dranio Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > Może i nie ma turbin identycznych jak oryginalne. Ale większość części tzw. oryginalnych ma swoje > identyczne, nieoryginalne odpowiedniki. Nie ma czegoś takiego jak identyczne części. Mogą być takie, które są zgodne z wymaganiami (wymiarowymi, materiałowymi, trwałościowymi, itp.). Są partie oryginalnych części, które osiągnęły tolerancję graniczną i dlatego są sprzedawane taniej jako "niemarkowe", są też części nieoryginalne, które wyglądają podobnie jak oryginalne, ale np. są wykonane z innego materiału, albo z innymi tolerancjami niż oryginalne. Bez dokładnych badań nie można tego stwierdzić "na oko". dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > Jesli porownasz uzywke za 15kPLN z nowka za 60-70kPLN to faktycznie roznice beda spore. > Ale jak wezmiesz pod uwage uzywke za 40 i nowke za 60-70 to wbrew pozorom utrata wartosci moze > wyjsc mocno zblizona po 3-5 latach. a jeśli weźmiesz używkę za 100 i nówkę za 100 to po 3-5 latach będzie praktycznie taka sama utrata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > Za to obydwie wymienione przez Ciebie mają problemy z innymi elementami, choć jak sam wspomniałeś > BMW też dało podobnego ciała z silnikami N57 w kwestii rozrządu, a w M57 pękały wały, więc już > nie wiem co gorsze. > A MB popisał się w silniku OM651. Ale czego się nie robi dla prestiżu. no dobra, ale wracając do tytułowego silnika, po co zmieniać łańcuch ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > no dobra, ale wracając do tytułowego silnika, po co zmieniać łańcuch ? Bo stary się wyciągnął. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > no dobra, ale wracając do tytułowego silnika, po co zmieniać łańcuch ? Łańcuchy się rozciągają po jakimś czasie. I gdy napinacz nie jest już w stanie naciągnąć go w odpowiedni sposób to łańcuch należy wymienić. Sprężyny oraz tłoczki/ek zamontowane w napinaczu też się zużywają, podobnie jak koła łańcuchowe. Nic nie jest wieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > Nie ma czegoś takiego jak identyczne części. Są - tak twierdzi pewien specjalista z branży elektrycznej, który zna ludzi produkujących oryginalne części. Po prostu niektóre części z magazynu etykietuje się jako oryginalne, a inne nie. W magazynie części są nieodróżnialne. Podobnie ma się sprawa z podzespołami elektroniki. Często po prostu nie opłaca się produkować czegoś w dwóch wersjach - taniej jest w jednej, a etykietka podbija cenę. Dobrym przykładem są uchwyty rowerowe, które próbowano mi sprzedać w ASO za dość wysoko cenę "bo są oryginalne - skodowskie". Po kilku pytaniach sprzedawca przyznał, że Thule - w zwykłym sklepie kupiłem takie same (ten sam model) dużo taniej. A może twierdzisz, że dla ASO wyprodukowali specjalną partię "spełniającą wymagania"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > Łańcuchy się rozciągają po jakimś czasie. I gdy napinacz nie jest już w stanie naciągnąć go w > odpowiedni sposób to łańcuch należy wymienić. Sprężyny oraz tłoczki/ek zamontowane w napinaczu > też się zużywają, podobnie jak koła łańcuchowe. Nic nie jest wieczne. ale łańcuch to się w maluchach wyciągały a czasy się trochę zmieniły, jakoś iine auta robią >500kkm. Część producentów nie ma nawet procedur serwisowych na wymianę rozrządów na łańcuchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > ale łańcuch to się w maluchach wyciągały a czasy się trochę zmieniły, jakoś iine auta robią > >500kkm. Część producentów nie ma nawet procedur serwisowych na wymianę rozrządów na łańcuchu. Widocznie łańcuch łańcuchowi nie równy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > ale łańcuch to się w maluchach wyciągały a czasy się trochę zmieniły, jakoś iine auta robią > >500kkm. Część producentów nie ma nawet procedur serwisowych na wymianę rozrządów na łańcuchu. Zahibernowany byłeś czy co? Zarówno niemieckie, francuskie jak i japońskie marki, które mają lub miały rozrządy napędzane łańcuchem zaliczały [motyla noga]-upy z ich zastosowaniem. BMW - N47 VAG - TDI i TSI Opel - Ecoteki i diesel Fiata 1.3 Ford - TDCI na wałkach rozrządu (także 1.6 HDI) Nissan - benzynowe jednostki QG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > ale łańcuch to się w maluchach wyciągały a czasy się trochę zmieniły, jakoś iine auta robią > >500kkm. Część