

- budzet maks 75 kzl

- wyposazenie - klima, elektryka, radio,

ekspoatacja bedzie typowo dupowozowa - troche poza miastem troche w miescie przy przebiegach rocznych w okolicach 15 kkm rocznie

samochod powiedzmy ma starczyc na 10 lat

co i dlaczego wybrac?

mi do glowy przychodza nastepujace typy:

- 500L

- b-max

- c-max

- scenic

- meriva

- soul

- orlando

- carens

- c4 picasso

[edyta]

- Note

- ix20

- venga

- c3 picasso

- qashqai

- Sportage

- ix35

- 5008

- Zafira Family

- SX4/Sedici

[koniec edyty]

co (i dlaczego) jeszcze mozna wziac pod uwage?

a czego (i dlaczego) z ww nie brac pod uwage?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...no przecież, że też od razu na to nie wpadłem?!?

> W tych kategoriach nie ma lepszego wyboru niż Dacia Duster!

10 lat użytkowania. Może być ciężko jeśli chodzi o karoserię. Chyba, że ktoś akceptuje tlenki żelaza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10 lat użytkowania. Może być ciężko jeśli chodzi o karoserię. Chyba, że ktoś akceptuje tlenki

> żelaza.

Bez problemu. Po 4 latach jest jak nowa. Że ktoś tam jakieś bajki opowiada? Może jakieś topielce pokazuje?

Blacha na pewno wytrzyma nie krócej niż Toyota czy Mazda albo jakikolwiek japoński.

60+ i dupowóz... niema nic lepszego niż Daczka.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> staruszek byl i ogladal captura

> stwierdzl.. ciasnota

Czyli jednak trzeba więcej przestrzeni. 75k to spory budżet, ale konkretnie wyposażone SUV-y kosztują więcej grinser006.gif, więc trzeba szukać wyżej grinser006.gif. Sportage zaczyna się od 59 tys. Oglądali, przymierzali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jednak trzeba więcej przestrzeni. 75k to spory budżet, ale konkretnie wyposażone SUV-y

> kosztują więcej , więc trzeba szukać wyżej . Sportage zaczyna się od 59 tys. Oglądali,

> przymierzali?

moze pasowac tym bardziej ze w chwili obecnej jest jeep liberty wiec samochod ktory troche przestrzeni w srodku ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalozenia co do nowego samochodu sa takie:

> [edyta]

> !!! NIE DACIA bo NIE !!!

> [i po edycie]

> - tylko benzyna

> - pojemnosc silnika nie gra roli

> - nadwozie typu miniva lub mikrovan lub suv

> - wyzsza pozycja za kierownica

> - latwosc zajmowania miejsca (samochod dla osob 60+)

> - budzet maks 75 kzl

> - wyposazenie - klima, elektryka, radio,

> ekspoatacja bedzie typowo dupowozowa - troche poza miastem troche w miescie przy przebiegach

> rocznych w okolicach 15 kkm rocznie

> samochod powiedzmy ma starczyc na 10 lat

> co i dlaczego wybrac?

> mi do glowy przychodza nastepujace typy:

> - 500L

> - b-max

> - c-max

> - scenic

> - meriva

> - soul

> - orlando

> - carens

> - c4 picasso

> [edyta]

> - Note

> - ix20

> - venga

> - c3 picasso

> - qashqai

> - Sportage

> - ix35

> - 5008

> - Zafira Family

> - SX4/Sedici

> [koniec edyty]

> co (i dlaczego) jeszcze mozna wziac pod uwage?

> a czego (i dlaczego) z ww nie brac pod uwage?

Wybierz coś z napędem na 4 i z wygodnym wsiadaniem/wysiadaniem dla użytkowników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze pasowac tym bardziej ze w chwili obecnej jest jeep liberty wiec samochod ktory troche

