mario1979 Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Witam szanowne grono. Dziś zauważyłem ,że klima przestała mi chłodzić. Pomyślałem, że pewno czynnik wywiało i pojechałem nabić. Pomimo nabicia klimy dale nic. Sprężarka się nie załacza , na wyświetlaczu widać symbol * i nic poza tym. Podłączyłem sie pod MES i pokazało coś takiego : ECU ISO Code: 34 83 04 01 91 2015-05-23 14:34:04 CONNECTED TO: Fiat Stilo 1.9 JTD Marelli climate control -------------------------------------------------------------- Kod ISO: 34 83 04 01 91 Numer rysunku FIAT: 735319257 Numer sprzętu: 03600000104 Wersja sprzętu: 08 Numer oprogr.: 04600000004 Wersja oprogr.: 0602 Numer homologacji: Data zaprogramowania: 00/00/2000 ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: 1: B1902 - Nastawnik klap (szyba) Anomaly on the signal towards the indicated motor-positioner, the signal is not plausible. Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd. ODCZYT PARAMETRÓW: Temperatura parownika: 6548,6 °C ODCZYT PARAMETRÓW: Temperatura zewnętrzna: 27,5 °C Temperatura wewnętrzna: 26,8 °C Temperatura parownika: 6548,6 °C ODCZYT PARAMETRÓW: Temperatura zewnętrzna: 27,5 °C Temperatura wewnętrzna: 26,8 °C Temperatura parownika: 6548,6 °C Temperatura parownika: 6548,6 °C ODCZYT PARAMETRÓW: Temperatura zewnętrzna: 27,5 °C Temperatura wewnętrzna: 26,8 °C Temperatura parownika: 6548,6 °C AKTYWOWANIE NASTAWNIKA... Przekaźnik kompresora klimatyzacji WYKONANE ktoś coś podpowie? czy ta temperatura parownika to normalne?pewno jakiś czujnik powiedział pa pa ... Help Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dared Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Temp. parownika się nie przejmuj, tak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Ja to bym zajrzał do sterownika silnika bo to urządzenie wie jakie jest ciśnienie w układzie klimy (z presostatu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Zastanawia mnie gwiazdka na wyświetlaczu. Czy termometr zewnętrzny działa poprawnie, bo może bodykomp bierze z niego dane aby załączyć sprężarkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 > Zastanawia mnie gwiazdka na wyświetlaczu. Ona zawsze będzie się zapalać, nawet jak wymontujesz sprężarkę klimatyzacji i wyślesz kurierem na drugi koniec świata. > Czy termometr zewnętrzny działa poprawnie, bo może bodykomp bierze z niego dane aby załączyć > sprężarkę. IMO podstawa to sprawdzić w ECU silnika czy występuje i jaką ma wartość błąd P0530. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Po pierwsze przeprowadz w F/MES'ie test ukladu - pod maską powinno być słychać załączanie sprzegła kompresora (cykanie). Jeśli cyka, a czynnik jak mowisz - masz, to prawdopodobnie padł ci presostat. U mnie ta awaria nie powodowała błędu w ECU, ale po włożeniu chinskiego zamiennika z pewnego znanego portalu znowu mam chłodek. W 1.6 wymianę można przeprowadzić samodzielnie, bez kanału, choć dodatkowy staw w ramieniu bylby przydatny. Czujnik jest wkręcony w komorze silnika, na samym dole, po prawej stronie chłodnicy, w okolicy aluminiowych przewodów klimatyzacji. A tak wygląda zamiennik: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 w tym sęk , że przekaźnik klimy nie "cyka", wymieniłem na inny ale nic to nie dało, w body 0 błędów. Jaka powinna być prawidłowa wartość ciśnienia w układzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 > w tym sęk , że przekaźnik klimy nie "cyka", wymieniłem na inny ale nic to nie dało, w body 0 > błędów. Jaka powinna być prawidłowa wartość ciśnienia w układzie? Jak nie będziesz miał czynnika w układzie to też ci się nie włączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 > Temp. parownika się nie przejmuj, tak to wygląda. Czyli to normalne, że temperatura odczytana z parownika wynosi 6500 stopni C? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 > Czyli to normalne, że temperatura odczytana z parownika wynosi 6500 stopni C? log z sterownika silnika : CU ISO Code: FD 86 2C 83 07 2015-05-24 19:31:00 CONNECTED TO: Fiat Stilo 1.9 JTD Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4) -------------------------------------------------------------- Kod ISO: FD 86 2C 83 07 Numer rysunku FIAT: 55191209 Numer sprzętu: 0281011553 Wersja sprzętu: 00 Numer oprogr.: 1037369113 Wersja oprogr.: C141 Numer homologacji: 19247 Data zaprogramowania: 09/24/2003 ODCZYT PARAMETRÓW: CU ISO Code: FD 86 2C 83 07 2015-05-24 19:31:00 CONNECTED TO: Fiat Stilo 1.9 JTD Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4) -------------------------------------------------------------- ODCZYT PARAMETRÓW: Wentylator chłodzenia 1: Nie aktywny Wentylator chłodzenia 2: Nie aktywny Wentylator 1 lub PWM: 0,00 % Żądanie uruchomienia klimatyzacji: Aktywny Spreżarka klimatyzatora: Nie aktywny Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny Ciśnienie klimatyzacji: 0,000 bar wynika z tego ,że chyba gaz poleciał w atomsfere... jutro pojadę zobaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 24 Maja 2015 Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 > wynika z tego ,że chyba gaz poleciał w atomsfere... jutro pojadę zobaczyć Jeśli wcześniej nie miałeś wycieków to obstawiam presostat. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 a czy to przeczytałeś? >> KLIK << obstawiam czujnik ciśnienia klimy - mi się blokował na wartości 2,2bar. Z tego co wyczytałem w necie klima wystartuje TYLKO jak ciśnienie jest pomiędzy 3,5 bar a 19bar. PS. Przy wymianie tego czujnika nie trzeba spuszczać czynnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Temp. parownika się nie przejmuj, tak to wygląda. Ponowię pytanie. Czy temperatura parownika klimatyzacji w okolicy 6500 stopni pokazywana przez MES to norma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Ponowię pytanie. Czy temperatura parownika klimatyzacji w okolicy 6500 stopni pokazywana przez MES > to norma? Ptwierdzam. MES pokazuje tutaj głupoty Być może w body CF4 (dobrze pisze?) wskazania będą inne. U mnie CF3 wyswietla dziwne wartosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Mam CF4. Też pokazuje bzdury. To samo co u kolegi, 6500 stopni C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Ponowię pytanie. Czy temperatura parownika klimatyzacji w okolicy 6500 stopni pokazywana przez MES > to norma? ja też potwierdzam że mam u siebie temperaturę parownika prawie 10 razy wyższą niż temperatura topnienia aluminum i 2,5 raza większą od temp jego wrzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 nie prościej zacząć od prostych rzeczy typu bezpiecznik bądz przekaznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > nie prościej zacząć od prostych rzeczy typu bezpiecznik bądz przekaznik no mam nadzieję że kolega już jest po sprawdzeniu tych rzeczy zanim założył ten wątek......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tate11 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Mam pytanie , który zawór (port serwisowy) ten do napełniania czynnikiem klimatyzacji jest od niskiego ciśnienia ten przy sprężarce czy ten przy zbiorniku płynu chłodzącego? Pozdrawiam, Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 h>< high l>low popatrz na korki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dared Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Ten na grubszej rurze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tate11 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > hl>low popatrz na korki Na korkach nie mam oznaczeń, dlatego się pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > w tym sęk , że przekaźnik klimy nie "cyka", wymieniłem na inny ale nic to nie dało, w body 0 > błędów. Wrocilem po przymusowym odstawieniu internetu i widze ze nikt nie pociągnął wątku przekazników To normalnie, że nie cyka przy włączeniu AC. Natomiast test klimatyzacji z MESa nawet przy uszkodzonym presostacie/braku ciśnienia powinien wygenerować kilkukrotne cykanie (na silniku wylaczonym). Afair. jedno cykanie to przekaznik przy akumulatorze, a drugie - sprzegło spreżarki. Jak nie cyka, to elektryka , a jak cyka - to presostat lub brak czynnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Idiotą nie jestem i pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem bezpieczniki i przkaźniki. W trakcie testu MES-em faktycznie żaden nie "cyka" ale znowu jak wyjmę przkaźnik to wywala błąd przekaźnika klimatyzacji. Zauważyłem jeszcze jedno , że jak odkręce korki od niskiego i wysokiego ciśnienia to wiadac tam w tych zaworkach takie bąbelki jakby gaz wydostawał się przez te wentyle czy co tam jest wkręcone. Nie byłem jeszcze na powtórnym nabiciu bo brak czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Idiotą nie jestem i pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem bezpieczniki i przkaźniki. W trakcie testu > MES-em faktycznie żaden nie "cyka" ale znowu jak wyjmę przkaźnik to wywala błąd przekaźnika > klimatyzacji. Zauważyłem jeszcze jedno , że jak odkręce korki od niskiego i wysokiego > ciśnienia to wiadac tam w tych zaworkach takie bąbelki jakby gaz wydostawał się przez te > wentyle czy co tam jest wkręcone. Nie byłem jeszcze na powtórnym nabiciu bo brak czasu Sorki, jesli urazilem posluzylem sie stylem w jaki diagnozuje przez telefon problemy "komputer nie dziala". Gdyby nie było czynnik, to powinien byc odnotowany błąd niskiego ciśnienia (zreszta taki sam efekt da wypiecie wtyczki presostatu). Ponadto napisałeś, że Pomimo nabicia klimy dale nic. Sprężarka się nie załacza. Imho gdyby byla dziura, to klima powinna chodzic po nabiciu przynajmniej przez jakis czas. Mimo wszystko obstawialbym presostat; najtansza opcja... i zawsze mozna zwrocic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 5 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 Więc byłem sprawdzić klimę powtórnie. Okazało się,że zawór wysokiego ćiśnienia nie trzyma i tamtędy wydostaje się gaz. Po wymianie tego "wentyla" i dobiciu gazu ( uciekło 250g) znów mam lodówkę w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.