gala Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Problem sitka wystepowal ztcw w pierwszych latach produkcji i zwiazany byl z rzadka wymiana oleju. Zwyczajnie sitka zabijalo sie nagarem z oleju. Podkladki to internetowe gawedzenie. Czasem pada jedna lub dwie a ze charakter usterki taki a nie inny to internety hucza. U mnie poleciala na ostatnim wtrysku. Wymienilem, reszty nie tykalem a grat smiga dalej, do 200 kkm dobijam. Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Zrobiłem autem od momentu zakupu ok 12 tys km. W tym czasie wymieniłem olej już 2 razy. Jak kupowałem auto w marciu to miał wlany nowy olej i wymienione filtr. Ja zleciłem kolejną wymianę oleju podczas "czyszczenia dpf". Od tego czasu zrobiłem 7 tys km. i planowałem zrobić kolejną wymianę przy 10 tys km. Wcześniej olej był wymieniony przy przebiegu 133kkm, a więc zostało na nim przejechane ok 20 kkm. Co było wcześniej nie mam pojęcia. Zastanawia mnie tylko jeno na co wcześniej nie zwróciłem uwagi - mata wygłuszająca silnika jest lekko nadpalona. Ost. zauważyłem, iż osłona pod silnikiem także nadpalona. Kurcze, załamka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 25 Września 2015 Udostępnij Napisano 25 Września 2015 nadpalona? co masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 26 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2015 Zwęglenie maty o średnicy ok 10 cm i do tego dolna osłona silnika także lekko napalonana. Mam 3 opcje: zwrot kasy, naprawa silnika, dopłata do innego focusa z silnikiem 1.6 noPb. Jakieś rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Września 2015 Udostępnij Napisano 26 Września 2015 dopłata do NoPb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 26 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2015 Obawiam się trochę tej wymiany silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 26 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2015 Ktoś z Was przerabialem zmianę silnika? Trzeba potem na nowo robić badania techniczne, czy coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 26 Września 2015 Udostępnij Napisano 26 Września 2015 Ktoś z Was przerabialem zmianę silnika? Trzeba potem na nowo robić badania techniczne, czy coś?Kumpel przerabiał. Nie trzeba robić badania, od pewnego szasu silnik jest traktowany jako zwykła część zamienna i jego numer nie jest nawet podawany w dowodzie rejestracyjnym. Badanie trzeba robić, gdy zmienia się pojemność silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 27 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2015 No dobra ale czy to ma znaczenie, że w papierach mam ze silnik z dpf a nowy bp będzie bez? Jak się jeździ tym 1.6 noPb w porównaniu do tdci 1.6 tdci? Zmieniam za miesiąc miejsce zamieszkania i teraz sporo będę jeździć po mieście, a trasy raczej będą raz na tydzień, a tak to po kilka do kilkunastu km za jedyne odpaleniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonzo Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Jeżeli dobrze zrozumiałem chcesz wymienić silnik diesla na benzynowy ? Moim zdaniem daruj sobie ,taka podmiana to proszenie się o kłopoty nic nie będzie grało, trzeba będzie prawdopodobnie wymienić komputer , być może też wiązkę elektryczną, wiele innych rzeczy - niech Ci zwrócą kasę i kup Focusa w którym fabrycznie był zamontowany taki silnik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 No dobra ale czy to ma znaczenie, że w papierach mam ze silnik z dpf a nowy bp będzie bez? Jak się jeździ tym 1.6 noPb w porównaniu do tdci 1.6 tdci? Zmieniam za miesiąc miejsce zamieszkania i teraz sporo będę jeździć po mieście, a trasy raczej będą raz na tydzień, a tak to po kilka do kilkunastu km za jedyne odpaleniem Jeśli zmienisz 1.6 diesel z dpf na 1.6 diesel bez dpf to nie ma problemu z papierami. Gorzej może (choć wcale nie musi) być z komputerem w aucie. O zmianie typu 1.6 diesel na 1.6 benzynę w nowoczesnym aucie zapomnij - prawie nic nie będzie pasowało. W sumie też wolałbym wymianę na inny egzemplarz auta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 No dobra ale czy to ma znaczenie, że w papierach mam ze silnik z dpf a nowy bp będzie bez? Jak się jeździ tym 1.6 noPb w porównaniu do tdci 1.6 tdci? Nie wiem, jak w Fordzie, ale w citroenie różnica pomiędzy jazdą 1,6 benzyna a diesel jest dość spora. Same osiągi są podobne, ale inaczej biegami się pracuje i inaczej przyspiesza. Zupełnie inna charakterystyka, zmienianie biegów w różnych momentach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 27 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Źle mnie zrozumieliscie. Mam opcje wymiany bloku silnika w swoim bądź dopłatę kółku tys zł do focusa 1.6 noPb o 2 lata młodszego od mojego i do tego ze sporo niższym przebiegiem. Swoim 1.6 tdci od zakupu zrobiłem 12 tys km ze średnią 5.5 l/ 100 - średnia z dystrybutorów. Zmieniam miejsce zamieszkania i będę jeździć wokół komina i nie będę już co tydz robić trasy po 100 km w jedna stronę. Obawiam się trochę o osiągi takiego 1.6 noPb... dieslem się bardzo przyjemnie jeździło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Ja chcą oddać kasę to ta opcja jest najlepsza Potem możesz sobie wybierać i robić próby co Ci najlepiej spasuje i to niekoniecznie musi być fokus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 Podobno te 1.6 to kiszka jest, nie chce przyśpieszać gdy go nie kręcisz (oczywiste, ale