Skocz do zawartości

Opony - wiosna 2006


mar00ha_

Rekomendowane odpowiedzi

Ninejszym postem otwieram tradycyjny już, sezonowy, wątek oponiarski.

Zachęcam do pytań i opinii na temat opon, ich wymiany, zuzycia, rodzajów gumy, bieżników i tym podobnych rzeczy jedynie w tym wątku.

Z Motokącika znikać będą wątki oponiarskie zakładane poza tym wątkiem. Ich autorzy mogą zostać nagrodzeni przez moderatorów za szczególny wkład w dyskusję i utrzymanie porządku na MK.

Pamiętajmy, że forum służy wymianie informacji, a ich uporządkowanie słuzy jedynie łatwemu do nich dostępowi.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakosc tych opon pozostawia wiele do zyczenia

ZALEZY o jakim modelu mowisz i skad masz taka opinie

jesli wyniosles to z opon fabrycznie montowanych w Daewoo to masz racje bo takiego chlamu rzadko sie spotyka ( dosc powiedziec ze tego modelu nie ma nawet w ofercie tej firmy na rynek polski smile.gif )

jesli z innych opon ( modeli ) KUMHO to jestes w bledzie bo ECSTA Supra sa naprawde fajnymi i tanimi oponkami ok.gifcool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ZALEZY o jakim modelu mowisz i skad masz taka opinie

> jesli wyniosles to z opon fabrycznie montowanych w Daewoo to masz

> racje bo takiego chlamu rzadko sie spotyka ( dosc powiedziec ze

> tego modelu nie ma nawet w ofercie tej firmy na rynek polski )

tym sie sugerowalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge z czystym sumieniem polecić BfGoogrich Touring ... bardzo przyzwoite za małe pieniądze ... szczególnie jak ktoś ma jeszcze vivo i nie stać go na lepsze ...

Nie polecam za to na przykładzie 165/70R14 Continentalów Conti coś tam dawanych fabrycznie przez fiata do punto ... w poprzednim miałem Michelinki MXT i były dużo lepsze od Conti ... te conti to jakieś energooszczędne dziadostwo nie trzymające sie wogóle drogi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie zachowanie na wodzie ? coby mi sie abs za szybko nie włączał,

> bo oszaleje

może mi ktoś powiedzieć czy BF GOODRICH G-force profiler mają rant chroniący felgę....?? albo inaczej po czym poznać że coś takiego jest i co to daje w praktyce??? zlosnik.gif

rozmiar oponek to 205/50 R 15

fele13qb.jpg

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony juz nie produkowane chyba, ale jakby kogos namawiano to odradzam-Pirelli P4.

na mokrym katastrofa (szczegolnie proby zatrzymania), na suchym niewiele lepiej oslabiony.gif

ogolnie odradzam mad.gif

a teraz pora na pytanie:

co polecicie w rozmiarze 165/65 R13. szukam opon typowo letnich (zadne wynalzki M/S itp) o indeksie predkosci pozwalajacym bezproblemowo leciec na trasie ze stala predkoscia 160 a czasami troche wiecej.

doradzicie cos?

P.S. bardzo bym prosil o darowanie sobie komentarzy, ze uno nie nadaje sie do jazdy z takimi predkosciami bo jest to fakt mi znany. inna kwestia, ze czasem jak sie spiesze a mam pusta droge to zdarza mi sie trzymac taka predkosc i nie chcialbym ryzykowac awarii ogumienia crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może mi ktoś powiedzieć czy BF GOODRICH G-force profiler mają rant

> chroniący felgę....??

hmm.gifz tego co wiem to tak maja rant !! dlatego je wlasnie kupilem !!! tylko inny rozmiar 205/55/r16 !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ContinentalContiEco Contact 3

Mam takie na lato do unolota. Dwa sezony przejeżdżone i nie mogę na nie złego słowa powiedzieć. Jeżdziłem na nich

z prędkościami ok. 150 km/h, w porywach do 160km/h.

Indeks prędkości T czyli do 160 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moge z czystym sumieniem polecić BfGoogrich Touring ... bardzo

> przyzwoite za małe pieniądze ... szczególnie jak ktoś ma jeszcze

> vivo i nie stać go na lepsze ...