> przestrzeni w srodku ma

Ale po co ta przestrzeń i jak mamy ją rozumieć? W założeniach ma być dupowóz do miasta i weekendowe wypady, rozumiem że "babcia z dziadkiem na ranczo" grinser006.gif. Typowe SUV-y to są duże i upierdliwe samochody, mało ekonomiczne, drogie w eksploatacji. Ale te małe "suviki" są dzisiaj fantastyczne! Ja jeszcze jestem młody grinser006.gif i kupiłem sobie czerwone Clio zlosnik.gif, ale jak będę miał 60 lat to będzie Captur, Sandero Stepway albo jakaś nowa odsłona Vengi ok.gif. Chociaż jak medycyna przez te 10 lat ogarnie mój kręgosłup facepalm%5B1%5D.gif, to Z4 albo jakiś Boxter cabrio biglaugh.gifpalacz.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybierz coś z napędem na 4 i z wygodnym wsiadaniem/wysiadaniem dla użytkowników

z tego powodu ma byc cos z wyzsza pozycja za kolkiem - to zazwyczaj idzie w parze z wygoda wsiadania

w tych pieniadzach ciezko o 4x4

sx4/sedici.... i nic wiecej do glowy nie przychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale po co ta przestrzeń i jak mamy ją rozumieć? W założeniach ma być dupowóz do miasta i weekendowe

> wypady, rozumiem że "babcia z dziadkiem na ranczo" .

ranczo dziadki maja kazdego dnia - kilka lat temu powiedzieli si ju lejter miasto

stad tak jak napisalem typowa eksploatacja to bedzie troche miasta troche poza miastem

przestrzen i poczucie ze samochod jest wiekszy, masywniejszy byc musi bo matula ma spory lęk przed jazda samochodem a ta wielkosc i przestrzen w srodku daje pewien psychiczny komfort dlatego tez kazdy samochod nizszy do siedzenia czy sprawiajacy "ciasne wrazenie" w srodku odpada na wstepie

ekonomia sromnia tak to okresle - kazdy samochod na ktory zmienia bedzie ekonomiczny po tym jak od kilku lat jezdza dziadkowie samochodem z silnikiem prawie 4 litry w benzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> c-max fajny, jednak jesli będzie dużo używany tylny rzad siedzen to gorąco polecam grand c-maxxa -

> przesuwne tylne drzwi to genialny patent

2 osoby.... wiec tylny rzad bedzie sluzyl co najwyzej za miejsce by rzucic kurtke

ale fakt c-max kusi zreszta b-max tez wyglada bardzo kuszaco - co prawda w b-maxie nie siedzialem ale ten patent z przesuwnymi drzwiami i brakiem srodkowego slupka wydaje ie byc rewelacyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalozenia co do nowego samochodu sa takie:

> [edyta]

> !!! NIE DACIA bo NIE !!!

Od wczoraj jeżdże zastepczym sx4 (ten najnowszy) i powiem Ci ze rewelka a jeździłem juz nie jednym autem tego segmentu. Duze lusterka, super widocznosc, normalnie sie prowadzi, calkiem spory bagaznik, sporo miejsca, fajne plastiki. No i taki emerycki wyglad co akurat też może być plusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oglądali peugeota 3008 ? jak nie to zapraszam na jazdę testową do mnie na Kalinę, za 75 tyś możną

> już całkiem fajną wersję mieć

nie ogladali - na teraz jest zebranie propozycji po to by sobie na spokojnie pojsc wsiasc obmacac itp itd kazdy z listy smile.gif

a w rozliczeniu bierzesz samochody?

co masz na mysli mowiac - fajna?

bo dziadkom do pelni szczescia starczy z wyposazenia klima plus brak korbek w drzwiach, centralny i radio bez bajerow

mysle ze kazdy inny bajer moze powodowac pozniejsze telefony "do przyjaciela" czyli do mnie z pytaniem co sie stalo w samochodzie ... nacisnale/nacisnelam cos i bylo tak a nie jest tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalozenia co do nowego samochodu sa takie:

> /CIACH/

> co (i dlaczego) jeszcze mozna wziac pod uwage?

> a czego (i dlaczego) z ww nie brac pod uwage?

Hyundai ix20 - krótki opis.

Jakiś czas temu zamieniliśmy się ze znajomymi na samochody tzn. oni na dwa tygodnie wzięli Cromę a my ich ix20 z silnikiem 1.6. Rozwiązanie było z obustronną korzyścią - oni jechali w długą trasą a my mieliśmy kręcić się po mieście (Skierniewice, Łódź, Warszawa). Poniżej kilka subiektywnych obserwacji na temat jazdy ix20 w porównaniu do Cromy.

