Skocz do zawartości

Uszczelka pod głowicą


badyl1982

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniam uszczelkę pod głowicą w lanosie 1.5 16V. Kupiłem uszczelkę Elringa niestety okazuje się, że jest od pojemności 1.6 16V. Jedyna różnica to średnica otworu pod cylinder, która wynosi 2,5 mm. Teraz zastanawiam się, jeśli złoże jakie negatywne skutki mogą wystąpić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniam uszczelkę pod głowicą w lanosie 1.5 16V. Kupiłem uszczelkę Elringa niestety okazuje się,

> że jest od pojemności 1.6 16V. Jedyna różnica to średnica otworu pod cylinder, która wynosi

> 2,5 mm. Teraz zastanawiam się, jeśli złoże jakie negatywne skutki mogą wystąpić?

strasznie małe tam masz cylindry,

a tak na poważnie, to nie możesz wymienić na właściwą. Jak rozumiem otwór w uszczelce jest większy niż średnica cylindra skoro od 1.6 czy może odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> strasznie małe tam masz cylindry,

> a tak na poważnie, to nie możesz wymienić na właściwą. Jak rozumiem otwór w uszczelce jest większy

> niż średnica cylindra skoro od 1.6 czy może odwrotnie?

Nie mogę wymienić, bo już rozpakowałem sciana.gif

Średnica otworu w uszczelce od 1.5 to 78 mm, a w uszczelce od 1.6 to 80,5.

Średnica samego cylindra w 1.5 to 76,5 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mogę wymienić, bo już rozpakowałem

> Średnica otworu w uszczelce od 1.5 to 78 mm, a w uszczelce od 1.6 to 80,5.

> Średnica samego cylindra w 1.5 to 76,5 mm.

skoro 1.6 na niej jeździ to w 1.5 pewnie też problemu nie będzie, szczelinę pewnie szybko wypełni nagar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro 1.6 na niej jeździ to w 1.5 pewnie też problemu nie będzie, szczelinę pewnie szybko wypełni

> nagar.

Podobnie to sobie tłumacze cool.gif Chyba tak złoże, najwyżej będzie podwójna robota i nauka na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mogę wymienić, bo już rozpakowałem

> Średnica otworu w uszczelce od 1.5 to 78 mm, a w uszczelce od 1.6 to 80,5.

> Średnica samego cylindra w 1.5 to 76,5 mm.

Pogadaj z sprzedawcą - jeśli nie rowalileś całkowicie opakowania i nie ubrudziłeś uszczelki to może bedzie opcja oddać/zamienić. Przecież mechanicy też czasem biorą kilka sztuk cześci i dopasowują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobnie to sobie tłumacze Chyba tak złoże, najwyżej będzie podwójna robota i nauka na przyszłość.

Chcesz jeździć autem cały czas myśląc czy strzeli czy nie strzeli ta uszczelka? Kup taką jak powinna być ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniam uszczelkę pod głowicą w lanosie 1.5 16V. Kupiłem uszczelkę Elringa niestety okazuje się,

> że jest od pojemności 1.6 16V. Jedyna różnica to średnica otworu pod cylinder, która wynosi

> 2,5 mm. Teraz zastanawiam się, jeśli złoże jakie negatywne skutki mogą wystąpić?

skąd Ci się wziął ten błąd 2,5 mm? Nie pasuje to pod żaden wymiar cylindra, którego średnica w tym silniku wynosi coś koło 75mm z tego pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skąd Ci się wziął ten błąd 2,5 mm? Nie pasuje to pod żaden wymiar cylindra, którego średnica w tym

> silniku wynosi coś koło 75mm z tego pamiętam.

Średnica cylindra w 1.5 16V to 76,5 mm do tego uszczelka ze średnicą otworu 78 mm.

Średnica cylindra w 1.6 16V to 79 mm do tego uszczelka ze średnicą otworu 80,5 mm.

80,5-78=2,5 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie miałoby to znaczenia to pewnie robiliby tylko jedną wersję uszczelki

> Działać pewnie będzie-pytanie tylko jak długo

Na pewno ma znaczenie w drugą stronę, czyli gdybym chciał uszczelkę z 1.5 zamontować do 1.6. Tłok zahaczy o okucie uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrób to jak trzeba na właściwej uszczelce, bo potem będziesz żałował albo się zastanawiał czy coś

> nie padnie jak jesteś 200km od domu.

