AkiMG Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 Czy coś się w tej kwestii zmieniło, czy nadal trzeba mieć wszystkie papiery (dowody kupna sprzedaży itp.). Jak to wyglądało u Was (pytanie głownie do tych co przerabiali agenta) bo o ile w przypadku 1.1 -> 1.2 można by olać, chociażby ze względu na bardzo podobny wygląd silnika, o tyle w przypadku agenta, to nawet głupi jak otworzy maskę, zorientuje się że coś nie gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Czy coś się w tej kwestii zmieniło, czy nadal trzeba mieć wszystkie papiery (dowody kupna sprzedaży > itp.). Jak to wyglądało u Was (pytanie głownie do tych co przerabiali agenta) bo o ile w > przypadku 1.1 -> 1.2 można by olać, chociażby ze względu na bardzo podobny wygląd silnika, o > tyle w przypadku agenta, to nawet głupi jak otworzy maskę, zorientuje się że coś nie gra z 1.1 na 1.4 pojechałem na stację diagnostyczną (na zwykłą nie jakąś okręgową) zrobiłem przegląd rozszerzony za całe 50zł, później udałem się do wydziału komunikacji i sprawa załatwiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > z 1.1 na 1.4 pojechałem na stację diagnostyczną (na zwykłą nie jakąś okręgową) > zrobiłem przegląd rozszerzony za całe 50zł, później udałem się do wydziału komunikacji i sprawa > załatwiona miałeś jakieś papiery do silnika (wiem, że silnik jest traktowany jako część wymienna, ale mamy do czynienia ze zmianą pojemności)? Aktualnie czerpie wiedzę z naszego FAQ i tam jest napisane: jesli kupujemy silnik z polski to wraz z umowa k-s musimy miec zaswiadczenie ze dany silnik byl zarejestrowany w wk oraz potrzebna jest kopia dr potwierdzona przez wk(te zaswiadczenie nie sa wymagane przez wszystkie wk) dlatego pytam na ile to jest aktualne, bo ostatnia edycja była bodajże w 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > miałeś jakieś papiery do silnika (wiem, że silnik jest traktowany jako część wymienna, ale mamy do > czynienia ze zmianą pojemności)? Aktualnie czerpie wiedzę z naszego FAQ i tam jest napisane: > jesli kupujemy silnik z polski to wraz z umowa k-s musimy miec zaswiadczenie ze dany silnik byl > zarejestrowany w wk oraz potrzebna jest kopia dr potwierdzona przez wk(te zaswiadczenie nie sa > wymagane przez wszystkie wk) > dlatego pytam na ile to jest aktualne, bo ostatnia edycja była bodajże w 2010 nic nie było mi potrzebne, bynajmniej u mnie nic nie wymagał na diagnostyce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > nic nie było mi potrzebne, bynajmniej u mnie nic nie wymagał na diagnostyce czyli najpierw stacja a dopiero później "walka" z WK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 tak jak piszą. Robisz badanie na zmianę danych w dowodzie koszt pomiędzy 50-100zł (u mnie musiałem zrobić to na okręgówce) Z tym kwitem do WK i wsio robiłem zmianę z 1,1 na 1,2 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bombell_89 Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 Jeśli dobrze pamiętam to od marca bądź maja 2013roku weszły nowe przepisy uniemożliwiające wpisanie w dowód pojemności większej niż dla danego modelu przewidział producent. Dla SC i CC jest to 1,1, przynajmniej jak ja wpisywałem w dowód 1,2 16v na początku 2013 roku to mi mówili, że zdążyłem na ostatnią chwile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > czyli najpierw stacja a dopiero później "walka" z WK? ja tak miałem ale z WK walki nie miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Jeśli dobrze pamiętam to od marca bądź maja 2013roku weszły nowe przepisy uniemożliwiające wpisanie > w dowód pojemności większej niż dla danego modelu przewidział producent. Dla SC i CC jest to > 1,1, przynajmniej jak ja wpisywałem w dowód 1,2 16v na początku 2013 roku to mi mówili, że > zdążyłem na ostatnią chwile. ja robiłem pod koniec maja 2013 i nic o tym nie mówili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > ja robiłem pod koniec maja 2013 i nic o tym nie mówili robilem 2 lata temu (0,7>>1.2) i wystarczyła okręgowa stacja i podanie panu diagnoscie ze silnik jest z takiego modelu samochodu i ma taka pojemność. Diagnosta wpisał w taki papier co to są na nim wszystkie dane pojazdu te informacje (przepisał je ze jakiejś książaczki co to miał wyszczegulnione wszystkie modele) i dopisał że silnik znajduje się w fabrycznych mocowaniach. Potem z tą karteczką i dowodem do wk i po 2 tygodniach nowy dowodzik. Najwieksze problemy były z znalezieniem odpowiednio "śmiałej" stacji okręgowej bo w prawie wszystkich znajdowali wszystko by tylko nie podbić tj: braku zaświadczenia od rzeczoznawcy (300zł) po krople oleju na misce. Faktu że auto nie