Skocz do zawartości

Nowa Vitara


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

Jezdzil juz ktos moze nowa Vitara?

Mniej niz 80kPLN za wersje 4x4 z bardzo przyzwoitym wyposazeniem to chyba niezla oferta grinser006.gif

Vitara

Silnik troche slaby, ale do spokojnej jazdy powinno wystarczyc.

Musze sie z ciekawosci wybrac w weekend i obejrzec to na zywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Twój link jest do GrandVitary, a koledzy mówią o zwykłej Vitarze - to dwa różne samochody.

ta, zauważyłem, nie wiedziałem że wypuścili takie cudo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No szalu nie ma, ale jest spora szansa, ze nie trzeba bedzie wymieniac pol silnika na gwarancji

a to juz nie zalezy od marki tylko od egzemplarza ... caly czas mam nadzieje, ze wyczerpalem limit pecha ... w sumie od cholery gratow mam nowych hahahahahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezdzil juz ktos moze nowa Vitara?

> Mniej niz 80kPLN za wersje 4x4 z bardzo przyzwoitym wyposazeniem to chyba niezla oferta

> Vitara

> Silnik troche slaby, ale do spokojnej jazdy powinno wystarczyc.

> Musze sie z ciekawosci wybrac w weekend i obejrzec to na zywo.

Oglądałem na żywo, stoi w salonie przy moim ASO. Nawet za godzinę tam będę to jeszcze obadam.

Na moje oko to taki kaszkaj. Dla kobiety do miasta super. Ale jak ktoś chce SUVa to poprzednia Grand Vitara jest lepsza we wszystkim.

IMO trochę bez sensu to auto zrobili bo za blisko mu do X-Crossa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona jest mniejsza od SX4 Scross - zamieszali z nazwa. Zaprosili mnie na jazdy z salonu gdzie Suzuki kupilem. IMO jedzie lepiej niz 1.2 115KM w Kysz kysz a jezdzilem jeden po drugim. Dobrze zestopniowana skrzynia powoduje, ze jedzie lepiej niz 135KM ceed zlosnik.gif Moze to tez zasluga masy. Wyjatkowo lekkie to auto.

Troche dziwnie skomponowane wyposazenie i brak podlokietnika to minus. Sx4 jest pod tym wzgledem lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja pierdziele, full wersji silnikowych ......... dramat

A po co to komu? Bierzesz 1.6 i git. Mowie calkiem powaznie, nie trzeba czekac na auto jak np u Skody pol roku. Wchodzisz wybierasz kolor i wyjezdzasz. Bedzie niedlugo 1.4T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oglądałem na żywo, stoi w salonie przy moim ASO. Nawet za godzinę tam będę to jeszcze obadam.

> Na moje oko to taki kaszkaj. Dla kobiety do miasta super. Ale jak ktoś chce SUVa to poprzednia

> Grand Vitara jest lepsza we wszystkim.

> IMO trochę bez sensu to auto zrobili bo za blisko mu do X-Crossa.

Bo widzisz Vitara z zalozenia ma byc konkurentem np takiego Captura. A Kysz kysz to konkurent SX4. Zamieszali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak to ma rozwiązany napęd?

W 2WD to zwykła "ośka". Przy AWD to "suzukowe" All Gripp. Bardzo fajnie działający napęd za rozsądną cenę. Na stronce jest opisany. Testy są na YT drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co to komu? Bierzesz 1.6 i git. Mowie calkiem powaznie, nie trzeba czekac na auto jak np u

> Skody pol roku. Wchodzisz wybierasz kolor i wyjezdzasz. Bedzie niedlugo 1.4T.

Dokładnie ok.gif Tym bardziej, że silnik bardzo przyjemny w eksploatacji i co najważniejsze, według mnie, bezstresowy! palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ona jest mniejsza od SX4 Scross - zamieszali z nazwa. Zaprosili mnie na jazdy z salonu gdzie Suzuki

> kupilem. IMO jedzie lepiej niz 1.2 115KM w Kysz kysz a jezdzilem jeden po drugim. Dobrze

> zestopniowana skrzynia powoduje, ze jedzie lepiej niz 135KM ceed Moze to tez zasluga masy.

> Wyjatkowo lekkie to auto.

> Troche dziwnie skomponowane wyposazenie i brak podlokietnika to minus. Sx4 jest pod tym wzgledem

> lepszy.

