Fatal Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Witam Panowie już praktycznie kupiłem samochód ale jeszcze nie zapłaciłem Co sądzicie o oplu insigni silnik 1.8 140 km 2009 r ? nadaje sie do gazu ? acha samochód ma przebieg 99 tys raczej oryginalny z tego co już przeglądałem , oczywiście bede jechał do opla na sprawdzenie przedzakupowe Jeśli ktoś miałby możliwość i chciałby pomóc podaje nr vin W0LGM67C891063620 , prosiłbym o sprawdzenie co i jak dziękuję wszystkim za pomoc , samochód jest raczej pewny i silnik raczej spoko , bo właściciel zakupił sobie taki sam ( nawet z tym samym slinkiem tylko młodszy z 2014 r ) też ładny na co konkretnie zwrócić uwagę w tych samochodach ? Fatal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Ten silnik podobniez nie za bardzo do gazu no i wg mnie to jest zdecydowanie za slaby do tego auto, bo Insignia jest koszmarnie ciezka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Kolega ma ten sam VC Kombi, wg mnie i na miasto i na polskie trasy OK, bo w miarę elastyczny po mieście, poniżej 4 biegu to praktycznie nigdy nie trzeba schodzic, a na trasie to te 160 można lekko stale trzymać. Jak trzeba to buja się to do licznikowych 220, tak więc myślę że OK. Na mieście (Bydgoszcz) spala przy normalnej jeździe 9 lpg, na trasie z prędkościami 110-120 spala 8. Nie wiem czy Insignia jest cięższa od VC Kombi? Co do lpg to po prostu po ok. 50-60 kkm wypadałoby sprawdzić luz zaworów (szklanki), jeżeli trzeba byłoby jakieś wymienić to w Inter Cars po ok 20 zł sztuka. . Kolega ma na latanie 160kkm ori na benie i teraz dodatkowo prawie 20 kkm na lpg i szklanki igła, gorzej z KZFR, pomału zaczyna być je słychać, kpl. to ok. 2kzl. Jeszcze v przy przebiegu ok.160kkm puszczają uszczelki chłodnicy oleju , który kapie na kolektor wydechowy i śmierdzi, wiec trzeba wymienić, części dostępne tylko w ASO za 270 zł +wymiana. Ogólnie to nie wiedziałem, że w Insigni tez jest ten silnik dostępny. Śmiało kupuj, montuje LPG i w drogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 ok pewnie go kupie ale chciałbym aby mi ktoś jeszcze pomógł przy tym vin co i jak tam My z żoną nie potrzebujemy samochodu do ścigania tylko do normalnej jazdy ja myślę ze ten silnik daje radę także ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Ale co chcesz z tego VINu sprawdzić? Kolor, silnik, wyposażenie? Sory, ale chyba nie za bardzo wiem jaki cenne informacje mogą być tam ukryte? Poza tym weź sobie podejdź z obecnym właścicielem do ASO i wszystko Ci powiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Ale co chcesz z tego VINu sprawdzić? Kolor, silnik, wyposażenie? Sory, ale chyba nie za bardzo wiem jaki cenne informacje mogą być tam ukryte? Poza tym weź sobie podejdź z obecnym właścicielem do ASO i wszystko Ci powiedzą Pewnie historię serwisową... Ja mogę pomóc jedynie z wyposażeniem, ale nie wiem czy jest sens skoro auto już organoleptycznie zbadane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 No właśnie, teraz jak już to tylko z właścicielem za rączkę i do ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 2 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 No tak oczywiście że ASO obowiązkowe ale jeśli możesz zapodaj to wyposażenie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Ja nie mogę bo się na tym odczytywaniu nie znam, bowydaje kmi się ze ta wiedza do niczego się nie przyda, bo chyba widać, że auta ma np. szyby elektryczne czy jaki tam kolor