Jump to content

Wymiana przegubu wewnętrznego


criss1

Recommended Posts

Witam

Mam duży luz na wewnętrznym przegubie od strony kierowcy. Jak ruszam całą obudową przegubu przy skrzyni to jest duży luz. Nie wiem czy wystarczy wymienić tylko krzyżak w wewnątrz tej obudowy( taki kielich ) czy raczej trzeba będzie przygotować się na wymianę całego kompletu tj. krzyżak wraz z obudową. Sam Koszt tego kielicha tzn. obudowy i krzyżaka to 1000zł. Może któryś z kolegów ma jakieś doświadczenie w tym zakresie?

Link to comment
Share on other sites

miałem ten sam problem cena powala chociaż twoje wyliczenia są całkiem znośne sam kielich to koszt ponad 900 zł krzyżak 250 ory. co jest wyrobione to dopiero jak rozkręcisz wszystko można ocenić co prawda ktoś pisał że kielich ciężko wyrobić ja znalazłem całą półoś za około 300 zł wymiana przez pana "kazia" kolo godz. chodzi jak nowy zamiana była niedawno więc nie rozebrałem tej półośki na razie leży. opinie co do regeneracji podzielone są raczej mechanicy nie dają gwarancji ale trzeba byłoby popytać osoby które regenerowały, więc radzę poszukać używanej albo uziemić samochód na kilka dni i posprawdzać dodam że u mnie luz poprzeczny był prawie 0,5 cm drgania przy około 120km/h były dość niebezpieczne

Link to comment
Share on other sites

Jest to temat do ogarnięcia samemu smile.gif w moim przypadku jechałem nad morze i wyczuwalne było telepanie kierownicy przy przyśpieszaniu , nie zbagatelizowałem wymieniłem same krzyżaki (45zł sztuka) i ustało tak więc jeśli jest u Ciebie początkowe stadium możesz próbować z samymi krzyżakami, jeśli się boisz kup używany byle sprawny kielich i też będzie ok grinser006.gif

Jeślic hcesz mieć 100% pewność że naprawa będzie z sukcesem nic tylko kupno nowych części

Link to comment
Share on other sites

Wytarcie kielicha raczej graniczy z cudem, no chyba że jeździ się bez osłony przegubu na sucho długi czas... ja bym w ciemno kupił sam krzyżak i wymienił, wymiana jest prosta i do ogarnięcia samemu w około 2-3godzinki. Do wymiany przyda się nowa osłona (zamienniki ponoć nic nie warte, ori w ASO ~70zl), do tego dwie opaski (po 5zł w ASO).

No i nie wiem ile planujesz jeździć tym samochodem, ale nie wsadzał bym najtańszego krzyżaka jeśli nie zamierzasz go sprzedać na następny dzień smile.gif

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

> Wytarcie kielicha raczej graniczy z cudem, no chyba że jeździ się bez osłony przegubu na sucho

Jestem umówiony z mechanikiem na wymianę krzyżaka. Kupię osłony i opaski. W sklepie są zamienniki w cenie 40 zł i niby oryginał fiata 80zł. Jak się pytam o producenta tego oryginalnego krzyżaka to odpowiadają że fiatowski. W ASO krzyżak kosztuje 300zł.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Przerabiam właśnie temat. Mam wibracje, a właściwie szarpanie podczas ruszania. Wstępnie wytypowałem przegub wew. Czy wystarczy wymienić krzyżak i napakować smar, czy wymienić cały przegub - cena zamiennika GSP 130 zł. Na grupie fejsbukowej opinie mają całkiem niezłe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nie robiłem nic.

Jeden mechanik mówi żeby tego nie ruszać i jeździć , przy jeździe ponoć ten luz się likwiduje.

drugi  mówi że trzeba będzie skrzynie otwierać. 

Przeguby mam dobre tylko luz ma kielich  ( obudowa przegubu ) od strony skrzyni,  w którym znajduje się przegub,który wchodzi do skrzyni.

Większy problem mam z odpalaniem samochodu i nie mogę sobie z tym poradzić.

Zwiększenie  rozruchowe dawki paliwa i wydłużenie czasu grzania świec trochę pomogło ale to nie jest to.

 Szarpie przy odpalaniu.

Wtryskiwacze sprawdzone itd.

Równie dobrze może to być  jakiś drobiazg, może czujnik ( tylko który)  który wpływa na nierówne odpalanie auta.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem co dokładnie masz na myśli pisząc "przegub". Przegub wewnętrzny to jest pewien zespół na który składa się kielich oraz krzyżak. Tak to wygląda

 

1379497223_PrzegubwewStilo1.9.png.ac460eaf2b5655bba5218205f43b0c98.png

 

Faktycznie podczas jazdy luz się niweluje, ale wystarczy puścić gaz lub wcisnąć sprzęgło i powstaje efekt stuku/lekkiego szarpnięcia. Namierzyłem podobny zestaw jak u góry firmy Zeta Erre za 270 zł.

 

http://borseauto.pl/zr7050/

 

Tańszego GSP nie mogę znaleźć.

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest luz w środku w skrzyni biegów w miejscu, gdzie jest mocowany ten wałek z radełkiem od kielicha. Jak złapie ręką za ten kielich i ruszam nim, to jest  duży luz w środku w skrzyni w tym miejscu.

Jak się ogląda ten kielich z zewnątrz przy skrzyni, to nie wiadomo czy tylko luz ma ten wałek  radełkowany od kielicha, czy też w skrzyni łoże, czy tulejka, w którą wchodzi ten wałek radełkowany do skrzyni ma luzu i jest konieczność rozbierania skrzyni.
A to już jest bardziej skomplikowana naprawa.
Przynajmniej tak mi się wydaje.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, criss1 napisał:

ak się ogląda ten kielich z zewnątrz przy skrzyni, to nie wiadomo czy tylko luz ma ten wałek  radełkowany od kielicha, czy też w skrzyni łoże, czy tulejka, w którą wchodzi ten wałek radełkowany do skrzyni ma luzu i jest konieczność rozbierania skrzyni.

 

To nie jest radełkowane. Radełkowanie wykorzystuje się w celach ozdobnych i antypoślizgowych ;) Wielowypusty zewnętrzne wykonuje się frezowaniem :) A co do skrzyni Getrag o oznaczeniu C605 to one chyba tak mają, tzn. posiadają luz. Kupiłem skrzynkę na podmiankę i czuć w luz na wielowypuście wewnętrznym.

Link to comment
Share on other sites

No tak masz rację,  jak zwał tak zwał ale wiemy o czym mowa.

Jak dzwoniłem do serwisu skrzyń biegów (gdzieś pod Krakowem) to tłumaczyli ,że jak prędkość się zwiększa to ten luz na  tym wałku wielowypustowym  proporcjonalnie maleje.

 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 19.01.2020 o 16:39, bochumil napisał:

 

Wymieniałeś przegub wew/zew? A może tylko krzyżak wew? 

 

 

Wymieniony kompletny przegub wew. czyli  kielich i krzyżak. Co prawda było to bravo 1.4 t jet, ale po wymianie cisza spokój. Komplet był właśnie z Zeta erre.

Drugi przypadek to stilo 1.6, także wibracje podczas przyspieszania, po puszczeniu gazu wibracje zmniejszały się albo w ogóle sie traciły - werdykt luz na przegubie wew. od strony pasażera, wymieniony komplet krzyżak i kielich tym razem gsp i auto do dziś jeździ.

Edited by MaRo2k
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.