hamowało na 1 tylne koło nikt nie zauważył aż dopiero diagnosta który podbił przegląd stwierdził ze trzeba popatrzeć na to koło bo nie trzyma norm (ale problemów nie robił) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Dzięki wszystkim za odpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzywcia_CC Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > Dzięki wszystkim za odpowiedzi! Zmartwie Cie, bo jeden z klubowiczów miał wielki problem, żeby zalegalizować swapa z 1.1 na 1.2 16v - właśnie z tego powodu, o którym pisał Bombell - nie powiem Ci dokładnie kiedy weszły te przepisy, ale aktualnie legalnie możesz swapnąć tylko na 1.1.. Także jeśli masz plan ładować 1.2 to ja odpuściłbym te kombinacje i jeździł z dowodem na 0.7 czy 0.9 (powiesz, że góre z 1.2 masz ) albo powiedział, że to jest 1.1 Druga rzecz jest taka, że na zmiane pojemności w dowodzie masz 2 czy 4 tyg (gadałem o tym ze Stopa na CentoZlocie ostatnio właśnie - on 1.4 TJETa wsadził) i przy kontroli można powiedzieć, że swapa zrobiłeś wczoraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > Zmartwie Cie, bo jeden z klubowiczów miał wielki problem, żeby zalegalizować swapa z 1.1 na 1.2 16v > - właśnie z tego powodu, o którym pisał Bombell - nie powiem Ci dokładnie kiedy weszły te > przepisy, ale aktualnie legalnie możesz swapnąć tylko na 1.1.. > Także jeśli masz plan ładować 1.2 to ja odpuściłbym te kombinacje i jeździł z dowodem na 0.7 czy > 0.9 (powiesz, że góre z 1.2 masz ) albo powiedział, że to jest 1.1 > Druga rzecz jest taka, że na zmiane pojemności w dowodzie masz 2 czy 4 tyg (gadałem o tym ze Stopa > na CentoZlocie ostatnio właśnie - on 1.4 TJETa wsadził) i przy kontroli można powiedzieć, że > swapa zrobiłeś wczoraj Najwyżej powiem, że 1.1 z górą od 1.2... Może po oznaczeniach nie będą dochodzili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzywcia_CC Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > Najwyżej powiem, że 1.1 z górą od 1.2... Może po oznaczeniach nie będą dochodzili Raczej to sprawdzą, ale spróbować zawsze możesz i później pochwalić się tutaj jak poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Dobra niech ktoś jasno powie da się czy nie da ? zalegalizować swap po tych "zmianach" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Wiadomo, jeździć bez legalizacji sobie każdy może, gorzej przy dzwonie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > Wiadomo, jeździć bez legalizacji sobie każdy może, gorzej przy dzwonie... No nie wiem, mnie jak ostatnio zatrzymał to od razu kazał otwierać maskę, jak jeździłem serią to nawet przy szczegółowej kontroli maski nie musiałem otwierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > No nie wiem, mnie jak ostatnio zatrzymał to od razu kazał otwierać maskę, jak jeździłem serią to > nawet przy szczegółowej kontroli maski nie musiałem otwierać. I co tam znalazł pan ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > I co tam znalazł pan ? 900 LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > 900 LPG Pisałeś o serii, więc rozumiem, że wcześniej miałeś 900 bez podtlenku LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > Pisałeś o serii, więc rozumiem, że wcześniej miałeś 900 bez podtlenku LPG? serii w sensie że wtedy był na normalnym zawiasie i bez wystających felg Zmierzam do tego że widzi autko na glebie itp. Domyśla się że może mieć coś innego niż seria pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Mlody zmienial jakos w kwietniu przy okazji zwyklego przegladu. Pojechal na okregowke bo na zwyklej stacji co zwykle robi przeglad gosc stwierdzil ze takie rzeczy to na okregowce, zrobil przeglad rozszerzony i z kwitem ze stacji pojechal do wydzialu . W Zawierciu sprawa do ogarniecia w 1 dzien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 A na przykład jak się ma sprawa co do katalizatorów? bo w sumie podejrzewam, że po swapie nikt sobie takimi rzeczami głowy nie zawraca, a jednak mi przy zwykłym badaniu chcieli zabrać dowód bo wyciąłem kata... przy badaniach rozszerzonych to pewnie wszystko przetrzepią, analizator podepną, czy może się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > A na przykład jak się ma sprawa co do katalizatorów? bo w sumie podejrzewam, że po swapie nikt > sobie takimi rzeczami głowy nie zawraca, a jednak mi przy zwykłym badaniu chcieli zabrać dowód > bo wyciąłem kata... przy badaniach rozszerzonych to pewnie wszystko przetrzepią, analizator > podepną, czy może się mylę? W opisanym przeze mnie przypadku kata nie bylo fabrycznie bo klamot jest z poczatku '94r . A co do sprawdzania czystosci spalin itp to pewnoe zalezy od diagnosty. Jak wjechal na stanowisko to niby jakies tam czujniki zaczely sie zalaczac ale diagnosta papiery podbil . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > W opisanym przeze mnie przypadku kata nie bylo fabrycznie bo klamot jest z poczatku '94r . A co do > sprawdzania czystosci spalin itp to pewnoe zalezy od diagnosty. Jak wjechal na stanowisko to > niby jakies tam czujniki zaczely sie zalaczac ale diagnosta papiery podbil . No to trzeba będzie szukać wydechu z katem przynajmniej na czas przeglądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > No to trzeba będzie szukać wydechu z katem przynajmniej na czas przeglądu albo zmienić diagnostę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkiMG Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > albo zmienić diagnostę wiadomo najpierw rozeznanie a później ewentualne kombinacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > A na przykład jak się ma sprawa co do katalizatorów? bo w sumie podejrzewam, że po swapie nikt > sobie takimi rzeczami głowy nie zawraca, a jednak mi przy zwykłym badaniu chcieli zabrać dowód > bo wyciąłem kata... przy badaniach rozszerzonych to pewnie wszystko przetrzepią, analizator > podepną, czy może się mylę? U mnie na brak kata nic nie mówił Ale za to na zwykłym przeglądzie wspomniał o tym i troszkę mu się to nie podobało, także przed kolejnym przeglądem będę coś kminił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareq_ Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 odkopie starocia, przechodzil ktos temat w 2015 ? jest jakas furtka na 1.2 w dowodzie ? ja glupi pierwszego swapa zrobilem w 2009 i tak jezdze, mialem 4 lata zeby zrobic "po normalnemu". Powiedzmy ze chcialbym teraz miec czyste sumienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bombell_89 Napisano 27 Marca 2015 Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Jak masz 8v to wbijaj jako 1,1. Róźnic brak, tym bardziej przy tak wygiglanej komorze Ja w przyszłym miesiącu będę próbował wbić 1,4 16v z tym, że w papierze mam już 1,2 16v wbite to mogę zdać relację jak poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 27 Marca 2015 Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Na niektórych forach straszą, że ostatnio jakoś się przepisy zmieniły i że nie wystarczy tylko pojechać na rozszerzony przegląd, ale trzeba powołać najpierw rzeczoznawcę przez co koszty takiej legalizacji rosną nawet do 1tys zł. Też się chętnie dowiem jak to faktycznie obecnie wygląda, bo chciałbym niedługo zalegalizować 900-->1.2 8V oraz za jednym zamachem zmienić w dowodzie liczbę miejsc na 2 osoby, bo do tego w pierwszej kolejności przyczepiła się ostatnio policja podczas kontroli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
z0mek Napisano 27 Marca 2015 Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Daj znać koniecznie bo ja tez chciałbym taki sam 'manewr' przeprowadzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > Na niektórych forach straszą, że ostatnio jakoś się przepisy zmieniły i że nie wystarczy tylko > pojechać na rozszerzony przegląd, ale trzeba powołać najpierw rzeczoznawcę przez co koszty > takiej legalizacji rosną nawet do 1tys zł. Opinia rzeczoznawcy to koszt od 300 do 500 zł w zależności od ilości w prowadzonych zmian konstrukcyjnych (jak u mnie) oraz ilości zdjęć niezbędnych do ich udokumentowania. W przypadku zmiany z 700 na 1.2 konieczna może się okazać zmiana sprężyn z zawieszenia, ale koszt opinii nie powinien przekroczyć 350zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PannaDzika Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 > W opisanym przeze mnie przypadku kata nie bylo fabrycznie bo klamot jest z poczatku '94r . A co do > sprawdzania czystosci spalin itp to pewnoe zalezy od diagnosty. Jak wjechal na stanowisko to > niby jakies tam czujniki zaczely sie zalaczac ale diagnosta papiery podbil . u mnie również przeszło, ale facet powiedział że nie będzie pracować wiecznie i kiedyś ktoś mi nie podbije przeglądu z tym co mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M_L_O_D_Y Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > u mnie również przeszło, ale facet powiedział że nie będzie pracować wiecznie i kiedyś ktoś mi nie > podbije przeglądu z tym co mam Dzika ale, że z jakiej racji skoro przyjeżdżasz na przegląd całkowicie legalnym, udokumentowanym sc 1.2 (bo masz w dowód wbity nie?). Chyba, że Tobie o brak kata chodzi? Nie dygaj Gdzie robisz przegląd?Ja wbiłem w dowód 1.2, a na 1.4 zmieniał nie będę bo nie widzę sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.