Skocz do zawartości

Opinie o Volvo V40


marew

Rekomendowane odpowiedzi

> Interesuje. kolege to auto. Silnik bencynowy 1.8, jak znosi LPG, rocznik od 2001.

> Na co zwracac uwage?

Tam siedzi 1,8 GDI z mitsubishi. Ten silnik nie lubi się z gazem bo ma wtrysk bezpośredni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Interesuje. kolege to auto. Silnik bencynowy 1.8, jak znosi LPG, rocznik od 2001.

Nie każde 1,8 l w S/V40 to GDI. Chociaż oczywiście jak się trafi na GDI to nici z gazu.

Typy silników i dekodowanie ich po VIN

> Na co zwracac uwage?

Poszukaj na forum v40.pl tam są odpowiednie wątki zakupowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Interesuje. kolege to auto. Silnik bencynowy 1.8, jak znosi LPG, rocznik od 2001.

> Na co zwracac uwage?

chcesz dobrej rady na temat Volvo V40-TRZYMAĆ SIĘ Z DALEKA i taką radę przekaż koledze.

To ulep już na etapie fabryki, ni to volvo, ni to mitsubishi ni to renault i w eksploatacji niestety daje to o sobie znać mnogością usterek, że kupienie francuza z dużą ilością elektroniki będzie wybawieniem po posiadaniu v40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Interesuje. kolege to auto. Silnik bencynowy 1.8, jak znosi LPG, rocznik od 2001.

> Na co zwracac uwage?

Ja od siebie dodam, że mogą wystąpić problemy z zapiekającymi się pierścieniami tłokowymi (1.8, 2.0 benzyna - silniki Forda i Mazdy). Objawem będzie duże zużycie oleju.

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=202754

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=411&t=43104&start=1060

https://www.google.com/search?q=duratec+...0.0.HfldqpXgVeg

Przykład dużego zużycia oleju w Volvo V40 1.8 na forum Forda:

http://www.mondeoklubpolska.pl/showthrea...-jaka-przyczyna

I chyba do końca życia produkcyjnego tych silników zdarzają się problemy z zapiekającymi się pierścieniami. Poniżej przykład Mondeo MK4 z 2.0 Duratec z b. dużym zużyciem oleju (8l na 2000 km).

http://www.mondeoklubpolska.pl/showthrea...e-spala-olej!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Interesuje. kolege to auto. Silnik bencynowy 1.8, jak znosi LPG, rocznik od 2001.

> Na co zwracac uwage?

ja miło wspominam to auto. ale o tych 1.8 (zarówno tych od mitsu jak innych wariantach) dobrego nie słyszałem.

natomiast polecam T4 (w 2001 już nie było 1.8, a 2.0) smile.gif albo zwykłe 2.0 LPT. miłe auto, i daje się gazować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze za niedługo nie będzie można kupić żadnego auta...

> Te biorą olej, tamte mają wadliwe panewki, wadliwe tłoki itd....

> Po prostu ruletka hihi

ale wlasnie taki jest kierunek - bedziesz zmuszony kupic _nowe_ auto z gwarancja, ktore jak sie popsuje to ci je na GW naprawia, albo wymienia na nowe... a po GW bedziesz zmuszony wymienic je na nowe wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale wlasnie taki jest kierunek - bedziesz zmuszony kupic _nowe_ auto z gwarancja, ktore jak sie

> popsuje to ci je na GW naprawia, albo wymienia na nowe... a po GW bedziesz zmuszony wymienic

> je na nowe

To jednak chyba zostanę przy starym niezniszczalnym punto rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

ps. chyba, że go samoistna degradacja wcześniej zje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze za niedługo nie będzie można kupić żadnego auta...

> Te biorą olej, tamte mają wadliwe panewki, wadliwe tłoki itd....

> Po prostu ruletka hihi

slawek_l_83 - a i dochodzą jeszcze analizy pod kątem np. skrzyni biegów (tak aby nie popaść na takie rodzynki jak np. M32, M20 Opla), zawieszenia, zabezpieczenia przeciwkorozyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcesz dobrej rady na temat Volvo V40-TRZYMAĆ SIĘ Z DALEKA i taką radę przekaż koledze.

> To ulep już na etapie fabryki, ni to volvo, ni to mitsubishi ni to renault i w eksploatacji

> niestety daje to o sobie znać mnogością usterek, że kupienie francuza z dużą ilością

> elektroniki będzie wybawieniem po posiadaniu v40.

