Skocz do zawartości

KzAK - nowy kompakt z silnikiem od kosiarki


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

> Na mnie wręcz przeciwnie! Robiłem dwa tygodnie temu przegląd w Kii, salon prowadzi też Fiata i

> Nissana. Pomacałem sobie dokładnie tego Pulsara i dosłownie nic mnie w nim nie zaciekawiło!

> Jak wsiadłem po nim do Cee'da poczułem się jak w klasie premium . Nissan to nie jest Renault!

> Ja bym to pozycjonował tylko trochę wyżej niż Dacia .

No to pojechales hehe.gif Nie dosc, ze wiekszy to lepiej wyposazony kila przy tym wyglada i jezdzi jak kupa. Wiem bo jezdzilem i tym i tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to pojechales Nie dosc, ze wiekszy to lepiej wyposazony kila przy tym wyglada i jezdzi jak

> kupa. Wiem bo jezdzilem i tym i tym.

odczucia są różne, mnie bravo w środku lepiej kręci niż e60 ze skórami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odczucia są różne, mnie bravo w środku lepiej kręci niż e60 ze skórami...

Chodzi tez o przelozenia skrzyni biegow pomimo tych 135KM na wyzszych biegach ten samochod wogole nie jedzie vs inne niedoladowane benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy masz jakieś inne zastrzeżenia oprócz braku mocy? Pytam z ciekawości. Co więcej na internecie

> można znaleźć informacje, że te silniki 1,4 na hamowni wypluwają ponad 150 koni, więc dziwne.

nie jest to dziwne. Dane na papierze to jedno, a odczucia to co innego. Co prawda nie jeździłem Astrą, ale jeździłem np. Focusem 1.6 150KM i też wydał mi się jakiś taki mało dynamiczny, jak na tę moc. Dzień później jeździłem Leonem 1.4 122KM i jakbym nie wiedział jakie w tych autach były silniki, to bym się założył, że Leon mocniejszy. Jest to kwestia wielu czynników: masy, przełożeń skrzyni, sposobu rozwijania momentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Budzet ok 60-70kPLN, ale im mniej tym lepiej bo auto do uzytku prywatnego 15-20kkm rocznie.

> Z gory dzieki za pomoc

Lancer po rabacie

Niestety spalanie + dynamika obrotów do 4 tys słaba reszta OK jak na stosunek ceny do wymiarów i pojemności wnętrza. Szkoda że od paru lat nie zrobili jakiegoś liftingu bo w sumie model już niedługo 10 lat będzie miał w niezmienionej formie od pierwszej prezentacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lancer po rabacie

> Niestety spalanie + dynamika obrotów do 4 tys słaba reszta OK jak na stosunek ceny do wymiarów i

> pojemności wnętrza. Szkoda że od paru lat nie zrobili jakiegoś liftingu bo w sumie model już

> niedługo 10 lat będzie miał w niezmienionej formie od pierwszej prezentacji.

To jest auto z poprzedniej epoki grinser006.gif

Do tego ten silnik kompletnie nie jedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.4 120KM, to sprawdzony T-Jet. W zasadzie pozbawiony wad. Mam go we Fiacie - przebieg 133

> tys. km i nigdy nie sprawił żadnego problemu. Turbo oryginalne, oleju nie bierze nawet kropli,

> jest elastyczny i cichy. Wada jest taka, że pali więcej niż TSI czy inne o pojemności 1.0.

Obecnie niemal unikalną (wśród silników Turbo) zaletą silników Fiata / Alfy (0.9 i 1.4 Turbo) jest klasyczny (pośredni) wtrysk benzyny, czyli odpadają problemy wynikające z odkładania się nagarów w dolocie.

Prawie wszyscy konkurenci (np. TSI, THP, EcoBoost, TCE z wyjątkiem TCE90) mają bezpośredni wtrysk benzyny (czyli odkładające się nagary prędzej czy później dadzą o sobie znać, zaczynając od stopniowego spadku mocy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, ale pod warunkiem że nie przekracza się 3000 obr/min.

Pozwole sie nie zgodzic...

Wolnossace 1,6 to chyba najbardziej bezsennsowna opcja.

Ani to nie jedzie, ani nie jest ekonomiczne.

