johnny_b2 Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Cześć, chciałbym poszerzyć sobie nieco rozstaw kół, bo aktualnie to w mojej skodzie średnio wygląda i zastanawiam się jakie dystanse wybrać i gdzie kupić. Na oś poszerzenie maks. 40mm - wolałbym ok. 30mm. Czy możecie polecić jakiś sklep, gdzie bym to kupił? Czy naprawdę ważne jest, aby kupić H&R lub Eibach, czy można się popatrzeć w kierunku jakiś zdecydowanie tańszych "no name" - niektóre posiadają różnego rodzaju atesty. Na allegro jest sporo własnie "no name" i kilka H&R które są 2-3 krotnie droższe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > Cześć, > chciałbym poszerzyć sobie nieco rozstaw kół, bo aktualnie to w mojej skodzie średnio wygląda i > zastanawiam się jakie dystanse wybrać i gdzie kupić. Na oś poszerzenie maks. 40mm - wolałbym > ok. 30mm. > Czy możecie polecić jakiś sklep, gdzie bym to kupił? Czy naprawdę ważne jest, aby kupić H&R lub > Eibach, czy można się popatrzeć w kierunku jakiś zdecydowanie tańszych "no name" - niektóre > posiadają różnego rodzaju atesty. > Na allegro jest sporo własnie "no name" i kilka H&R które są 2-3 krotnie droższe... wziales juz pod uwage ze auto bedzie inaczej skrecac? i bedzie troche inne obciazenie piast? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 tak, ale uwierz mi, wg. TUV niemieckiego mogę wsadzić bez problemu poszerzenie 40mm, i tak chce zrobić, bo teraz to naprawdę słabo wygląda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > tak, ale uwierz mi, wg. TUV niemieckiego mogę wsadzić bez problemu poszerzenie 40mm, i tak chce > zrobić, bo teraz to naprawdę słabo wygląda... a nie prosciej znależć felgi o mniejszym osadzeniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > a nie prosciej znależć felgi o mniejszym osadzeniu ? tak, prościej wydać 4tys niż dystanse za 400 - 800zł. Proszę Was, pytam o dystanse, a nie o zmianę felg... (aktualnie mam 18tki i nie chce mieć nieoryginalnych, te mi się podobają) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > tak, ale uwierz mi, wg. TUV niemieckiego mogę wsadzić bez problemu poszerzenie 40mm, i tak chce > zrobić, bo teraz to naprawdę słabo wygląda... no to jak jestes swiadomy i wszystko ok bedzie to bierz jakies, nie musza byc hr wystarcza jakies polskie, duzo ludzi robi takie rzeczy i sa dobrze wykonane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 mówisz, że nie ma z tym większego problemu? Możesz ewentualnie polecić kogoś, czy wsio rybka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > mówisz, że nie ma z tym większego problemu? Ja mialem mimo wszystko obawy przez robota pana Zenka na tokarce i poszedlem w Eibachy, bo po zmianie hamulcow nie wchodzily mi felgi. Teraz z perspektywy czasu troche zaluje, bo letnie fele zmienilem na takie z mniejszym ET i zostaly zimowki, a za cene dystansow moglem kupic inne fele uzywki i bym mial bez kombinacji. Bo teraz wymiana felg zima lato zajmuje troche wiecej czasu bo trzeba przykrecac albo odkrecac dystanse Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 ja mam jedne felgi, wymieniam opony. Natomiast widzę dużo dystansów, których się nie przykręca oddzielnie do piast, tylko nakłada i potem dłuższymi śrubami przykręca razem z felgami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > ja mam jedne felgi, wymieniam opony. Natomiast widzę dużo dystansów, których się nie przykręca > oddzielnie do piast, tylko nakłada i potem dłuższymi śrubami przykręca razem z felgami... A dluzsze szpilki w komplecie czy trzeba kupic? No i to juz koszty, czesto sciaganie piasty, ryzyko uszkodzenia lozyska, wymiana nakretek jezeli masz kryte itp. Ja wybralem system przykrecany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Klik Dystom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > Klik Dystom o dziękuje Ci dobry człowieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > tak, prościej wydać 4tys niż dystanse za 400 - 800zł. > Proszę Was, pytam o dystanse, a nie o zmianę felg... (aktualnie mam 18tki i nie chce mieć > nieoryginalnych, te mi się podobają) To jeszcze sprawdź, czy Ci szpilek wystarczy, żeby te 30mm dystansu dołożyć. B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > Klik