wodzu Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 Jakie ryzyko jazdy na kole dojazdowym o rozmiar większym. Felgi 16 a dojazdówka 17 ? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Jakie ryzyko jazdy na kole dojazdowym o rozmiar większym. Felgi 16 a dojazdówka 17 ? A jak sie mają srednice kół w obu przypadkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Jakie ryzyko jazdy na kole dojazdowym o rozmiar większym. Felgi 16 a dojazdówka 17 ? > Pzdr Jesli maja różne średnice i założysz na oś napędzaną to mechanizm różnicowy może mieć jakies ale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Jesli maja różne średnice i założysz na oś napędzaną to mechanizm różnicowy może mieć jakies ale po przejechaniu 10 tys km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Jesli maja różne średnice i założysz na oś napędzaną to mechanizm różnicowy może mieć jakies ale Przecież dojazdówka ma zazwyczaj inną średnicę niż koło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Przecież dojazdówka ma zazwyczaj inną średnicę niż koło... Rozmiar felgi różny ale całkowita średnica koła z oponą w fabrycznym wyposażeniu powinna być zbliżona. Sprawdziłem rozmiary opon w/g homologacji mojego Ceeda (15", 16" 17"). Różnice średnic są ok 30 mm czyli ok 5% w stosunku do rozmiaru na którym auto wyjechało z fabryki - 205x55x16. Dojazdówka jest 125x80x16 czyli ok 25mm, (ok 4%) mniejsza. Całkiem nieżle dobrana. Jeszcze ET powinno być takie samo, by ślad toczenia środka szerokości dojazdówki wypadał w identycznej odległości od osi zwrotnicy co przy fabrycznej pełnowymiarowej oponie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Rozmiar felgi różny ale całkowita średnica koła z oponą w fabrycznym wyposażeniu powinna być > zbliżona. Czyli średnica koła dojazdowego nie jest taka sama, jak zwykłego. > Sprawdziłem rozmiary opon w/g homologacji mojego Ceeda (15", 16" 17"). > Różnice średnic są ok 30 mm czyli ok 5% w stosunku > do rozmiaru na którym auto wyjechało z fabryki - 205x55x16. > Dojazdówka jest 125x80x16 czyli ok 25mm, (ok 4%) mniejsza. > Całkiem nieżle dobrana. Chciałbym zauważyć, że 25mm różnicy średnicy między lewym, a prawym kołem to nie jest nieznaczna różnica. Porównywalną możesz mieć gdy złapiesz kapcia (przy kole o nieco niższym profilu). > Jeszcze ET powinno być takie samo, by ślad toczenia środka szerokości dojazdówki wypadał > w identycznej odległości od osi zwrotnicy co przy fabrycznej pełnowymiarowej oponie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiaterwiater Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Jakie ryzyko jazdy na kole dojazdowym o rozmiar większym. Felgi 16 a dojazdówka 17 ? > Pzdr Bierz i się nie przejmuj, chyba, że chcesz się na tym ścigać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Bierz i się nie przejmuj, chyba, że chcesz się na tym ścigać. Zawsze może powietrza upuścić, by średnicę wyrównać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Chciałbym zauważyć, że 25mm różnicy średnicy między lewym, a prawym kołem to nie jest nieznaczna > różnica. Długo googlałem ale nie udało mi się znaleźć opartej o doświadczenie opinii jak prowadzi się auto przy spokojnej jeżdzie na dojazdówce - ściąga czy nie ściąga. Mam nadzieję, że nie będę musiał sprawdzać osobiście. Jedni każą zakładać dojazdówkę na przód inni wyłącznie na tył - wyłącznie teoretyzowanie. Kilka osób ostrzega przed używaniem w autach 4X4 z trzema dyframi - to rozumiem. Wyniki testów w różnych warunkach znalazłem tutaj: dojazdówka Na zdjęciach widać wyraźnie mniejszą od standardowych kół dojazdówkę. O wrażeniach ze spokojnej jazdy przy dobrej pogodzie i nawierzchni też nie napisali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 Na dojazdówce zwykle jest napisane - max 80km/h / max 50km/h. Pierwsza wartość dotyczy montażu na osi nienapędowej, a druga - napędowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Jakie ryzyko jazdy na kole dojazdowym o rozmiar większym. Felgi 16 a dojazdówka 17 ? > Pzdr Zależy od różnicy w średnicy, raz dostałem w serwisie jak przyjechałem tak na wymianę kół i przegląd. Można załatwić napęd /mechanizm różnicowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Jeszcze ET powinno być takie samo, by ślad toczenia środka szerokości dojazdówki wypadał > w identycznej odległości od osi zwrotnicy co przy fabrycznej pełnowymiarowej oponie. ET dojazdówki w ogóle bym się nie przejmował. Wiadomo, że będzie i tak połowę węższa niż drugie koło, jazda po koleinach będzie niemiła bez względu na ET. Byle weszło. Ogólnie ET kół to nie apteka, byle nie obcierało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Na dojazdówce zwykle jest