Skocz do zawartości

pierscienie tlokowe - jakie polecacie?


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Z jakiego powodu chcesz zmieniać, tłoki zostają stare czy też nowe?

Pamiętaj, że oprócz szczeliny na zamku bardzo istotny wpływ (zwłaszcza na spalanie oleju) ma szczelina w rowku tłoka-to może być istotne przy pozostawieniu starych tłoków grinser006.gif

Z krajowych to kiedyś Prima robiła całkiem dobre ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jakiego powodu chcesz zmieniać, tłoki zostają stare czy też nowe?

> Pamiętaj, że oprócz szczeliny na zamku bardzo istotny wpływ (zwłaszcza na spalanie oleju) ma

> szczelina w rowku tłoka-to może być istotne przy pozostawieniu starych tłoków

> Z krajowych to kiedyś Prima robiła całkiem dobre

a najważniesze to to jak zużyła sie tuleja cylindrowa....

już mialem kilku klientów co zmieniali pierścienie gdzieś indziej i byli zdżiwieni że auto pali więcej oleju niż wcześniej.

z mojego doświadczenia wynika że gdy na tulei cylindra nie widać "jodełki" w stanie "prawie jak z fabryki" to wymianę pierścieni można sobie darować bez szlifowania i nadwymiarowych tłoków.

ewentualnie można zrobić "rysy" papierem ściernym co załatwi problem smarowania pieścieni ale nie załatwi jajowatej tulei.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> jak w temacie, jakiego producenta pierścieni tlokowych polecacie, auto to omega b 2.0 16v.

> A może kupić w ASO ori, tylko ciekawe ile mogą kosztować?

Od razu Ci napiszę żebyś kupił Polskie z Łodzi ok.gif

Tylko olejowy żeby był z jednego kawałka, bo z tego co wiem to oryginał i Goetze ma dzielone a one są kupiaste.

Kupowałem z polecenia mechanika kącikowego do silnika 2.0 w Nubirze (to samo co Ople) i jestem zadowolony ok.gif

http://www2.fpt-prima.com.pl/pokaz/opis/opakownia/48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a najważniesze to to jak zużyła sie tuleja cylindrowa....

> już mialem kilku klientów co zmieniali pierścienie gdzieś indziej i byli zdżiwieni że auto pali

> więcej oleju niż wcześniej.

> z mojego doświadczenia wynika że gdy na tulei cylindra nie widać "jodełki" w stanie "prawie jak z

> fabryki" to wymianę pierścieni można sobie darować bez szlifowania i nadwymiarowych tłoków.

> ewentualnie można zrobić "rysy" papierem ściernym co załatwi problem smarowania pieścieni ale nie

> załatwi jajowatej tulei.

> pozdr

potwierdzam że honowanie jest bardzo ważne i należy je zrobić ale podstawą jest pomiar owalizacji cylindra bo nawet najlepsze honowanie nic nie da jak będzie jajo

http://www.sunnen.pl/o-honowaniu.html jak ktoś się boi ręcznie papierem można kupić za parę groszy przyrząd do honowania albo oddać do warsztatu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega technix zaniemówił więc ja się wypowiem. Tłok trzeba wymienić bo jest w nim dziura na wylot, cylindry są w niezłym stanie z wyraźnymi śladami po honowaniu, też obstaje za pierścieniami Prima bo już je dwa razy stosowałem z dobrym skutkiem. Pytanie czy kupić nowy tłok czy założyć używany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega technix zaniemówił więc ja się wypowiem. Tłok trzeba wymienić bo jest w nim dziura na wylot,

> cylindry są w niezłym stanie z wyraźnymi śladami po honowaniu, też obstaje za pierścieniami

> Prima bo już je dwa razy stosowałem z dobrym skutkiem. Pytanie czy kupić nowy tłok czy założyć

> używany?

przede wszystkim zmierzyć owalizację ok.gif

A od czego się dziura zrobiła ??

