Skocz do zawartości

V6 Alfa 156, Vectra B


arad1994

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zarówno Vectra B występowała z silnikami 2.5 V6 170 i 195KM jak i Afla 2.5 V6 190 i 192KM. Ma ktoś jakieś doświadczenia albo słyszał coś o awaryjności/ trwałości tych silników? Czym różni się w Vectrze silnik 170KM od 195KM a w Alfie 190KM od 192KM? Warto rozważać kupno takiego samochodu z takim silnikiem czy raczej skarbonka bez dna? Wszystkie opinie mile widziane smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, zarówno Vectra B występowała z silnikami 2.5 V6 170 i 195KM jak i Afla 2.5 V6 190 i 192KM.

> Ma ktoś jakieś doświadczenia albo słyszał coś o awaryjności/ trwałości tych silników? Czym

> różni się w Vectrze silnik 170KM od 195KM a w Alfie 190KM od 192KM? Warto rozważać kupno

> takiego samochodu z takim silnikiem czy raczej skarbonka bez dna? Wszystkie opinie mile

> widziane

Byłem posiadaczem Alfy 156 2.5 V6 192KM cztery lata, kupiłem 10-latka z przebiegiem 150tys km, ja przejechałem 40 tys km.

Awarie:

1. Alternator - używka 100zł, montaż 150zł

Koniec smile.gif

Dolewki oleju pomiędzy przeglądami max 0,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a teraz mow prawde

Najprawdziwsza prawda. Ale żeby nie bylo że cała Alfa taka bezawaryjna.

1. Rurka od klimatyzacji pękła i wyciekł czynnik - używka 40zł, wymiana samodzielna, koszt napełnienia klimy 250zł.

2. Rurka od wspomagania pekła, używka 60zł - montaż 50zł plu ojej do wspomagania.

3. Przetwornica xenonu padła, nowa koszt 400zł - wymiana samodzielna

4. Rezystor dmuchawy padł - uzywka 60zł, wymiana samodzielna

5. Pękły elastyczne łączniki wydechu - koszt 70zł plus 50zł spawanie.

6. Krótko przed sprzedażą wahacz przedni prawy do wymiany koszt 200zł plus 100zł motaż.

Więcej grzechów nie pamiętam zlosnik.gif

Za to paliła jak smok, 15 l w mieście. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 190 w vb to gsi, walki, prog

Wałki i soft inny. Z zewnątrz jako takich różnic nie ma. Chyba poza tym, że na kolektorze będzie i500 albo MSD.

Z awarii X25XE, X25XEI jako tako to nic się nie dzieje, z tego co kojarzę to były wycieki oleju spod pokrywy zaworów. Ogólnie do wielu elementów jest ciężki dostęp np. do termostatu, świec... i często trzeba ściągać dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, zarówno Vectra B występowała z silnikami 2.5 V6 170 i 195KM jak i Afla 2.5 V6 190 i 192KM.

> Ma ktoś jakieś doświadczenia albo słyszał coś o awaryjności/ trwałości tych silników? Czym

> różni się w Vectrze silnik 170KM od 195KM a w Alfie 190KM od 192KM? Warto rozważać kupno

> takiego samochodu z takim silnikiem czy raczej skarbonka bez dna? Wszystkie opinie mile

> widziane

jedno i drugie rdzewieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vectra B, ani to szybkie, ani ładne, ani duże

jak opel to już lepiej w omegę wejść bo komfort fajniejszy albo calibre bo zewnatrz w miare wyglada

alfa wiadomo ładna, trochę bardziej upierdliwa

w ich wieku sprawdzic rudą czy dużo z nią roboty i tyle

skarbonka bez dna - na to Ci nikt nie odpowie, podoba Ci się to bierz, może będzie dobra sztuka i Cię polubi, a może nie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupujac sercem kupiłbym znowu 156, rozsadkiem Vectre B.