Tylko, ze SX-Cross jest niezbyt wygledny.

Jezeli chodzi o wyposazenie, to wersja srodkowa ma wszystko co potrzeba ok.gif

Do tego pewnie bedzie stosunkowo malo tracic na wartosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co to komu? Bierzesz 1.6 i git. Mowie calkiem powaznie, nie trzeba czekac na auto jak np u

> Skody pol roku. Wchodzisz wybierasz kolor i wyjezdzasz. Bedzie niedlugo 1.4T.

nie ma automatu co u mnie dyskwalifikuje auto. 1.6 ani nie jedzie ani malo pali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, ze SX-Cross jest niezbyt wygledny.

> Jezeli chodzi o wyposazenie, to wersja srodkowa ma wszystko co potrzeba

> Do tego pewnie bedzie stosunkowo malo tracic na wartosci.

Swift traci malo nie wiem jak Vitara. confused.gif Mnie brakuje podlokietnika i bezkluczykowego dostepu. W tej samej wersji Sx4 to ma. Ale na plus Vitary jest dwu kolorowe nadwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma automatu co u mnie dyskwalifikuje auto. 1.6 ani nie jedzie ani malo pali...

Odniosę się do S-crossa. Vitara będzie mniejsza, więc pewnie trochę lżejsza. 893goodvibes.gif

Kwestia czy 1,6 jedzie czy nie, to spraw bardzo subiektywna. Dla kogoś kto przesiada się z 200KM nie jedzie, dla kogoś kto wsiądzie z np. 69KM 500tki, to rakieta. Dla mnie, jakby miał 20-30KM więcej byłby idealny ale i tak oceniam go pozytywnie. Codziennie wyprzedzam co najmniej kilkanaście ciężarówek na dość krętej drodze i jakoś nie siwieję nadmiernie. Fakt, po przesiadce z diesla, musiałem się nauczyć, że życie zaczyna się w okolicach 3,5-4krpm.

Co do spalania. Przy dosyć ciężkiej nodze, stale włączoną klimą, i właczonym napędem 4x4 (tryb sport) średnia z 18kkm to 6,9l/100km (wyliczona, a nie z komputera), to uważasz za duże spalanie? boje_sie.gif

PS

Przy delikatnym traktowaniu gazu na trasie zużyłem 5,3l/100km Znasz inne tej wielkości auta benzynowe (pomijam już nawet 4x4), które palą mniej? Bo ja zna sporo (mniejszych), które palą sporo więcej. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak uwazam to za duze spalanie bo po wlozeniu tam 1.2 (pewnie podobna moc) albo 1.4 (pewnie wyzsza) przy takim samym stylu jazdy spaliloby mniej. A spalanie glownie zalezy od kierowcy a nie auta. Mi wolnossace benzyny pala duzo dlatego glownie mnie intersuja male turbobenzyny albo diesle. Tak czy inaczej jeden silnik i brak automatu dosc mocno ogranicza zainteresowanie tym autem. Co kierowalo producentem ciezko sie domyslac. To nie lata 80, klienci maja wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak uwazam to za duze spalanie bo po wlozeniu tam 1.2 (pewnie podobna moc) albo 1.4 (pewnie wyzsza)

> przy takim samym stylu jazdy spaliloby mniej. A spalanie glownie zalezy od kierowcy a nie

> auta.

Poprzednie auto miałem Sedici z tym samym silnikiem. Jednak inaczej zestopniowana skrzynia i inna krzywa rozwijania mocy i momentu. Sedici palił co najmniej 1 l więcej na dokładnie tej samej trasie i pod tą samą nogą. Więc to nie tylko kierowca. cfaniaczek.gif

> Mi wolnossace benzyny pala duzo dlatego glownie mnie intersuja male turbobenzyny albo

> diesle.

Mała turbobenzyna pali mało tylko jak jeździ bez zbytniej ingerencji turbiny. Jak będziesz jeździł "normalnie" to i spalanie nie będzie już takie atrakcyjne. Jeździłem Kaszkajem 1,2 i powiem, że po mieście lepiej nieco niż w Suzuki ale na trasie dostawał zadyszki, no i spalanie nieznacznie większe (zakładając, że jest cięższy, zakładam że na równi z S-crossem).

Diesle zaś, to przy niewielkiej różnicy spalania i kosmicznej dopłacie, to propozycja dla robiących na prawdę duże przebiegi i pozbywających się ich tuż po gwarancji. Wiem, wiem, są takie co robią 500kkm i jest OK, ale jest cała mas takich które mają wielkie problemy z przebiegiem poniżej 100kkm.

