bratPit Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Witajcie, Kolega z pracy ma A-H Z14XEP o przebiegu nieznanym (auto od handlarza) - mi na oko wygląda na 150-200kkm i auto spala ok 1L oleju na 5kkm i ok 1L płynu chłodniczego na 1kkm. Węże są raczej spuchnięte, wywala płyn zaworkiem przy korku. Rozrząd się tłucze o obudowę ok 10s po odpaleniu silnika. Co obstawiacie za usterkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Napinacz+UPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 No w tym przypadku to raczej skończy się wymianą kompletu rozrządu+UPG Przynajmniej ja bym rozrząd zrobił kompleksowo, bo przebieg nie jest najmniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 > Napinacz+UPG. Dzięki Panowie, potwierdzacie moje przypuszczenia, wstępnie mówiłem człowiekowi żeby się przygotował na kpl. rozrządu i UPG ze zrobieniem głowicy - IMO mając ją na wierzchu warto by wymienić chociaż uszczelniacze Zobaczymy na czym stanie... właściciel wcześniej jeździł A-F z X14NZ i jest przyzwyczajony do tego, że w samochodzie okresowo wymieniało się jedynie olej a maksymalny koszt naprawy jakiejkolwiek usterki wynosił 100zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Witajcie, > Kolega z pracy ma A-H Z14XEP o przebiegu nieznanym (auto od handlarza) - mi na oko wygląda na > 150-200kkm i auto spala ok 1L oleju na 5kkm i ok 1L płynu chłodniczego na 1kkm. > Węże są raczej spuchnięte, wywala płyn zaworkiem przy korku. > Rozrząd się tłucze o obudowę ok 10s po odpaleniu silnika. > Co obstawiacie za usterkę? na oko, to wiesz 200 to raczej nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > na oko, to wiesz > 200 to raczej nie ma większość sprowadzanych to w granicach raczej 200-400 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 Kto by tyle przejechał 1.4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > większość sprowadzanych to w granicach raczej 200-400 chyba rocznie Nie sądzę aby przy 200 żłopał tyle oleju i poszła mu uszczelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Kto by tyle przejechał 1.4? dziadek do kościoła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzees Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Kto by tyle przejechał 1.4? obecnie 218 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 20 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > na oko, to wiesz wiem, wiem > 200 to raczej nie ma 200kkm może nie, ale ze 180kkm może mieć, poza tym "nasi" już tam byli w tym silniku - handlarz coś tam kombinował z silnikiem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 20 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > Kto by tyle przejechał 1.4? phi kto by tyle przejechał buczącym Z18XE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 od razu zrobiłbym pierścienie tłokowe, żeby oleju nie brał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > wiem, wiem > 200kkm może nie, ale ze 180kkm może mieć, poza tym "nasi" już tam byli w tym silniku - handlarz coś > tam kombinował z silnikiem, No ale co można robić po 180? Chyba że ktoś zabił ten silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 20 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2015 > dziadek do kościoła A że objeżdżał wszystkie kościoły, katedry, bazyliki i sanktuaria w kraju, to się nazbierało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > Dzięki Panowie, > potwierdzacie moje przypuszczenia, > wstępnie mówiłem człowiekowi żeby się przygotował na kpl. rozrządu i UPG ze zrobieniem głowicy - > IMO mając ją na wierzchu warto by wymienić chociaż uszczelniacze tak zrobić przy jednej robocie > Zobaczymy na czym stanie... właściciel wcześniej jeździł A-F z X14NZ i jest przyzwyczajony do tego, > że w samochodzie okresowo wymieniało się jedynie olej a maksymalny koszt naprawy > jakiejkolwiek usterki wynosił 100zł no to tym razem się może zdziwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > większość sprowadzanych to w granicach raczej 200-400 Chyba że bez pośpiechu (ponad rok) szukasz sobie sam i sam sprowadzasz Auto z końca 2006 z przebiegiem niecałych 87kkm - udokumentowane no i zużycie (a raczej jego brak) tapicerki przełączników itp potwierdzał ten stan Do tego że auto nie poszło od ręki przyczynił się lekko zły tytuł i opis aukcji. Wersję udało się rozpoznać po zdjęciach Obecnie po roku od sprowadzenia dobija do 100kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 21 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2015 > No ale co można robić po 180? > Chyba że ktoś zabił ten silnik trudno mi powiedzieć, jak ktoś jeździ po mieście to przy tym przebiegu może już trzeci raz rozrząd robić, z kolei niefabryczne opaski skręcane na wężach chłodzenia świadczą, że coś było grzebane, po zakupie okazało się że jeden z węży ma otwór jak po szpilce i ucieka płyn, zmieniany był błotnik przedni, korek płynu chłodniczego jest albo uszkodzony albo nie od tego auta w ogóle, ślady silikonu temperaturowego czerwonego pod uszczelką pokrywy świadczą, że "nasi tam byli", Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 15 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 > No ale co można robić po 180? > Chyba że ktoś zabił ten silnik trudno mi powiedzieć, jak ktoś jeździ po mieście to przy tym przebiegu może już trzeci raz rozrząd robić, z kolei niefabryczne opaski skręcane na wężach chłodzenia świadczą, że coś było grzebane, po zakupie okazało się że jeden z węży ma otwór jak po szpilce i ucieka płyn, zmieniany był błotnik przedni, korek płynu chłodniczego jest albo uszkodzony albo nie od tego auta w ogóle, ślady silikonu temperaturowego czerwonego pod uszczelką pokrywy świadczą, że "nasi tam byli", Mały update: Auto poszło na wymianę kpl. rozrządu. Po odkręceniu i zakręceniu na nowo korka płynu chłodniczego wygląda, że nie ubywa go w zbiorniku. Olej dalej znika powoli (pewnie pierścienie olejowe) ale kierownik nie zdecydował się na robotę tegoż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Mały update: Auto poszło na wymianę kpl. rozrządu. Po odkręceniu i zakręceniu na nowo korka płynu chłodniczego wygląda, że nie ubywa go w zbiorniku. Olej dalej znika powoli (pewnie pierścienie olejowe) ale kierownik nie zdecydował się na robotę tegoż. Powoli, to znaczy ile? Świeży ma ten olej i jaki? Butuje auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 16 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Powoli, to znaczy ile? Świeży ma ten olej i jaki? Butuje auto? Wiesz co... kierownik tego auta to "trudny user" czyli facet 50+ który prosi, żeby sprawdzić, bo "coś dzwoni w silniku", wyciągasz miarkę a tam Sahara, jak pytasz kiedy zmieniał olej - słyszysz odpowiedź, że "jakoś na jesieni", ile przejechał nie wie, zaciąga ręczny na maksa na płaskim parkingu itd. Olej co jakiś czas zmienia i wie, że ma to być syntetyk. Jazda raczej kapelusznicza (zazwyczaj 110km/h autostradą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Wiesz co... kierownik tego auta to "trudny user" czyli facet 50+ który prosi, żeby sprawdzić, bo "coś dzwoni w silniku", wyciągasz miarkę a tam Sahara, jak pytasz kiedy zmieniał olej - słyszysz odpowiedź, że "jakoś na jesieni", ile przejechał nie wie, zaciąga ręczny na maksa na płaskim parkingu itd. Olej co jakiś czas zmienia i wie, że ma to być syntetyk. Jazda raczej kapelusznicza (zazwyczaj 110km/h autostradą). Jeśli od jesieni nie sprawdzał poziomu oleju, to się nie dziwię saharze Kwestia przebiegu, ale to raczej normalne że ubyło. Ustawić przypominajkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Mały update: Auto poszło na wymianę kpl. rozrządu. Po odkręceniu i zakręceniu na nowo korka płynu chłodniczego wygląda, że nie ubywa go w zbiorniku. Olej dalej znika powoli (pewnie pierścienie olejowe) ale kierownik nie zdecydował się na robotę tegoż. Jak zacząłem czytać ten wątek, to od razu pomyślałem - pewni swego znawcy, na podstawie 2 objawów, orzekają z całym przekonaniem UPG, a to tylko jedna z wieku możliwości (zresztą dająca inne objawy, jakie by tu na pewno były podane), może woda cieknie swoją drogą, olej swoją drogą (wyciek, uszczelniacze albo pierścienie) 1l/5000 to dużo, ale ja bym nie robił. Jeżeli to wina pierścieni, to założę się, że