>

A w Alfie to jakieś poważniejsze awarie czy drobne ustereczki miałeś? Głównie chodzi o poważne problemy, bo jakieś tam eksploatacyjne naprawy czy małe duperelki przy weekendzie od czasu do czasu można poogarniać- auto nie będzie używane na codzień ot taki samochodzik do przejeżdżki czasami 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skarbonka bez dna - na to Ci nikt nie odpowie, podoba Ci się to bierz, może będzie dobra sztuka i

> Cię polubi, a może nie

Bardziej chodziło mi czy silniki te nie mają swoich fobii co wiadomo, że się zepsuje i nie ma przebacz. Jak się trafi kapryśna sztuka co jak mówisz mnie nie polubi to ja też bez sentymentu się jej pozbędę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozczarujemy cię , v6 alfy to nie taki strup jak opla , 2,5v6 to jeden z najlepszych benzyniaków

> alfy , pilnować stanu oleju , regularnie go wymieniac , nie pałować na zimnym , i silnik jest

> naprawdę bezawaryjny

Ooo na taką odpowiedź właśnie liczyłem oink.gif dzięki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w Alfie to jakieś poważniejsze awarie czy drobne ustereczki miałeś? Głównie chodzi o poważne

> problemy, bo jakieś tam eksploatacyjne naprawy czy małe duperelki przy weekendzie od czasu do

> czasu można poogarniać- auto nie będzie używane na codzień ot taki samochodzik do przejeżdżki

> czasami

Rozne rzeczy działy się z Alfą, raz drobniejsze, raz bardziej powazne, gdzie trzeba było w miesiacu wybulic 2500pln. Niby sie az tak nie psuła a co rusz trzeba było coś wymienic/naprawic. Ale auto tak bardzo lubiłem, że miałem je ok 7 lat, co mi sie jeszcze nie zdarzyło w historii.

Ostatnio kolega chciał sie zamienic ze mną bo ma 166FL z 3.2 V6, jasne skóry,itp ale wole zostac przy Vectrze i byc spokojniejszy hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> naprawdę to jeden z najlepszych silników benzynowych alfy , tylko znajdź nieskatowany , a bedzie

> wiernie służył , bo alfowskie twin spark 16v to kible i uciekaj od nich

Tylko 2.5 V6 wchodzi w grę, jeśli chodzi o 156, bo 3.2 za dużo kosztuje, ale dzięki za ostrzeżenie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> naprawdę to jeden z najlepszych silników benzynowych alfy , tylko znajdź nieskatowany , a bedzie

> wiernie służył , bo alfowskie twin spark 16v to kible i uciekaj od nich

Kibel to 2,0, w reszcie silników nie zanotowałem nadmiernej usterkowości ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 V6 24V 190KM to CF2

2.5 V6 24V 192KM to CF3

CF3 ma 4 sondy lambda, 2 przed i 2 za katalizatorami, CF2 ma 2 sondy lambda tylko przed katalizatorami.

Ogólnie CF3 jest "unowocześniony", aby spełniać bardzie restrykcyjne normy emisji spalin. CF3 w porównaniu do CF2 stracił trochę charakteru, za to odznacza się zauważalnie niższym spalaniem.

Oba silniki z powodzeniem można polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfy nie miałem,

miałem za to Vectre B kombi 2,6 V6 A/T i Omegę sedan 3,2 V6 A/T

Vectra była bardziej "kłopotliwa" - padła chłodnica, oraz chłodniczka oleju. Ale to w sumie tyle. Jeździła sprawnie, odpychała się żwawo.

W Omedze padł alternator i to by było na tyle. Komfort - świetny.

Wciąż się zastanawiam jakby tu do Omegi wrócić grinser006.gif Ale i Vectrą bym nie pogardził ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to poszukac cos z jajem a nie vectre czy alfe

Ale ma się też w oczy nie rzucać- czasami pojadę tym na tor to jak baty dostanę to Opelkiem żaden wstyd, a jakbym coś z jajem miał i ostatnie miejsce zajął to wiocha straszna zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ma się też w oczy nie rzucać- czasami pojadę tym na tor to jak baty dostanę to Opelkiem żaden

> wstyd, a jakbym coś z jajem miał i ostatnie miejsce zajął to wiocha straszna

taki przyklad tylko, clio II sport jeszcze mniej sie rzuca w oczy niz wyzej wymienione, bedzie szybsze, da wiecej frajdy, na torze zje tamte auta. jak bedziesz ostatni to tez sie nikt tym nie przejmie wink.gif

z jajem nie chodzilo mi o wyglad tylko o to jak jezdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taki przyklad tylko, clio II sport jeszcze mniej sie rzuca w oczy niz wyzej wymienione, bedzie

