badyl1982 Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Wymieniam uszczelkę pod głowicą w lanosie 1.5 16V. Kupiłem uszczelkę Elringa niestety okazuje się, że jest od pojemności 1.6 16V. Jedyna różnica to średnica otworu pod cylinder, która wynosi 2,5 mm. Teraz zastanawiam się, jeśli złoże jakie negatywne skutki mogą wystąpić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > Wymieniam uszczelkę pod głowicą w lanosie 1.5 16V. Kupiłem uszczelkę Elringa niestety okazuje się, > że jest od pojemności 1.6 16V. Jedyna różnica to średnica otworu pod cylinder, która wynosi > 2,5 mm. Teraz zastanawiam się, jeśli złoże jakie negatywne skutki mogą wystąpić? strasznie małe tam masz cylindry, a tak na poważnie, to nie możesz wymienić na właściwą. Jak rozumiem otwór w uszczelce jest większy niż średnica cylindra skoro od 1.6 czy może odwrotnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > strasznie małe tam masz cylindry, > a tak na poważnie, to nie możesz wymienić na właściwą. Jak rozumiem otwór w uszczelce jest większy > niż średnica cylindra skoro od 1.6 czy może odwrotnie? Nie mogę wymienić, bo już rozpakowałem Średnica otworu w uszczelce od 1.5 to 78 mm, a w uszczelce od 1.6 to 80,5. Średnica samego cylindra w 1.5 to 76,5 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > Nie mogę wymienić, bo już rozpakowałem > Średnica otworu w uszczelce od 1.5 to 78 mm, a w uszczelce od 1.6 to 80,5. > Średnica samego cylindra w 1.5 to 76,5 mm. skoro 1.6 na niej jeździ to w 1.5 pewnie też problemu nie będzie, szczelinę pewnie szybko wypełni nagar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > skoro 1.6 na niej jeździ to w 1.5 pewnie też problemu nie będzie, szczelinę pewnie szybko wypełni > nagar. Podobnie to sobie tłumacze Chyba tak złoże, najwyżej będzie podwójna robota i nauka na przyszłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > Nie mogę wymienić, bo już rozpakowałem > Średnica otworu w uszczelce od 1.5 to 78 mm, a w uszczelce od 1.6 to 80,5. > Średnica samego cylindra w 1.5 to 76,5 mm. Pogadaj z sprzedawcą - jeśli nie rowalileś całkowicie opakowania i nie ubrudziłeś uszczelki to może bedzie opcja oddać/zamienić. Przecież mechanicy też czasem biorą kilka sztuk cześci i dopasowują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Jeśli nie miałoby to znaczenia to pewnie robiliby tylko jedną wersję uszczelki Działać pewnie będzie-pytanie tylko jak długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Ile taka uszczelka kosztuje? Pewnie max 80zł. Odżałowałbym tą kasę i kupił właściwą, tamtą może sprzedasz za 3/4 ceny i po temacie. Lepiej złożyć na właściwej uszczelce niż np. za rok robić UPG ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Zrób to jak trzeba na właściwej uszczelce, bo potem będziesz żałował albo się zastanawiał czy coś nie padnie jak jesteś 200km od domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > Podobnie to sobie tłumacze Chyba tak złoże, najwyżej będzie podwójna robota i nauka na przyszłość. Chcesz jeździć autem cały czas myśląc czy strzeli czy nie strzeli ta uszczelka? Kup taką jak powinna być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolKK Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > Wymieniam uszczelkę pod głowicą w lanosie 1.5 16V. Kupiłem uszczelkę Elringa niestety okazuje się, > że jest od pojemności 1.6 16V. Jedyna różnica to średnica otworu pod cylinder, która wynosi > 2,5 mm. Teraz zastanawiam się, jeśli złoże jakie negatywne skutki mogą wystąpić? skąd Ci się wziął ten błąd 2,5 mm? Nie pasuje to pod żaden wymiar cylindra, którego średnica w tym silniku wynosi coś koło 75mm z tego pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > skąd Ci się wziął ten błąd 2,5 mm? Nie pasuje to pod żaden wymiar cylindra, którego średnica w tym > silniku wynosi coś koło 75mm z tego pamiętam. Średnica cylindra w 1.5 16V to 76,5 mm do tego uszczelka ze średnicą otworu 78 mm. Średnica cylindra w 1.6 16V to 79 mm do tego uszczelka ze średnicą otworu 80,5 mm. 80,5-78=2,5 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > Jeśli nie miałoby to znaczenia to pewnie robiliby tylko jedną wersję uszczelki > Działać pewnie będzie-pytanie tylko jak długo Na pewno ma znaczenie w drugą stronę, czyli gdybym chciał uszczelkę z 1.5 zamontować do 1.6. Tłok zahaczy o okucie uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > Zrób to jak trzeba na właściwej uszczelce, bo potem będziesz żałował albo się zastanawiał czy coś > nie padnie jak jesteś 200km od domu. To auto nie jeździ w takie trasy! Maksymalnie 40 km od domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > Wymieniam uszczelkę pod głowicą w lanosie 1.5 16V. Kupiłem uszczelkę Elringa niestety okazuje się, > że jest od pojemności 1.6 16V. Jedyna różnica to średnica otworu pod cylinder, która wynosi > 2,5 mm. Teraz zastanawiam się, jeśli złoże jakie negatywne skutki mogą wystąpić? Jesli otwory smarowania, chłodzenia pasują, to możesz spróbować. Jedynie możesz się obawiać, że krawędź głowicy zostanie wypalona co w przyszłości uniemozliwi powrót do własciwej uszczelki. Takie zjawisko dzieje się w Toyotach - z innej wprawdzie przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > Jesli otwory smarowania, chłodzenia pasują, to możesz spróbować. Jedynie możesz się obawiać, że > krawędź głowicy zostanie wypalona co w przyszłości uniemozliwi powrót do własciwej uszczelki. > Takie zjawisko dzieje się w Toyotach - z innej wprawdzie przyczyny. Nie powinno być problemu z krawędzią głowicy ponieważ w obu przypadkach krawędź nie jest osłaniana przez uszczelkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > Nie powinno być problemu z krawędzią głowicy ponieważ w obu przypadkach krawędź nie jest osłaniana > przez uszczelkę. no jak nie? będzie pomiedzy blokiem i głowicą - szczelina. Bedzie tam się zbierał nagar. Bedzie utrzymywał b.wysoką miejscową temp. - może się żarzyć. A dalej już wiesz. Aluminium jest wrazliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > no jak nie? będzie pomiedzy blokiem i głowicą - szczelina. Bedzie tam się zbierał nagar. Bedzie > utrzymywał b.wysoką miejscową temp. - może się żarzyć. A dalej już wiesz. Aluminium jest > wrazliwe. W razie czego mam druga głowicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > W razie czego mam druga głowicę Chyba czekasz, az ktos napisze, zebys zakladal co masz. Wiec zakladaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Ciekawe w jakim stopniu to wpłynie na odprężenie silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 > Chyba czekasz, az ktos napisze, zebys zakladal co masz. > Wiec zakladaj Nie czekam, już założyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Ile taka uszczelka kosztuje? Pewnie max 80zł. Odżałowałbym tą kasę i kupił właściwą, tamtą może > sprzedasz za 3/4 ceny i po temacie. > Lepiej złożyć na właściwej uszczelce niż np. za rok robić UPG ponownie. zastanawiam się czy jest jakaś graniczna kwota, przy której warto zrobić jak należy? Jesli odżałowanie dla kogoś 80 PLN, żeby być pewnym, że bedzie wszystko z naprawianym autem ok to zbyt wiele to nic tylko złapać się za głowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > zastanawiam się czy jest jakaś graniczna kwota, przy której warto zrobić jak należy? Jesli > odżałowanie dla kogoś 80 PLN, żeby być pewnym, że bedzie wszystko z naprawianym autem ok to > zbyt wiele to nic tylko złapać się za głowe. Nic tylko złapać się za głowę czytając takie posty. Wnieś coś merytorycznego do dyskusji. Dlaczego miałoby to być złe rozwiązanie? Co może się stać? W katalogu producent uszczelki do 1.5 i 1.6 podaje ten sam numer katalogowy, jestem przekonany, że więcej jest takich, co mają tak złożone silniki i nie zdają sobie z tego sprawy. A tak przy okazji sprawdzę to na tej uszczelce z czystej ciekawości, bo stać mnie na taki test, nawet jeśli będzie mnie kosztować 300 zł za kolejną wymianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Nic tylko złapać się za głowę czytając takie posty. Wnieś coś merytorycznego do dyskusji. Dlaczego > miałoby to być złe rozwiązanie? Co może się stać? W katalogu producent uszczelki do 1.5 i 1.6 > podaje ten sam numer katalogowy, jestem przekonany, że więcej jest takich, co mają tak złożone > silniki i nie zdają sobie z tego sprawy. > A tak przy okazji sprawdzę to na tej uszczelce z czystej ciekawości, bo stać mnie na taki test, > nawet jeśli będzie mnie kosztować 300 zł za kolejną wymianę. skoro jest ten sam nr to może producent przewiduje tę uszczelkę też do 1.