Skocz do zawartości

Fiesta vs. Corsa do 30k PLN


crabtree

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim.

Niestety stanąłem przed potrzebą zmiany samochodu i po krótkiej analizie potrzeb, budżetu i rynku kandydatami zostały corsa d i fiesta mk7. Generalnie szukam auta do kwoty max 30 tyś. im młodsza tym lepiej i z raczej bogatym wyposażeniem typu tempomat, klimatronic itd. Co do silnika to raczej będzie diesel, w przypadku corsy 1.3 w przypadku fiesty 1.6, choć benzyny też jeszcze całkowicie nie skreśliłem. Chciałbym drodzy towarzysze poznać wasze opinie na temat tych jeździdełek, ewentualnych problemów z nimi związanych. Wszelkie sugestie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budzet napiety, wymagania spore. Odrzuc sprowadzone i pojedz obejrzec lepszy egmeplarz. Wez pod uwage, ze diesele beda w wiekszosci po flocie. Moze jednak benzyna? Taka corsa czy fiesta 1.4 jezdzi juz bardzo dobrze. Ba nawet 1.25 bym rozwazyl. W tym przypadku nie nastawialbym sie na model a na konkretne auto.

Jak nie chcesz to brac landrynke z Niemiec od dziadka i bedzie git. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Budzet napiety, wymagania spore. Odrzuc sprowadzone i pojedz obejrzec lepszy egmeplarz. Wez pod

> uwage, ze diesele beda w wiekszosci po flocie. Moze jednak benzyna? Taka corsa czy fiesta 1.4

> jezdzi juz bardzo dobrze. Ba nawet 1.25 bym rozwazyl. W tym przypadku nie nastawialbym sie na

> model a na konkretne auto.

Właśnie benzynki jeszcze całkiem nie skreśliłem, choć przez najbliższy rok autko przeleci około 30 tyś. więc dieselek byłby ekonomiczniejszy

> Jak nie chcesz to brac landrynke z Niemiec od dziadka i bedzie git.

Z landrynek od dziadka już się jakiś czas temu wyleczyłem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corse d wersję Cosmo mam od nowości czyli od 2011 roku model po FL. Na obecną chwilę przebieg mam ok 70 000 km. Więc już trochę na temat tego samochodu mogę powiedzieć.

Plusy:

- Mało pali (1.2 85 km)

- Dobrze wyciszona

- Przestronna (jak na swoją klasę)

- Całkiem niezłe materiały wykończeniowe w środku

- Całkiem dobry sprzęt grający

- Tani serwis

- Wygodne fotele

- Bardzo łatwo się nią parkuje

- Dobrze wybiera nierówności na drodze (mam 16 calowe koła)

- Nie psuje się :-)

Minusy:

- W zimie trzeszczy przednie zawieszenie.

- Przy dwóch pasażerach piszczy zawieszenie tylne ...

- Jadąc na autostradzie pod górkę wytraca prędkość (np jedziesz 140 km/h na piątce zaczyna się delikatna górka i auto pod własną masą wytraca prędkość... chociaż w dieslu tego problemu pewnie nie będzie)

-Wrzucanie wstecznego biegu to czasem katorga....

Generalnie auto fajne ale z typowymi dla opla przypadłościami. Jakby co to pytaj chętnie odpowiem na pytania.

Forda nie znam więc się nie wypowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co Ty mowisz mialem corse D 1.4 i to nie jechalo, w miesci bylo slabo nie wspominajac o trasie, w

> stosunku do colta 1.3 przepasc, radzil bym sie dobrze zastanowic, bo to bylo glowna przyczyna

> sprzedazy tego w sumie udanego i fajnego autka, poza silnikiem moge z calego serca polecic

1.4 w klasie B i nie jedzie? IMO wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.4 w klasie B i nie jedzie? IMO wystarczy.

jeździłem corsowym 1.4 100KM, jedzie porównywalnie do 1.4 96KM we fieście. przynajmniej przy prędkościach miejskich. ponadto jest IMO bardziej kulturalny.

co do spalanie to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeździłem corsowym 1.4 100KM, jedzie porównywalnie do 1.4 96KM we fieście. przynajmniej przy

> prędkościach miejskich. ponadto jest IMO bardziej kulturalny.