tapicerki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Sprawdziłem VC Kombi 0-100 w 11,2 sek V max 209 skrzynia biegów 5 biegowa masa brak danych Insignia 0-100 w 11, 5 sek V max 207 skrzynia biegów 6 biegowa masa 1505kg zaletą jest na pewno to ze na 6 biegu jest ciszej, pytanie tylko czy to nie jest ta sławna skrzynia M32 (i to warto dowiedzieć się w ASO) w której padają łożyska przy ok. 100 kkm a koszt wymiany poza ASO (wszystko info wg AK) około 2 klocki z robocizną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 No tak oczywiście że ASO obowiązkowe ale jeśli możesz zapodaj to wyposażenie dzięki proszę 01A = CZARNE WYKOŃCZENIE SIEDZENIA 1AB = KOLOR WYKOŃCZENIA PŁATU DRZWI - CZARNY 2A0 = WYPRASKA WEWNĘTRZNA DRZWI, ANTRACYT ZIARNISTY 2H0 = SILNIK BENZYNOWY C18SEL[2H0],Z18XER[2H0],A18XER[2H0] 3A0 = WYKOŃCZENIE W KOLORZE CHŁODNY SZARY RAPID 4AA = CZARNE WYKOŃCZENIE WNĘTRZA A51 = PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE A69 = NAPINACZ PASA BEZPIECZEŃSTWA, PRZEDNI A6B = DO SIEDZENIA Z CZĘŚCIOWO MANUALNĄ 6-KIERUNKOWĄ PROWADNICĄ USTAWIANIA SIEDZENIA A70 = BLOKADA, PAS BEZPIECZEŃSTWA Z NAPINACZEM A90 = KLAPA PRZEDZIAŁU TYLNEGO,OTWIERANA ZDALNIE AEF = ELEKTRYCZNE SZYBY, EKSPRESOWE OTWIERANIE/ZAMYKANIE AER = SZYBY STEROWANE ELEKTRYCZNIE,TYŁ AFA AG5 = SIEDZENIE PRZEDNIE,PRAWE,REGULATOR WYSOKOŚCI,RĘCZNY AHS = ZAGŁÓWKI AKTYWNE 4-KIERUNKOWE APG = DOTYCZY PODPARCIA LĘDŹWIOWEGO STEROWANEGO ELEKTRYCZNIE W 4 KIERUNKACH ATG = STEROWANIE ZAMKIEM W SYSTEMIE ZDALNEGO OTWIERANIA/ZAMYKANIA AXG = DOTYCZY SZYBY NA JEDNO DOTKNIĘCIE AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD AY5 = ZAGŁOWEK,TYLNY,TKANINA,ŚRODKOWY B9K = OSŁONA PROGU DRZWI BAH = IMMOBILIZER,ELEKTRYCZNY,WARIANT 2 BSI = IDENT.PUNKT EFEKTYWNY CON. C25 = WYCIERACZKA I SPRYSKIWACZ DRZWI BAGAŻNIKOWYCH C2B = OŚWIETL., WNĘTRZA, ZESP., PRZEDNIA PODŁOGA C59 = NAWIEW,TYLNA WENTYLACJA POWIETRZNA C68 = DLA KLIMATYZACJI ELEKTRONICZNEJ C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA C99 = WYŁĄCZNIK PODUSZKI POWIETRZNEJ PASAŻERA CR6 = DLA POLSKI CR6 D31 = LUSTERKO WSTECZNE WEWNĘTRZNE D61 = SCHOWEK,STRONA KIEROWCY D7C = PÓŁKA,KONSOLA PRZYRZĄDÓW,BOCZNA DA1 = PODŁOKIETNIK TYLNEGO SIEDZENIA,SCHOWEK DBU = KONSOLA PODŁOGI PRZEDNIEJ Z PRZESUWANYM PODŁOKIETNIKIEM DH6 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA DK6 = KONSOLA WEWNĘTRZNA SUFITOWA DP6 = OBUDOWA DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH) DWE = UŻYWANE Z RĘCZNIE SKŁADANYM LUSTERKIEM EA1 = SCHOWEK,OPARCIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO,LEWA STRONA EA2 = SCHOWEK,OPARCIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO,PRAWA STRONA EAC = WYKOŃCZENIE PŁÓCIENNE SIEDZENIA, DUNE EPA = SCHOWEK, PODUSZKA SIEDZENIA PRZEDNIEGO, LEWA STRONA EPB = SCHOWEK, OPARCIE SIEDZENIA PRZEDNIEGO, PRAWA STRONA FBD = BOCZEK DRZWI PŁÓCIENNY ATLANTIS FV2 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.18 FX3 = PROGRAM STATECZNOŚCI ELEKTRONICZNEJ GAN = FARBA ZEWNĘTRZNA,PATRZ TABELA FARB W PRZEDMOWIE DO KATALOGU MODELU GNA = WYPOSAŻENIE PODWOZIA, ZESPÓŁ PRZEDNIEGO WAHACZA GNC = WYPOSAŻENIE PODWOZIA, TYLNA OŚ, 4-ŁĄCZNIKOWE J60 = DO STOSOWANIA Z 16" UKŁADEM HAMULCOWYM K34 = STEROWANIE TEMPOMATU K3L = AKUMULATOR,60AH K60 = ALTERNATOR,100A KPA = UŻYWANY Z GNIAZDEM ELEKTR. PRZEDNIEJ KONSOLI KRH LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ M53 = SPRZĘGŁO BLOKADY ZMIANY BIEGÓW MDE = DO RAMOWEJ WYPRASKI CHROMOWEJ MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW MZ0 