coenmz Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Rok się konczy. Auto wreszcie oficjalnie zyskuje status Youngtimer'a. I ciekawie się tego słucha z perspektywy jazdy tym samochodem 20 lat po premierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Lepkościowe sprzęgiełka, które można wyłączyć?????? Chyba ktoś coś przekombinował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rzucio Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 > Lepkościowe sprzęgiełka, które można wyłączyć?????? > Chyba ktoś coś przekombinował. Albo był tak podjarany,że nie wiedział co mówi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 > Lepkościowe sprzęgiełka, które można wyłączyć?????? > Chyba ktoś coś przekombinował. czyli jak to w końcu tam było. to miało wiskotyczną szperę ORAZ kontrolę trakcji, czy wyłącznie kontrolę trakcji dohamowującą koło w uślizgu, stąd jego przyrównanie do szpery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 > Rok się konczy. Auto wreszcie oficjalnie zyskuje status Youngtimer'a. I ciekawie się tego słucha z > perspektywy jazdy tym samochodem 20 lat po premierze. szczerze to wolałbym to: niestety tjunerzy zabili postrzeganie tego najładniejszego coupe tamtych lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 > Lepkościowe sprzęgiełka, które można wyłączyć?????? > Chyba ktoś coś przekombinował. troszeczkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 > Albo był tak podjarany,że nie wiedział co mówi Czytał co mu podsunęli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 > czyli jak to w końcu tam było. to miało wiskotyczną szperę ORAZ kontrolę trakcji, czy wyłącznie > kontrolę trakcji dohamowującą koło w uślizgu, stąd jego przyrównanie do szpery? Tylko wiskotyczna szpera. Kontroli trakcji w Coupe nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 > szczerze to wolałbym to: > niestety tjunerzy zabili postrzeganie tego najładniejszego coupe tamtych lat Szczerze mówiąc to wybór miedzy tymi dwoma wcale nie jest taki prosty. Miałem okazję jeździć Calibrą V6 i Turbo i w mojej opinii Coupe Turbo to jednak większy fun z jazdy. nawet jeśli nie jest jakos specjalnie szybsze to tym jak oddaje moc wywołuje większego banana na twarzy. To co mnie od Calibry kompletnie odpycha to paskudny i nudny środek rodem w Vectry. Pod tym względem Fiat wypada dużo lepiej jak dla mnie. Stylistyka z zewnątrz to już sprawa gustu bo w obu wypadkach auto albo się podoba albo nie. A dzisiaj, 20 lat po premierze to w sumie już kwestia preferencji właściciela. Auta chodzą w podobnych pieniądzach. Za zadbaną Cali Turbo trzeba zapłacić tyle samo co za ładnego Coupe 20vT. Niby w wypadku Fiata można jeszcze zdecydować się na 16v Turbo, ale "szesnastek" ubywa w szybkim tempie i jak tak dalej pójdzie to niedługo kompletnie wymrą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Tylko wiskotyczna szpera. Kontroli trakcji w Coupe nie ma. Tylko co oni tam wyłączali tym guziczkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Niby w wypadku Fiata można jeszcze zdecydować się na 16v Turbo, ale "szesnastek" ubywa w szybkim > tempie i jak tak dalej pójdzie to niedługo kompletnie wymrą. I wtedy ja te silniki będę z nich kupował, dłubał i do uniaka, do uniaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > Tylko co oni tam wyłączali tym guziczkiem? Klimatyzacje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > Tylko wiskotyczna szpera. Kontroli trakcji w Coupe nie ma. O ile pamiętam to 16vt nie miał szpery. Miał tylko 20vt. Swoja droga zawsze mnie zastanawialo dlaczego 30KM robi taka duza roznice w osiągach pomiędzy 16vt i 20vt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > O ile pamiętam to 16vt nie miał szpery. Miał tylko 20vt. Miał, miał. Mam taka skrzynię w uno z silnikiem 4 cyl. > Swoja droga zawsze mnie zastanawialo dlaczego 30KM robi taka duza roznice w osiągach pomiędzy 16vt > i 20vt. 30 koni to bardzo dużo przy mocy 200KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2014 > 30 koni to bardzo dużo przy mocy 200KM. Z resztą tu pewnie nie tylko chodzi o różnicę o 30 KM w mocy maksymalnej, ale i o przebieg tej mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Tylko co oni tam wyłączali tym guziczkiem? Nic. To kontrolka alarmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Klimatyzacje . Klimatyzacja jest gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > O ile pamiętam to 16vt nie miał szpery. Miał tylko 20vt. Źle pamiętasz. > Swoja droga zawsze mnie zastanawialo dlaczego 30KM robi