Potwierdzam - miałem takie w rozmiarze 165/70 R13 i 165/65 R14 i sobie chwaliłem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie zachowanie na wodzie ? coby mi sie abs za szybko nie włączał,

> bo oszaleje

Dla mnie to były rewelacyjne oponki (NRHi).. Zastanawiam się bardzo poważnienad ponownym zakupem. No i właśnie głównie zachowanie na wodzie to była rewelka (największy sok przeżyłem gdy zpresiadłem się do samochodu zastępczego na dunlopach sp2000.... na każdych światłach zrywałem na mokrym przyczepność)..

A i rozmiar - 195/60R15 używałem...

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja moze tak z innej beczki. Musze wymienic i kółka i oponki. Watek oponiarski to pytanie o opony. Za duzym funduszem nie dysponuje: co lepiej, bieżnikowane czy używane? Propo bieżnikowanych prosze zeby wypowiadaly sie osoby ktore maja jakies doswiadczenie z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ja moze tak z innej beczki. Musze wymienic i kółka i oponki. Watek

> oponiarski to pytanie o opony. Za duzym funduszem nie dysponuje:

> co lepiej, bieżnikowane czy używane? Propo bieżnikowanych prosze

> zeby wypowiadaly sie osoby ktore maja jakies doswiadczenie z

> nimi.

Zdecydowanie używki. Za max 200 PLN można dostać parę oponek 7 mm i ze 2 latka na karku. Ja przykłądowo za 140 pln kupiłem 2 szt Uniroyal Ralle 7mm z 2003 roku. Za bieznikowane trzeba ze 200 dac... - mowa caly czas o rozmiarze 185/65/14.

Markowe używki są po prostu lepsze - przyczepniejsze, wolniej sie scierają, wolniej stażeją się (bieżnikowane sie szybciej marszczą i często pada bok opony), częściej też się przebijają. Nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co lepiej, bieżnikowane czy używane? Propo bieżnikowanych prosze

> zeby wypowiadaly sie osoby ktore maja jakies doswiadczenie z

> nimi.

Jeżdżę na bieżnikowanych zimówkach , odziedziczonych po poprzednim właścicielu. Są to opony "PROFIL" typ "Anna" .Co mogę powiedzieć........ Dość odporne na ścieranie (zimą) trwałe (6 lat), wystarczająco trzymają się drogi i jeden wielki minus - hałas. Wiem, że zimówki są głośniejsze od letnich, ale tutaj huczenie przekracza chyba wszystkie normy dla opon. Przyzwyczajałem się prawie miesiąc frown.gif. Wolałbym na przyszłość używki w dobrym stanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że to wątek oponiarski mam następujące pytanie. Oponką jest Goodyear 175/50/14 z rocznika 2002, wyskoczył lekki bąbel czy jak to nazwać, z boku od wewnetrznej strony oponki, szkoda mi tej oponki, jak myslicie czy cos takiego naprawią mi w zakladzie oponiarskim ? czy moze to jakies ryzyko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako że to wątek oponiarski mam następujące pytanie. Oponką jest

> Goodyear 175/50/14 z rocznika 2002, wyskoczył lekki bąbel czy

> jak to nazwać, z boku od wewnetrznej strony oponki, szkoda mi

> tej oponki, jak myslicie czy cos takiego naprawią mi w zakladzie

> oponiarskim ? czy moze to jakies ryzyko ?

2002 to już troche latek mają, nie słyszałem żeby ktoś naprawiał bąble (chyba można dętke w opone włożyć i tak jeździć), powinno się taką opone z bąblem wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bardzo proszę o kilka słów komentarza pozytywnego jak i negatywnego na temat oponek, które wybrałem do zakupu. Zastanawiam się nad :

-Michelin Energy E3B

-Coninental ContiEcoContact3

-Dunlop SP30

Z góry dzięki za każdy komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako że to wątek oponiarski mam następujące pytanie. Oponką jest

> Goodyear 175/50/14 z rocznika 2002, wyskoczył lekki bąbel czy

> jak to nazwać, z boku od wewnetrznej strony oponki, szkoda mi

> tej oponki, jak myslicie czy cos takiego naprawią mi w zakladzie

> oponiarskim ? czy moze to jakies ryzyko ?