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,6 BIEGOWA (M32-6 WR) N34 = KIEROWNICA,TRZY SZPRYCHY,SKÓRA,ZESP. N37 = KOLUMNA KIEROWNICZA, REGULOWANA, WYSUWANA I POCHYLANA N40 = WSPOMAGANIE MECHANIZMU KIEROWNICZEGO, NIEZMIENNY STOSUNEK WSPOMAGANIA NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA NE9 = SYSTEM EMISJI EEC 09 OHK P76 = DLA SCHOWKA KOŁA ZAPASOWEGO QQZ = OPONY,225/55R17 SL 97W BW HW4 QR8 = KOŁO 17X7, STALOWE, DELUXE T30 = SYRENA W KOMORZE SILNIKA T61 = DOTYCZY UKŁADU ŚWIATEŁ DZIENNYCH (DRL) T74 T79 = DLA TYLNYCH ŚWIATEŁ PRZECIWMGIELNYCH T83 = DOTYCZY AUTOMATYCZNEGO WŁ-WYŁ REFLEKTORÓW T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE TR0 = OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA TR6 = POZIOMOWANIE REFLEKTORÓW,RĘCZNE TSP = LAMPA USTAWIANA,ZESP.,OŚW. WNĘTRZA TT4 = REFLEKTORY,HALOGEN U18 = PRĘDKOŚCIOMIERZ,ZESP.,KM/GODZ. U65 = GŁOŚNIK,5 U91 = ANTENA KRÓTKA,DACH,RADIO UAT = AUTOALARM, CZUJNIK ZBICIA SZYBY UDB = DO CENTRALKI INFORMACYJNEJ KIEROWCY Z WYŚWIETLACZEM LCD UFD = WYŚWIETLACZ CIEKŁOKRYSTALICZNY TRZECH INFORMACJI - DATA/GODZINA/TEMPERATURA UH1 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,PRAWA STRONA UK3 = KOŁO KIEROWNICY,STEROWANIE,DOSTĘP ULS = STEROWANIE BLOKADĄ, KOLUMNA KIEROWNICZA UYB V33 = ZESTAW NARZĘDZI V83 = DEKLARACJA POJAZDU - ORGANIZACJA ECE VG9 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY VY7 = DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW,SKÓRA W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY W2P = POKRYCIE,PŁASKIE,KOŁO,WARIANT 1 W4Y W9N = DLA POLSKI WRA WRB XA3 = OPEL XB1 = DLA POLSKI XL8 = DLA CZĘSTOTLIWOŚCI 433 MHZ Z0C = DLA POLSKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 czy to nie jest ta sławna skrzynia M32 MZ0 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,6 BIEGOWA (M32-6 WR) Ale nie bałbym sie tego. Auto ma dość niski przebieg a same skrzynie ZTCW zostały poprawione. Mam w swojej Astrze taką skrzynię, 170 tyś na blacie a jszcze nie mam pierwszych objawów padania czyli nie telepie mi drążkiem biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 ok super dzięki wielkie Panowie , no ma przejechane dokładnie 99 tys z groszami , samochód stoi w garażu i czeka , zastanawia mnie tylko głośniejsza praca na zaworach ale to może przez to że gość samochód tylko przepala raz na tydzień , co o tym myślicie czy w aso co mi na ten temat wspomną czy im podpowiedzieć aby to sprawdzili , a tak wydaje sie samochód 100 % oryginał , dobra dzwonie do ASO i się umawiam na sobotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Ten silnik był w wersji do gazu, ale chyba nie w Oplach. Z tym, że obie wersje silników miały te same części, więc to dostosowanie do gazu, to może być tylko chwyt marketingowy. Założysz porządna instalację z przyzwoitymi wtryskiwaczami i powinno być OK. Tylko luz zaworowy trzeba raz na jakiś czas sprawdzić. Co do głośnej pracy, to 1,8 jest raczej głośny i spod maski słychać zawory. Jeśli mocniej klepią, to powinna pomóc wymiana oleju. Olej spełniający wymagania Dexos 2, ale raczej nie zalecany jest olej GM. Najważniejsze, by po odpaleniu nie było słychać mechanizmu zmiennych faz rozrządu. Jeśli słychać, to do wymiany będą niedługo koła zębate sterujące fazami (razem z paskiem rozrządu). Ten silnik jest zmulony do 3500 obrotów, by mało palił. Żwawiej przyspiesza od 4000 obr. w górę, więc do sprawnego wyprzedzania ciężarówki ja używam 3 biegu - a Cruze jest lżejszy od Insigni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 