Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

> Lepkościowe sprzęgiełka, które można wyłączyć??????

> Chyba ktoś coś przekombinował.

czyli jak to w końcu tam było. to miało wiskotyczną szperę ORAZ kontrolę trakcji, czy wyłącznie kontrolę trakcji dohamowującą koło w uślizgu, stąd jego przyrównanie do szpery? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szczerze to wolałbym to:

> niestety tjunerzy zabili postrzeganie tego najładniejszego coupe tamtych lat

Szczerze mówiąc to wybór miedzy tymi dwoma wcale nie jest taki prosty. Miałem okazję jeździć Calibrą V6 i Turbo i w mojej opinii Coupe Turbo to jednak większy fun z jazdy. nawet jeśli nie jest jakos specjalnie szybsze to tym jak oddaje moc wywołuje większego banana na twarzy.

To co mnie od Calibry kompletnie odpycha to paskudny i nudny środek rodem w Vectry. Pod tym względem Fiat wypada dużo lepiej jak dla mnie.

Stylistyka z zewnątrz to już sprawa gustu bo w obu wypadkach auto albo się podoba albo nie.

A dzisiaj, 20 lat po premierze to w sumie już kwestia preferencji właściciela. Auta chodzą w podobnych pieniądzach. Za zadbaną Cali Turbo trzeba zapłacić tyle samo co za ładnego Coupe 20vT.

Niby w wypadku Fiata można jeszcze zdecydować się na 16v Turbo, ale "szesnastek" ubywa w szybkim tempie i jak tak dalej pójdzie to niedługo kompletnie wymrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby w wypadku Fiata można jeszcze zdecydować się na 16v Turbo, ale "szesnastek" ubywa w szybkim

> tempie i jak tak dalej pójdzie to niedługo kompletnie wymrą.

I wtedy ja te silniki będę z nich kupował, dłubał i do uniaka, do uniaka hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko wiskotyczna szpera. Kontroli trakcji w Coupe nie ma.

O ile pamiętam to 16vt nie miał szpery. Miał tylko 20vt.

Swoja droga zawsze mnie zastanawialo dlaczego 30KM robi taka duza roznice w osiągach pomiędzy 16vt i 20vt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile pamiętam to 16vt nie miał szpery. Miał tylko 20vt.

Miał, miał. Mam taka skrzynię w uno z silnikiem 4 cyl.

> Swoja droga zawsze mnie zastanawialo dlaczego 30KM robi taka duza roznice w osiągach pomiędzy 16vt

> i 20vt.

30 koni to bardzo dużo przy mocy 200KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile pamiętam to 16vt nie miał szpery. Miał tylko 20vt.

Źle pamiętasz.

> Swoja droga zawsze mnie zastanawialo dlaczego 30KM robi taka duza roznice w osiągach pomiędzy 16vt

> i 20vt.

Sporo lepszy przebieg krzywej momentu. Lepiej zestopniowana skrzynia. Poza tym 30 KM to bardzo dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy będziesz 16vt kupował? Chyba nie zrozumiałeś co napisałem. Aut z tym silnikiem już niemal

> nie ma. Radzę robić zapasy części teraz. Ja robię.

Może Ty nie zrozumiałeś - aut nie ma ale części jeszcze jakiś czas będą bo auto-złomy przyjmują te auta, rozbierają i rozsprzedają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znaczy będziesz 16vt kupował? Chyba nie zrozumiałeś co napisałem. Aut z tym silnikiem już niemal

> nie ma. Radzę robić zapasy części teraz. Ja robię.

ten silnik to jest jeszcze oparty na starym DOHCu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się czego nie przegoniłeś. Może pora na jakieś oficjalne starty? W końcu 400-450 konne

> auta już lekko klepiesz.

To nie jest sprzęt na oficjalne starty tylko dla zabawy.

Klepię te 420 konne - na razie mocniejszego nie trafiłem ale i też nie miałbym szans.

Przecież sam wiesz, że wszystko zależy od masy.

Z tym M3 to było na krętej i śliskiej drodze. Mam filmik ale obiecałem, że nie pokażę to nie będę robił afery w stylu Frog 2 (taka sama beemka). Ponoć rwd jest super w zakrętach a fwd i to z tak mocno obciążonym przodem nie da się jeździć.... no cóż - jakoś się dało i to z pasażerem byłem a on sam. Po kilkunastu minutach ganiania po mieście jak wyjechaliśmy na prostą i zaproponowałem taki konkretny start obok siebie - gość wymiękł i stwierdził, że już musi do domu jechać... i pojechał spacerkiem.