> co do spalanie to nie wiem.

Dlatego mowie 100KM w aucie klasie B jest az nadto. Wiekszosc ma 70-80KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego mowie 100KM w aucie klasie B jest az nadto. Wiekszosc ma 70-80KM.

fiestowy 1.4 96KM jedzie przyzwoicie, kultury mu troche brakuje, terkoli jak diesel po 500kkm zlosnik.gif skrzynia 5, ładnie zestopniowana, ale brakuje 6 biegu. no i pali dość dużo 7-8.5l/100km. a i 9 uzyskać nie jest sztuką - wystarczy 100% jazdy w korkach z klimą. za to jest bezproblemowy - tam sie po prostu nie ma co zepsuć.

miałem 3 fiesty mk7 i nigdy w żadnej nic nie naprawiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pooglądałem dzisiaj troche tych aut i jeśli chodzi o fieste to raczej na pewno odpadają benzynowe 1.25 i 1.3, generalnie to nie jedzie. Nie trafiłem nigdzie na 1.4 w benzynie ani w dieslu, za to 1.6 diesel odpychał sie bardzo przyzwoicie nawet z włączoną klimą. Co do corsy d to raczej po dniu dzisiejszym traktuje ja jako ewentualną alternatywę jeśli już na prawdę nie uda mi się znaleźć żadnej ładnej fiesty. Generalnie nie mam na razie jakiegoś dużego ciśnienia i spokojnie ze 2 miesiące mogę szukać rodzynka.

Koledzy jak wygląda awaryjność tego diesla 1.6?

Podobno to francuski wynalazek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bezproblemowy. tzn wiadomo - jak znajdziesz trupa, to chocby nie wiadomo jak dobry był to silnik to

> bedziesz miec problemy.

Jasns wiadomo źe z trupa cudów nie będzie, bardziej chodzi mi o jakieś znane słabe punkty. Coś na co warto zwrócić uwagę czy na przykład było już wymienione/naprawione itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze masa zabija te autka, toż to wazy tyle co compacty, pracowałem w Aso forda i fiesta

> dopiero 1.6 jedzie Corsa miałem z pzu 1.2 niby 86km moja zona Sc 1.1 odchodziła tej padace

970kg dla 96 konnego auta to dużo? Na dodatek 5 gwiazdek euro NCAP. Weź sie ogarnij wink.gif fiesta mk7 jest lżejsza od fiesty mk6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 970kg dla 96 konnego auta to dużo? Na dodatek 5 gwiazdek euro NCAP. Weź sie ogarnij fiesta mk7

> jest lżejsza od fiesty mk6.

mi w MK6 wystarczało 70KM biglaugh.gif w dieslu i jakoś nie czułem się zawalidrogą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaraz ktoś napisze ze Corsa 1.0 to rakieta a ten złom na lawete nie może wjechać.....

> Nie wiem jak wy ale ja twierdze ze im nowsze auto, moc niby wieksza, ale jeździ coraz gorzej...

Ja ci jeszcze powiem, że gdyby to był "francuz" to gdyby auto miało i 120KM przy podobnej wadze (1000 kg) i =< 10s do 100 km/h, to by "nie jechało", ale gdy chodzi o "niemca" to już tak nie jest - ~60-90 KM, ~12-13 s do 100 km/h a userzy mawiają - "dobrze jedzie, sprawnie się odpycha". wink.gif Ale cóż na to poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 970kg dla 96 konnego auta to dużo? Na dodatek 5 gwiazdek euro NCAP. Weź sie ogarnij fiesta mk7

> jest lżejsza od fiesty mk6.