To auto nie jeździ w takie trasy! Maksymalnie 40 km od domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniam uszczelkę pod głowicą w lanosie 1.5 16V. Kupiłem uszczelkę Elringa niestety okazuje się,

> że jest od pojemności 1.6 16V. Jedyna różnica to średnica otworu pod cylinder, która wynosi

> 2,5 mm. Teraz zastanawiam się, jeśli złoże jakie negatywne skutki mogą wystąpić?

Jesli otwory smarowania, chłodzenia pasują, to możesz spróbować. Jedynie możesz się obawiać, że krawędź głowicy zostanie wypalona co w przyszłości uniemozliwi powrót do własciwej uszczelki.

Takie zjawisko dzieje się w Toyotach - z innej wprawdzie przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli otwory smarowania, chłodzenia pasują, to możesz spróbować. Jedynie możesz się obawiać, że

> krawędź głowicy zostanie wypalona co w przyszłości uniemozliwi powrót do własciwej uszczelki.

> Takie zjawisko dzieje się w Toyotach - z innej wprawdzie przyczyny.

Nie powinno być problemu z krawędzią głowicy ponieważ w obu przypadkach krawędź nie jest osłaniana przez uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie powinno być problemu z krawędzią głowicy ponieważ w obu przypadkach krawędź nie jest osłaniana

> przez uszczelkę.

no jak nie? będzie pomiedzy blokiem i głowicą - szczelina. Bedzie tam się zbierał nagar. Bedzie utrzymywał b.wysoką miejscową temp. - może się żarzyć. A dalej już wiesz. Aluminium jest wrazliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jak nie? będzie pomiedzy blokiem i głowicą - szczelina. Bedzie tam się zbierał nagar. Bedzie

> utrzymywał b.wysoką miejscową temp. - może się żarzyć. A dalej już wiesz. Aluminium jest

> wrazliwe.

W razie czego mam druga głowicę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile taka uszczelka kosztuje? Pewnie max 80zł. Odżałowałbym tą kasę i kupił właściwą, tamtą może

> sprzedasz za 3/4 ceny i po temacie.

> Lepiej złożyć na właściwej uszczelce niż np. za rok robić UPG ponownie.

zastanawiam się czy jest jakaś graniczna kwota, przy której warto zrobić jak należy? Jesli odżałowanie dla kogoś 80 PLN, żeby być pewnym, że bedzie wszystko z naprawianym autem ok to zbyt wiele to nic tylko złapać się za głowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam się czy jest jakaś graniczna kwota, przy której warto zrobić jak należy? Jesli

> odżałowanie dla kogoś 80 PLN, żeby być pewnym, że bedzie wszystko z naprawianym autem ok to

> zbyt wiele to nic tylko złapać się za głowe.

Nic tylko złapać się za głowę czytając takie posty. Wnieś coś merytorycznego do dyskusji. Dlaczego miałoby to być złe rozwiązanie? Co może się stać? W katalogu producent uszczelki do 1.5 i 1.6 podaje ten sam numer katalogowy, jestem przekonany, że więcej jest takich, co mają tak złożone silniki i nie zdają sobie z tego sprawy.

A tak przy okazji sprawdzę to na tej uszczelce z czystej ciekawości, bo stać mnie na taki test, nawet jeśli będzie mnie kosztować 300 zł za kolejną wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic tylko złapać się za głowę czytając takie posty. Wnieś coś merytorycznego do dyskusji. Dlaczego

> miałoby to być złe rozwiązanie? Co może się stać? W katalogu producent uszczelki do 1.5 i 1.6

> podaje ten sam numer katalogowy, jestem przekonany, że więcej jest takich, co mają tak złożone

> silniki i nie zdają sobie z tego sprawy.

> A tak przy okazji sprawdzę to na tej uszczelce z czystej ciekawości, bo stać mnie na taki test,

> nawet jeśli będzie mnie kosztować 300 zł za kolejną wymianę.

skoro jest ten sam nr to może producent przewiduje tę uszczelkę też do 1.5 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic tylko złapać się za głowę czytając takie posty. Wnieś coś merytorycznego do dyskusji. Dlaczego

> miałoby to być złe rozwiązanie? Co może się stać? W katalogu producent uszczelki do 1.5 i 1.6

> podaje ten sam numer katalogowy, jestem przekonany, że więcej jest takich, co mają tak złożone

> silniki i nie zdają sobie z tego sprawy.