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Nic tylko złapać się za głowę czytając takie posty. Wnieś coś merytorycznego do dyskusji. Dlaczego > miałoby to być złe rozwiązanie? Co może się stać? W katalogu producent uszczelki do 1.5 i 1.6 > podaje ten sam numer katalogowy, jestem przekonany, że więcej jest takich, co mają tak złożone > silniki i nie zdają sobie z tego sprawy. > A tak przy okazji sprawdzę to na tej uszczelce z czystej ciekawości, bo stać mnie na taki test, > nawet jeśli będzie mnie kosztować 300 zł za kolejną wymianę. w pierwszym poście napisałeś, że NIESTETY kupiłes uszczelkę od innego silnika 1.6 a teraz, że jest zupełnie w porządku bo ma niby ten sam numer? Poza tym z czego się bierze różnica 2,5 mm w wymiarze? z dizajnu Albo robisz coś dobrze i właściwie dobierasz czesci albo stać Cię na zaspokojenie ciekawości za 300 PLN. Więc po co tyłek zawracasz. Sprawdź na włąsnej skórze i się przekonasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > w pierwszym poście napisałeś, że NIESTETY kupiłes uszczelkę od innego silnika 1.6 a teraz, że jest > zupełnie w porządku bo ma niby ten sam numer? Poza tym z czego się bierze różnica 2,5 mm w > wymiarze? z dizajnu Słusznie zauważyłeś w pierwszym poście tak napisałem. A po telefonie do sklepu, który wykonałem dzisiaj dowiedziałem się, że producent uszczelki ma taką numerację dla obu silników. Różnica wymiarów opisywana była przeze mnie wcześniej i nie wiem czego nie rozumiesz. > Albo robisz coś dobrze i właściwie dobierasz czesci albo stać Cię na zaspokojenie ciekawości za 300 > PLN. Więc po co tyłek zawracasz. Sprawdź na włąsnej skórze i się przekonasz Jak myślisz dlaczego spytałem tutaj? A no dlatego, że wśród masy dyletantów jest tu parę osób, które trochę w życiu widziały/zrobiły i czasem warto poczytać co mają do powiedzenia. Niestety ty nie masz za wiele. Co ciekawe jeśli za X czasu pojawi się podobny temat, będę mógł napisać, że przejechałem tyle to, a tyle km lub, że rozpadło się to po odpaleniu. Ty zaś dalej będziesz klepał regułkę o 80 zł. Jak widzisz jeden jako hobby zbiera znaczki, a inny rozbiera i składa silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > zastanawiam się czy jest jakaś graniczna kwota, przy której warto zrobić jak należy? Jesli > odżałowanie dla kogoś 80 PLN, żeby być pewnym, że bedzie wszystko z naprawianym autem ok to > zbyt wiele to nic tylko złapać się za głowe. Ja po prostu nie wiem w czym jest problem, czy tkwi on w zakupie kolejnej uszczelki, czy po prostu temat jest założony ot tak, a uszczelka ta co jest i tak będzie założona. Osobiście jakbym był w tej sytuacji to kupiłbym po prostu drugą uszczelkę i złożył to tak jak ma być, bez znaczenia ile nowa uszczelka kosztuje. Tę niewłaściwą można zawsze spróbować sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > W katalogu producent uszczelki do 1.5 i 1.6 > podaje ten sam numer katalogowy, jestem przekonany, że więcej jest takich, co mają tak złożone > silniki i nie zdają sobie z tego sprawy. Tak z ciekawości w jakim katalogu? Np w IC opartym o tecdoca nie ma wzmianki że Elring z 1.6 pasuje do 1.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart322 Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Nie czekam, już założyłem. To zdaj potem relacje, czy jezdzi, czy padlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 dla silnika 1,5 jes uszczelka EL068.181 a dla 1,6 jest EL167.621 i sa to dwie różne uszczelki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > dla silnika 1,5 jes uszczelka EL068.181 a dla 1,6 jest EL167.621 i sa to dwie różne uszczelki... Dlatego pytam jaki katalog ma takie dane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > Tak z ciekawości w jakim katalogu? > Np w IC opartym o tecdoca nie ma wzmianki że Elring z 1.6 pasuje do 1.5 Nie wiem w jakim katalogu, tak jak pisałem rozmawiałem w tej sprawie przez telefon. Po przestudiowaniu katalogu erlinga wydaje mi się, że chyba sprzedawca troche mnie oszukał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > To zdaj potem relacje, czy jezdzi, czy padlo Jeździ zrobione około 300 km i jak narazie wsio ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > dla silnika 1,5 jes uszczelka EL068.181 a dla 1,6 jest EL167.621 i sa to dwie różne uszczelki... EL068.181 jest dla silnika o kodzie A15MF taki był w Espero. W Lanosie 1.5 16V ma kod A15DMS, czyli też mamy tu pewną niezgodność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.