Przepraszam ale ludzie nie wiedza co pisza i tylko pitola. Fiesta tak samo jak swift jest lekka ok.gif Chcieliby 130KM TDI ja w passacie. hehe.gif O Corsie sie nie wypowiadam bo nawet ze znizkami pracowniczymi wychodzila bardzo drogo wiec wyszedlem z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja ci jeszcze powiem, że gdyby to był "francuz" to gdyby auto miało i 120KM przy podobnej wadze

> (1000 kg) i =< 10s do 100 km/h, to by "nie jechało", ale gdy chodzi o "niemca" to już tak nie

> jest - ~60-90 KM, ~12-13 s do 100 km/h a userzy mawiają - "dobrze jedzie, sprawnie się

> odpycha". Ale cóż na to poradzić?

no ja napisze odwrotnie. Katalogowo mialo toto 12.5 do setki. A mitsubishi 10.5 przepasc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze masa zabija te autka, toż to wazy tyle co compacty, pracowałem w Aso forda i fiesta

> dopiero 1.6 jedzie Corsa miałem z pzu 1.2 niby 86km moja zona Sc 1.1 odchodziła tej padace

Ciezkie to w tej klasie jest Grande Punto, a nie Fiesta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam coś od siebie ponieważ przejechałem tym samochodem już 100 tys km.

> Plusy:

> - Mało pali (1.2 85 km) mój 1.3 75 - ok 5 l średnio

> - Dobrze wyciszona - nie jest źle ale diesle słychać przy szybszej jeździe dość mocno.

> - Przestronna (jak na swoją klasę) - jest ok w końcu to małe auto.

> - Całkiem niezłe materiały wykończeniowe w środku - jest ok, choć notorycznie kruszy się gąbka fotela i skrzypi coś w słupkach

> - Całkiem dobry sprzęt grający - może byc

> - Tani serwis - w moim przypadku się nie mogę zgodzić. Choć wszystkie naprawy przeprowadam we własnym zakresie to wychodzi taniej

> - Wygodne fotele - eeee dla mnie za małe :-)

> - Bardzo łatwo się nią parkuje - tego nie mogę powiedzieć bo duże słupki skutecznie to utrudniają.

> - Dobrze wybiera nierówności na drodze (mam 16 calowe koła) jest w porządku

> - Nie psuje się :-) aż tak bardzo :-)

> Minusy:

> - W zimie trzeszczy przednie zawieszenie. Tak ale tylko na policjantach.

> - Przy dwóch pasażerach piszczy zawieszenie tylne ... - na szczęście nie mam takich atrakcji

> - Jadąc na autostradzie pod górkę wytraca prędkość (np jedziesz 140 km/h na piątce zaczyna się

> delikatna górka i auto pod własną masą wytraca prędkość... chociaż w dieslu tego problemu

> pewnie nie będzie)

> -Wrzucanie wstecznego biegu to czasem katorga.... - pełna zgoda --> pomaga wrzucenie najpierw jedynki.

> Generalnie auto fajne ale z typowymi dla opla przypadłościami. Jakby co to pytaj chętnie odpowiem

> na pytania -->

Forda nie znam więc się nie wypowiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo jest też największa chyba w klasie B (a przynajmniej większa od

> corsy/fiesty/fabii/i20/swifta/Yarisa itp)

podaj wymiary, bo mialem i grande i fieste i w żadnym wypadku nie uważam go za bardziej przestronnego. może minimalnie wiecej miejsca na nogi z tyłu miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podaj wymiary, bo mialem i grande i fieste i w żadnym wypadku nie uważam go za bardziej

> przestronnego. może minimalnie wiecej miejsca na nogi z tyłu miał.

dł/szer/wys/rozstaw osi (w mm)

fiesta mk6: 3924/1685/1429/2486

fiesta mk7: 3928/1687/1499/2486

fabia: 3988/1638/1499/2462

punto: 4065/1687/1490/2510

i20: 3585/1595/1560/2525

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fiesta 1.4 benzyna waży 970kg...