Filmik jak go wyprzedzam na zakrętach mogę CI przesłać na prv jak obiecasz, że nie udostępnisz.

Tu masz opis mojego pasażera.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...e=1&theater

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest sprzęt na oficjalne starty tylko dla zabawy.

> Klepię te 420 konne - na razie mocniejszego nie trafiłem ale i też nie miałbym szans.

> Przecież sam wiesz, że wszystko zależy od masy.

> Z tym M3 to było na krętej i śliskiej drodze. Mam filmik ale obiecałem, że nie pokażę to nie będę

> robił afery w stylu Frog 2 (taka sama beemka). Ponoć rwd jest super w zakrętach a fwd i to z

> tak mocno obciążonym przodem nie da się jeździć.... no cóż - jakoś się dało i to z pasażerem

> byłem a on sam. Po kilkunastu minutach ganiania po mieście jak wyjechaliśmy na prostą i

> zaproponowałem taki konkretny start obok siebie - gość wymiękł i stwierdził, że już musi do

> domu jechać... i pojechał spacerkiem.

> Filmik jak go wyprzedzam na zakrętach mogę CI przesłać na prv jak obiecasz, że nie udostępnisz.

> Tu masz opis mojego pasażera.

> https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...e=1&theater

Szczerze? Widziałem jak M3 jeździ. Jeśli robiłeś uno na zakrętach to kierownik wyraźnie nie dorósł do tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze? Widziałem jak M3 jeździ. Jeśli robiłeś uno na zakrętach to kierownik wyraźnie nie dorósł

> do tego auta.

Było ślisko miejscami, miejscami sucho - bał się chyba, nie wiem. Wchodził w łuk z rykiem, bokiem - potem na prostej but. Ja w łuku delikatnie i na prostej też ogień. 3 takie proste/zakręty i byłem z przodu. Rozmawiałem z nim potem - mówił, że nie mógł nic zrobić. Dziwne, że ja tak źle wyważonym uno - mogłem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Było ślisko miejscami, miejscami sucho - bał się chyba, nie wiem. Wchodził w łuk z rykiem, bokiem -

> potem na prostej but. Ja w łuku delikatnie i na prostej też ogień. 3 takie proste/zakręty i

> byłem z przodu. Rozmawiałem z nim potem - mówił, że nie mógł nic zrobić. Dziwne, że ja tak źle

> wyważonym uno - mogłem

No to uderzaj na jakiś trackday. Wychodzi na to, że masz sprzęt i umiejętności żeby ładnie pozamiatać niejedną imprezę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co w tym dziwnego, Uno pewnie waży 900kg więc jak ma 230KM to zapewne LATA

Ja bym stawiał na umiejetnosci jednego kierowcy lub na ich brak u tego drugiego. To, ze kiedys odstawilem na 500 metrów M5 E60 na 3,5-kilometrowym kretym dwujezdniowym downhillu, i ze wystarczylo do tego 45 koni i ulewny deszcz, nie czyni z Uno jakiegos wybitnego auta, pewnie kierowca byl dupa, bał się pirueta wykręcić (co zdarza się tam dosłownie codziennie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym stawiał na umiejetnosci jednego kierowcy lub na ich brak u tego drugiego. To, ze kiedys

> odstawilem na 500 metrów M5 E60 na 3,5-kilometrowym kretym dwujezdniowym downhillu, i ze

> wystarczylo do tego 45 koni i ulewny deszcz, nie czyni z Uno jakiegos wybitnego auta, pewnie

> kierowca byl dupa, bał się pirueta wykręcić (co zdarza się tam dosłownie codziennie).

helooooł, 230KM i 900kg to nie 45 i ulewny deszcz zlosnik.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Blok jest praktycznie taki sam.

Praktycznie taki sam jak w czym?

Bo owszem 8v i 16v sa bardzo podobne. Ale stare to np. bloki bez wałków, bloki które siedziały w Ritmo. Bloki 1600... a to wszystko Lampredi DOHC.

W każdym razie ostatnia ewolucja tego silnika siedziała w Delcie HPE i Kappie. Nic nowszego nie wyszło o ile mi wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.