Moja v40 jest najmniej awaryjnym samochodem jaki do tej pory miałem, kupiony na szybko bo miał być na ok miesiąc a już nim powożę od 2 lat, oprócz eksploatacyjnych rzeczy nic przy nim nie robiłem i wszystko w pełni sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcesz dobrej rady na temat Volvo V40-TRZYMAĆ SIĘ Z DALEKA i taką radę przekaż koledze.

> To ulep już na etapie fabryki, ni to volvo, ni to mitsubishi ni to renault i w eksploatacji

> niestety daje to o sobie znać mnogością usterek, że kupienie francuza z dużą ilością

> elektroniki będzie wybawieniem po posiadaniu v40.

kolega zrobil ponad 300kkm swoja v40 1.8

auto ma obecnie ponad 400kkm z czego blisko 200kkm na LPG w tym czasie 2 razy byla wyciagana skrzynia (jakies nity sie scinaly) i raz uszcelka pod glowica

poza tym eksploatacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja v40 jest najmniej awaryjnym samochodem jaki do tej pory miałem, kupiony na szybko bo miał być

> na ok miesiąc a już nim powożę od 2 lat, oprócz eksploatacyjnych rzeczy nic przy nim nie

> robiłem i wszystko w pełni sprawne

Jesteś ewenementem, albo robisz 10 tys rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega zrobil ponad 300kkm swoja v40 1.8

> auto ma obecnie ponad 400kkm z czego blisko 200kkm na LPG w tym czasie 2 razy byla wyciagana

> skrzynia (jakies nity sie scinaly) i raz uszcelka pod glowica

> poza tym eksploatacja

Nooo eksploatacja i pewnie jeszcze kilkadziesiąt pierdół o których nawet nie wiesz. Akurat skrzynie to norma w tych modelach i w carismach, są wręcz tandetne, upg też, jak widać bolączki auta go dopadły, podpytaj o drobnicę jak zapowietrzanie się samo układu chłodzenia (dlatego szybciej upg siada), jak często-gęsto oczka tłuste w płynie chłodzącym a niby wszystko szczelne, jak niedomagania elektryki nie wiadomo dlaczego, jak akcje w stylu dziś nie działa jutro się samo naprawiło itd.

Ludzie się rzucają na to bo ładne i tanie. A tanie jest bo jest ...lipne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> slawek_l_83 - a i dochodzą jeszcze analizy pod kątem np. skrzyni biegów (tak aby nie popaść na

> takie rodzynki jak np. M32, M20 Opla), zawieszenia, zabezpieczenia przeciwkorozyjnego.

Tak, ale jak już koledzy pisali na kąciku Bravo lepiej kupić zadbany samochód i zrobić skrzynie i sięcieszyć niż ma się coś gorszego dziać np. z silnikiem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Interesuje. kolege to auto. Silnik bencynowy 1.8, jak znosi LPG, rocznik od 2001.

> Na co zwracac uwage?

Szwagier miał ten model, tylko 2.0 benzyna (o ile dobrze pamiętam). Po 2,5 roku pozbył się go szczęśliwie. Auto z salonu. przy niecałych 30 kkm wymiana układu hamulcowego, przed 50 kkm wymiana kompletu sprzęgła. Po odbiorze okazało się że nie otwiera się jedna szyba w tylnych drzwiach. Generalnie wspomina je jako najgorsze auto jakie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat skrzynie

> to norma w tych modelach i w carismach, są wręcz tandetne,

hmm...skrzynie z renault najczęściej wymienia się w nich tulejki...na forum siedząc przez 3 lata jakoś nie zauważyłem zbytniego narzekania...do tego można kupić z tego co pamiętam z końca produkcji model ze skrzynią m56 (tak się chyba nazywała), która jest standardowo w 2.0T i T4, i która jest nie do zaje...chania wink.gif

> upg też

też nie kojarzę jakiegoś wysypu awarii związanych z upg...

generalnie ja byłem zadowolony...no byłbym bardziej gdyby nie to, że musiałem trochę na wymieniać nie najtańszych eksploatacyjnych rzeczy (tym bardziej, że brałem te z wyższej półki a wymiana była czasami spowodowana fanaberią właściciela - np. wymiana zawieszenia na sportowe wink.gif ) w tym 3 razy jedną rurkę doprowadzającą olej do TS...fakt na gwarancji dwa razy mi ją wymieniali bo musiała mieć jakąś wadę ale to mnie dobiło/wkurzyło i sprzedałem...

poza tym v40 mała i mało praktyczna ale cąłkiem przyjemny samochód...nie demonizowałbym...

częściej od tego co opisujesz wymiany wymaga koło zmiennych faz rozrządu albo ich zawór wink.gif

nie kupiłbym przedlifta i silnika 1.6 i 1.8 GDI i 1.9 td (tylko przedlift)...

najlepiej kupić 2.0T 160-165KM...bardzo fajna relacja osiągów do spalania i cen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm...skrzynie z renault najczęściej wymienia się w nich tulejki...

