AxiT Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 ten model Jak wygląda sprawa silnika - czyja to konstrukcja? Czy to oplowski 1,8? Czy ogrzewanie jest tak tragiczne jak w starych nubirach? Jak sprawuje się skrzynia? Zakładamy że poprzednik jej nie zakatował. Czy ten konkretny model typ/egzemplarz ma jakieś dziecięce bolaczki? Wszelkie opinie mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jareczekmtb Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 W opisie trochę ich z mocą poniosło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 > W opisie trochę ich z mocą poniosło Jezusicku skąd te kuce pod maską Toż to TDI panie Przebieg też jakiś taki mało realny, no ale .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Już ci pisałem na motokąciku. >Jak wygląda sprawa silnika - czyja to konstrukcja? Czy to oplowski 1,8? Nie, tak jak w poprzedniej nubirze (2.0) konstrukcja GM-Holden >Czy ogrzewanie jest tak tragiczne jak w starych nubirach? Jest dobre, bardzo szybko się nagrzewa, po ok. 1km przełącza sie na lpg >Jak sprawuje się skrzynia? Zakładamy że poprzednik jej nie zakatował. W ruchu miejskim dobrze, na drogach krajowych przy intensywnym wyprzedzaniu mieli biegami, brakuje 5 biegu. >Czy ten konkretny model typ/egzemplarz ma jakieś dziecięce bolaczki? Silnik 1,8 (F18D3) lubi łyknąć oleum, potwierdzone w paru egz. Ujeżdżam taki model z AT od roku, kupiłem w DE z uszkodzona głowicą i kupowałem części do tego silnika, część w intercarsie a resztę u Potaka. W IC części są skatalogowane razem z Oplem a w rzeczywistości nie które części od Opla nie pasują do silnika 1.8 (F18D3). Część gratów zwróciłem do IC. Z usterek w ciągu roku eksploatacji - to padła cewka, nowa w IC 340 pln, u Potaka tańsza ale nie mieli na stanie. Jeśli będziesz oglądał tą Nubirę to zwróć czujność, na naprawy blacharko-lakiernicze, bo na pewno była ściągana z za Odry. A innych aut niż uszkodzone w tej cenie się tam nie kupuje. I jest pewnie do opłat? W PL bardzo mało się sprzedało z silnikiem 1.8, a z AT to chyba w ogóle nie sprzedawali. Z wad to spalanie tego silnika z AT miedzy 12,5-14,5 LPG. Kolega ma taki sam egz. ale z manualem i jemu spala średnio 10-11 Lpg. Poza tym jak to z Daewoo, części tanie i mało psujące auto. Nawozie ocynk i bardzo przestronne / ustawne w środku. Za tą cenę warto kupić takie auto, ponieważ oferuje dużo za małą $$$. Jeśli masz jakieś pytania, to pisz śmiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strowger Napisano 28 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2014 Z irytujących rzeczy w silniku F18D3 oprócz wcinania oleju dodałbym padające kolektory ssące (klapki stukają), efekt opisywałem już tutaj, nowy kolektor kosztuje 3100PLN, ale jutro zabieram się za naprawę i zobaczymy co wyjdzie. Jak nie wyjdzie, to ściągnę nowy z Ukrainy, tam jest taniej (około 1200PLN). Dodatkowo z automatem ten model oprócz dużego apetytu na paliwo jest zwyczajnie mułowaty, skrzynia nie jest szczytem techniki, ale dzięki temu można liczyć na trwałość. Uważaj na Nubiry ze skandynawskim systemem świateł dziennych, nie idzie tego ustrojstwa wyłączyć, ja z tego powodu nie mogłem sobie założyć normalnych DRL. Jeśli to jednak Ci nie przeszkadza, to auto jest warte zainteresowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 ten silnik to nie GM Holden.Początkowo silnik ten byl silnikiem 1,4 a w pierwszej fazie 8V potem 16V nastepnie spotykany 1,6 16v a ostatecznie 1,8 16 v ktory zastapił silnik T18SED GM Holden przerobiony z 2,0 16v spotykany w nubirach i leganzach.Ten co jest w tym aucie to silnik stworzony na malym bloku GM (1,4)a taka sama pojemnosc i moc ma silnik stworzony na duzym bloku GM(2,0). a silnika 2,0 zrobiono rowniez 2,2 a ostatecznie nawet 2,4 stosowany w Captiwie i Antarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 > ten silnik to nie GM Holden.Początkowo silnik ten byl silnikiem 1,4 a w pierwszej fazie 8V potem > 16V nastepnie spotykany 1,6 16v a ostatecznie 1,8 16 v ktory zastapił silnik T18SED GM Holden > przerobiony z 2,0 16v spotykany w nubirach i leganzach.Ten co