> szybsze, da wiecej frajdy, na torze zje tamte auta. jak bedziesz ostatni to tez sie nikt tym

> nie przejmie

> z jajem nie chodzilo mi o wyglad tylko o to jak jezdzi

jak można porównwać jakąs skarbonke (clio - chodzi o wyglad) do alfy, gdzie alfa jest wygodna, trzyma się drogi, tez mi coś, clio rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak można porównwać jakąs skarbonke (clio - chodzi o wyglad) do alfy, gdzie alfa jest wygodna,

> trzyma się drogi, tez mi coś, clio

to byl tylko przyklad, z reszta autor pisal ze chodzi otozeby sie niewyroznialo

jak mowisy ye alfa tryzma sie drogi w porownaniu do clio tyn ze nie wiesz o czym piszesz

apoza tym "

> auto nie będzie używane na codzień ot taki samochodzik do przejeżdżki

> czasami

wiec wygoda tez malo istotna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to byl tylko przyklad, z reszta autor pisal ze chodzi otozeby sie niewyroznialo

> jak mowisy ye alfa tryzma sie drogi w porownaniu do clio tyn ze nie wiesz o czym piszesz

> apoza tym "

> wiec wygoda tez malo istotna

Ja pierdziu, Ty się najpierw naucz pisać po polsku facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem 166 z 2.5 V6 CF2 - sam silnik byl u mnie bezawaryjny, reszta różnie, ale to zaniedbania poprzednich właścicieli. Koszta obsługi jak na dzisiejsze std. średnie. Rozrząd - 3 kpln (2 paski - jeden rozrządu, jeden pomocniczy + co tam przy okazji potrzeba). Z innych poważniejszych wymian, choć mogą nie dotyczyć 156, to wymiana chłodnicy która uległą biodegradacji smile.gif, maglownicy, nagrzewnicy i wentylatora, oczywiście zawieszenie, wydech, trochę elektryki. W 156 z V6 jest dość ciasno pod maską, więc niektóre rzeczy trudniej wymienić. Dla samego dźwięku tej V6tki warto. Pomyśl jeszcze czy nie lepiej wziąć 166. Vectrą nie jeździłem, choć z tym silnikiem była chyba jedna fajna wersja - i500, choć pewnie obecnie ciężka do dostania w znośnym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem 166 z 2.5 V6 CF2 - sam silnik byl u mnie bezawaryjny, reszta różnie, ale to zaniedbania

> poprzednich właścicieli. Koszta obsługi jak na dzisiejsze std. średnie. Rozrząd - 3 kpln (2

> paski - jeden rozrządu, jeden pomocniczy + co tam przy okazji potrzeba). Z innych

> poważniejszych wymian, choć mogą nie dotyczyć 156, to wymiana chłodnicy która uległą

> biodegradacji , maglownicy, nagrzewnicy i wentylatora, oczywiście zawieszenie, wydech, trochę

> elektryki. W 156 z V6 jest dość ciasno pod maską, więc niektóre rzeczy trudniej wymienić. Dla

> samego dźwięku tej V6tki warto. Pomyśl jeszcze czy nie lepiej wziąć 166. Vectrą nie jeździłem,

> choć z tym silnikiem była chyba jedna fajna wersja - i500, choć pewnie obecnie ciężka do

> dostania w znośnym stanie.

i500 znajdziesz, znajdź i30. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to byl tylko przyklad, z reszta autor pisal ze chodzi otozeby sie niewyroznialo

> jak mowisy ye alfa tryzma sie drogi w porownaniu do clio tyn ze nie wiesz o czym piszesz

racja bo nigdy alfy 156 nie mialem i nie wiem jak to jeździ, clio tez jeździłem, naprawde porównianie z czapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, narazie nic nie kupione i mnie naszło na pytanie, że może podpowiecie jakieś inne ciekawe auto? Dobrze jakby miało ok 200KM, ale równie dobrze możemy schodzić z masy i jednocześnie mocy auta. Cena do ok 8kpln smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.