> Tak czy inaczej jeden silnik i brak automatu dosc mocno ogranicza zainteresowanie tym

> autem. Co kierowalo producentem ciezko sie domyslac. To nie lata 80, klienci maja wymagania.

Tu się w pełni zgadzam. Ja osobiście AT bym nie kupil ale jak ktoś dużo po mieście jeździ to w pełni rozumiem wybór. Jednak jesli już to prawdziwy automat a nie jakieś wyjące CVT. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jezdzil juz ktos moze nowa Vitara?

 

 

 

odkopuję z archiwum ...

 

ktoś coś powie więcej ... ktoś użytkuje to autko na co dzien ???

 

przymierzałem sie do niego w poniedziałek ...

 

miał być duster z LPG a że nie da się ... to nastepnym w kolejce jest ten model

 

autko na 5 lat ...

 

tanie małopalące

 

z 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkopuję z archiwum ...

 

ktoś coś powie więcej ... ktoś użytkuje to autko na co dzien ???

 

przymierzałem sie do niego w poniedziałek ...

 

miał być duster z LPG a że nie da się ... to nastepnym w kolejce jest ten model

 

autko na 5 lat ...

 

tanie małopalące

 

z 4x4

 

Jak ma być na 5 lat to warto zacząć te 5 lat od zabepieczenia antykorozyjnego podłogi i profili we własnym zakresie, jak na Suzuki przystało ;]  - w nowym aucie będzie tanio i bezproblemowo, 

 

Ja się przymierzałem do Vitary w lipcu zeszłego roku, Auto ogólnie przyjemne, chociaż silniki trochę za słabe, to można na to przymknąć oko - ale zależało mi na wersji xled sun z napędem na 4 koła i automatem, więc okazało się że trzeba czekać 5 miesięcy, może nawet pół roku od złożenia zamówienia i na tym się  skończyło. :chory:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być na 5 lat to warto zacząć te 5 lat od zabepieczenia antykorozyjnego podłogi i profili we własnym zakresie, jak na Suzuki przystało ;]  - w nowym aucie będzie tanio i bezproblemowo, 

 

Ja się przymierzałem do Vitary w lipcu zeszłego roku, Auto ogólnie przyjemne, chociaż silniki trochę za słabe, to można na to przymknąć oko - ale zależało mi na wersji xled sun z napędem na 4 koła i automatem, więc okazało się że trzeba czekać 5 miesięcy, może nawet pół roku od złożenia zamówienia i na tym się  skończyło. :chory:  

 

z tego co teraz patrzę na DANE TECHNICZNE to widzę jakiś silnik 1.4 BOOSTERJET z przyzwoitymi osiągami. Ale w cenniku go nie widzę :hmm:

 

EDIT: Dobra, już widzę - jest poniżej, ale co to jest Vitara S?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym ze poprzednia GV to typowa terenówka której do suva daleko - to bardzo srednio wygodna taczka ;]

Mam obecnie xtraila ...

Chcę wygodne i o niskim spalaniu auto

Najlepiej nowe z 4x4 ...

Używane odrzucam ...

Cena vitary odpowiada ... wyposażenie ok

Mam tym jeździć w koło komina ... bez tras ... i musi dać radę na budowie bez ekstremalnych zjawisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś wiecej info o tym problemie ???

bo w salonie to pewnie mi powiedzą że poprawili ...

Wiele to nie wiem.. ale panewki się zacieraja wal korbowy dostaje luzu osiowego - podobno pierwszym objawem jest gaśniecie na wolnych obrotACH - bo kolo na wale traci kontakt z czujnikiem połozenia wału, poza tym wywala simering i leci olej.. Wg info od szlifierza problem typowy dla silników m16a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z tego co teraz patrzę na DANE TECHNICZNE to widzę jakiś silnik 1.4 BOOSTERJET z przyzwoitymi osiągami. Ale w cenniku go nie widzę :hmm:

 

EDIT: Dobra, już widzę - jest poniżej, ale co to jest Vitara S?

 

Chyba po prostu jakiś zabieg marketingowy na wyróżnienie tych kompletacji z systemem start&stop - gdy się interesowałem tym autem, to jeszcze nawet nie było oficjalnego cennika u dealera, gdy zajrzałem teraz na stronę to widzę, że się zmieniło trochę. 

