Skocz do zawartości

Accord VIII vs Mazda 6 GH


Mobil1

Rekomendowane odpowiedzi

> Ale turbo dziury nie masz do 4000 obr/min jak w Civicu. Turbo benzyna 1,4 juz załatwia temat

Nie przesadzaj, Civic czy Lancer jadą całkiem dobrze poniżej 4000. Po 4000 włącza się VTEC/MIVEC i auto dostaje większego kopa. Ja akurat lubię wysokoobrotowe silniki i ich charakterystykę. Z turbo zawsze masz laga, fizyki nie oszukasz. I w 1.4 to czuć. Nawet w 3.0 to czuć i wkurza mnie to. W przypadku N/A dajesz gaz i auto jedzie (w zależności od mocy lepiej lub gorzej). W przypadku turbo dajesz gaz do dechy i.... jest chwila zastanowienia, potem wachlowanie biegami (póki rozpędza się turbina) i łaaaał, jedziemy. Zdecydowanie wolałbym jakieś 5.0 N/A, niż 3.0t, pomimo z pozoru identycznych osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku większych samochodów

> Przeciez rozmawiamy o Civicu, wiec z nim jest jak piszesz. Nie mniej dla mnie taki silnik jest bez

> sensu, nie kupiłby czegoś takiego. Majac wybór wole mała turbo benzynę niż męczyć się z tym

> 1,8

hmm.gif to zalezy min od skrzyni biegow. 1.6 w Juke jedzie lepiej niz 1.2T bo po prostu to za mala pierdziawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe ile ma nissanowki 2.0 140 konny na szóstce przy 140 km/h w LIII?

> W LII skrzynia szóstka chyba w 2.0T była.

Oj nie wiem, ale kolega w Megane z 2008r ma 6 w 2.0 135KM i mówi że wrzuca ją przy 60 i auto ładnie ciągnie bo lekkie hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Tutaj skrzynie i motor jest super do jazd miejskich i około miejskich do 130km/h, chodź ostatnio goniłem ponad 2xx i tylko słychać było wiatr a nie silnik ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj skrzynie i motor jest super do jazd miejskich i około miejskich do 130km/h, chodź ostatnio

> goniłem ponad 2xx i tylko słychać było wiatr a nie silnik

W przypadku benzynowego silnika (pomijając wyjątkowo nieudane modele i auta typowo miejskie) przy prędkościach powyżej 130 słychać w zasadzie tylko wiatr i opony wink.gif W przypadku diesla słychać dodatkowo ten nieznośny warkot. Dlatego jak ktoś mi mówi, że diesel nadaje się na trasy, to oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale zmieniła się masa samochodów! Popatrz ile ważył Golf III i ile obecny

Nadal nie zmienia to faktu, że można było zrobić 1.8 bardziej elastycznym silnikiem.

Miałem okazję jechać cruzem 1.8 - po prostu MASAKRA. Waży 1290 kg, więc nie tak dużo, a ma się wrażenie, że większość koni pozdychała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętaj o tym, że turbo to nic innego, jak wirtualne zwiększenie pojemności. (...) Turbo jest pomocne, gdy

> nie ma możliwości montażu większego silnika

Turbo daje przede wszystkim moment z dołu. Jak mam 1.8 turbo i moc 160 KM - żadna rewelacja, honda bez wysiłku wyciska 140 KM z tej pojemności. Ale poniżej 4 krpm u mnie już fotel ciśnie w plecy, a tam kierowca się zastanawia czy zredukować o 2, czy jednak o 3 biegi w dół, żeby coś się zaczęło dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadal nie zmienia to faktu, że można było zrobić 1.8 bardziej elastycznym silnikiem.

> Miałem okazję jechać cruzem 1.8 - po prostu MASAKRA. Waży 1290 kg, więc nie tak dużo, a ma się

> wrażenie, że większość koni pozdychała.

No bo Cruze ma jakieś dziwne przełożenia skrzyni. Bliźniaczy silnik w Civicu i Lancerze całkiem nieźle jedzie. I cudów nie ma - albo idziemy w większą moc, która jest "na górze", albo robimy wolnoobrotowy silnik, który jedzie "z dołu", ale będzie miał tylko 120 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbo daje przede wszystkim moment z dołu.

Ale kosztem mocy "na górze".

> Jak mam 1.8 turbo i moc 160 KM - żadna rewelacja, honda

> bez wysiłku wyciska 140 KM z tej pojemności. Ale poniżej 4 krpm u mnie już fotel ciśnie w

> plecy, a tam kierowca się zastanawia czy zredukować o 2, czy jednak o 3 biegi w dół, żeby coś

> się zaczęło dziać.

Tak, przy normalnej jeździe z manualną skrzynią turbo subiektywnie jedzie lepiej. Bo więcej mocy jest "na dole". W przypadku automatu, albo jak ktoś nie boi się wysokich obrotów i umie korzystać ze skrzyni manualnej, sytuacja się zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura - powyżej 2500 rpm nie ma laga. Poniżej jest, ale lepiej poczekać sekundę na przyspieszenie

> niż kilkanaście sekund w N/A.

Lag jest ZAWSZE. Wiesz jak działa turbina? A im niższe obroty, tym lag jest większy. I w przypadku N/A nie musisz czekać, wystarczy zredukować bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bo Cruze ma jakieś dziwne przełożenia skrzyni. Bliźniaczy silnik w Civicu i Lancerze całkiem

> nieźle jedzie.