no po zakupie idzie do wymiany , wszystkie filtry oleje itp. do tego robie rozrząd a gaz pozniej , oczywiście gaz nie za 1600 zł u cześka w garażu tylko Brc lub Lenzo czy jak mu tam , na instalke licze około 3 tys zł wydać także spoko myślę że bedzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Dobry gaz + kontrola luzu zaworowego co jakiś czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Z tym, że obie wersje silników miały te same części, więc to dostosowanie do gazu, to może być tylko chwyt marketingowy. EPC mówi co innego. Jest rozróżnienie na zwykłe zawory i zawory do podwójnego układu paliwowego LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 No to widać w Oplu tak jest. W Chevrolecie nie potrafili znaleźć różnic w częściach do silnika dostosowanego do LPG. Te oplowskie 1,8 robione na Węgrzech? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Ten silnik był w wersji do gazu, ale chyba nie w Oplach. Z tym, że obie wersje silników miały te same części, więc to dostosowanie do gazu, to może być tylko chwyt marketingowy. Założysz porządna instalację z przyzwoitymi wtryskiwaczami i powinno być OK. Tylko luz zaworowy trzeba raz na jakiś czas sprawdzić. Co do głośnej pracy, to 1,8 jest raczej głośny i spod maski słychać zawory. Jeśli mocniej klepią, to powinna pomóc wymiana oleju. Olej spełniający wymagania Dexos 2, ale raczej nie zalecany jest olej GM. Najważniejsze, by po odpaleniu nie było słychać mechanizmu zmiennych faz rozrządu. Jeśli słychać, to do wymiany będą niedługo koła zębate sterujące fazami (razem z paskiem rozrządu). Ten silnik jest zmulony do 3500 obrotów, by mało palił. Żwawiej przyspiesza od 4000 obr. w górę, więc do sprawnego wyprzedzania ciężarówki ja używam 3 biegu - a Cruze jest lżejszy od Insigni A właśnie, że silniki pod lpg i bez różnią się, dokładnieto rróżnią się twardością gniazd zaworowych, to raz. Dwa co do stukania zaworów i wymiany oleju, a coby ma niby zmienić jak luz zaworowy NIE jest regulowany hydrauliką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 no po zakupie idzie do wymiany , wszystkie filtry oleje itp. do tego robie rozrząd a gaz pozniej , oczywiście gaz nie za 1600 zł u cześka w garażu tylko Brc lub Lenzo czy jak mu tam , na instalke licze około 3 tys zł wydać także spoko myślę że bedzie ok Daj sobie siana z tym Landi czy BRC, załóż normalnie jakiś polski popularny sterownik ( zenit, stag) do tego barracuda, reduktor zavoli zeta n i filtr fazy lotnej Alex 360 i będziesz mega zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 ok ok na to przyjdzie czas to sie dopytam tutaj Was jaki gaz itp . także jeszcze jest czas , jeszcze zobacze co i jak w peugeocie 407 miałem lpg brc i byłem mega zadowolony , coś tam ze staga było ale już nie pamietam co musiałbym zajrzeć w papiery ale teraz jestem w pracy , a nie w domu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 No to widać w Oplu tak jest. W Chevrolecie nie potrafili znaleźć różnic w częściach do silnika dostosowanego do LPG. Te oplowskie 1,8 robione na Węgrzech? W Chverolecie przez jakiś czas była opcja zamawiania silnika 1.8 do LPG wiec zapewne stosowano te same części co w Oplu. Nie wiem gdzie montowano te silniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Silniki do Chevroletów robione były w Korei. Te do Opli zdaje się na Węgrzech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Ja myślę spokojnie zrobic gaz i kontrolować co i jak bedzie ok , ja rozumiem ze Ci co