Wazyles?? Z tego co ja doczytalem to masa zaczyna sie od niecalych 1100kg w gore.

Dla przykladu katalogowa masa wersji ST jest zanizona okolo 100kg i w rzeczywistosci wazy troche ponad 1300kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciezkie to w tej klasie jest Grande Punto, a nie Fiesta

Fiesta nie grzeszy lekkoscia, katalogi jak w wiekszosci przypadkow zanizaja wartosci, z silnikiem 1.6 w producenta 970kg, w rzeczywistosci niecale 1200.

Z Punto II bylo podobnie, z GP takze, katalog swoje, a rzeczywostosc zupelnie inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiesta nie grzeszy lekkoscia, katalogi jak w wiekszosci przypadkow zanizaja wartosci, z silnikiem

> 1.6 w producenta 970kg, w rzeczywistosci niecale 1200.

> Z Punto II bylo podobnie, z GP takze, katalog swoje, a rzeczywostosc zupelnie inna.

Może pomyliłeś generację Fiesty i mówisz o MK6 a nie MK7? Poza tym pamiętaj, że producenci raczej ( niewiem.gif) podają wagę pustego samochodu tzn bez płynów eksploatacyjnych w tym paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może pomyliłeś generację Fiesty i mówisz o MK6 a nie MK7? Poza tym pamiętaj, że producenci raczej (

> ) podają wagę pustego samochodu tzn bez płynów eksploatacyjnych w tym paliwa.

Nie pomylilem, mowie o mk7. A jesli podaja bez plynow, to niestety tak nie da sie jezdzic. Przyspieszenie samochodow tez podaja bez plynow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wazyles?? Z tego co ja doczytalem to masa zaczyna sie od niecalych 1100kg w gore.

> Dla przykladu katalogowa masa wersji ST jest zanizona okolo 100kg i w rzeczywistosci wazy troche

> ponad 1300kg.

każdy swoje auto poważy i mu co innego wyjdzie - mnie interesuje co pisze w dowodzie rejestracyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzień dobry wszystkim.

> Niestety stanąłem przed potrzebą zmiany samochodu i po krótkiej analizie potrzeb, budżetu i rynku

> kandydatami zostały corsa d i fiesta mk7. Generalnie szukam auta do kwoty max 30 tyś. im

> młodsza tym lepiej i z raczej bogatym wyposażeniem typu tempomat, klimatronic itd. Co do

> silnika to raczej będzie diesel, w przypadku corsy 1.3 w przypadku fiesty 1.6, choć benzyny

> też jeszcze całkowicie nie skreśliłem. Chciałbym drodzy towarzysze poznać wasze opinie na

> temat tych jeździdełek, ewentualnych problemów z nimi związanych. Wszelkie sugestie mile

> widziane.

Jak fiesta to 1.4 benzyna (1.4 diesel ale ponoć awaryjny). Moja fiest 1.25, 75 KM (jest jeszcze 1.25 60 KM) można jeździć dość sprawnie jak na tę pojemność. Fakt przy włączonej klimie prę koni zdycha. Tak ogólnie moja jest z 2004 i większych zastrzeżeń do tego auta nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> każdy swoje auto poważy i mu co innego wyjdzie - mnie interesuje co pisze w dowodzie

> rejestracyjnym.

Nie pisze, tylko jest napisane tongue.gif. A mnie interesuje ile faktycznie wazy dane auto w takim stanie jak wyszedl z fabryki, a nie to co napisal ktos na papierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podaj wymiary, bo mialem i grande i fieste i w żadnym wypadku nie uważam go za bardziej

> przestronnego. może minimalnie wiecej miejsca na nogi z tyłu miał.

Uwaga podaje szerokosc wnetrz: przod/tyl

GP 1430/1400

Fiesta 1395/1335

Pozostale wymiary Fiesta tez na mniejsze, poza wysokoscia fotela.

No, ale nie o GP ten watek, wiec podaje tez...

Corsa 1390/1380.