jest w tym aucie to silnik > stworzony na malym bloku GM (1,4)a taka sama pojemnosc i moc ma silnik stworzony na duzym > bloku GM(2,0). a silnika 2,0 zrobiono rowniez 2,2 a ostatecznie nawet 2,4 stosowany w Captiwie > i Antarze To nie takie proste bo z tego co opisujesz to wynika, ze go po prostu rozwiercili a tak nie jest. jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 no to co napisalem ta tabela tylko potwierdza silniki maja inne oznaczenia bo tez rozne normy emisji spalin itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > no to co napisalem ta tabela tylko potwierdza silniki maja inne oznaczenia bo tez rozne normy > emisji spalin itp Nowsze 1.8 w Laczku faktycznie jest na małym bloku. Starsze 1.8, to duży blok GM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 a co ja napisalem dokladnie to co ty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > a co ja napisalem dokladnie to co ty Odezwałem się dla potwierdzenia (jeśli w ogóle wolno), bo nie wszyscy chcą Ci uwierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wieprzmak Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 no ok ale brzmialo to na poczatku tak jak bym nie mial racji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Czy ogrzewanie jest tak tragiczne jak w starych nubirach? Ogrzewanie w starych Nubirach wcale nie było tragiczne, przynajmniej w mojej, którą jeździłem 9 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 17 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 > Ogrzewanie w starych Nubirach wcale nie było tragiczne, przynajmniej w mojej, którą jeździłem 9 > lat. Jak Cie prosze - miałem 1 z 98 roku = tragedia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 > Jak Cie prosze - miałem 1 z 98 roku = tragedia. Miałem ten sam model i ten sam rocznik. Po nastawieniu ogrzewania na maxa można było mieć w środku prawie saunę. Jedyny minus polegał na dłuższym oczekiwaniu na nagrzanie silnika niż mam to teraz w Octavii 1.6. Ale żadna znowu tragedia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 18 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2014 > Miałem ten sam model i ten sam rocznik. Po nastawieniu ogrzewania na maxa można było mieć w > środku prawie saunę. Jedyny minus polegał na dłuższym oczekiwaniu na nagrzanie silnika niż mam > to teraz w Octavii 1.6. Ale żadna znowu tragedia. To ja teraz w CRV 1 po 1 km przełącza się na LPG sekwencja - 32*C przełacznie. Po 2 mam pełny stan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 > To ja teraz w CRV 1 po 1 km przełącza się na LPG sekwencja - 32*C przełacznie. Po 2 mam pełny stan. Ciekawe, jak silnik CRV zniesie współpracę z LPG na dłuższą metę. Oczywiście, ludzie tym jeżdżą na gazie, mam nawet znajomych z zagazowaną jedynką. Też brałem ten samochód (dwójkę) pod uwagę, jednak zdecydowałem się ostatecznie na pewniaka z hydraulicznie kasowanym luzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Trzeba dac przyzwoita instalke. Nie zalowac na dobre wtryskiwacze. I kontrolowac czesto luz zaworowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 > Trzeba dac przyzwoita instalke. Nie zalowac na dobre wtryskiwacze. I kontrolowac czesto luz > zaworowy. To podstawa. Mój instalator pytany o możliwość zagazowania tego rodzaju autka wspominał też o lubryfikacji, ale sam spotkałem się z różnymi opiniami na temat jej skuteczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 > To podstawa. Mój instalator pytany o możliwość zagazowania tego rodzaju autka wspominał też o > lubryfikacji, ale sam spotkałem się z różnymi opiniami na temat jej skuteczności. Najważniejsze, by sterownik i wtryskiwacze dawały prawidłową mieszankę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 22 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Instalacja sekwencyjna, lubryfikacja, kontrola luzów co 10/15 kkm no i dobry silnik w czasie zakupu. Mam i daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 >co 10/15 kkm no i dobry silnik w czasie > zakupu. To się robi trochę tak, jak z obsługą auta gaźnikowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.