napisane - max 80km/h / max 50km/h. Pierwsza wartość dotyczy montażu na > osi nienapędowej, a druga - napędowej. Na taką informację nigdzie nie trafiłem. W instrukcji mego Ceeda jest napisane:"Pod żadnym pozorem nie wolno przekraczać prędkości 80 km/h (50 m/h)" mil na godzinę Nic nie piszą na której osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > ET dojazdówki w ogóle bym się nie przejmował. Wiadomo, że będzie i tak połowę węższa niż drugie > koło, Szerokość nieistotna ważny srodek nacisku na jezdnię > jazda po koleinach będzie niemiła bez względu na ET. Byle weszło. > Ogólnie ET kół to nie apteka, byle nie obcierało. . Pod warunkiem, że na osi są identyczne. Załóż sobie z przodu zwykłe koła o różnych ET albo dodaj z jednej strony dystans i zobacz, jak będzie ściągać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 11 Marca 2015 Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 > Na taką informację nigdzie nie trafiłem. Kiedyś widziałem takie rozgraniczenie, teraz faktycznie go chyba nie ma. > W instrukcji mego Ceeda jest napisane:"Pod żadnym pozorem nie wolno przekraczać > prędkości 80 km/h (50 m/h)" Aha, co do ET - sprawdziłem. Oryginalna dojazdówka w Bravo ma ET 35 (125x80 R15), a oryginalne felgi 17" z oponami 225x45 mają ET 31. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 > Zależy od różnicy w średnicy, raz dostałem w serwisie jak przyjechałem tak na wymianę kół i > przegląd. Można załatwić napęd /mechanizm różnicowy. Jazda po rondzie też załatwia mechanizm różnicowy. Jeśli dojazdówka jest używana zgodnie z jej przeznaczeniem to nie wieżę aby coś się stało. Ale owszem widywałem auta na osiedlu na których dojazdówki były montowane na okres i 2 miesięcy bo koleś twierdził że jest tak zapracowany że nie ma czasu do wulkanizatora podjechać. Sam ze 2 razy zakładałem dojazdówkę w lanosie jeszcze. A różnica w wielkości była spora bo miałem sporo mniejszą aby w sedanie mieściła się w bagażniku na oparciu tylnej kanapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 > Szerokość nieistotna ważny srodek nacisku na jezdnię Ważny środek, ważna lewa krawędź, ważna prawa. W dojazdówce nie ma siły, żeby było dobrze. > . > Pod warunkiem, że na osi są identyczne. Oczywiste. Ale mowa dojazdówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 > Zależy od różnicy w średnicy, raz dostałem w serwisie jak przyjechałem tak na wymianę kół i > przegląd. Można załatwić napęd /mechanizm różnicowy. Taaaak jadac po zakretach tez no ludzie co za brednie. Mechanizm roznicowy od tego jest by jedno kolo moglo krecic sie szybciej w stosunku do drugiego i nic mu nie będzie jest to element skrzyni biegow wykonany z tych samych materiałów i zuzywajacy sie tak samo jak pozostałe elementy skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 > Taaaak jadac po zakretach tez no ludzie co za brednie. Mechanizm roznicowy od tego jest by jedno > kolo moglo krecic sie szybciej w stosunku do drugiego i nic mu nie będzie jest to element > skrzyni biegow wykonany z tych samych materiałów i zuzywajacy sie tak samo jak pozostałe > elementy skrzyni Generalnie masz rację Wiadomo, że dojazdówka służy do awaryjnej jazdy, a nie do zapierniczania dziesiątek tysięcy kilometrów. Mam dojazdówkę mniejszą (musiałbym sprawdzić dokładne wymiary) i tak naprawdę to w życiu bym nie wpadł na aptekarskie liczenie co i jak. Używałem na przestrzeni lat również różnych kół zapasowych pełnowymiarowych, tylko niekoniecznie pełny wymiar oznaczał taki sam jaki jest na samochodzie. Dojazdówki z całą pewnością szybciej się zużywają, a ta której ostatnio używałem jest głośna. Myślą też, że producenci stosują takie same dojazdówki do całego typoszeregu pojazdów, a te miewają różne rozmiary kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 > Taaaak jadac po zakretach tez no ludzie co za brednie. Mechanizm roznicowy od tego jest by jedno > kolo moglo krecic sie szybciej w stosunku do drugiego i nic mu nie będzie jest to element > skrzyni biegow wykonany z tych samych materiałów i zuzywajacy sie tak samo jak pozostałe > elementy skrzyni Mała korekta, przypomniałem sobie, że dotyczyło to innego rozmiaru obu kół przód / tył, za to dokładnie dostałem , a to z racji, że całość różnicy prędkości obrotowej musiała być wytrącona w postaci ciepła w wiskozie a to grozi załatwieniem napędu. Zgoda, że mechanizm różnicowy jest bardziej odporny na różnice, ale wszystko ma swoje granice, więc osobiście bym nie ryzykował, co innego kilka km, a co innego jakieś dłuższe podróże czy jazdy. W poprzednim aucie miałęm inną, mniejszą dojazdówkę, ale zakładałem ją tylko na tył (FWD) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.