wlad Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 przed chwila pomagalem sasiadowi wepchnac corolle verso do garazu bo ukrecila sie lewa polos.co ciekawe rok temu ukrecila sie prawa przebieg obecny to 190kkm-auto u niego od 4 lat.czy to normalne przy takim przebiegu? oba przeguby tez do wymiany silnik 1,8 jesli ma to znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > przed chwila pomagalem sasiadowi wepchnac corolle verso do garazu bo ukrecila sie lewa polos.co > ciekawe rok temu ukrecila sie prawa > przebieg obecny to 190kkm-auto u niego od 4 lat.czy to normalne przy takim przebiegu? oba przeguby > tez do wymiany silnik 1,8 jesli ma to znaczenie. przestawiona geometria i zabija półośki z przegubami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 10 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > przestawiona geometria i zabija półośki z przegubami musze mu podrzucic temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Przy dobrej geometrii kół to mało realne, żeby z takim silnikiem ukręcić półoś, zwłaszcza, że Corolla ma dość trwały układ półoś/przegub. Tam szybciej ze cztery sprzęgła można zajechać. Zawias do porządnej kontroli, można też przyjrzeć się hamulcom i układom asr/esp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > przestawiona geometria i zabija półośki z przegubami Czyli zbieżność czy co, bo reszta to raczej w większości współczesnych przednionapędówek jest nieregulowana Drugie pytanie-co w takim razie z oponami skoro przeguby ubite z powodu błędów zbieżności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > Czyli zbieżność czy co, bo reszta to raczej w większości współczesnych przednionapędówek jest > nieregulowana > Drugie pytanie-co w takim razie z oponami skoro przeguby ubite z powodu błędów zbieżności skrzywiony wahacz, najprędzej cofnięty, bo raczej do tyłu nie jeździ przez większość czasu co do opon przy uwalonym wahaczu - jak dobrze ustawią zbieżność to nie będzie darło opon - koło będzie proste do kierunku jazdy tylko cofnięte do tyłu przez co idą naprężenia na ośki i przeguby w szczególności przy skręcaniu/zawracaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > skrzywiony wahacz, najprędzej cofnięty, bo raczej do tyłu nie jeździ przez większość czasu No, ale to chyba po jakiejś przygodzie a nie samo z siebie Zresztą w takim wypadku kierowca powinien coś czuć "nie halo" w prowadzeniu auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > No, ale to chyba po jakiejś przygodzie a nie samo z siebie > Zresztą w takim wypadku kierowca powinien coś czuć "nie halo" w prowadzeniu auta nic nie czuć, jeśli zbieznosc jest ok auto idzie prosto i nie zbacza z kursu najpredzej przestawione po dziurze, skoro wymieniali mu poloski to pewnie geometrie robili, ustawili zbieznosc i heja, a kolo cofniete o kilkanascie mm najpredzej sprawdzic odleglosc miedzy opona a rantem nadkola z prawej i lewej ja mialem tak ze z jednej strony przerwa na 3 palce a z drugiej na 4 i troche i 3 przeguby i polos w rok zalatwiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > Czyli zbieżność czy co, bo reszta to raczej w większości współczesnych przednionapędówek jest > nieregulowana > Drugie pytanie-co w takim razie z oponami skoro przeguby ubite z powodu błędów zbieżności Nie chodzi o samą zbieżność. Wpływ mają też kpk, kpsw, kwsw, kz, oś symetrii. Geometria, to nie tylko zbieżność, która ma największy wpływ na zużycie opon. Znam przykład Civica, w którym kilka razy w roku leciały łożyska we wszystkich kołach. Powodem była geometria, a opony zużywały się równo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Mojemu tacie niecałe 3 lata temu też w corolli verso ukręciła się lewa półoś przy podobnym przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 W toyotach padaja frezy na polosiach, geometria nie ma nic do tego, tylko jakosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > przestawiona geometria i zabija półośki z przegubami Proszę wytłumacz mi co jedno z drugim ma wspólnego ?? Jak może się ukręcić półoś ?? Albo ktoś obsługuje gaz i sprzęglo 0-1 albo elementy sa wykonane z jakiegoś gównolitu czy innego ryżostopu. Jeśli coś takiego się dzieje to tylko i wyłącznie wada konstrukcyjna/materiałowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Kilka dni temu kolega ukrecil w Civic'u VII gen 1.6 beznyna, ostro ruszyl i poszla. Przebieg podobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > Proszę wytłumacz mi co jedno z drugim ma wspólnego ?? Jak może się ukręcić półoś ?? Też się nad tym głowię jak "przesunięcie" w płaszczyźnie poziomej może uszkodzić półoś wobec naturalnych ruchów całości w płaszczyźnie pionowej podczas pracy zawiasu w o wiele większym zakresie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > przestawiona geometria i zabija półośki z przegubami rozwi ń proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > Znam przykład Civica, w którym kilka razy w roku leciały łożyska we wszystkich kołach. Powodem była > geometria, a opony zużywały się równo. bzdura totalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiteK Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 > tez do wymiany silnik 1,8 jesli ma to znaczenie. Pewnie pamiętasz że w Primerach to jest standard: winien jest gumowy tłumik drgań, guma na półosi, pod którą robi tworzy się rdza. Przerabiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > przed chwila pomagalem sasiadowi wepchnac corolle verso do garazu bo ukrecila sie lewa polos.co > ciekawe rok temu ukrecila sie prawa > przebieg obecny to 190kkm-auto u niego od 4 lat.czy to normalne przy takim przebiegu? oba przeguby > tez do wymiany silnik 1,8 jesli ma to znaczenie. Koledze w Ave T25 1.8VVT-i pękła niedawno prawa, podobno pod jakimś elementem gumowym, który siedzi na półośce. SKorodowało i pękło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 > Mojemu tacie niecałe 3 lata temu też w corolli verso ukręciła się lewa półoś przy podobnym > przebiegu. Czy to nie daje wcześniej żadnych objawów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2015 A niby jakie miałyby to być objawy? W nubirze ukręciła mi się prawa - też bez "zapowiedzi". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.