Dystom Quote: Nasze dystanse wykonywane są z wałka duraluminiowego PA6 , dzięki czemu są one bardzo wytrzymałe i zarazem lekkie co nie skutkuje obciążeniami dla łożysk w kołach. Oni chyba nie wiedzą, z czego wynika większe obciążenie łożysk w piastach po zastosowaniu dystansów. To nie znaczy, że robią zły produkt, ale taki fachowy inaczej opis nieco odrzuca. Pozdro Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > Quote: > Nasze dystanse wykonywane są z wałka duraluminiowego PA6 , dzięki czemu są one bardzo wytrzymałe i > zarazem lekkie co nie skutkuje obciążeniami dla łożysk w kołach. > Oni chyba nie wiedzą, z czego wynika większe obciążenie łożysk w piastach po zastosowaniu > dystansów. > To nie znaczy, że robią zły produkt, ale taki fachowy inaczej opis nieco odrzuca. > Pozdro > Bartek trochę faktycznie Ich poniosło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 zrezygnowałbym przede wszystkim z uwagi na dodatkową wagę koła co skutkuje wyższym spalaniem i gorszymi osiągami. pomijam aspekt bezpieczeństwa oraz szybszego zużycia łożysk ........... Kup sobie lepiej inne felgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > zrezygnowałbym przede wszystkim z uwagi na dodatkową wagę koła co skutkuje wyższym spalaniem i > gorszymi osiągami. O ile jest cięższe? O 0.5 kg? Jak to wpływa na spalanie? > pomijam aspekt bezpieczeństwa Chyba masz na myśli pozytywny. Szerszy rozstaw kół poprawia trakcję. > oraz szybszego zużycia łożysk ........... Teoretycznie tak. > Kup sobie lepiej inne felgi A lepiej inny samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > zrezygnowałbym przede wszystkim z uwagi na dodatkową wagę koła co skutkuje wyższym spalaniem i > gorszymi osiągami. > pomijam aspekt bezpieczeństwa oraz szybszego zużycia łożysk ........... > Kup sobie lepiej inne felgi A jaka jest roznica oddzialywania na lozysko ukladu felga OEM + dystans vs felga z ET odpowiadajacym OEM z dystansem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuBeK Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > wziales juz pod uwage ze auto bedzie inaczej skrecac? i bedzie troche inne obciazenie piast? Ja bym właśnie prosił o rozwinięcie tych wszelakich kwestii z dystansami Czyli np. jeżeli mam alu, to lepiej poszukać z większym odsadzeniem (mniejsze ET) i wtedy nie ma takich obciążeń jak np. alu podobne wymiarem do seryjnej stalówki plus dystans? Przy alu akurat nie musze i nie chce kombinowac, ale do zimowych stalówek chciałem dać dystans żeby nie siedziały tak schowane w nadkolach te kółka... wygląda to słabo. Prowadzenie powinno sie poprawić chyba, nie? Wiem że są różne rodzaje dystansów, w zalezności jaka wartość poszerzenia. Dołączam sie do pytania - dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 > To jeszcze sprawdź, czy Ci szpilek wystarczy, żeby te 30mm dystansu dołożyć. > B W moim przypadku byłyby to dystanse bez szpilek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > O ile jest cięższe? O 0.5 kg? Jak to wpływa na spalanie? przy 100KM samochodzie klasy średniej już 1 kg na każdym kole jest już zauważalny 40mm dystans aluminiowy będzie ważył pewnie z 1,5 kg szt. > Chyba masz na myśli pozytywny. Szerszy rozstaw kół poprawia trakcję. rozstaw ok pozytywnie na trakcję, gorzej jeśli dystanse będą marnej jakości i stracisz koło ;[ > Teoretycznie tak. > A lepiej inny samochód lepiej to pociąg się przesiąść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > chciałbym poszerzyć sobie nieco rozstaw kół, bo aktualnie to w mojej skodzie średnio wygląda i Zastanawiam się nad możliwością zastąpienia dystansów tulejami/podkładkami, które obejmowałyby każdą szpilkę z osobna, zamiast pełnego dystansu. Dystans z natury rzeczy jest ciężki, dlatego robi się dystanse wiercone, frezowane itp., żeby odebrać im wagę. Tuleje na każdą szpilkę to mniej materiału, większa uniwersalność (liczy się tylko średnica szpilki o wysokość dystansu, liczba szpilek może się zmieniać, czyli można ten sam zestaw wykorzystywać np. w kolejnych autach lub łatwo odsprzedać) Ograniczenia: - wysokość tulei/dystansów nie mogłaby być większa, niż wysokość pierścienia centralnego tarczy/bębna, po to, żeby felga