nic nawet nie dymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Mój bierze około litra na 1000km i nie dymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 16 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Mój bierze około litra na 1000km i nie dymi. Mój brał jakieś 1.3 - 1.5 i nie dymił. Ale zapach spalin był mocno "olejowy". Po remoncie odpukać - już 11.000km przejechane i bierze już bardzo mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 16 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Jeśli od jesieni nie sprawdzał poziomu oleju, to się nie dziwię saharze Kwestia przebiegu, ale to raczej normalne że ubyło. Ustawić przypominajkę Tłumaczyłem już ze dwa razy człowiekowi odkąd ma to auto ze 3 lata, że jak nie ma oliwy to raz, że się nie napełniają popychacze, a dwa, że napinacz też kuleje i trzeba będzie robić łańcuch. No i łańcuch już robił. Teraz przyjdzie czas na kapitalkę. No ale pewnych rzeczy nie wytłumaczysz i nawet rachunek w serwisie ich nie przekona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 16 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2015 Jak zacząłem czytać ten wątek, to od razu pomyślałem - pewni swego znawcy, na podstawie 2 objawów, orzekają z całym przekonaniem UPG, a to tylko jedna z wieku możliwości (zresztą dająca inne objawy, jakie by tu na pewno były podane), może woda cieknie swoją drogą, olej swoją drogą (wyciek, uszczelniacze albo pierścienie) 1l/5000 to dużo, ale ja bym nie robił. Jeżeli to wina pierścieni, to założę się, że nic nawet nie dymi. Ja na początku zgłupiałem jak usłyszałem dźwięki z silnika po odpaleniu tego auta, bo nie wiedziałem, że tak może się tłuc łańcuch o obudowę Z właścicielem trudno się dogadać, żeby sam sprawdził ile bierze oliwy, ale na moje wyczucie idzie dobrze więcej niż 1L / 5kkm. Gdyby człowiek był ogarnięty to by zobaczył z kimś rano przy odpalaniu czy zakopci - dało by to odpowiedź czy to uszczelniacze czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
00Tom00 Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 > większość sprowadzanych to w granicach raczej 200-400 chyba rocznie Nie sądzę aby przy 200 żłopał tyle oleju i poszła mu uszczelka W tym samym silniku UPG musiałem robić przy 120kkm (przebieg rzeczywisty, mam auto od nowości). Uszczelka pod głowicą pękła wzdłuż na 2 części na odległości ok 5cm... płyn wypływał na zewnątrz silnika po jego rozgrzaniu i odparowywał tak, ze nie było widać wycieku. Sądząc po rodzaju uszkodzenia to musiała chyba być jakaś wada materiałowa od nowości. Co do oleju - zmieniam co 15kkm castrol edge 5w30 - pomiędzy wymianami muszę raz dolać ok 0,5-0,7l. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 W tym samym silniku UPG musiałem robić przy 120kkm (przebieg rzeczywisty, mam auto od nowości). Uszczelka pod głowicą pękła wzdłuż na 2 części na odległości ok 5cm... płyn wypływał na zewnątrz silnika po jego rozgrzaniu i odparowywał tak, ze nie było widać wycieku. Sądząc po rodzaju uszkodzenia to musiała chyba być jakaś wada materiałowa od nowości. Co do oleju - zmieniam co 15kkm castrol edge 5w30 - pomiędzy wymianami muszę raz dolać ok 0,5-0,7l. Pozdrawiam O widzisz ! Cenne info, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 W tym samym silniku UPG musiałem robić przy 120kkm (przebieg rzeczywisty, mam auto od nowości). Uszczelka pod głowicą pękła wzdłuż na 2 części na odległości ok 5cm... płyn wypływał na zewnątrz silnika po jego rozgrzaniu i odparowywał tak, ze nie było widać wycieku. Sądząc po rodzaju uszkodzenia to musiała chyba być jakaś wada materiałowa od nowości. Co do oleju - zmieniam co 15kkm castrol edge 5w30 - pomiędzy wymianami muszę raz dolać ok 0,5-0,7l. Pozdrawiam Dobry wynik. Ja na 17kkm zużyłem 5l, to trochę więcej niż u Ciebie ale i tak nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Dobry wynik. Ja na 17kkm zużyłem 5l, (...) ale i tak nieźle. Spadłem pod biurko z kompem Ale jakoś się podniosłem żeby ci odpisać PS Szwagier jest diagnostą na SKP i podbija ci coroczne przeglądy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Dobry wynik. Ja