Skocz do zawartości

Czy nowsze zawsze mocniejsze?


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry za idiotyczny tytuł ale nie wiedziałem jak to opisać w kilku słowach.

Chodzi mi o samochody SPORTOWE - flagowe, szybkie... no jak zwał tak zwał.

Zazwyczaj nowszy model danego producenta jest mocniejszy, szybszy (nie wymieniam pojemności bo ta już dawno nie rośnie tylko maleje).

Ale czy zawsze?

Czy znamy przypadki, kiedy takie sportowe auta w nowszej wersji (najmocniejszej) są słabsze niż poprzednik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry za idiotyczny tytuł ale nie wiedziałem jak to opisać w kilku słowach.

> Chodzi mi o samochody SPORTOWE - flagowe, szybkie... no jak zwał tak zwał.

> Zazwyczaj nowszy model danego producenta jest mocniejszy, szybszy (nie wymieniam pojemności bo ta

> już dawno nie rośnie tylko maleje).

> Ale czy zawsze?

> Czy znamy przypadki, kiedy takie sportowe auta w nowszej wersji (najmocniejszej) są słabsze niż

> poprzednik?

Z M5 tak było, i chyba RS6.

Astra F GSi przed FL miała 150KM po FL 136KM. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na pewno? z którą generacją tak było?

Porsche 911 Turbo to ostatnie jest słabsze od poprzedniego, zwłaszcza od poprzedniego polifta. Co do M5 to sprawdziłem i z generacji na generację jest mocniejsze, tak samo M3 pomijając jakąś wersję GTS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda! Del Sol najmocniejszy jak pamiętam miał 160KM. CRX I i II miał najwięcej 150KM.

A to mnie zadziwiłeś - i to podwójnie. blush.gif

1. Nie wiedziałem, że Del Sol miał mocnoejszy, niż 125KM motor.

2. Dałbym sobie łapę uciąć, że laaaaata temu miałem jakiś katalog czy inny periodyk z CRX II i 160konnym vtecem... blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to mnie zadziwiłeś - i to podwójnie.

> 1. Nie wiedziałem, że Del Sol miał mocnoejszy, niż 125KM motor.

> 2. Dałbym sobie łapę uciąć, że laaaaata temu miałem jakiś katalog czy inny periodyk z CRX II i

> 160konnym vtecem...

Zagłębiłem się w CRXa i też się niestety pomyliłem, najmocniejszy miał 160KM również, tylko że oferowany był na rynku japońskim - model SiR.

I CRX II i Del Sol miał silnik B16Ax (x=1-w reksie, 2-w solce).

Ogólnie można sie pomylić bo samej B-serii 1.6 to było z 8 modeli confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to mnie zadziwiłeś - i to podwójnie.

> 1. Nie wiedziałem, że Del Sol miał mocnoejszy, niż 125KM motor.

> 2. Dałbym sobie łapę uciąć, że laaaaata temu miałem jakiś katalog czy inny periodyk z CRX II i

> 160konnym vtecem...

Del sol w wersji VTI miał 160 KM. CRX II gen w Europie miał w EE8 150 KM i była to topowa wersja. Nie było mocniejszych. W Japonii był co prawda CRX II gen z B16A (170 KM), ale nie w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie na Japonię był B16A1 w II CRX i miał 160KM. Ten 170KM był w Del Solu na Japonię

> Nie wiem czy jest sens to dalej sprawdzać dla tych dokładnie 8KM różnicy

B16A1 to był silnik występujący w europejskim EE8 i miał 150 KM wink.gif W del solu japońskim też występował właśnie B16A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry za idiotyczny tytuł ale nie wiedziałem jak to opisać w kilku słowach.

> Chodzi mi o samochody SPORTOWE - flagowe, szybkie... no jak zwał tak zwał.

> Zazwyczaj nowszy model danego producenta jest mocniejszy, szybszy (nie wymieniam pojemności bo ta

> już dawno nie rośnie tylko maleje).

> Ale czy zawsze?

> Czy znamy przypadki, kiedy takie sportowe auta w nowszej wersji (najmocniejszej) są słabsze niż

> poprzednik?

Moc nie jest taka ważna. Liczą się osiągi. I tutaj owszem - nowsze auto ma lepsze osiągi. A ile ma mocy jest mało istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda! Del Sol najmocniejszy jak pamiętam miał 160KM. CRX I i II miał najwięcej 150KM.

Pewnie miał ale ważył prawie 1200kg. a II gen prawie 1000, pierwsza prawie 900.

Pytanie nie dotyczyło chyba mocy samego silnika?

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej byłoby wyrazić to właśnie w stosunku mocy do masy. Auto może mieć pierdylion koni a ważyć

> kilka ton...

Dlatego bawią mnie kierowcy w ML X5,6 czy innych ciężkich krowach jak próbują pokazać co oni potrafią hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porsche 911 (991) i 911 (997). Co jak co ale w segmencie aut sportowych raczej dąży się do redukcji

> masy.

To chyba, że od "dzisiaj" bo jak do tej pory to były coraz cięższe.

Muszę rozszyfrować te mazdy od coffina bo prawdziłem rx'y i ... masa rosła... Nie znam innych sportowych mazd grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.