Skocz do zawartości

Co sądzicie o tym samochodzie - nubirka


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

ten model

Jak wygląda sprawa silnika - czyja to konstrukcja? Czy to oplowski 1,8?

Czy ogrzewanie jest tak tragiczne jak w starych nubirach?

Jak sprawuje się skrzynia? Zakładamy że poprzednik jej nie zakatował.

Czy ten konkretny model typ/egzemplarz ma jakieś dziecięce bolaczki?

Wszelkie opinie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ci pisałem na motokąciku.

>Jak wygląda sprawa silnika - czyja to konstrukcja? Czy to oplowski 1,8?

Nie, tak jak w poprzedniej nubirze (2.0) konstrukcja GM-Holden

>Czy ogrzewanie jest tak tragiczne jak w starych nubirach?

Jest dobre, bardzo szybko się nagrzewa, po ok. 1km przełącza sie na lpg

>Jak sprawuje się skrzynia? Zakładamy że poprzednik jej nie zakatował.

W ruchu miejskim dobrze, na drogach krajowych przy intensywnym but.gif wyprzedzaniu mieli biegami, brakuje 5 biegu.

>Czy ten konkretny model typ/egzemplarz ma jakieś dziecięce bolaczki?

Silnik 1,8 (F18D3) lubi łyknąć oleum, potwierdzone w paru egz.

Ujeżdżam taki model z AT od roku, kupiłem w DE z uszkodzona głowicą i kupowałem części do tego silnika, część w intercarsie a resztę u Potaka.

W IC części są skatalogowane razem z Oplem a w rzeczywistości nie które części od Opla nie pasują do silnika 1.8 (F18D3). Część gratów zwróciłem do IC.

Z usterek w ciągu roku eksploatacji - to padła cewka, nowa w IC 340 pln, u Potaka tańsza ale nie mieli na stanie.

Jeśli będziesz oglądał tą Nubirę to zwróć czujność, na naprawy blacharko-lakiernicze, bo na pewno była ściągana z za Odry. A innych aut niż uszkodzone w tej cenie się tam nie kupuje. I jest pewnie do opłat? W PL bardzo mało się sprzedało z silnikiem 1.8, a z AT to chyba w ogóle nie sprzedawali.

Z wad to spalanie tego silnika z AT miedzy 12,5-14,5 LPG.

Kolega ma taki sam egz. ale z manualem i jemu spala średnio 10-11 Lpg.

Poza tym jak to z Daewoo, części tanie i mało psujące auto. Nawozie ocynk i bardzo przestronne / ustawne w środku.

Za tą cenę warto kupić takie auto, ponieważ oferuje dużo za małą $$$.

Jeśli masz jakieś pytania, to pisz śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z irytujących rzeczy w silniku F18D3 oprócz wcinania oleju dodałbym padające kolektory ssące (klapki stukają), efekt opisywałem już tutaj, nowy kolektor kosztuje 3100PLN, ale jutro zabieram się za naprawę i zobaczymy co wyjdzie. Jak nie wyjdzie, to ściągnę nowy z Ukrainy, tam jest taniej (około 1200PLN).

Dodatkowo z automatem ten model oprócz dużego apetytu na paliwo jest zwyczajnie mułowaty, skrzynia nie jest szczytem techniki, ale dzięki temu można liczyć na trwałość.

Uważaj na Nubiry ze skandynawskim systemem świateł dziennych, nie idzie tego ustrojstwa wyłączyć, ja z tego powodu nie mogłem sobie założyć normalnych DRL.

Jeśli to jednak Ci nie przeszkadza, to auto jest warte zainteresowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik to nie GM Holden.Początkowo silnik ten byl silnikiem 1,4 a w pierwszej fazie 8V potem 16V nastepnie spotykany 1,6 16v a ostatecznie 1,8 16 v ktory zastapił silnik T18SED GM Holden przerobiony z 2,0 16v spotykany w nubirach i leganzach.Ten co jest w tym aucie to silnik stworzony na malym bloku GM (1,4)a taka sama pojemnosc i moc ma silnik stworzony na duzym bloku GM(2,0). a silnika 2,0 zrobiono rowniez 2,2 a ostatecznie nawet 2,4 stosowany w Captiwie i Antarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten silnik to nie GM Holden.Początkowo silnik ten byl silnikiem 1,4 a w pierwszej fazie 8V potem

> 16V nastepnie spotykany 1,6 16v a ostatecznie 1,8 16 v ktory zastapił silnik T18SED GM Holden

> przerobiony z 2,0 16v spotykany w nubirach i leganzach.Ten co jest w tym aucie to silnik

> stworzony na malym bloku GM (1,4)a taka sama pojemnosc i moc ma silnik stworzony na duzym

> bloku GM(2,0). a silnika 2,0 zrobiono rowniez 2,2 a ostatecznie nawet 2,4 stosowany w Captiwie

> i Antarze

To nie takie proste bo z tego co opisujesz to wynika, ze go po prostu rozwiercili a tak nie jest.

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Jak Cie prosze - miałem 1 z 98 roku = tragedia.

Miałem ten sam model i ten sam rocznik. waytogo.gif Po nastawieniu ogrzewania na maxa można było mieć w środku prawie saunę. Jedyny minus polegał na dłuższym oczekiwaniu na nagrzanie silnika niż mam to teraz w Octavii 1.6. Ale żadna znowu tragedia. swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem ten sam model i ten sam rocznik. Po nastawieniu ogrzewania na maxa można było mieć w

> środku prawie saunę. Jedyny minus polegał na dłuższym oczekiwaniu na nagrzanie silnika niż mam

> to teraz w Octavii 1.6. Ale żadna znowu tragedia.

To ja teraz w CRV 1 po 1 km przełącza się na LPG sekwencja - 32*C przełacznie. Po 2 mam pełny stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja teraz w CRV 1 po 1 km przełącza się na LPG sekwencja - 32*C przełacznie. Po 2 mam pełny stan.

Ciekawe, jak silnik CRV zniesie współpracę z LPG na dłuższą metę. Oczywiście, ludzie tym jeżdżą na gazie, mam nawet znajomych z zagazowaną jedynką. Też brałem ten samochód (dwójkę) pod uwagę, jednak zdecydowałem się ostatecznie na pewniaka z hydraulicznie kasowanym luzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba dac przyzwoita instalke. Nie zalowac na dobre wtryskiwacze. I kontrolowac czesto luz

> zaworowy.

To podstawa. Mój instalator pytany o możliwość zagazowania tego rodzaju autka wspominał też o lubryfikacji, ale sam spotkałem się z różnymi opiniami na temat jej skuteczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To podstawa. Mój instalator pytany o możliwość zagazowania tego rodzaju autka wspominał też o

> lubryfikacji, ale sam spotkałem się z różnymi opiniami na temat jej skuteczności.

Najważniejsze, by sterownik i wtryskiwacze dawały prawidłową mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.