> A tak przy okazji sprawdzę to na tej uszczelce z czystej ciekawości, bo stać mnie na taki test,

> nawet jeśli będzie mnie kosztować 300 zł za kolejną wymianę.

w pierwszym poście napisałeś, że NIESTETY kupiłes uszczelkę od innego silnika 1.6 a teraz, że jest zupełnie w porządku bo ma niby ten sam numer? Poza tym z czego się bierze różnica 2,5 mm w wymiarze? z dizajnu smirk.gif

Albo robisz coś dobrze i właściwie dobierasz czesci albo stać Cię na zaspokojenie ciekawości za 300 PLN. Więc po co tyłek zawracasz. Sprawdź na włąsnej skórze i się przekonasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w pierwszym poście napisałeś, że NIESTETY kupiłes uszczelkę od innego silnika 1.6 a teraz, że jest

> zupełnie w porządku bo ma niby ten sam numer? Poza tym z czego się bierze różnica 2,5 mm w

> wymiarze? z dizajnu

Słusznie zauważyłeś w pierwszym poście tak napisałem. A po telefonie do sklepu, który wykonałem dzisiaj dowiedziałem się, że producent uszczelki ma taką numerację dla obu silników.

Różnica wymiarów opisywana była przeze mnie wcześniej i nie wiem czego nie rozumiesz.

> Albo robisz coś dobrze i właściwie dobierasz czesci albo stać Cię na zaspokojenie ciekawości za 300

> PLN. Więc po co tyłek zawracasz. Sprawdź na włąsnej skórze i się przekonasz

Jak myślisz dlaczego spytałem tutaj? A no dlatego, że wśród masy dyletantów jest tu parę osób, które trochę w życiu widziały/zrobiły i czasem warto poczytać co mają do powiedzenia. Niestety ty nie masz za wiele.

Co ciekawe jeśli za X czasu pojawi się podobny temat, będę mógł napisać, że przejechałem tyle to, a tyle km lub, że rozpadło się to po odpaleniu. Ty zaś dalej będziesz klepał regułkę o 80 zł.

Jak widzisz jeden jako hobby zbiera znaczki, a inny rozbiera i składa silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiam się czy jest jakaś graniczna kwota, przy której warto zrobić jak należy? Jesli

> odżałowanie dla kogoś 80 PLN, żeby być pewnym, że bedzie wszystko z naprawianym autem ok to

> zbyt wiele to nic tylko złapać się za głowe.

Ja po prostu nie wiem w czym jest problem, czy tkwi on w zakupie kolejnej uszczelki, czy po prostu temat jest założony ot tak, a uszczelka ta co jest i tak będzie założona.

Osobiście jakbym był w tej sytuacji to kupiłbym po prostu drugą uszczelkę i złożył to tak jak ma być, bez znaczenia ile nowa uszczelka kosztuje. Tę niewłaściwą można zawsze spróbować sprzedać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W katalogu producent uszczelki do 1.5 i 1.6

> podaje ten sam numer katalogowy, jestem przekonany, że więcej jest takich, co mają tak złożone

> silniki i nie zdają sobie z tego sprawy.

Tak z ciekawości w jakim katalogu?

Np w IC opartym o tecdoca nie ma wzmianki że Elring z 1.6 pasuje do 1.5

9511171100_1404145724.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z ciekawości w jakim katalogu?

> Np w IC opartym o tecdoca nie ma wzmianki że Elring z 1.6 pasuje do 1.5

Nie wiem w jakim katalogu, tak jak pisałem rozmawiałem w tej sprawie przez telefon. Po przestudiowaniu katalogu erlinga wydaje mi się, że chyba sprzedawca troche mnie oszukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla silnika 1,5 jes uszczelka EL068.181 a dla 1,6 jest EL167.621 i sa to dwie różne uszczelki...

EL068.181 jest dla silnika o kodzie A15MF taki był w Espero. W Lanosie 1.5 16V ma kod A15DMS, czyli też mamy tu pewną niezgodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.