Skocz do zawartości

Pakiet startowy do 3,2FSI VW/Audi po 2005r...


Prozaq

Rekomendowane odpowiedzi

> Może i nie ma turbin identycznych jak oryginalne. Ale większość części tzw. oryginalnych ma swoje

> identyczne, nieoryginalne odpowiedniki.

Nie ma czegoś takiego jak identyczne części. Mogą być takie, które są zgodne z wymaganiami (wymiarowymi, materiałowymi, trwałościowymi, itp.). Są partie oryginalnych części, które osiągnęły tolerancję graniczną i dlatego są sprzedawane taniej jako "niemarkowe", są też części nieoryginalne, które wyglądają podobnie jak oryginalne, ale np. są wykonane z innego materiału, albo z innymi tolerancjami niż oryginalne.

Bez dokładnych badań nie można tego stwierdzić "na oko".

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesli porownasz uzywke za 15kPLN z nowka za 60-70kPLN to faktycznie roznice beda spore.

> Ale jak wezmiesz pod uwage uzywke za 40 i nowke za 60-70 to wbrew pozorom utrata wartosci moze

> wyjsc mocno zblizona po 3-5 latach.

a jeśli weźmiesz używkę za 100 i nówkę za 100

to po 3-5 latach będzie praktycznie taka sama utrata ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za to obydwie wymienione przez Ciebie mają problemy z innymi elementami, choć jak sam wspomniałeś

> BMW też dało podobnego ciała z silnikami N57 w kwestii rozrządu, a w M57 pękały wały, więc już

> nie wiem co gorsze.

> A MB popisał się w silniku OM651. Ale czego się nie robi dla prestiżu.

no dobra, ale wracając do tytułowego silnika, po co zmieniać łańcuch niewiem.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra, ale wracając do tytułowego silnika, po co zmieniać łańcuch ?

Łańcuchy się rozciągają po jakimś czasie. I gdy napinacz nie jest już w stanie naciągnąć go w odpowiedni sposób to łańcuch należy wymienić. Sprężyny oraz tłoczki/ek zamontowane w napinaczu też się zużywają, podobnie jak koła łańcuchowe. Nic nie jest wieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma czegoś takiego jak identyczne części.

Są - tak twierdzi pewien specjalista z branży elektrycznej, który zna ludzi produkujących oryginalne części.

Po prostu niektóre części z magazynu etykietuje się jako oryginalne, a inne nie. W magazynie części są nieodróżnialne.

Podobnie ma się sprawa z podzespołami elektroniki.

Często po prostu nie opłaca się produkować czegoś w dwóch wersjach - taniej jest w jednej, a etykietka podbija cenę.

Dobrym przykładem są uchwyty rowerowe, które próbowano mi sprzedać w ASO za dość wysoko cenę "bo są oryginalne - skodowskie". Po kilku pytaniach sprzedawca przyznał, że Thule - w zwykłym sklepie kupiłem takie same (ten sam model) dużo taniej.

A może twierdzisz, że dla ASO wyprodukowali specjalną partię "spełniającą wymagania"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łańcuchy się rozciągają po jakimś czasie. I gdy napinacz nie jest już w stanie naciągnąć go w

> odpowiedni sposób to łańcuch należy wymienić. Sprężyny oraz tłoczki/ek zamontowane w napinaczu

> też się zużywają, podobnie jak koła łańcuchowe. Nic nie jest wieczne.

ale łańcuch to się w maluchach wyciągały a czasy się trochę zmieniły, jakoś iine auta robią >500kkm. Część producentów nie ma nawet procedur serwisowych na wymianę rozrządów na łańcuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale łańcuch to się w maluchach wyciągały a czasy się trochę zmieniły, jakoś iine auta robią

> >500kkm. Część producentów nie ma nawet procedur serwisowych na wymianę rozrządów na łańcuchu.

Widocznie łańcuch łańcuchowi nie równy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale łańcuch to się w maluchach wyciągały a czasy się trochę zmieniły, jakoś iine auta robią

> >500kkm. Część producentów nie ma nawet procedur serwisowych na wymianę rozrządów na łańcuchu.

Zahibernowany byłeś czy co?

Zarówno niemieckie, francuskie jak i japońskie marki, które mają lub miały rozrządy napędzane łańcuchem zaliczały [motyla noga]-upy z ich zastosowaniem.

BMW - N47

VAG - TDI i TSI

Opel - Ecoteki i diesel Fiata 1.3

Ford - TDCI na wałkach rozrządu (także 1.6 HDI)

Nissan - benzynowe jednostki QG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale łańcuch to się w maluchach wyciągały a czasy się trochę zmieniły, jakoś iine auta robią

> >500kkm. Część producentów nie ma nawet procedur serwisowych na wymianę rozrządów na łańcuchu.