miała się na czym oprzeć krawędzią otworu centralnego. - powierzchnia tulei/dystansu musi być tak samo duża, jak powierzchnia kontaktu felgi z tarczą/bębnem, żeby zapewnić transfer ciepła z układu hamulcowego i odpowiednie przenoszenie sił pomiędzy kołem a piastą. Co sądzicie o takim pomyśle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > Co sądzicie o takim pomyśle? Dobry pomysł dla samobójcy. Koło trzyma się piasty/tarczy/bębna dzięki śrubom, ale przy obecności powierzchni stycznych felgi i piasty, które to powierzchnie są mniejsze (dla stalówek) lub większe, ale są, i są w innych miejscach niż same szpilki/śruby W skrócie, w Twoim pomyśle wszelkie siły działałyby na szpilki, za duże obciążenie. Czop centralny nie jest tutaj żadnym odciążeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > Koło trzyma się piasty/tarczy/bębna dzięki śrubom, ale przy obecności powierzchni stycznych felgi Nie przeczę, napisałem przecież, że powierzchnia styku musi być. Tu widać, jaką powierzchnią felga styka się z piastą: Dystanse mogłyby wyglądać tak (z grubsza szkic, nie w skali): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > wziales juz pod uwage ze auto bedzie inaczej skrecac? i bedzie troche inne obciazenie piast? Wziąłeś pod uwagę, że dzieje się tak przy sporej części akcesoryjnych kół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > tak, ale uwierz mi, wg. TUV niemieckiego mogę wsadzić bez problemu poszerzenie 40mm, i tak chce > zrobić, bo teraz to naprawdę słabo wygląda... Według niemieckiego TUV? To jakby powiedzieć, że według polskiego "E w trójkącie"? Czasami jak tu czytam o niemieckich przepisach i regulacjach to zastanawiam się kto te opowieści wyciąga... Dla ścisłości - to według producenta dystansów możesz założyć takie czy inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > zrezygnowałbym przede wszystkim z uwagi na dodatkową wagę koła co skutkuje wyższym spalaniem i > gorszymi osiągami. Ta dodatkowa waga koła będzie niemal niezauważalna w kontekście osiągów bo masa wirujaca zmniejszy się minimalnie. Wieksza różnica by była po założeniu ciężej o 500g opony. > pomijam aspekt bezpieczeństwa oraz szybszego zużycia łożysk ........... Bezpieczeństwa? Rozwiń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > przy 100KM samochodzie klasy średniej już 1 kg na każdym kole jest już zauważalny > 40mm dystans aluminiowy będzie ważył pewnie z 1,5 kg szt. NO, zapewne tak - tyle że to zależy gdzie ten 1kg będzie. > rozstaw ok pozytywnie na trakcję, gorzej jeśli dystanse będą marnej jakości i stracisz koło ;[ A to koło odpadnie bo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > Zastanawiam się nad możliwością zastąpienia dystansów tulejami/podkładkami, które obejmowałyby > każdą szpilkę z osobna, zamiast pełnego dystansu. Bez sensu. I to akurat byłoby niebezpieczne. > Dystans z natury rzeczy jest ciężki, dlatego robi się dystanse wiercone, frezowane itp., żeby > odebrać im wagę. Jeszcze raz - kluczem jest promien na jakim dodatkowa masa jest umieszczona. > Tuleje na każdą szpilkę to mniej materiału, większa uniwersalność (liczy się tylko średnica szpilki > o wysokość dystansu, liczba szpilek może się zmieniać, czyli można ten sam zestaw > wykorzystywać np. w kolejnych autach lub łatwo odsprzedać) Zastanawiałeś się dlaczego nikt tego nie robi? > Ograniczenia: > - wysokość tulei/dystansów nie mogłaby być większa, niż wysokość pierścienia centralnego > tarczy/bębna, po to, żeby felga miała się na czym oprzeć krawędzią otworu centralnego. > - powierzchnia tulei/dystansu musi być tak samo duża, jak powierzchnia kontaktu felgi z > tarczą/bębnem, żeby zapewnić transfer ciepła z układu hamulcowego i odpowiednie przenoszenie > sił pomiędzy kołem a piastą. > Co sądzicie o takim pomyśle? Myślę, że jest głupi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > Nie przeczę, napisałem przecież, że powierzchnia styku musi być. > Tu widać, jaką powierzchnią felga styka się z piastą: > Dystanse mogłyby wyglądać tak (z grubsza szkic, nie w skali): A teraz zastanów się dlaczego nikt tak nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > A teraz zastanów się dlaczego nikt tak nie robi. bo się nie kalkuluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Według niemieckiego TUV? To jakby powiedzieć, że według polskiego "E w trójkącie"? > Czasami jak tu czytam o niemieckich przepisach i regulacjach to zastanawiam się kto te opowieści > wyciąga... > Dla ścisłości - to według producenta dystansów możesz założyć takie czy inne. Swietnie, ze cię rozsmieszam. Nie, wg ustaleń tuv o poszerzaniu na tym aucie. Wiecej niż 40mm na OŚ nie wejdzie po prostu, wiec tuv nie daje przeglądu, bo opona wystaje ponad obręb karoserii. Teraz jaśniej opisałem? Akurat mam spora styczność i z Niemcami i z niemieckim tuv wiec spoko. Ja chciałbym poszerzyć jednak maks 30mm na oś, a wiec dystans o grubość 15mm, to chyba nie zbyt dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 >Nie, wg ustaleń tuv o poszerzaniu na tym aucie. Wiecej niż 40mm na OŚ > nie wejdzie po prostu, wiec tuv nie daje przeglądu, bo opona wystaje ponad obręb karoserii. Diagnosta nie daje przeglądu z różnych powodów. Np. dlatego że producent danego elementu nie dołączył do niego żadnego papieru mówiącego o tym z jakiego materiału wykonano element. Naturalnie możesz poprosić diagnostę o to aby sam coś sprawdził - podpytaj Niemców z którymi masz styczność o tzw Einzelabnahme. > Teraz jaśniej opisałem? Akurat mam spora styczność i z Niemcami i z niemieckim tuv wiec spoko. Nie, nie spoko. To producent danego elementu załatwia homologacje lub papier w Kraftfahrtbundesamta - ABE lub Teilgutachtung to jedynie potwierdzenie informacji na temat danego elementu i tego jak można go używać. Innymi słowy baza danych z której korzysta diagnosta oraz stosowane papiery dołączone do produktu są wystawiane przez Kraftfahrtbundesamt (w wypadku samochodów) na wniosek producenta danego podzespołu po tym jak Kraftfahrtbundesamt uzna go za spełniający wymogi zakładane dla danego elementu. Przy klasycznym badaniu technicznym diagnosta jedynie porównuje zgodność tego co zaleca producent i wspomniany Kraftfahrtbundesamt z tym co zrobił petent. Dla przykładu czy: czy zakładając dane dystanse zmienił tez śruby na takie które maja odpowiednią długość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radek Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Cześć, > chciałbym poszerzyć sobie nieco rozstaw kół, bo aktualnie to w mojej skodzie średnio wygląda i > zastanawiam się jakie dystanse wybrać i gdzie kupić. Na oś poszerzenie maks. 40mm - wolałbym > ok. 30mm. > Czy możecie polecić jakiś sklep, gdzie bym to kupił? Czy naprawdę ważne jest, aby kupić H&R lub > Eibach, czy można się popatrzeć w kierunku jakiś zdecydowanie tańszych "no name" - niektóre > posiadają różnego rodzaju atesty. > Na allegro jest sporo własnie "no name" i kilka H&R które są 2-3 krotnie droższe... Korzystałem kiedyś z dystansów na tylnej osi 20mm. Aluminiowe , toczone "no name" , do tego dłuższe, dobre śruby. Poprawił się znacznie wygląd samochodu i prowadzenie, tylna oś stała się bardziej przewidywalna. Przy 40mm zastanowił bym się nad zmiana felg na takie z mniejszym ET , będą bardziej "odsadzone" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 9 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 toś my się dogadali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 9 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > Przy 40mm zastanowił bym się nad zmiana felg na takie z mniejszym ET , będą bardziej "odsadzone" u mnie jednak będą, tak jak już pisałem maks 30mm na oś, a więc po 15mm na stronę, więc tak jak piszesz, wydaje mi się, że nie powinno być problemu. Chciałem tylko uzyskać informację od Was ekspertów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > u mnie jednak będą, tak jak już pisałem maks 30mm na oś, a więc po 15mm na stronę, więc tak jak > piszesz, wydaje mi się, że nie powinno być problemu. Chciałem tylko uzyskać informację od Was > ekspertów zanim zaczniesz dystansow szukac to dobrze pomierz co wejdzie ci we wneke kola zebys sie nie zdziwil ze dystans 15 mm a np pod obciazeniem czy przy dobijaniu drzesz opona o ranty blotnika albo wewnetrzne czesci nadkola albo przy skrecaniu kol okazuje sie ze jest jednak za ciasno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.