robi008 Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Było niewinnie i skończyło się tragicznie. Wakacjie z dziećmi za tydzień a Stilonek nie ma mocy. Przy wymianie sprężyn i amortyzatorów przednich jak również łożyska z piastą kolega mówi że przebieg 350tyś. to może warto przeczyścic wtryskiwacze i zawór EGR- i się zaczęło. Wtryski wyciągnięte, umyte , złożone i w samochodzie. Zawór EGR po mimo że był zaślepiony to był zasyfiony mazią w środku i zablokowany w pozycji otwartej. Wszystko zostało złożone i włożone na miejsce, silnik odpalony, pracuje (EGR z podkładką z trzema otworami). Problem nastąpił po ruszeniu samochodem. Stilo jakby miało nie 115km tylko 60. rozpędza się jakby ciądna za sobą 6ton (bo kemping juz ma zaliczony i wiem jak się zachowuje). Co może byc powodem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Było niewinnie i skończyło się tragicznie. Wakacjie z dziećmi za tydzień a Stilonek nie ma mocy. Przy wymianie sprężyn i amortyzatorów przednich jak również łożyska z piastą kolega mówi że przebieg 350tyś. to może warto przeczyścic wtryskiwacze i zawór EGR- i się zaczęło. Wtryski wyciągnięte, umyte , złożone i w samochodzie. Zawór EGR po mimo że był zaślepiony to był zasyfiony mazią w środku i zablokowany w pozycji otwartej. Wszystko zostało złożone i włożone na miejsce, silnik odpalony, pracuje (EGR z podkładką z trzema otworami). Problem nastąpił po ruszeniu samochodem. Stilo jakby miało nie 115km tylko 60. rozpędza się jakby ciądna za sobą 6ton (bo kemping juz ma zaliczony i wiem jak się zachowuje). Co może byc powodem?? Jakieś błędy wyświetlił? Jak i czym myłeś wtryskiwacze? Masz dostęp do interfejsu diagnostycznego? Nie pozamieniałeś ze sobą wtryskiwaczy? Wyczyściłeś sam EGR, czy "okolice" typ klapa gasząca itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Wersję JTD 115KM zaślepią się pełną zaślepką bez otworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Zaślep EGR w całości, a nie blaszką z dziurkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Jeśli auto lepiej jedzie jak puszczasz gaz tzn ,że uwaliłeś egr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Jakieś błędy wyświetlił? Jak i czym myłeś wtryskiwacze? Masz dostęp do interfejsu diagnostycznego? Nie pozamieniałeś ze sobą wtryskiwaczy? Wyczyściłeś sam EGR, czy "okolice" typ klapa gasząca itp? "Wtryskiwacze każdy na swoim miejscu. Błędów brak. Do czyszczenia myjka (sprawdzane już w warsztacie specjalistycznym i wszystkie są ok.). Wyczyszczony EGR i pracuje delikatnievbez zacięć. Popychacz na cewce był czysty (jak się sprawdza czy popychacz pracuje?). Pod podłączonym komputerem pokazuje, że jest niewystarczające doładowanie o 500-700mBAR, choić nie wiem co to ma wspólnego EGR z doładowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 sprawdz.map sensor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 sprawdz.map sensor. Jak się sprawdza map sensor? Wykręciłem go, przemyłem, wydmuchałem, zamontowałem, EGR ponownie zaślepiłem i dalej to samo. Ciśnienie doładowania pokazuje prawidłowo na wolnych obrotach. na wysokich wskazuje niedobór ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Posłuchałeś wcześniejszych rad i zaślepiłeś EGR pełną zaślepką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Jak się sprawdza map sensor? Wykręciłem go, przemyłem, wydmuchałem, zamontowałem, EGR ponownie zaślepiłem i dalej to samo. Ciśnienie doładowania pokazuje prawidłowo na wolnych obrotach. na wysokich wskazuje niedobór ciśnienia. Wyjmij EGR, podłącz go "na krótko" pod akumulator. Jeżeli głośno "cyknie" to elektromagnes działa ok, jeśli nie, to nadaje się do kosza lub zaślepienia (ale pełną zaślepką, częściowa pomoże jak umarłemu kadzidło). Ale faktycznie przychylałbym się do opcji map sensora (też mi się po czyszczeniu udało uwalić map sensor ) - najlepiej podmienić go na inny (na szrocie można go kupić zwykle za ok. 50zł), ewentualnie możnaby sprawdzić szczelność przewodów od podciśnienia (w 115KM jest chyba zmienna geometria?), ale przy takich "niedoborach", to musiałby to być praktycznie urwany przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 EGR dostał nową, pełną podkładkę. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie map sensora?? Przy czyszczeniu EGR'a map sensora nie dotknąłem. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 to masz za egr na kolektorze, musisz kablem sprawdzic wartosci, ale mam wrazenie ze sztanga gruchy stoi, lub overbost zacina sie , sprawdz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 27 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 to masz za egr na kolektorze, musisz kablem sprawdzic wartosci, ale mam wrazenie ze sztanga gruchy stoi, lub overbost zacina sie , sprawdz Dalej szukamy. Ręce opadają. Urlop już w weekend, a tu Stilonek nie daje rady. Grucha pracuje w całym zakresie, komputer nie widzi błędów. Czy jest ktoś z Białegostoku?? Chciałbym podmienić MapSensor żeby potwierdzić, bądź wykluczyć ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Od ilu tys obrotow ma niedosyt doladowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 A teraz pytanie. Czy wtryski sa na swoich miejscach? tzn przed demontazem i po mntazu. Maja nr nabite ktore sa w kompie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Od ilu tys obrotow ma niedosyt doladowania? Niedosyt od naciśnięcia na pedał gazu. Wartość mierzona z oczekiwana pokrywa się jedynie na wolnych obrotach. Wtryski są na swoich miejscach- były ponumerowane i trafiły skąd zostały wyciągnięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Niedosyt od naciśnięcia na pedał