Skocz do zawartości

Polerowanie reflektorów (?)


Radauskas

Rekomendowane odpowiedzi

Na YT masz pełno filmików instruktażowych ok.gif są 2 opcje:

1. Można to zrobić za pomocą najtańszej pasty polerskiej lub za pomocą jakiegoś lepszego zestawu np. Turtle

http://turtlewax.pl/turtle-wax-headlight...film-p-333.html

2. Lub wyczyścić/zmatowić i potraktować lakierem bezbarwnym w spray-u z utwardzaczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli plastikowe, to ja robiłem tak, że:

1.papier wodny 1500, potem 2000 i nawet 2500/3000

2. polerka gąbką z trzpieniem na wiertarkę i siuwaksem do polerowania plastików (np coś takiego )

Jak jest błysk, to potem

3. lakier bezbarwny (z filtrm UV) z utwardzaczem (coś takiego )

Tak zrobiłem w Fabii i Yarisie i jest cacy...okleiłem maskę, zderzak i grill i nie musiałem nawet lamp wyszarpywać z auta... yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/watch?v=xa3GpmKax1I

jak są mocno zniszczone to pozostaje tylko papier.

W odróżnieniu od tego co jest w filmiku robiłem (jak dobrze pamiętam gradacje) 800-1200-2000 i oczywiście na mokro, bardzo mokro. Potem lakier i kilka lat spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo jak polakierowałem bez polerowania, to było widać takie jakby ryski i mnie się nie podobało...

tzn że źle operowałeś papierem. Trzeba robić naprzemiennie co 90* tak żeby ostatnie szlifowanie było poziomo.

Jedyne co może się pojawić to 'skórka pomarańczowa' po lakierowaniu i to potem można delikatnie spolerować po porządnym utwardzeniu lakieru.

Jak spolerujesz wszelkie nierówności to lakier się będzie marnie trzymał, a to lakier ma wypełnić mikronierówności przez co ma lepszą przyczepność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi wytłumaczyć czemu to ostatnie ma być poziomo ??

Bo kiedyś jak się szwędałem bo zakładach mechaniczno-lakierniczych i u dawnego sąsiada to zawsze wszyscy robili i tłumaczyli że się szlifuje rotacyjnie (tak jak zresztą pracują maszyny) żeby właśnie rysy nie wyłaziły z pod lakieru, i jakoś im wierzę bo widziałem takie robione na szybko gdzie szpachla/lakier był docierany złym papierem (za gruba gradacja i jednolity kierunek) i potem to wszystko wylazło z pod lakieru no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A możesz mi wytłumaczyć czemu to ostatnie ma być poziomo ??

w przypadku zabawy z reflektorami ma to 'łapać' lakier, tzn zapobiegać ściekaniu w przypadku za grubej pierwszej warstwy.

Czy to faktycznie działa nie wiem, ale jak robiłem to jednak poszedłem za radami i tak zrobiłem.

Przy kończeniu na papierze 2500-3000 nie da się mówić o rysach bo na kloszu zostaje coś w rodzaju piasku, ciężko dopatrzeć się rys gołym okiem, a z lupą nie sprawdzałem wink.gif

Przy pierwszym tarciu 800 rysy widać, dlatego trzeba to robić delikatnie, prawie bez nacisku bo można sobie zapewnić dłuższą robotę.

Co do karoserii to jednak inna bajka, światło inaczej pracuje i ma oparcie, klosz jest przeźroczysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a powiedz mi czy zamiast tego bezbarwnego z utwardzaczem można zastosować zwykły lakier bezbarwny

> ?? Mam w piwnicy jeszcze puszkę APP bezbarwnego i zastanawiam się czy nie wykorzystać ...

nie, bo zwykły lakier jest za miękki i nie ma dobrych filtrów UV.

To juz lepiej spolerować klosz pastami i uzyć jakiegoś mazidła do zabezpieczania plastików przed UV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest w prosty i ciekawy sposób pokazane jak to zrobić aby było dobrze:

Kwestia jeszcze jakie to są reflektory. Jeśli to nowsze auto i są plastikowe to tylko powyższa metoda (czyli szlifowanie wierzchniej warstwy, matowienie i lakierowanie), bo samo polerowanie ponoć wystarczy w porywach na kilka miesięcy. Jeśli to starsze auto, to reflektory mogą być szklane i w tym przypadku w zupełności wystarczy polerowanie, ale jest to dużo trudniejsza sprawa, bo jednak szkło jest zdecydowanie trudniejsze jeśli chodzi o taką obróbkę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli to starsze auto, to reflektory mogą być

> szklane i w tym przypadku w zupełności wystarczy polerowanie, ale jest to dużo trudniejsza

> sprawa, bo jednak szkło jest zdecydowanie trudniejsze jeśli chodzi o taką obróbkę

Jak długo żyję, nie widziałem zmatowiałego, pożółkłego reflektora ze szklanym kloszem tak, jak mają plastikowe. Co najwyżej renowacji wymagało lustro - tu pełna zgoda.

Ale może zbyt krótko żyję... niewiem.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szlifowanie będzie. najpierw grubo, potem cieniej. Ale bez polerki tylko lakier.