I jest to proste, że w 15 min pod blokiem ogarniesz, czy wstawiasz do mechanika i płacisz 400zł?Był taki w rodzinie swego czasu i w ciągu roku 2 razy miał ten robiony (ok 25 tys minęło). Zwałka skrzyni to nie jest normalna naprawa jak zmiana zawieszenia.

To, że nie ma na forach nie znaczy że nie istnieje...poza tym wielu się nie przyzna tylko zachwala by potem pożenić złoma dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tulejki bez zrzucania skrzyni można wymienić...

coś co w jednym egzemplarzu notorycznie się psuje nie świadczy o tym, że wszystkie są be wink.gif

myślę po prostu, że gdyby było to nagminne to forum by huczało od tego typu tematów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm...skrzynie z renault najczęściej wymienia się w nich tulejki...na forum siedząc przez 3 lata

> jakoś nie zauważyłem zbytniego narzekania...do tego można kupić z tego co pamiętam z końca

> produkcji model ze skrzynią m56 (tak się chyba nazywała), która jest standardowo w 2.0T i T4,

> i która jest nie do zaje...chania

to prawda. ale kobieta potrzebuje 2 rąk, żeby w niej biegi zmieniać smile.gif chodzi jak w kombajnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale o której piszesz?

bo ze skrzynią renault nie jeździłem osobiście...z m56 jeździłem i normalnie chodziła...chociaż nie raz jechałem jak kumpel kupował 40kę...nie przypominam sobie szarpania się z nią...

to są wiekowe samochody min. 10 letnie więc każdy egzemplarz może coś mieć za uszami wink.gif

jak ciężko chodzą biegi to trzeba sprawdzać...powinno chodzić normalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale o której piszesz?

> bo ze skrzynią renault nie jeździłem osobiście...z m56 jeździłem i normalnie chodziła...chociaż nie

> raz jechałem jak kumpel kupował 40kę...nie przypominam sobie szarpania się z nią...

> to są wiekowe samochody min. 10 letnie więc każdy egzemplarz może coś mieć za uszami

> jak ciężko chodzą biegi to trzeba sprawdzać...powinno chodzić normalnie...

w T4 - było M56 - od Mitsu. i to nie jest że ten egzemplarz był nie halo, tylko ta skrzynia jest koszmarnie toporna smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam jesteś toporny, skrzynia chodzi tak ze mogę biegi ze złamaną ręką zmieniać

no bo gips wzmacnia Ci przedramię smile.gif

oczywiscie przesadziłem z tym kobiecym problemem, i ja wiem, że każda sroczka swój ogonek... ale nie czarujmy... nie jest to wzór lekkości i precyzji. zwłaszcza budził kontrowersje w połączeniu z pierwszym (genialnym) T4, który to powinien być sprawnie podłączony do napędu i lekko wahlować biegami, a nie był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no bo gips wzmacnia Ci przedramię

> oczywiscie przesadziłem z tym kobiecym problemem, i ja wiem, że każda sroczka swój ogonek... ale

> nie czarujmy... nie jest to wzór lekkości i precyzji. zwłaszcza budził kontrowersje w

> połączeniu z pierwszym (genialnym) T4, który to powinien być sprawnie podłączony do napędu i

> lekko wahlować biegami, a nie był.

Dla mnie to jest wzór japońskiej precyzyjnej skrzyni biglaugh.gif Widocznie jestem staromodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzór to może nie ale ja tam też nic złego w jej działaniu nie zauważyłem...moja mulher.gif też kilka razy jechała i nic nie mówiła, że ciężko czy cokolwiek innego...

fakt, najprecyzyjniejsza to ona nie jest...ale do toporności jeszcze daleko...

dla mnie osobiście w moich cywilnych samochodach do tej pory to starletce ep82 była najfajniejsza skrzynia...precyzyjna i klika pięknie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jednak chyba zostanę przy starym niezniszczalnym punto

> ps. chyba, że go samoistna degradacja wcześniej zje

Jak te czasy się zmieniają. "Niezniszczalne" punto! heheh poczytajcie ile to psów powieszono na tych autach w kąciku punto, za dosłownie wszystko. Teraz na tle tych niby nowoczesnych aut, punto to auto niemalże nieawaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.