producentów nie ma nawet procedur serwisowych na wymianę rozrządów na łańcuchu. O ile pamiętam, nadmierne rozciągnięcie łańcuchów rozrządu trapiło Micry i Almery kilkanaście lat temu, a przyczyną były zbyt wolne obroty silnika i wysoki bieg ("delikatna" jazda). dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Procedura jest jedna, znana ze starych szkół technicznych (linka nie będzie). Norma graniczna dla łańcucha drabinkowego napędu kół zębatych to przyrost 1,5 % długości. Można mierzyć na całości długości, pomiędzy 16 np pinam ogniw, pomiędzy 21 pinami ogniw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > O ile pamiętam, nadmierne rozciągnięcie łańcuchów rozrządu trapiło Micry i Almery kilkanaście lat > temu, a przyczyną były zbyt wolne obroty silnika i wysoki bieg ("delikatna" jazda). > dranio Podstawową przyczyną to jest raczej kiepski materiał tego łańcucha a nie jakaś delikatna jazda. Jakoś w starych mercedesach nikt łańcuchów nie zmieniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > Procedura jest jedna, znana ze starych szkół technicznych (linka nie będzie). > Norma graniczna dla łańcucha drabinkowego napędu kół zębatych to przyrost 1,5 % długości. > Można mierzyć na całości długości, pomiędzy 16 np pinam ogniw, pomiędzy 21 pinami ogniw. czyli co przegląd ASO Audi mierzy ile się rozciągnął ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > Zahibernowany byłeś czy co? > Zarówno niemieckie, francuskie jak i japońskie marki, które mają lub miały rozrządy napędzane > łańcuchem zaliczały [motyla noga]-upy z ich zastosowaniem. > BMW - N47 > VAG - TDI i TSI > Opel - Ecoteki i diesel Fiata 1.3 > Ford - TDCI na wałkach rozrządu (także 1.6 HDI) > Nissan - benzynowe jednostki QG Nie słyszałem , słyszałem jedynie coś o Micrze, ale to trochę inna liga. Głównym celem zastąpienia paska łańcuchem było to, aby nie trzeba go było wymieniać, ale to że są całe komplety, dostępne na allegro to oznacza, że nie jest to kwestia jednego egzemplarza. Widzę, że VAGa to teraz strach kupić, w 1.4tfsi też coś nie tak było z rozrządem, ale żeby łańcuch zmieniać i to za tyle tyś to dla mnie chore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 > Głównym celem zastąpienia paska łańcuchem było to, aby nie trzeba go było wymieniać, Czytałem coś zupełnie innego przy okazji wad łańcucha w 2 litrowym dieslu BMW Chodziło o to że łańcuch zajmuje mniej miejsca niż pasek który może przenieść porównywalną ilosć Nm, powoduje że wał korbowy jest mniej narażony na siły skręcające oraz jest mniej podatny na uszkodzenia vide Volvo i jego paski osprzętu wkręcające się w rozrząd. A że przy okazji w projektowaniu rozrządu łańcuchowego maczali swe paluchy różni szpenie od buchalterii to wyszło jak wyszło... Łańcuch jak od roweru i 400Nm To nie może dobrze działać Generalnie wiele silników ma problem z łańcuchami począwszy od 1.3 CDTI z Opla a na BMW skończywszy. Pasek jest IMHo lepszym rozwiazaniem. W Audi 2.0 TDI wymiana nawet co 210 tyś i nic sie nie rwie , auta spokojnie robią ten dystans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > Łańcuch jak od roweru i 400Nm To nie może dobrze działać Uważasz, że jak silnik generuje 400Nm to te 400Nm przekazuje paskiem/łańcuchem na wałki rozrządu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > Uważasz, że jak silnik generuje 400Nm to te 400Nm przekazuje paskiem/łańcuchem na wałki rozrządu? Oczywiście że tak nie uważam. To była przenośnia. Po prostu mam wrażenie że łańcuch powinien być solidny. Im mocniejszy motor tym łańcuch powinien być też mocniejszy. Jak patrzę na jednorzędowy łańcuch stosowany w Oplu/Fiacie 1.3 to nie dziwi mnie ze sie to rozciąga. Wygląda jakby go wyjęli z chińskiego roweru. 2 rzedowy łańcuch z Fiata 125p to przy nim mocarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Oczywiście że tak nie uważam. To była przenośnia. > Po prostu mam wrażenie że łańcuch powinien być solidny. Im mocniejszy motor tym łańcuch powinien > być też mocniejszy. > Jak patrzę na jednorzędowy łańcuch stosowany w Oplu/Fiacie 1.3 to nie dziwi mnie ze sie to > rozciąga. Wygląda jakby go wyjęli z chińskiego roweru. > 2 rzedowy łańcuch z Fiata 125p to przy nim mocarz Łańcuch/pasek ma być dobrany do sił działających w okładzie rozrządu a nie do mocy silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.