W tej chwili jezdze 2.0 NA 180BHP i tutaj w razie potrzeby faktycznie jest sens to krecic wysoko bo odwdziecza sie fajnymi osiagami ok.gif

A takie 1,2T 130BHP w codziennej jezdzie jest porownywalne z tym 2,0, przegrywa jedynie przy naprawde szybkiej jezdzie lub kreceniu do odcinki.

Od 1,6 NA jest lepsze zawsze i pod kazdym wzgledem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwole sie nie zgodzic...

> Wolnossace 1,6 to chyba najbardziej bezsennsowna opcja.

> Ani to nie jedzie, ani nie jest ekonomiczne.

> A takie 1,2T 130BHP w codziennej jezdzie jest porownywalne z tym 2,0, przegrywa jedynie przy

> naprawde szybkiej jezdzie lub kreceniu do odcinki.

> Od 1,6 NA jest lepsze zawsze i pod kazdym wzgledem.

Zrobiłbym rozróżnienie na 1.6NA (np. 100KM) oraz 1.6NA ze zmiennymi fazami rozrządu (np. 130KM).

I nie chodzi o nawet różnicę mocy, tylko o charakterystykę.

Zgadzam się, że ten pierwszy zapewne nie będzie ani dynamiczny ani oszczędny,

natomiast ten drugi w razie konieczności pozwoli wkręcić się bardzo wysoko, ale też nie będzie się dusił na niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłbym rozróżnienie na 1.6NA (np. 100KM) oraz 1.6NA ze zmiennymi fazami rozrządu (np. 130KM).

> I nie chodzi o nawet różnicę mocy, tylko o charakterystykę.

> Zgadzam się, że ten pierwszy zapewne nie będzie ani dynamiczny ani oszczędny,

> natomiast ten drugi w razie konieczności pozwoli wkręcić się bardzo wysoko, ale też nie będzie się

> dusił na niskich obrotach.

I tak bedzie caly czas gorzej niz 1,2T 130BHP...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koncern Vag odpada bo wnetrze Skody czy Seata jest nie do przeskoczenia (za wyjatkiem wersji

> Elegance czy FR).

> Jesli chodzi o wyposazenie to klima + skorzana kierownica + tempomat sa obowiazkowe. Reszta moze

> byc, moze nie byc

> Budzet ok 60-70kPLN, ale im mniej tym lepiej bo auto do uzytku prywatnego 15-20kkm rocznie.

> Z gory dzieki za pomoc

Ja kupiłem żonie nową Ibize 1.2 TSI FR ST .

Nawet ja lubię sobie tym samochodem pojeździć , zaplaciliśmy chyba właśnie 60k.

Wyposażenie które wymieniłeś jest w standardzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z T ostatnio nie, ale dzwiek nie zachecal.

> Ostatnio mam okazje jezdzic trzygarem od Peugeota, jak na benzyniaka to szalu nie ma jesli chodzi o

> kulture pracy.

> W porownaniu z 1.4 TDI na pewno jest bardzo dobrze

porównywanie czegokolwiek z 3 cylindrowym 1.4 TDI to masakra zlosnik.gif mam wrażenie że maluch miał bez porównania wyższą kulturę pracy zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak bedzie caly czas gorzej niz 1,2T 130BHP...

oprocz wykresow jest jeszcze kwestia przelozen skrzyni oraz reakcji na gaz. A z tym jest roznie i to zarowno w NA jak w T. Tak wiec wrazenia z jazdy, w szczegolnosci po miescie moga byc nie do konca takie jak w katalogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Focus bedzie w starej budzie czy nowej? Dodalbym jeszcze Nissana Pulsara.

> Edit: Przejedz sie Vitara jezdzi przyzwoicie i rownie dobrze jak 1.2 nissana.

Pojezdzilem dzisiaj po salonach i powiem szczerze, ze Vitara zrobila chyba najlepsze wrazenie ok.gif

Miejsca naprawde duzo, siedzi sie wysoko i wersji Premium za 70kPLN ma wszystko co potrzeba.

Dosc spory przeswit, wiec nie trzeba zwalniac przed kazda dziura.

Za niedlugi czas ma byc wersja 1,4T, wiec moze warto poczekac...

C4FL - ciezko w ogole powiedziec co oni tam zmienili, auto wyglada tak samo jak przed liftingiem grinser006.gif

P308 - lepiej niz C4, ale jakos niczym nie zachwycil. Wersja kombi duzo ciekawsza ale tez sporo wieksza.

