Skocz do zawartości

Trwalosc polosi.


wlad

Rekomendowane odpowiedzi

przed chwila pomagalem sasiadowi wepchnac corolle verso do garazu bo ukrecila sie lewa polos.co ciekawe rok temu ukrecila sie prawa zlosnik.gif

przebieg obecny to 190kkm-auto u niego od 4 lat.czy to normalne przy takim przebiegu? oba przeguby tez do wymiany no.gif silnik 1,8 jesli ma to znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przed chwila pomagalem sasiadowi wepchnac corolle verso do garazu bo ukrecila sie lewa polos.co

> ciekawe rok temu ukrecila sie prawa

> przebieg obecny to 190kkm-auto u niego od 4 lat.czy to normalne przy takim przebiegu? oba przeguby

> tez do wymiany silnik 1,8 jesli ma to znaczenie.

przestawiona geometria i zabija półośki z przegubami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dobrej geometrii kół to mało realne, żeby z takim silnikiem ukręcić półoś, zwłaszcza, że Corolla ma dość trwały układ półoś/przegub. Tam szybciej ze cztery sprzęgła można zajechać. Zawias do porządnej kontroli, można też przyjrzeć się hamulcom i układom asr/esp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przestawiona geometria i zabija półośki z przegubami

Czyli zbieżność czy co, bo reszta to raczej w większości współczesnych przednionapędówek jest nieregulowana hmm.gif

Drugie pytanie-co w takim razie z oponami skoro przeguby ubite z powodu błędów zbieżności hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli zbieżność czy co, bo reszta to raczej w większości współczesnych przednionapędówek jest

> nieregulowana

> Drugie pytanie-co w takim razie z oponami skoro przeguby ubite z powodu błędów zbieżności

skrzywiony wahacz, najprędzej cofnięty, bo raczej do tyłu nie jeździ przez większość czasu

co do opon przy uwalonym wahaczu - jak dobrze ustawią zbieżność to nie będzie darło opon - koło będzie proste do kierunku jazdy tylko cofnięte do tyłu przez co idą naprężenia na ośki i przeguby w szczególności przy skręcaniu/zawracaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, ale to chyba po jakiejś przygodzie a nie samo z siebie

> Zresztą w takim wypadku kierowca powinien coś czuć "nie halo" w prowadzeniu auta

nic nie czuć, jeśli zbieznosc jest ok auto idzie prosto i nie zbacza z kursu

najpredzej przestawione po dziurze, skoro wymieniali mu poloski to pewnie geometrie robili, ustawili zbieznosc i heja, a kolo cofniete o kilkanascie mm

najpredzej sprawdzic odleglosc miedzy opona a rantem nadkola z prawej i lewej ok.gif

ja mialem tak ze z jednej strony przerwa na 3 palce a z drugiej na 4 i troche i 3 przeguby i polos w rok zalatwiona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli zbieżność czy co, bo reszta to raczej w większości współczesnych przednionapędówek jest

> nieregulowana

> Drugie pytanie-co w takim razie z oponami skoro przeguby ubite z powodu błędów zbieżności

Nie chodzi o samą zbieżność. Wpływ mają też kpk, kpsw, kwsw, kz, oś symetrii. Geometria, to nie tylko zbieżność, która ma największy wpływ na zużycie opon.

Znam przykład Civica, w którym kilka razy w roku leciały łożyska we wszystkich kołach. Powodem była geometria, a opony zużywały się równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przestawiona geometria i zabija półośki z przegubami

Proszę wytłumacz mi co jedno z drugim ma wspólnego ?? Jak może się ukręcić półoś ?? Albo ktoś obsługuje gaz i sprzęglo 0-1 albo elementy sa wykonane z jakiegoś gównolitu czy innego ryżostopu. Jeśli coś takiego się dzieje to tylko i wyłącznie wada konstrukcyjna/materiałowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Proszę wytłumacz mi co jedno z drugim ma wspólnego ?? Jak może się ukręcić półoś ??

Też się nad tym głowię hmm.gif jak "przesunięcie" w płaszczyźnie poziomej może uszkodzić półoś wobec naturalnych ruchów całości w płaszczyźnie pionowej podczas pracy zawiasu w o wiele większym zakresie? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przed chwila pomagalem sasiadowi wepchnac corolle verso do garazu bo ukrecila sie lewa polos.co

> ciekawe rok temu ukrecila sie prawa

> przebieg obecny to 190kkm-auto u niego od 4 lat.czy to normalne przy takim przebiegu? oba przeguby

> tez do wymiany silnik 1,8 jesli ma to znaczenie.

Koledze w Ave T25 1.8VVT-i pękła niedawno prawa, podobno pod jakimś elementem gumowym, który siedzi na półośce. SKorodowało i pękło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.