Dane za AS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze masa zabija te autka, toż to wazy tyle co compacty, pracowałem w Aso forda i fiesta

> dopiero 1.6 jedzie Corsa miałem z pzu 1.2 niby 86km moja zona Sc 1.1 odchodziła tej padace

Po przesiadce z seicento 1.1 Mpi na Corse miałem dokładnie takie samo odczucie. Sejak miał wiekszego kopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.3D sobie daruj bo nawet w salonach opla odradzają te padakę

> Corsa nowa kosztuje 40 tysi z gazem i manualną klimą więc może warto się zastanowić. Zresztą Fiesta

> podobnie z 1.0 Ecoboost

Tak, tylko w corsie 1.2 szału nie robi, poza tym to słabsze wersje są.

W fieści 1.0 T to praktycznie obecnie najmocniejszy silnik więc nie porównaj tego tak grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2 jakoś tam jedzie - poza z lpg to jest bardzo oszczędne.

> 1.0 ecoboost mi gość w salonie zawołał 41,300 w tej 2/4 wersji wyposażenia. Moim zdaniem niezła

> oferta - a nie pali przecież dużooo więcej niż diesel.

Ponoć pali po mieście całkiem przyjemnie, ale jak to mały samochodzik z T, jak jedziesz oszczędnie to diesle się chowają, ale poleć tym 160 km/h na autostradzie i pewnie już diesel zaśmieje się w twarz grinser006.gif

Ja w tej chwili czekam na ofertę na Fabię Ambition+ z 1.4 85KM, ponoć to czego oczekuje czyli +tempomat, szyby w prądzie, pakiet RS i kilka tam dupereli ok. 44 k PLN z metalikiem na os. fizyczną. Podejrzewam że wychodzi trochę taniej niż fieścinka, którą uważam za mniejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.3D sobie daruj bo nawet w salonach opla odradzają te padakę

> Corsa nowa kosztuje 40 tysi z gazem i manualną klimą więc może warto się zastanowić. Zresztą Fiesta

> podobnie z 1.0 Ecoboost

Byłem w salonie Opla i Forda. Faktycznie na corsę w dieslu sprzedawcy jakoś dziwnie reagowali między innymi słowami "Panie, nikt tego nie kupuje". Ja jednak patrzę na używki z racji tego że budżet tak jak pisałem max 30k, do tego wymagania co do wyposażenia. Oczywiście na mały kompromis co do wyposażenia mogę iść, ale z wielu rzeczy na raz nie chcę rezygnować. Co do tego 1.0 ecoboost to jakoś tego nie czuję, całej tej mody na zmniejszanie pojemności i wykręcanie dużej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzień dobry wszystkim.

> Niestety stanąłem przed potrzebą zmiany samochodu i po krótkiej analizie potrzeb, budżetu i rynku

> kandydatami zostały corsa d i fiesta mk7. Chciałbym drodzy towarzysze poznać wasze opinie na

> temat tych jeździdełek, ewentualnych problemów z nimi związanych. Wszelkie sugestie mile

> widziane.

Moja mk 7 ma prawie 5 lat i .. nie gniotsa ani nie lamiotsa (dziwne - a mówili, żeby nie kupować nic na F wink.gif ). Mam 67 000 km i dotychczas poza typowymi elementami eksploatacyjnymi jak oleje filtry, klocki, żarówki, wymieniałem jedynie sworzeń wahacza. Mam 1.6 120 KM i jeździ to znośnie - w mieście przyspiesza dobrze i na trasie też daje sobie radę. Spalanie w mieście ok. 8,5 l, na trasie przy 140 podobnie, a przy 120 ok. 7. 100% zakorkowane miasto + klima - można osiągnąć 10 l/ 100 km grinser006.gif.

Wady jakie mi się rzuciły w oczy: brak 6 biegu (hałas dokucza zwłaszcza powyżej 130 km/h, na spalanie ten brak też nie jest obojętny), po złożeniu kanapy w bagażniku jest próg. Poza tym ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.