dizzastar Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Witam, Jest sobie Fabia I, która to była w warsztacie. Robione było zawieszenie z przodu wg określeń właścicielki "wahacze" lub "tuleje wahaczy". Po tym zabiegu powyżej 50km/h dość mocno szumi z przodu jakby łożyska w kołach. Pytanie - czy zakładając, że faktycznie wymieniano tuleje, mogło dojść do zbyt mocnego dokręcania łożysk w piastach, np. pneumatem? Ma to sens? Pytam, bo temat znam tylko z relacji starszej pani. Dziękować za porady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Tak, zbyt mocno dokręcone łożyska szybko robią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Robione było zawieszenie z przodu wg określeń > właścicielki "wahacze" lub "tuleje wahaczy". Po tym zabiegu powyżej 50km/h dość mocno szumi z > przodu jakby łożyska w kołach. > Pytanie - czy zakładając, że faktycznie wymieniano tuleje, mogło dojść do zbyt mocnego dokręcania > łożysk w piastach, np. pneumatem? Ma to sens? Sensu brak, bo to nie maluch, gdzie się ustawiało/regulowało luz łożysk w piaście. Prędzej po ingerencji jest zmieniona zbieżność i szum to "cięcie" opon... (jeśli zbieżność była kontrolowana/jest OK, to nie mam pomysłu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 tylko po jaką cholerę demontować piastę przy wymianie przedniego wahacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Sprawdź zbieżność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > tylko po jaką cholerę demontować piastę przy wymianie przedniego wahacza? Właśnie nie wiem i pytam, czy piasta/łożyska mają powiązanie z wymianą tulei.i czy ew. jest ryzyko zbyt mocnego dokręcania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > tylko po jaką cholerę demontować piastę przy wymianie przedniego wahacza? Zdziwisz się, ale u mnie swego czasu w Fabii w ASO zdemontowali wahacz, żeby wymienić łącznik stabilizatora I potem nie dokręcili i jechałem do domu zastanawiając się, co się tam tłucze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Właśnie nie wiem i pytam, czy piasta/łożyska mają powiązanie z wymianą tulei.i czy ew. jest ryzyko > zbyt mocnego dokręcania. ryzyko jest zawsze... ale przy tak popularnym aucie i tak prostej czynności nie powinno mieć miejsca. Geometria na dzień dobry, a potem szukać dalej jak nie przejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 koła podokręcane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > koła podokręcane? Hehe, objawem nie jest stukanie ale szum, jakby opór, na ucho kojarzy się to z zatartymi łożyskami, ale cholera wie, może to i kwestia zbieżności, nie miałem z czymś takim doświadczenia do tej pory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Hamulce do sprawdzenia/czyszczenia prowadnic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Hamulce do sprawdzenia/czyszczenia prowadnic... Opory toczenia raczej w normie, po zdjęciu nogi z gazu auto nie wytraca gwałtownie prędkości, po jeździe hamulce się nie palą, felgi nie grzeją... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 Mechanik przy odbiorze auta, czasem nie sugerował że w niedługim czasie łożyska do wymiany ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 > Opory toczenia raczej w normie, po zdjęciu nogi z gazu auto nie wytraca gwałtownie prędkości, po > jeździe hamulce się nie palą, felgi nie grzeją... Nic muszą. To nie reguła. Jeśli słabo trzymają to nie będzie się grzało ani nie wyczuje się hamowania a hałas będzie. Dopiero co przerabiałem w Cuore. tak jak jak hamuje głównie silnikiem i hamulce prawie nieużywane. Przyłapało z jednej strony dając tylko efekty dźwiękowe. Wskazówką jest to, że trochę nasilają się po dłuższej jeździe bo tarcza minimalnie się nagrzewa i tarcie a co za tym idzie natężenie dźwieku troszkę rośnie. Można wyczuć dopiero po podniesieniu i zakręceniu kołem. Jeśli samoczynnie wyhamowuje po pół do jednego obrotu to lekko trzymają a jeśli kręci się kilka obrotów to jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2015 a może, banalna sprawa, odwrotnie koła założone, tzn. lewe z prawym zamienione i kierunek toczenia się nie zgadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > tylko po jaką cholerę demontować piastę przy wymianie przedniego wahacza? DOBRA PANOWIE, proszę o pomoc. Dziś był pan, który "się dotykał". Przypomnę, że robił "przednie wahacze". Po jeździe testowej potwierdził moje przypuszczenia - do wymiany łożyska w kołach. Teraz 2 ważne dla mnie kwestie: - czy to zbieg okoliczności, że łożyska zaczęły huczeć po wyjechaniu z serwisu? Pan twierdzi, że często na wiosnę tak się dzieje, że "podeschło i łożyska dają ciała". - czy wymieniając tuleje wahacza możliwym jest, że łożyska były odkręcane i dokręcane? (szukam ew. przyczyny usterki po wizycie w serwisie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 U mnie dziwnym trafem po wymianie sworznia wahacza padło łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > - czy wymieniając tuleje wahacza możliwym jest, że łożyska były odkręcane i dokręcane? (szukam ew. > przyczyny usterki po wizycie w serwisie) O to zapytaj mechanika Przednie łożyska nie mają regulacji luzu. Dokręcasz nakrętke półosi przy aucie stojącym na kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dizzastar Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > O to zapytaj mechanika Przednie łożyska nie mają regulacji luzu. Dokręcasz nakrętke półosi przy > aucie stojącym na kołach. Czyli nie było możliwości zepsucia łożysk przy wymianie tulei? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.