Wnętrza:

- jakość plastików porównywalna;

- tapicerka w Cromie jest subiektywnie lepszej jakości;

- Hultaj jest subiektywnie przestronniejszy - masz więcej przestrzeni wokół głowy;

- Croma ma większy bagażnik, ale ten w Hyundaiu jest latwiejszy w ustawianiu;

- Hyundai ma dziwnie rozwiązane strowanie klimą - mnie nie odpowiada, nie mogłem się przyzwyczaić które pokrętło jest od czego;

- Hultaj miał sterowanie głosem, ale nie udało mi się skonfigurować nawet jednej funkcji, to samo z Bluetoothem;

- ix20 ma wygodniejsze fotele, te z Cromy są skrojone dla większych osób niż ja (172cm, 80kg);

- wspomaganie w ix20 jest dużo mocniejsze i niestety na trasie slabiej się czuje drogę, za to w mieście rewelacja;

Silniki, zawieszenia i skrzynie biegów:

- silnik ix20 całkiem przyzwoity i nie trzeba go bardzo kręcić, żeby jechał

- skrzynia biegów w Hyundaiu ma bardzo krótkie przełożenia (na 6 biegu można jechać 70km/h i przyspieszać), co jest dobre w mieście ale słabe w trasie

- skrzynia w Cromie pracuje dużo ciężej, ale nie zdarzały mi się w niej pomyłki w Hultaju tak

- spalanie: miasto (Łódź, Warszawa) - ix20 - 7,5l/100km, Croma - 9-10l/100km

trasa poza miastem (90-110 km/h) - ix20 - 6l/100km, Croma - 5,5l/100km

autostrada (ok. 120-140km/h) - ix20 - 6,5l/100km, Croma - 6l/100km

- zawieszenie w ix20 jest sprężyste i samochód dobrze trzyma się jezdni, Croma z kolei jest mniej podatna na zmiany kierunku jazdy przy bocznym wietrze albo koleinach;

- komfort tłumienia jest lepszy w Cromie;

- ix20 ma duzo mniejszy promień skrętu i manewruje się nim dużo dużo łatwiej;

Podsumowując:

ix20 jest dobrym samochodem do jazdy miejskiej i na niezbyt długie trasy. Niestety na autostradzie i w dłuższych trasach zdycydowaną wadą są krótkie przełożenia skrzyni biegów.

W Twoich założeniach Hyundai może być naprawdę ciekawą opcją. Niestety nie mogę porównać do zbyt wielu innych modeli, ale może moja opinia Ci choć trochę pomoże.

Pozdrawiam

JK

drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Twoich założeniach Hyundai może być naprawdę ciekawą opcją. Niestety nie mogę porównać do zbyt

> wielu innych modeli, ale może moja opinia Ci choć trochę pomoże.

dzieki bardzo to zawsze spora pomoc takie zestawienie nawet jezeli jest mocno subiektywne

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zalozenia co do nowego samochodu sa takie:

> - tylko benzyna

> - pojemnosc silnika nie gra roli

> - nadwozie typu miniva lub mikrovan lub suv

> - wyzsza pozycja za kierownica

> - latwosc zajmowania miejsca (samochod dla osob 60+)

> - budzet maks 75 kzl

> - wyposazenie - klima, elektryka, radio,

Przy tym budzecie proponuję coś sprawdzonego, np. Meriva po liftingu - bardzo wygodne fotele i duża przestronność z przodu,

silnik 1.4T - bardzo pasuje do tego auta

ewentualnie, jesli wiecej pasażerów to C-Max z silnikiem 1.6

auto troche wieksze, takze bagaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co i dlaczego wybrac?

Polecam porównać sobie komfort resorowania nowych, młodzieżowych crossoverów z samochodem typu Berlingo/Partner.

Mając do dyspozycji 75 kzł można sobie skompletować naprawdę przyjemnego Tepee itp.

Samochód jest przestronny, bardzo wygodny, łatwy w prowadzeniu i poręczny. Każda operacja przy nim jest łatwa, wszystko jest na odpowiedniej wysokości. Pomysły, żeby ludzi starszych pakować na biwak pod namiotami z dyskoteką jest wg mnie dziwny chociaż tak to jest jak młodzież doradza. W pewnym wieku z pewnych zalet po prostu się nie korzysta. A Berlingo to przestrzeń, powietrze, światło i komfortowe zawieszenie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecam porównać sobie komfort resorowania nowych, młodzieżowych crossoverów z samochodem typu

> Berlingo/Partner.

wiesz mam okazje "z doskoku" jezdzic tego typu samochodami i szczerze ciagle sa to samochody dostawcze zrobione na osobowki

napewno te co mam okazje "dosiadac" nei sa robione jako typowo osoboki a 5 czy tez 4 miejsca (nie wiem jak to wyglada nie wnikalem nigdy) plus czesc bagazowa/zaladunkowa i zapewne poziom wyciszenia jest inny

ale reszta... to niestety widac ze jest to samochod roboczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w rozliczeniu bierzesz samochody?