zakładją gaz u cześka w garażu za 1600 zł to pozniej mają same problemy , a jak sie założy dobrą instalację z gwarancją u dobrego fachowca to bedzie wszystko ok pozdrawiam NIkt nie może sprawdzić po nr vin co było robione w tym samochodzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 No nie przesadzaj, takie rzeczy to już tylko ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 MZ0 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,6 BIEGOWA (M32-6 WR) Ale nie bałbym sie tego. Auto ma dość niski przebieg a same skrzynie ZTCW zostały poprawione. Mam w swojej Astrze taką skrzynię, 170 tyś na blacie a jszcze nie mam pierwszych objawów padania czyli nie telepie mi drążkiem biegów. M32 - skrzynia nie jest poprawiona - ma wadę fabryczną wynikającą z jej konstrukcji - za wąskie łożyska poszczególnych biegów i mechanizmu różnicowego. To że nie lata lewarek to kompletnie nic nie znaczy. U mnie nie latał lewarek, biegi wchodziły elegancko a skrzynia po prostu zaczęła wyć. Najlepsze jest to że usłyszysz to dopiero jak odpalisz i rozpędzisz samochód na podnośniku np w serwisie. Wyło jak diabli. Także kolega niech sobie doliczy do tej insigni ok 2-3 tys pln w zależności od serwisu Na kąciku bravo były wklejone przeze mnie zdjęcia łożysk- wytrzymały 2 wymiany oleju i 80 tkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Ja myślę spokojnie zrobic gaz i kontrolować co i jak bedzie ok , ja rozumiem ze Ci co zakładją gaz u cześka w garażu za 1600 zł to pozniej mają same problemy , a jak sie założy dobrą instalację z gwarancją u dobrego fachowca to bedzie wszystko ok pozdrawiam NIkt nie może sprawdzić po nr vin co było robione w tym samochodzie ? Tez tak myslalem jak Ty, zalozylem do A16XER gaz w warsztacie firmowym Staga, pilnowalem, regulowalem czesto. 300 Premium + Hana + ACR01, w 2012 kosztowalo to 3100 albo 3200 juz nie pamietam. Teraz po 40kkm na LPG (w sumie 65kkm) jestem po pierwszym szlifie szklanek, luzy tak zmalaly, ze nie szlo takiego wymiaru kupic. Jak sie dalej beda zapadac w tym tempie to za rok czeka mnie zabawa z glowica. Mimo wszystko napisze Ci, ze znam mase osob z Z18XER, ktore maja po 100-200kkm na LPG i jezdza bez zagladania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 M32 - skrzynia nie jest poprawiona -Skrzynia M32 w wykonaniu Opla miała przez pewien czas dodatkową wadę któą poprawiono. Czytałem o tym między innymi w Opel TIS. Chodziło o to że pracownicy na taśmie zakładali odwrotnie lub wcale jakieś podkładki dystansowe na ktorymś z wałków. Partia skrzyń tak potraktowanych sypała sie dość mocno.Co do telepania lewarkiem to całkiem niedawno dowiedziałem sie o tym od mechanika z ASo ktory ma w tym temacie spore pojęcie. Chodzi o to że początki wyrabiania sie łożyska w obudowie da sie wyczuć tylko trzeba wiedzieć czego szukać. Tak czy inaczej, mam zrobione 170 tyś , olej jeszcze fabryczny i nie ma objawów wskazujących początek padania skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Nie będziemy się licytować po prostu masz szczęście! JA szukałem przyczyny jęków około roku i 20 tkm. Poczytałem na temat skrzyń wszystko co się dało i jakoś objawy mi nie pasowały. Lewarek ani drgnął nic żadnych objawów oprócz "jęczenia" które było minimalnie słychać w kabinie - dopiero w serwisie na podnośniku wyszło szydło z worka- tak wyła skrzynia że nie słyszałem mechanika pod samochodem. Po rozebraniu okazało się że łożyska mają dziury a bieżnie są przegrzane!! Serwis zajmujący się skrzyniami biegów od 30 lat stwierdził, iż to typowa usterka tej skrzyni- łożyska mają ok 8mm szerokości a powinny mieć ok 14 mm, po prostu nie wyrabiają - za duże obciążenia i nieprzystosowane do tego typu obciązęn łożyska- poniżej parę fotek to raczej nie powstało wskutek braku podkładek? Ta skrzynia to po prostu złom i tyle! i niestety - sądząc po ilości pracy właśnie z tymi skrzyniami w praktycznie nowych samochodach to nikt nic z tym nie zrobił do dziś!