O ile pamiętam, nadmierne rozciągnięcie łańcuchów rozrządu trapiło Micry i Almery kilkanaście lat temu, a przyczyną były zbyt wolne obroty silnika i wysoki bieg ("delikatna" jazda).

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura jest jedna, znana ze starych szkół technicznych (linka nie będzie).

Norma graniczna dla łańcucha drabinkowego napędu kół zębatych to przyrost 1,5 % długości.

Można mierzyć na całości długości, pomiędzy 16 np pinam ogniw, pomiędzy 21 pinami ogniw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile pamiętam, nadmierne rozciągnięcie łańcuchów rozrządu trapiło Micry i Almery kilkanaście lat

> temu, a przyczyną były zbyt wolne obroty silnika i wysoki bieg ("delikatna" jazda).

> dranio

Podstawową przyczyną to jest raczej kiepski materiał tego łańcucha a nie jakaś delikatna jazda. Jakoś w starych mercedesach nikt łańcuchów nie zmieniał zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Procedura jest jedna, znana ze starych szkół technicznych (linka nie będzie).

> Norma graniczna dla łańcucha drabinkowego napędu kół zębatych to przyrost 1,5 % długości.

> Można mierzyć na całości długości, pomiędzy 16 np pinam ogniw, pomiędzy 21 pinami ogniw.

czyli co przegląd ASO Audi mierzy ile się rozciągnął grinser006.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zahibernowany byłeś czy co?

> Zarówno niemieckie, francuskie jak i japońskie marki, które mają lub miały rozrządy napędzane

> łańcuchem zaliczały [motyla noga]-upy z ich zastosowaniem.

> BMW - N47

> VAG - TDI i TSI

> Opel - Ecoteki i diesel Fiata 1.3

> Ford - TDCI na wałkach rozrządu (także 1.6 HDI)

> Nissan - benzynowe jednostki QG

Nie słyszałem icon_eek.gif, słyszałem jedynie coś o Micrze, ale to trochę inna liga.

Głównym celem zastąpienia paska łańcuchem było to, aby nie trzeba go było wymieniać, ale to że są całe komplety, dostępne na allegro to oznacza, że nie jest to kwestia jednego egzemplarza.

Widzę, że VAGa to teraz strach kupić, w 1.4tfsi też coś nie tak było z rozrządem, ale żeby łańcuch zmieniać i to za tyle tyś to dla mnie chore sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Głównym celem zastąpienia paska łańcuchem było to, aby nie trzeba go było wymieniać,

Czytałem coś zupełnie innego przy okazji wad łańcucha w 2 litrowym dieslu BMW

Chodziło o to że łańcuch zajmuje mniej miejsca niż pasek który może przenieść porównywalną ilosć Nm, powoduje że wał korbowy jest mniej narażony na siły skręcające oraz jest mniej podatny na uszkodzenia vide Volvo i jego paski osprzętu wkręcające się w rozrząd.

A że przy okazji w projektowaniu rozrządu łańcuchowego maczali swe paluchy różni szpenie od buchalterii to wyszło jak wyszło...

Łańcuch jak od roweru wink.gif i 400Nm screwy.gif To nie może dobrze działać

Generalnie wiele silników ma problem z łańcuchami począwszy od 1.3 CDTI z Opla a na BMW skończywszy.

Pasek jest IMHo lepszym rozwiazaniem. W Audi 2.0 TDI wymiana nawet co 210 tyś i nic sie nie rwie , auta spokojnie robią ten dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważasz, że jak silnik generuje 400Nm to te 400Nm przekazuje paskiem/łańcuchem na wałki rozrządu?

Oczywiście że tak nie uważam. To była przenośnia.

Po prostu mam wrażenie że łańcuch powinien być solidny. Im mocniejszy motor tym łańcuch powinien być też mocniejszy.

Jak patrzę na jednorzędowy łańcuch stosowany w Oplu/Fiacie 1.3 to nie dziwi mnie ze sie to rozciąga. Wygląda jakby go wyjęli z chińskiego roweru.

2 rzedowy łańcuch z Fiata 125p to przy nim mocarz biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że tak nie uważam. To była przenośnia.

> Po prostu mam wrażenie że łańcuch powinien być solidny. Im mocniejszy motor tym łańcuch powinien

> być też mocniejszy.

> Jak patrzę na jednorzędowy łańcuch stosowany w Oplu/Fiacie 1.3 to nie dziwi mnie ze sie to

> rozciąga. Wygląda jakby go wyjęli z chińskiego roweru.

> 2 rzedowy łańcuch z Fiata 125p to przy nim mocarz

Łańcuch/pasek ma być dobrany do sił działających w okładzie rozrządu a nie do mocy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.