 

W tym aucie najlepiej spisywałby się IMO wolnossący silnik 2.4, który był w Grand Vitarze i Kizashi, szczególnie w połączeniu z automatem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba po prostu jakiś zabieg marketingowy na wyróżnienie tych kompletacji z systemem start&stop - gdy się interesowałem tym autem, to jeszcze nawet nie było oficjalnego cennika u dealera, gdy zajrzałem teraz na stronę to widzę, że się zmieniło trochę. 

 

W tym aucie najlepiej spisywałby się IMO wolnossący silnik 2.4, który był w Grand Vitarze i Kizashi, szczególnie w połączeniu z automatem. 

 

Bez przesady, przeciez to auto klasy B...

Jechalem tym 1,6 i do tego auta w zupelnosci wystarcza o ile nie jezdzimy sporo po autostradach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady, przeciez to auto klasy B...

 

Które waży 1.5 tony - i przy ruszaniu ze świateł zastanawiamy się dlaaaaaaaaczeeeeeegooooooo toooo taaaaaaaaak dłuuuuuugoooooooo trwaaaaaaaaa. W takiej kompletacji to jest zwykła kpina   :no: - absolutne minimum to jest ten 1.4, który nie wymaga przynajmniej kręcenia w okolice 5000 rpm żeby nie być zawalidrogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które waży 1.5 tony - i przy ruszaniu ze świateł zastanawiamy się dlaaaaaaaaczeeeeeegooooooo toooo taaaaaaaaak dłuuuuuugoooooooo trwaaaaaaaaa. W takiej kompletacji to jest zwykła kpina   :no: - absolutne minimum to jest ten 1.4, który nie wymaga przynajmniej kręcenia w okolice 5000 rpm żeby nie być zawalidrogą.

 

Mowimy o nowej Vitarze? Przeciez to auto wazy ok 1,2t w wersji 4x4 a w FWD niewiele ponad tone...

Ja jezdzilem FWD i wg mnie ten silnik w zupelnosci wystarcza do normalnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowimy o nowej Vitarze? Przeciez to auto wazy ok 1,2t w wersji 4x4 a w FWD niewiele ponad tone...

 

 

Na papierze. Na prawdę FWD waży ponad 1400 kg (zatankowana do pełna), AWD jest cięższa chyba o 120 kg. To dość popularna praktyka nie tylko w przypadku Suzuki.  ;]

 

Dynamika tego auta w niskim zakresie prędkości jest zwyczajnie bardzo słaba, dla przykładu Nissan Qashqai 1.2 wypada bez porównania lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel z pracy wybral sobie taka Vitare 1.6 2WD jako pierwsze auto po zrobieniu PJ.

Przejechalem sie tym kilka razy jak go uczylem jezdzic.

 

Silnik 1.6 jak to wolnossacy 1.6... ani to dynamiczne, ani oszczedne...jest i jezdzi. Tyle

WYposazenie ma jakies top, bo nawet aktywny tempomat, ale... jak widze ten srodek z archaicznymi przyciskami z plastiku z chin, to lusterko srodkowe wczepione jak w latach 80tych, czujnik deszczu wiszacy na kablu, audio jak tani chinol z aliexpress to mi sie niedobrze robi.

 

I za to jak to auto jest wykonczone nie zwrocilbym na nie uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 czujnik deszczu wiszacy na kablu

 

Ten samochód nie ma fabrycznego czujnika deszczu na wyposażeniu w żadnej wersji - można dołożyć akcesoryjny (w ASO mają to w ofercie), ale ten dokładany czujnik deszczu działałby nawet w maluchu.  ;]  Przykleja się go na szybie od wewnątrz w polu działania wycieraczek - jeśli te nie obejmują górnej krawędzi szyby, to widoczny kabel jest nieunikniony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samochód nie ma fabrycznego czujnika deszczu na wyposażeniu w żadnej wersji - można dołożyć akcesoryjny (w ASO mają to w ofercie), ale ten dokładany czujnik deszczu działałby nawet w maluchu. ;] Przykleja się go na szybie od wewnątrz w polu działania wycieraczek - jeśli te nie obejmują górnej krawędzi szyby, to widoczny kabel jest nieunikniony.

Tym bardziej jest to auto na rynek mało wymagający, bo z takim dołożonym elementem wygląda śmiesznie, a czujnik deszczu to dziś podstawa...

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.