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 czyli mówisz aby skrzynie sprawdzić na podnośniku , w jaki sposób abym podpowiedział mechanikom w oplu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 czyli mówisz aby skrzynie sprawdzić na podnośniku , w jaki sposób abym podpowiedział mechanikom w oplu Jak sprzedawałem swojego opla i kupujący wziął na sprawdzenie do ASO to mechanik bez sugestii sprawdził czy nie szumi, więc może mają to w zakresie przeglądu przed zakupowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 no ja myślę zobaczymy jak coś to im podpowiem , wiecie lepiej takie rzeczy widzieć jak macie coś jeszcze ciekawego na co zwrócić uwagę to dawajcie lepiej dla mnie bo wiecie jak jest z serwisami pozdrawiam Fatal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Zainteresowałbym sie kołami zmiennych faz rozrządu jeśli słychać klekot z okolicy głowicy. Wkład filtra elektromagnesu położenia zmiennego wałka rozrządu ulega uszkodzeniu i blokuje kanał olejowy. Stosunkowo częsta usterka silnika 1.8XER. Poprawiono to bodajże w 2010 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 czyli mówisz aby skrzynie sprawdzić na podnośniku , w jaki sposób abym podpowiedział mechanikom w oplu łopatologicznie- potrzeba do tego 2 osób, samochodu i podnośnika kolumnowego. Jeden mechanik wsiada do auta drugi podnosi samochód na podnośniku, następnie siedzący w aucie włącza silnik i wrzuca poszczególne biegi jakby jechał. Jak będą jakieś szumy jęki wycie ze skrzyni to masz pewność ze zbliża się naprawa. Najlepiej wymienić komplet łożysk - zarówno skrzyni jak i mechanizmu różnicowego - w sumie 9 szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 ok dzięki sprawdze to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinur Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 łopatologicznie- potrzeba do tego 2 osób, samochodu i podnośnika kolumnowego. Jeden mechanik wsiada do auta drugi podnosi samochód na podnośniku, następnie siedzący w aucie włącza silnik i wrzuca poszczególne biegi jakby jechał. Jak będą jakieś szumy jęki wycie ze skrzyni to masz pewność ze zbliża się naprawa. Najlepiej wymienić komplet łożysk - zarówno skrzyni jak i mechanizmu różnicowego - w sumie 9 szt. A to są aż tak wysokie koszty, żeby ta awaria dyskwalifikowała zakup auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 A to są aż tak wysokie koszty, żeby ta awaria dyskwalifikowała zakup auta? Nie, jakies 2kPLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 ok jutro jade sprawdze w serwisie dam znać co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatal Napisano 9 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 ok samochód kupiłem stan prawie igła , troche sie poci miedzy skrzynią a silnikiem ale tak to wszystko super zaliczka zostawiaona , jak gość załatwi wszystkie papiery jade sfinalizować tranzakcję pozdrawiam i dziękuje za rady i porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 zdjęcia jakieś później zapodaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.