na 17kkm zużyłem 5l, to trochę więcej niż u Ciebie ale i tak nieźle. Czyli w normie 0,3 l./ 1000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 0,3 l./ 1000 km 0.3/1000km To nie jest jeszcze żadna tragedia, aczkolwiek już troszkę niesmak u właściciela. Wiadomo, że każdy woli jak zużycie jest minimalne (a jakieś zawsze jest, nie ma cudów, założę się, że co najmniej jakieś 50ml/1000km zużywa 99% aut) A takie podwyższone zużycie to mogą być niedoskonałe pierścienie zgarniające i nic poza tym, tudzież sparciałe już uszczelniacze zaworów. Można tak jeździć i jeździć setki tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Ostatnio -nie pamiętam już gdzie- czytałem artykuł o tym, że coraz więcej nowych aut cierpi na konsumpcję oleju przez silniki. Bez względu czy auto ma 20 kkm czy 150 kkm przebiegu. I często ta konsumpcja jest zbliżona do norm producentów. Tak więc nie ma co się dzisiaj dziwić, żę auto wciąga olej bo chcąc nie chcąc należy to już uznać za normę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 24 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 Spadłem pod biurko z kompem Ale jakoś się podniosłem żeby ci odpisać PS Szwagier jest diagnostą na SKP i podbija ci coroczne przeglądy ? bo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 24 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 Czyli w normie 0,3 l./ 1000 km Trochę mniej. Te 5l, to razem z tym, co wlałem na czysto Czyli dolałem ok. 1,2 l/17k Zrobiłem to na Motulu za ok.150zł. Teraz zmieniłem na olej za ok 100zł, który poleca tu taki jeden. Nie tylko zresztą tu Jakby co, będzie na niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 24 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 0.3/1000km To nie jest jeszcze żadna tragedia, aczkolwiek już troszkę niesmak u właściciela. Wiadomo, że każdy woli jak zużycie jest minimalne (a jakieś zawsze jest, nie ma cudów, założę się, że co najmniej jakieś 50ml/1000km zużywa 99% aut) A takie podwyższone zużycie to mogą być niedoskonałe pierścienie zgarniające i nic poza tym, tudzież sparciałe już uszczelniacze zaworów. Można tak jeździć i jeździć setki tys km. Źle to ująłem. Zeszła mi bańka 5l razem z tym, co wlałem przy wymianie Czyli dolewka to jakieś 1,2l, może trochę więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 24 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 To żadna konsumpcja 0,07 l./1000 km U mnie w sumie pomiędzy wymianami nic nie wciągnęło ale średnie prędkości mam też i nie za wysokie Pewnie jakbym więcej jeździł z prędkością powyżej 100 km/h to by to inaczej wyglądało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 25 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2015 bo? "Bo" wystarczyłoby wypowiadać się precyzyjnie Te 5l, to razem z tym, co wlałem na czysto Źle to ująłem. Zeszła mi bańka 5l razem z tym, co wlałem przy wymianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2015 "Bo" wystarczyłoby wypowiadać się precyzyjnie Nawet jakby wlał dodatkowo 5 litrow oleju to przy 17000 kilometrów daje 0.3 litra/1000 km. I nie jest to jakieś strasznie wielkie zużycie i wcale nie dyskwalifikuje auta na SKP. Dlatego nie rozumiem twojego sarkazmu o przeglądzie !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 25 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2015 Nawet jakby wlał dodatkowo 5 litrow oleju to przy 17000 kilometrów daje 0.3 litra/1000 km. I nie jest to jakieś strasznie wielkie zużycie i wcale nie dyskwalifikuje auta na SKP. Dlatego nie rozumiem twojego sarkazmu o przeglądzie !!! Może faktycznie odwykłem Oprócz Trabanta i Warturga nigdy żaden z moich benzynowych silników nie brał oleju (nawet Astra I którą kiedyś miałem , nota bene super auto i super ekonomiczny silniczek 1,4 60KM) Co innego mój jedyny jak do tej pory (i statni ! ) diesel w którym "turbo pije , turbo żyje". Tam robiłem dolewki ale też nie w takiej ilości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 25 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2015 Oczywiście nie powinno być zużycia oleju ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.