taka duza roznice w osiągach pomiędzy 16vt > i 20vt. Sporo lepszy przebieg krzywej momentu. Lepiej zestopniowana skrzynia. Poza tym 30 KM to bardzo dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Z resztą tu pewnie nie tylko chodzi o różnicę o 30 KM w mocy maksymalnej, ale i o przebieg tej mocy 16vt po programie na 230-240 KM dogania 20vt - przynajmniej jeśli idzie o osiągi maksymalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > I wtedy ja te silniki będę z nich kupował, dłubał i do uniaka, do uniaka Znaczy będziesz 16vt kupował? Chyba nie zrozumiałeś co napisałem. Aut z tym silnikiem już niemal nie ma. Radzę robić zapasy części teraz. Ja robię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Znaczy będziesz 16vt kupował? Chyba nie zrozumiałeś co napisałem. Aut z tym silnikiem już niemal > nie ma. Radzę robić zapasy części teraz. Ja robię. Może Ty nie zrozumiałeś - aut nie ma ale części jeszcze jakiś czas będą bo auto-złomy przyjmują te auta, rozbierają i rozsprzedają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > 16vt po programie na 230-240 KM dogania 20vt - przynajmniej jeśli idzie o osiągi maksymalne. A ja mam 8v "po programie" na 230 i ostatnio przegoniłem M3 E92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > A ja mam 8v "po programie" na 230 i ostatnio przegoniłem M3 E92 A kierownik M3 wiedział, że ma się ścigać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > A kierownik M3 wiedział, że ma się ścigać? Ha ha ha... bardzo śmieszne Chyba wiedział, skoro znalazł mnie na fb i prosił, żebym nie wrzucał nigdzie filmiku z tej pojeżdżawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > A kierownik M3 wiedział, że ma się ścigać? a co w tym dziwnego, Uno pewnie waży 900kg więc jak ma 230KM to zapewne LATA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Znaczy będziesz 16vt kupował? Chyba nie zrozumiałeś co napisałem. Aut z tym silnikiem już niemal > nie ma. Radzę robić zapasy części teraz. Ja robię. ten silnik to jest jeszcze oparty na starym DOHCu nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Ha ha ha... bardzo śmieszne > Chyba wiedział, skoro znalazł mnie na fb i prosił, żebym nie wrzucał nigdzie filmiku z tej > pojeżdżawki pokaż, pokaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Może Ty nie zrozumiałeś - aut nie ma ale części jeszcze jakiś czas będą bo auto-złomy przyjmują te > auta, rozbierają i rozsprzedają. Nie rozpsprzedadzą. Integralki zbierają niemal wszystkie silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > A ja mam 8v "po programie" na 230 i ostatnio przegoniłem M3 E92 Zastanawiam się czego nie przegoniłeś. Może pora na jakieś oficjalne starty? W końcu 400-450 konne auta już lekko klepiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > ten silnik to jest jeszcze oparty na starym DOHCu nie? Zależy co uważasz za stary DOHC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > pokaż, pokaż Obiecałem, że nie wrzucę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Nie rozpsprzedadzą. Integralki zbierają niemal wszystkie silniki. No to muszę robić zapasy w takim razie. Drupi też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > a co w tym dziwnego, Uno pewnie waży 900kg więc jak ma 230KM to zapewne LATA Jeden co rozumie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Zastanawiam się czego nie przegoniłeś. Może pora na jakieś oficjalne starty? W końcu 400-450 konne > auta już lekko klepiesz. To nie jest sprzęt na oficjalne starty tylko dla zabawy. Klepię te 420 konne - na razie mocniejszego nie trafiłem ale i też nie miałbym szans. Przecież sam wiesz, że wszystko zależy od masy. Z tym M3 to było na krętej i śliskiej drodze. Mam filmik ale obiecałem, że nie pokażę to nie będę robił afery w stylu Frog 2 (taka sama beemka). Ponoć rwd jest super w zakrętach a fwd i to z tak mocno obciążonym przodem nie da się jeździć.... no cóż - jakoś się dało i to z pasażerem byłem a on sam. Po kilkunastu minutach ganiania po mieście jak wyjechaliśmy na prostą i zaproponowałem taki konkretny start obok siebie - gość wymiękł i stwierdził, że już musi do domu jechać... i pojechał spacerkiem. Filmik jak go wyprzedzam na zakrętach mogę CI przesłać na prv jak obiecasz, że nie udostępnisz. Tu masz opis mojego pasażera. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...e=1&theater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > To nie jest sprzęt na oficjalne starty tylko dla zabawy. > Klepię te 420 konne - na razie mocniejszego nie trafiłem ale i też nie miałbym szans. > Przecież sam wiesz, że wszystko zależy od masy. > Z tym M3 to było na krętej i śliskiej drodze. Mam filmik ale obiecałem, że nie pokażę to nie będę > robił afery w stylu Frog 2 (taka sama beemka). Ponoć rwd jest super w zakrętach a fwd i to z > tak mocno obciążonym przodem nie da się jeździć.... no cóż - jakoś się dało i to z pasażerem > byłem a on sam. Po kilkunastu minutach ganiania po mieście jak wyjechaliśmy na prostą i > zaproponowałem taki konkretny start obok siebie - gość wymiękł i stwierdził, że już musi do > domu jechać... i pojechał spacerkiem. > Filmik jak go wyprzedzam na zakrętach mogę CI przesłać na prv jak obiecasz, że nie udostępnisz. > Tu masz opis mojego pasażera. > https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...e=1&theater Szczerze? Widziałem jak M3 jeździ. Jeśli robiłeś uno na zakrętach to kierownik wyraźnie nie dorósł do tego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > No to muszę robić zapasy w takim razie. Drupi też. I dlatego trzymam dwa silniki w zapasie. I kilka wałów.just in case 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Szczerze? Widziałem jak M3 jeździ. Jeśli robiłeś uno na zakrętach to kierownik wyraźnie nie dorósł > do tego auta. Było ślisko miejscami, miejscami sucho - bał się chyba, nie wiem. Wchodził w łuk z rykiem, bokiem - potem na prostej but. Ja w łuku delikatnie i na prostej też ogień. 3 takie proste/zakręty i byłem z przodu. Rozmawiałem z nim potem - mówił, że nie mógł nic zrobić. Dziwne, że ja tak źle wyważonym uno - mogłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Było ślisko miejscami, miejscami sucho - bał się chyba, nie wiem. Wchodził w łuk z rykiem, bokiem - > potem na prostej but. Ja w łuku delikatnie i na prostej też ogień. 3 takie proste/zakręty i > byłem z przodu. Rozmawiałem z nim potem - mówił, że nie mógł nic zrobić. Dziwne, że ja tak źle > wyważonym uno - mogłem No to uderzaj na jakiś trackday. Wychodzi na to, że masz sprzęt i umiejętności żeby ładnie pozamiatać niejedną imprezę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > Obiecałem, że nie wrzucę. nie wrzucaj, pokaż mi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2014 > a co w tym dziwnego, Uno pewnie waży 900kg więc jak ma 230KM to zapewne LATA Ja bym stawiał na umiejetnosci jednego kierowcy lub na ich brak u tego drugiego. To, ze kiedys odstawilem na 500 metrów M5 E60 na 3,5-kilometrowym kretym dwujezdniowym downhillu, i ze wystarczylo do tego 45 koni i ulewny deszcz, nie czyni z Uno jakiegos wybitnego auta, pewnie kierowca byl dupa, bał się pirueta wykręcić (co zdarza się tam dosłownie codziennie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Ja bym stawiał na umiejetnosci jednego kierowcy lub na ich brak u tego drugiego. To, ze kiedys > odstawilem na 500 metrów M5 E60 na 3,5-kilometrowym kretym dwujezdniowym downhillu, i ze > wystarczylo do tego 45 koni i ulewny deszcz, nie czyni z Uno jakiegos wybitnego auta, pewnie > kierowca byl dupa, bał się pirueta wykręcić (co zdarza się tam dosłownie codziennie). helooooł, 230KM i 900kg to nie 45 i ulewny deszcz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 Jak się nazywa lektor w tym filmiku ? Bo nie słyszałem go już paręnaście lat, a zawsze przyjemnie sie słuchało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 wydaje mi się, że to jeden z prowadzących program. nie pamiętam już nazwisk, ale to ten młodszy z nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > Jak się nazywa lektor w tym filmiku ? Antoni Mielniczuk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > Zależy co uważasz za stary DOHC. Lamprediego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > Lamprediego Blok jest praktycznie taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > Lamprediego To ostatni DOHC z tej rodziny, praktycznie to samo co siedziało w Integrale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > Blok jest praktycznie taki sam. Praktycznie taki sam jak w czym? Bo owszem 8v i 16v sa bardzo podobne. Ale stare to np. bloki bez wałków, bloki które siedziały w Ritmo. Bloki 1600... a to wszystko Lampredi DOHC. W każdym razie ostatnia ewolucja tego silnika siedziała w Delcie HPE i Kappie. Nic nowszego nie wyszło o ile mi wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > Praktycznie taki sam jak w czym? Jak w całej rodzinie, z dieslami włącznie. Z wałkami czy bez... to tylko kosmetyka. U mnie w bloku 2.0 8vt siedzi pompa wody z uno 1.7 diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.