Ma normalne przełożenia. Civikiem ani lancerem nie jeździłem, ale wiem z opowieści kogoś, kto się autami interesuje, że 1.8 hondy to taka sama porażka. Wg danych technicznych - nawet większa.

> I cudów nie ma - albo idziemy w większą moc, która jest "na górze", albo robimy

> wolnoobrotowy silnik, który jedzie "z dołu", ale będzie miał tylko 120 KM.

A co przeszkadza jedno drugiemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lag jest ZAWSZE. Wiesz jak działa turbina?

Lag NIE ZAWSZE jest. Chyba że nagle u mnie powyżej 2500 rpm się turbina wyłącza i mam N/A, bo wtedy laga nie ma. Takie są fakty, a dla mnie są one bardziej przekonywujące niż twoje teoretyzowanie.

Chyba że ten lag to 0.1s i go nie zauważam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lag NIE ZAWSZE jest. Chyba że nagle u mnie powyżej 2500 rpm się turbina wyłącza i mam N/A, bo wtedy

> laga nie ma. Takie są fakty, a dla mnie są one bardziej przekonywujące niż twoje

> teoretyzowanie.

> Chyba że ten lag to 0.1s i go nie zauważam.

Lag to ja mam, ale jak 10 km/h przejeżdżam przez leżącego policjanta na 2 biegu i próbuję przyspieszyć. Faktycznie czuć, ale w normalnej jeździe nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale kosztem mocy "na górze".

Niby dlaczego? Jakieś przykłady możesz podać?

> Tak, przy normalnej jeździe z manualną skrzynią turbo subiektywnie jedzie lepiej. Bo więcej mocy

> jest "na dole".

I dlatego faktycznie jedzie lepiej. Obiektywnie.

> W przypadku automatu, albo jak ktoś nie boi się wysokich obrotów i umie

> korzystać ze skrzyni manualnej, sytuacja się zmienia.

Czekałem na "boi się" albo "umie redukować".

A najczęstsze przypadki "chce przyspieszać, a nie chce wyć silnikiem jak wieśniak" tudzież "chce mieć dynamiczny silnik, ale nie tylko w trybie powyżej 4krpm"? Dlaczego tych przypadków nie wziąłeś pod uwagę?

W drugą stronę - a może wolałbyś silnik, któremu obroty kończą się na 8 krpm, a przyspiesza od 6 krpm? Wcześniej ma dynamikę traktora. Wystarczy przecież nie bać się obrotów i umieć posługiwać skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8 od zawsze były w kompaktach i nikt tego nie nazywał downsizingiem.

> Po prostu te konkretne 1.8 są beznadziejne i nie mają w ogóle momentu z dołu (już nie wymagam

> takiego jak z turbo, ale żeby jakikolwiek był).

> Czyli są to silniki bez sensu.

To są fajne silniki, ale oprócz generowania mocy, muszą jeszcze spełniać Euro 5 i oszczędzać paliwo.

Do tego masa samochodów mocno wzrosła. Kiedyś kompakt ważył tonę, a teraz potrafi ważyć 1,4 t yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma normalne przełożenia. Civikiem ani lancerem nie jeździłem, ale wiem z opowieści kogoś, kto się

> autami interesuje, że 1.8 hondy to taka sama porażka. Wg danych technicznych - nawet większa.

porażka ... tragedia ... dno rotfl.gif

.. jeden z lepszych silników N/A w kompaktach, który świetnie sobie radzi w civicu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szkoda z tobą dyskutować - założę się że nigdy takim civiciem nie jechałeś

Napisałem wyraźnie że nie jechałem - opowiadał mi ktoś, kto jechał, a jest fanem motoryzacji i jeździł wieloma samochodami różnych klas i z różnymi silnikami. Wg niego 1.8 hondy to totalna porażka.

Osobiście jechałem cruze z 1.8, który wg danych technicznych jest mniej mułowaty a i tak wg mnie to jest pomyłka a nie silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbo daje przede wszystkim moment z dołu. Jak mam 1.8 turbo i moc 160 KM - żadna rewelacja, honda

> bez wysiłku wyciska 140 KM z tej pojemności. Ale poniżej 4 krpm u mnie już fotel ciśnie w

> plecy, a tam kierowca się zastanawia czy zredukować o 2, czy jednak o 3 biegi w dół, żeby coś

> się zaczęło dziać.

Jesteś pewien, że to "ciśnięcie w plecy" w turbosilnikach to efekt wielkości momentu a nie zmiany jego wielkości w stosunkowo wąskim zakresie obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma normalne przełożenia. Civikiem ani lancerem nie jeździłem, ale wiem z opowieści kogoś, kto się

> autami interesuje, że 1.8 hondy to taka sama porażka. Wg danych technicznych - nawet większa.

Ciekawe co piszesz. Silnik w UFO był bezpośrednim następcą ekonomicznej jednostki 1,7 znanej ze wcześniejszych Civiców i bije swojego poprzednika pod każdym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj tam, oj tam, tylko 1.2 TSI jedzie, nie znasz się! Kolega w ogóle prawie nie przekracza 4.000

> obrotów, nie ma potrzeby, już przy 2.000 ma maksymalny moment i moc i w ogóle

Nie no, jak widać na wykresie poniżej 4 tyś RPM wartość momentu jest zatrważająco niska w stosunku do tego co jest powyżej...

Ktoś chyba nie do końca rozumie jak wykres momentu wpływa na charakterystykę silnika i subiektywne odczucia co do tego jak silnik oddaje moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.