P2008 - dla mnie ciekawszy niz 308, szkoda ze nie ma silnika 1,2T.

C4 Cactus - z zewnatrz rewelacja, ale wnetrze to niestety festiwal tandety. Szkoda bo 1,2T mogloby przy tej masie jezdzic bardzo sprawnie.

Focus - z zewnatrz bardzo fajnie, 68kPLN za wersje trend 1,5T ale srodek to niestety dramat facepalm%5B1%5D.gif Plastik i design jak w chinskiej miniwiezy hehe.gif

Takze poki co faworytem jest Vitara smile.gif Zobaczymy tylko jak bedzie z cenami 1,4T ok.gif

Przy okazji na pewno bede chcial sie przejechac tym 1,6 120BHP.

PS. Wszystkie salony pelne ludzi, czasami ciezko bylo sie dopchac zeby wsiasc do auta grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P308 - lepiej niz C4, ale jakos niczym nie zachwycil. Wersja kombi duzo ciekawsza ale tez sporo

> wieksza.

Gorszego nowego samochodu nie widzialem. Mnie nie zachwycil i jest drogi.

> P2008 - dla mnie ciekawszy niz 308, szkoda ze nie ma silnika 1,2T.

Fajny

> C4 Cactus - z zewnatrz rewelacja, ale wnetrze to niestety festiwal tandety. Szkoda bo 1,2T mogloby

> przy tej masie jezdzic bardzo sprawnie.

Fajny szkoda ze drogi.

> Focus - z zewnatrz bardzo fajnie, 68kPLN za wersje trend 1,5T ale srodek to niestety dramat

> Plastik i design jak w chinskiej miniwiezy

Dla mnie bomba lepszy srodek niz w Leonie.

> Takze poki co faworytem jest Vitara Zobaczymy tylko jak bedzie z cenami 1,4T

> Przy okazji na pewno bede chcial sie przejechac tym 1,6 120BHP.

> PS. Wszystkie salony pelne ludzi, czasami ciezko bylo sie dopchac zeby wsiasc do auta

Moim tez... Ale nie wiadomo kiedy bedzie turbo. Mnie ten 1.6 sie podoba ma fajna charakterystyke i 5 biegow. Zaskakujaco szybko reaguje na gaz i nie pali za duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim tez... Ale nie wiadomo kiedy bedzie turbo. Mnie ten 1.6 sie podoba ma fajna charakterystyke i

> 5 biegow. Zaskakujaco szybko reaguje na gaz i nie pali za duzo.

Spalanie to akurat zaden problem przy moich przebiegach, ciekawe jak bedzie z glosnoscia przy ok 130-140km/h niewiem.gif

Jak dzisiaj zamowisz , to odbior w lipcu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalanie to akurat zaden problem przy moich przebiegach, ciekawe jak bedzie z glosnoscia przy ok

> 130-140km/h

> Jak dzisiaj zamowisz , to odbior w lipcu

Dlatego trzeba sie opamietac i kupic z wyprz w styczniu SX4 Scross Premium byl za 63k. Obstawiam, ze Vitara tez bedzie tansza. Teraz nowy model trzeba czekac jak za skoda. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to na koniec napiszę Wam, że od paru miesięcy jeżdżę Qashqaiem z turbokosiarkowym silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM.

Napiszę tylko tyle, że po przesiadce z poprzedniego Passata 2.0 TDI o mocy 170 KM nie odczuwam specjalnie dyskomfortu.

Po licznych porównaniach śmiem twierdzić, że silnik ten napędza to auto lepiej niż wolnossący 1.6 z KIA Sportage, Hyundaia IX35, Mitshubishi ASXa czy nowej Vitary (choć tą akurat nie jechałem). Oczywiście pomijam kwestię trwałości, bo może być tak (choć wcale nie musi), że ten silniczek sypnie się szybciej niż wymienione wolnossaki.

W każdym razie dzięki momentowi 190 Nm jest frajda z jazdy i ja osobiście już nie chciałbym benzyny bez turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bałbym się małego turbo z 1.2 czy podobnego...

> nie lepiej Hyundai i30 ?

> za 60 masz już wybór...

Również namawiam na obejrzenie I 30 II ok.gif

auto bardzo fajnie wykonane a za te pieniądze i fajnie wyposażone będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.