Jak używka w dobrym stanie trzymająca parametry to czemu nie, pytanie jeszcze jaka różnica w cenie używki a nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brak sprzętu do pomiaru owalizacji nowy tłok niby oryginał 190zł, używany 50. Winę za dziurę w

> tłoku prawdopodobnie ponosi gazownia.

na skutek której między innymi, wypaliło całkowicie obie elektrody masowe świecy zapłonowej frown.gif, a dalej to już czytaliście sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brak sprzętu do pomiaru owalizacji nowy tłok niby oryginał 190zł, używany 50. Winę za dziurę w

> tłoku prawdopodobnie ponosi gazownia.

No ja też nie miałem, wrzuciłem blok do bagażnika i pojechałem do spec warsztatu gdzie pomierzyli średnicówką za friko (choć jak trzeba by zapłacić to też bym zapłacił )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No czyli też silnik od GM, u mnie też widać honowanie, więc też pewnie jest ok

Tak naprawdę nie wiadomo bo niby GM ale podobno od Holdena który to też jest GM, tak czy siak graty pasują ok.gif

Honowanie widać na całości cylindra czy są miejsca gdzie jest wytarte/wyszlifowane ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pilna sprawa!

> Wie ktoś jaka powinna być przerwa na zamkach pierścieni tłoków w X20XEV bo po włożeniu pierścienia

> w cylinder, teraz przerwa wynosi 0,15mm i wizualnie jest niebezpiecznie mała.

nie wiem jaka powinna być szczelina ale czy dobrze masz oczyszczone rowki w tłoku ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierścień został włożony w cylinder oczywiście bez tłoka ponieważ tłok przeszkadzał by trochę w

> pomiarach .

No przecież wiem, dlatego napisałem że nie wiem jaki powinien być luz, ale przy okazji przypomniałem sobie ile miałem syfu w tych rowkach dlatego zapytałem od razu czy masz dobrze oczyszczone ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tym egzemplarzu nie było dużo syfu w rowkach na pierścienie. Niestety stare pierścienie nie były mocno zużyte, uszczelniacze zaworowe też nie były najgorsze więc mam obawy czy wymiana tego wszystkiego przyniesie dobry efekt. Jedyna nadzieja, że jednoczęściowe pierścienie Prima spełnią swoje zadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat w tym egzemplarzu nie było dużo syfu w rowkach na pierścienie. Niestety stare pierścienie

> nie były mocno zużyte, uszczelniacze zaworowe też nie były najgorsze więc mam obawy czy

> wymiana tego wszystkiego przyniesie dobry efekt. Jedyna nadzieja, że jednoczęściowe

> pierścienie Prima spełnią swoje zadanie.

A luzy w rowkach w normie, bo one są istotniejsze niż te na zamku, jeśli chodzi o spalanie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Luzy w rowkach pierścieniowych są bardzo małe, jutro się okaże czy kopci.

po dopaleniu może kopcić, ja się nawet przestraszyłem że coś zwaliłem po kopcił i kopcił i przestać nie chciał ale okazało się że po prostu wypalał się olej którego nie żałowałem podczas montażu.

Jak się wypalił to ani nie kopci ani nie spala oleju ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś zrobiłem silnik, odpalam jest cacy a po kilkunastu sekundach kłęby dymu z tłumika okazało

> się że zaczął się wytapiać smar miedźowy który dałem na gwint sondy lambda.

ja to już załamany byłem że coś zwaliłem bo kopciło jakby silnika nie było i tak było przez pół godziny, potem wkurzony poszedłem na obiad a po obiedzie znów odpaliłem.

Również kopciło ale zdecydowanie mniej, potem znów była przerwa, odpalam po tej trzeciej przerwie i w końcu było uffff......... zlosnik.gif

potem były normalne jazdy i sprawdzanie poziomu oleju, a potem wielka ulga że jest lepiej jak z fabryki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.