kręcąc go dużo spali) i jest głośny w trasie. Pomyśl nad 1.8 TDCI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 1.6 nie będzie demonem prędkości, ale do jazdy po mieście wystarczy. Spalanie też będzie znacząco wyższe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Pomyśl nad 1.8 TDCI. Pod warunkiem, że zaakceptuję różnicę w spalaniu 1.5-2 litrów w stosunku do 1.6tdci. 1.6 benzyna do statecznej jazdy starczy, jak lubisz czasami pogonić, to nie jest raczej to. 1.6 tdci przy 150-160 się nie męczył, benzyna już to odczuwa a i spalanie przy wyższych prędkościach rośnie lawinowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 28 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2015 aż taka jest różnica w spalaniu pomiędzy 1.6 tdci, a 18 tdci? Nie mam czasu na szukanie teraz auta. Obawiam się trochę tej podmiany silnika, ponieważ to jest już poważna sprawa, a nie mam czasu i nerwów na jeżdżenie po serwisach. Opcja z odbiorem kasy jest ok, ale gdzie ja na "już" znajdę auto? 1.6 tdci całkiem przyjemnie mi się jeździło no i to fantastyczne spalanie. Teraz słyszę i czytam sporo negatywnych opinii o awaryjności tego silnika. Czy jazda z zapchanym dpfem mogła wykończyć silnik? Czegoś takiego bym się nigdy nie spodziewał , że padnie mi w aucie silnik.... już bardziej bałem się o osprzęt diesla. Obecnie mam na liczniku 167 kkm. Niby mało jak na diesla. Kusi mnie dopłata do tego focusa 1.6, bo po 1. jest po lifie-sporo ładniejszy, po 2. ma benzynę=święty spokój. Na minus na pewno osiągi i spalanie. Ale problem wyszedł. edit. przed chwilą dostałem info, że stary silnik jest ok, ale tylko panewka stuka. Ma być nowa panewka i wał korbowy? Niby po naprawie wszystko powinno być ok.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Września 2015 Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Nowy wał korbowy? Chyba, ze nowy znaczy używany, tylko, że pewnie nikt się w to nie bawi i każdy kupuje słupek I jeszcze ta panewka to na korbie czy główna-jeśli na korbie to korbowód do wymiany/sprawdzenia a jak główna to dobrze sprawdzić blok na "osiowość".Jednej panewki to raczej się nie wymienia tylko komplet, chyba, że u "mirka" i auto na sprzedaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 28 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2015 Może źle zrozumiałem. Na pewno była mowa o panewce i czymś jeszcze, ale nie znam się na budowie silnika..... Jeszcze się pojawiła oferta na Suzuki Swift z 2009 roku od pierwszego właściciela, salon pl, bezwypadowe, przebieg 86 kkm za 16 tyś zł.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Niby nie panewka, a lekach wtryskiwacz stuka- jest to możliwe? Spalanie było w normie, lecz od jakiegoś czasu przy bucie zostawała chmura dymu za mną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Czarna chmura przy DPFie? Coś dziwnego opowiadasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Nie ma dpf.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 wtryskiwacz może stukać, ale raczej inaczej niż panewka. Jak leje to przy bucie zostawisz czarną chmurę. W końcu naprawiasz to auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Sprzedawca naprawia. Kolejna diafnoza: wryskiwacz lał i nie było smarowania na zaworach- spalanie stukowe- i się jakieś dzwigienki wyrobiły. ..Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Sprzedawca naprawia. Kolejna diafnoza: wryskiwacz lał i nie było smarowania na zaworach- spalanie stukowe- i się jakieś dzwigienki wyrobiły. ..Co o tym sądzicie? Ja sadze zeby sie trzymac od tego auta z daleka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Czy w dieslu może być spalanie stukowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 aż taka jest różnica w spalaniu pomiędzy 1.6 tdci, a 18 tdci? Jeśli chodzi o spalanie 1.8 tdci to moje najmniejsze w trasie nad morze prędkość do 120km/h 4,9l/100km (dwójka dorosłych + dziecko i pełny bagażnik). Po Warszawie +/- 7-7,5 zależy jakie korki, zimą w dużych korkach maksymalnie jakie kiedyś było to 8l. Średnio mi wychodzi jakoś 6-6,5l/100km. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Jeśli chodzi o spalanie 1.8 tdci to moje najmniejsze w trasie nad morze prędkość do 120km/h 4,9l/100km (dwójka dorosłych + dziecko i pełny bagażnik). Po Warszawie +/- 7-7,5 zależy jakie korki, zimą w dużych korkach maksymalnie jakie kiedyś było to 8l. Średnio mi wychodzi jakoś 6-6,5l/100km. Pozdr No tak mniej więcej wychodzi, przy czym w 1.6 nawet zimą przekroczyć 6 trzeba było się postarać, więc różnica tjw napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Spalanie juz mnie mniej interesuje, a przede wszystkim czy taka usterka jest w ogóle możliwa? Czy to tłumaczenie sprzedawcy dla zmylki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcolomeo Napisano 7 Października 2015 Udostępnij Napisano 7 Października 2015 Sprzedawca naprawia. Kolejna diafnoza: wryskiwacz lał i nie było smarowania na zaworach- spalanie stukowe- i się jakieś dzwigienki wyrobiły. ..Co o tym sądzicie? Przy takich diagnozach. Nawet jeśli naprawi pozbądź się tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 9 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Dlaczego jyz rezygnuje z tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 9 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2015 Ale czy sama taka usterka może rzeczywiście być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.