gazu. Wartość mierzona z oczekiwana pokrywa się jedynie na wolnych obrotach. Wtryski są na swoich miejscach- były ponumerowane i trafiły skąd zostały wyciągnięte. Odłącz przepływomierz i zobacz czy będzie poprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Odłącz przepływomierz i zobacz czy będzie poprawa. Robiłem. Po odłączeniu przepływki bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szulu Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 Robiłem. Po odłączeniu przepływki bez zmian. A może uwaliliście coś przy klapie gaszącej i jest przymknięta? Sprawdź czy przewód podciśnieniowy do niej nie zsunął się albo nie jest przetarty i czy klapa w całym zakresie pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2015 do sprawdzenia wezyki podcisnienia. Tak jak kolega wyzej napisal, jak rowniez dolot, moze masz przetarty przewod w okolicy oslony.lewej, co wychodzi z intercoolera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 do sprawdzenia wezyki podcisnienia. Tak jak kolega wyzej napisal, jak rowniez dolot, moze masz przetarty przewod w okolicy oslony.lewej, co wychodzi z intercoolera? Panowie- a jak wygląda sprawa z wryskiwaczami?? Jeżeli były czyszczone i ich parametry się zmieniły to trzeba je kodować?? Już myślę, że to wina wtryskiwaczy, ale to nieszczęsna różnica wskazania ciśnienia doładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 a nie wymieniałeś czasem w ostatnim czasie filtra paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 dziś będę wymieniał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 tylko nie bierz boscha bo to podobno dno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 ja tylko i wylacznie polecam ufi, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 ja tylko i wylacznie polecam ufi, Już mam kupiony FILTRON. Mam możliwość podmiany swojego MapSensora BOSCH 0281 002 510 na 0281 002 845. Szczerze mówiąc to nie są elementy zamienne, ale nie mam dojścia do innych. Czy te czujniki różniły się czymś szczególnym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 Jezeli wizualnie nie widzisz roznicy. Tzn kricce sa te same , piny sa te same. To jedynie moga sie roznic zakresem pracy. Tzn " od do " mialem tak z czujnikiem na kolektorze u kolegi w grande punto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 Filtr wymieniony i nadal to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 podmieniaj czujniki. Zobacz co sie dzieje na podmienionych. Jak bez zmian. Odepnin wtyczke i sprawdz jal chodzi. Jezelu bez zmian. To szukaj dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 a teraz zrob taki myk. Sprawdz zawor overboost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 29 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 Overboost działa. Właśnie sprawdzałem. Jutro podmienię mapsensor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Overboost działa. Właśnie sprawdzałem. Jutro podmienię mapsensor.Jak sprawdziłeś overboost? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Jak sprawdziłeś overboost? W taki, że cięgno gruszki pracuje. Słychać jak turbina "ładuje" i przewody gumowe "pompują się" podczas wkręcania w obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 W taki, że cięgno gruszki pracuje. Słychać jak turbina "ładuje" i przewody gumowe "pompują się" podczas wkręcania w obroty.To niczego nie gwarantuje - pozwala jedynie stwierdzić, czy geometria nie stoi na amen. Jeśli przycina się czasami, to niczego tą metodą nie stwierdzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 To niczego nie gwarantuje - pozwala jedynie stwierdzić, czy geometria nie stoi na amen. Jeśli przycina się czasami, to niczego tą metodą nie stwierdzisz. W jaki sposób stwierdzić poprawność działania?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 30 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Porządnie zlogować go MESem na 4tym biegu od 2tys. do odcięcia. Ale dziwne, że nie wyrzuca błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Porządnie zlogować go MESem na 4tym biegu od 2tys. do odcięcia. Ale dziwne, że nie wyrzuca błędu. overboost podmieniony na nowy i dalej zonk. Właśnie jestem po kolejnych walkach z Fiacikiem. Podmieniony przepływomierz- dalej zamulony. Podmieniony MAP Sensor- dalej zamulony. Nawet pompę w zbiorników dla zasady wyczyściłem. Jakieś pomysły?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 sprawdź dokładnie wszystkie przewody gumowe, czy czasem gdzieś nie dostaje lewego powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 sprawdź dokładnie wszystkie przewody gumowe, czy czasem gdzieś nie dostaje lewego powietrza Chyba znalazłem przyczynę. Mając pod ręką drugie STILO zamieniłem wtryskiwacze. Mocy przybyło, fiacik normalnie rozpędzał się. Wtryski do regeneracji. Jaki zakład polecacie? W Białymstoku nikt chyba tego dobrze nie zrobi , a na pewno nie ten który sprawdzał te wtryskiwacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 czyli jednym słowem wtryski poległy, a Ty szukałeś winy gdzie indziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Chyba znalazłem przyczynę. Mając pod ręką drugie STILO zamieniłem wtryskiwacze. Mocy przybyło, fiacik normalnie rozpędzał się. Wtryski do regeneracji. Jaki zakład polecacie? W Białymstoku nikt chyba tego dobrze nie zrobi , a na pewno nie ten który sprawdzał te wtryskiwacze. Proponuję nie kombinować tylko oddać do serwisu BOSCHA . może nie najtaniej ale za to wymieniają wszystkie elementy w środku i nadają nowy nr IMA. Ja takk zrobiłem i jestem zadowolony. Dałem 4 do sprawdzenia i wyszło że 2 są do regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.