Nie wiem czy to dobry pomysł apropo jazdy na takiej gumie. Po pierwsze możesz stracić na komforcie jazdy - opona będzie biła, po drugie jest spore ryzyko, że poprostu wystrzeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Bardzo proszę o kilka słów komentarza pozytywnego jak i negatywnego

> na temat oponek, które wybrałem do zakupu. Zastanawiam się nad :

> -Michelin Energy E3B

> -Coninental ContiEcoContact3

> -Dunlop SP30

W mojej subiektywnej klasyfikacji to taka średnia masówka. Ale do tego silnika wink.gif to właściwie aż nadto. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy to dobry pomysł apropo jazdy na takiej gumie. Po

> pierwsze możesz stracić na komforcie jazdy - opona będzie biła,

> po drugie jest spore ryzyko, że poprostu wystrzeli.

Bąbel to moze za duzo powiedziane, no ale mam namysli takie wybrzuszenie.... co do jazdy to nawet nie wiem ile z tym jezdzilem bo nic nie czułem... dopiero przypadkiem zauwazylem będąc w kanale pod autem.,,,, no nic zapytam oponiarzy jakby to widzieli .... aha 2002 rok to chyba nie tak duzo przeciez, wymieniacie co 2,3 lata opony ?? (50tys.km) ? bieznik to ma min. 5 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie proszę.

Nie mam za dużych wymagań.

I autko też. smile.gif

Bo to Vectra 1,8 kombi.

Kupiłem ją na zimowych kapciach i potrzebuję teraz kupić letnie.

Tylko nie mam zielonego pojęcia jakie.

Ni czorta (Lucyfer - przepraszam) nie znam się na tym.

Kasy nie za dużo, to i postawiłem sobie limit do 250 zeta.

Podpowie ktoś ???? Pliiiiiiz.

A, jeszcze. Mogą być głośne, byle na mokrym trzymały.

I tak mam przeważnie dosyć głośno muze ustawioną. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpowiedzcie proszę.

> Nie mam za dużych wymagań.

> I autko też.

> Bo to Vectra 1,8 kombi.

> Kupiłem ją na zimowych kapciach i potrzebuję teraz kupić letnie.

> Tylko nie mam zielonego pojęcia jakie.

> Ni czorta (Lucyfer - przepraszam) nie znam się na tym.

> Kasy nie za dużo, to i postawiłem sobie limit do 250 zeta.

> Podpowie ktoś ???? Pliiiiiiz.

> A, jeszcze. Mogą być głośne, byle na mokrym trzymały.

> I tak mam przeważnie dosyć głośno muze ustawioną.

Witam

Odpowiem ci tak

Masz samochod Vectra 1,8 kombi jest to w miarę szybki i ciężki zarazem wóz dlatego opona musi spełniać kilka kryteriow :

a) musi mieć właściwy index prędkości – na 100 % nie T – 190 – przynajmniej H-210 lub V 240 km/h

b) opona ma się dobrze trzymać drogi na suchych i mokrych nawierzchniach czyli na suchych musi mieć szerokie – duże klocki a na mokrej musi mieć centralne rowki prowadzące ( szczególnie kałuża

c) nośność – tak często pomijana i zapominana (dotyczy to właśnie samochodów o większej masie) standard to 91 czyli 615 kg ale najlepiej 95 czyli 690 kg – jeśli zależy ci na oponie wytrzymałej pod względem zużycia to 95 będzie jak najbardziej właściwe (dotyczy to twojego przypadku)

d) pamiętaj ze jesteś kierowca nie od dziś wiec jeździłeś już na oponach rożnych firm dlatego przypomnij sobie z której byłeś najbardziej zadowolony – to ważne czasem psychika robi nr i Dębica może być lepsza od Michalina (to skrajny przypadek ale należy brać to pod uwagę)

reasumując 195/65r15 Yokohama v550 XL 95 V jest stworzona dla ciebie a cena to jedyne 245 zl

Pozdrawiam i życzę przyjemnego wybierania

Slawek

PS. jak ktos ma pytanie to zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.