tak

> co masz na mysli mowiac - fajna?

wersja Active

klimatyzacja 2 strefowa, nawigacja, 17 alu, pełna elektryka, oczywiście 6 poduszek

> bo dziadkom do pelni szczescia starczy z wyposazenia klima plus brak korbek w drzwiach, centralny i

> radio bez bajerow

to wtedy będzie jeszcze taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki bardzo to zawsze spora pomoc takie zestawienie nawet jezeli jest mocno subiektywne

Aha... Jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala. Widocznosc do tylu w ix20 jest bardzo slaba, ale za to lusterka sa duze. Ja cofam na lusterka, wiec dla mnie cofanie bylo latwe. Znajomy z kolei obraca sie i dla niego Croma byla wygodniejsza do cofania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecam porównać sobie komfort resorowania nowych, młodzieżowych crossoverów z samochodem typu

> Berlingo/Partner.

> Mając do dyspozycji 75 kzł można sobie skompletować naprawdę przyjemnego Tepee itp.

Wszystko fajnie do 100-110km/h potem krótka 5biegowa skrzynia trochę męczy no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz mam okazje "z doskoku" jezdzic tego typu samochodami i szczerze ciagle sa to samochody

> dostawcze zrobione na osobowki

Od wielu już lat samochody dostawcze wszystkich klas są robione jak osobówki, żeby zapewnić komfort pracy. A jego "dostawczość" niesie ze sobą same zalety przy założeniu sposobu eksploatacji, o którym pisałeś.

Dostawczak nie oznacza już hałasu, smrodu, podskakiwania i nie wiem, w którym miejscu mam szukać tego pejoratywnego znaczenia samochodu dostawczego.

> napewno te co mam okazje "dosiadac" nei sa robione jako typowo osoboki a 5 czy tez 4 miejsca (nie

> wiem jak to wyglada nie wnikalem nigdy) plus czesc bagazowa/zaladunkowa i zapewne poziom

> wyciszenia jest inny

Berlingo van i Berlingo osobowe to mimo identyczności trochę inna bajka, którą trzeba rozumieć. Oczywiście taki samochód ma wady jak osiągi, podatność na wiatr czy właściwości jezdne mało sportowe...bo wszystko jest dla komfortu. Berlingo drugiej generacji może się szczycić tym, że nie ma już bardzo dużej wady starego Berlingo, a mianowicie ukł. kierowniczego, którego opóźnienie można mierzyć stoperem. Przy tym zabiegu nie zabili komfortu resorowania, który jest trochę nie w ogólnym trendzie. Samochody, które nie są w żadnym wypadku spokrewnione z dostawczakami mają ukł. jezdne zrobione trochę pod testy AMiS typu "łoś", slalom ISO i inne bzdety, które w przypadku okazjonalnego, spokojnego użytkowania nie mają znaczenia, ale dobrze grają z hasłem propagującym młodzieńczy dynamizm i bezpieczeństwo. I właśnie za ten charakter, Berlingo da się lubić.

> ale reszta... to niestety widac ze jest to samochod roboczy

Naturalnie, że widać. Ale jestem skłonny powiedzieć, że nie czuć. W żadnym wypadku prestiżowy, w żadnym wypadku ładny, efektowny czy sportowy. Ale do klientów, których opisałeś - idealny. Idealny bo dostosowany. Dla aut, które były tu wymienione to klient musi się poświęcić, żeby być łatwym sposobem oddzielonym od robotniczego środowiska poruszającego się dostawczakami, oddzielonym od starej szkoły itp. Wg mnie to za mała kwota, żeby kupić auto i dla siebie i dla wyobrażeń otoczenia.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko fajnie do 100-110km/h potem krótka 5biegowa skrzynia trochę męczy

100% racji. Ale ta wada, podobnie jak np. długie drogi prowadzenia dźwigni biegów nie ma znaczenia przy okazjonalnym użytkowaniu przez starszych państwa. Dla mnie przestrzeń, powietrze, łatwość wsiadania i komfort resorowania to najważniejsze zalety, których nie odnajdziemy w samochodach mniejszych i bardziej "nowocześnie osobowych". Np. ja bym docenił cechy, które ma np. SX-4, ale 60-letni państwo? Jakoś mi nie pasuje to.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.