Warto po szlifowaniu najpierw wypolerować, a następnie na nowo zmatowić papierem 2500 pod lakier. Po polerowaniu widać wszystkie niedociągnięcia szlifowania. Po lakierowaniu będzie już za późno na poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak długo żyję, nie widziałem zmatowiałego, pożółkłego reflektora ze szklanym kloszem tak, jak mają

> plastikowe. Co najwyżej renowacji wymagało lustro - tu pełna zgoda.

> Ale może zbyt krótko żyję...

Żyjesz wystarczająco dlugo, szkło w reflektorach nigdy nie matowieje ani nie zólknie, czasem przy duzych przebiegach sa pokaleczone od drobnych kamyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak długo żyję, nie widziałem zmatowiałego, pożółkłego reflektora ze szklanym kloszem tak, jak mają

> plastikowe. Co najwyżej renowacji wymagało lustro - tu pełna zgoda.

> Ale może zbyt krótko żyję...

Fakt, że szklane klosze nie żółkną, ale zdarza się, że matowieją ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuje spolerowac mocno zmatowiałe reflektory w pewnym aucie. Są jakieś szczególnie polecane

> metody?

nie chciałem pisać puki sam czegoś nie zrobiłem. Dzisiaj polerowałem takim zestawem wink.gif Średnio na każdą z lamp poświęciłem 45 minut. Polerowałem, myłem i polerowałem do efektu ktory mnie zadowolił. Nie wyobrażam sobie ręcznego machania papierami i pastami. Lampy zrobiły się przejrzyste, zniknęła matowość i żółte plamy ok.gif Ja niestety do stanu fabrycznego kloszy nie doprowadziłem, po wypolerowaniu okazało się, że są głebokie rysy, które i papierem bym nie wyciągnął sick.gif No ale to poprzednik musiał je tak załatwić, bo to są ewidentne ślady po obcierkach parkingowych ok.gif Robiłem to u kumpla na warsztacie i sam podczas polerowania efektu nie widziałem, do czasu aż jeden z klientów wziął mnie za pracownika i zapytał się ile trzeba zapłacić za wypolerowanie jednej lampy hehe.gif W moich stronach cena ta waha się od 50 do 60 zł sztuka i panowie robią to tylko pastami ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pastą mogę zrobić za 30 PLN komplet - kolejne wizyty (aż klosza braknie) z 10% zniżką wink.gif

Tak poważnie - jakość obróbki pastami wszelkiej maści widać już po kilku myciach auta i kilku parkowaniach w większym słońcu. O efekcie pasty po zimie nie będę przez grzeczność wspominał wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem, zobaczymy, najwyżej wywalę, rozbiorę na części pierwsze i wypoleruję i polakieruję

> Sądzę, że moje żółkły, bo 15 lat jazdy dobrze je wypiaskowały

No właśnie dlatego one żółkną ok.gif "Kończy" się fabryczny filtr UV, polerka zdejmuje jego resztę razem z żółtym plastikiem a potem słoneczko i żarówki robią swoje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Śednio na

> każdą z lamp poświęciłem 45 minut.

i tak naprawdę niewiele więcej by Ci zeszło z papierami. Potem przygotowanie i lakier.

> Nie wyobrażam sobie ręcznego machania papierami i pastami.

niewiele się to różni od woskowania auta, tylko powierzchnia zdecydowanie mniejsza wink.gif

> Ja niestety do stanu fabrycznego kloszy nie

> doprowadziłem, po wypolerowaniu okazało się, że są głebokie rysy, które i papierem bym nie

> wyciągnął No ale to poprzednik musiał je tak załatwić, bo to są ewidentne ślady po obcierkach

> parkingowych

gdzieś na silesii jest wątek z zeszłego roku n/t polerki i ktoś po obcierce właśnie polerował. Efekt był bdb.

Edit:

mam http://forum.autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=287929765&page=3&vc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzieś na silesii jest wątek z zeszłego roku n/t polerki i ktoś po obcierce właśnie polerował.

> Efekt był bdb.

nie wyciągnę tego, lampa jest podrapana w narożniku przy kierunku, poniżej na zderzaku były głębokie rysy które dopiero po szpachlowaniu zniknęły wink.gif o Widzę foty wkleiłeś, ja mam pojedyncze rysy ale dużo głębsze buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wyciągnę tego, lampa jest podrapana w narożniku przy kierunku, poniżej na zderzaku były

> głębokie rysy które dopiero po szpachlowaniu zniknęły o Widzę foty wkleiłeś, ja mam

> pojedyncze rysy ale dużo głębsze

ale w narożniku to Ci raczej nie przeszkadza - poza względami estetycznymi.

Jak masz dużo czasu to możesz taką rysę wypełnić lakierem przed zabawą z papierami i powinno ją zgubić, choć całkiem raczej nie zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w narożniku to Ci raczej nie przeszkadza - poza względami estetycznymi.

> Jak masz dużo czasu to możesz taką rysę wypełnić lakierem przed zabawą z papierami i powinno ją

> zgubić, choć całkiem raczej nie zniknie.

obadamy, jak za jakiś czas zaczną matowieć czy żółknąc to wybebeszę całą lampę, porozklejam i przy okazji odbłyśniki i soczewki umyję, wtedy też rysy spróbuję pousuwać wink.gif Póki co jasność nastała zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.