Skocz do zawartości

Klima się wyłącza i włącza


Novy81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Pacjent to Chevrolet Lacetti. Problem polega na tym że sprzęgło klimy ciągle cyka (załącza sprężarkę ) jak dodaje gazu, np ruszam w korku... jedynka, trochę gazu, puszczam sprzęgło, ruszam  a zaraz hamuję bo korek i CYK. Zrobię przegazówkę  i cyk. Czy to może być problem z jakimś czujnikiem? Gdy np jadę z dużym obciążeniem bez klimy i włączam klimę sprężarka się załącza.Wydajność klimy wydaję się być w porządku, w tym roku uzupełniałem czynnik. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Pacjent to Chevrolet Lacetti. Problem polega na tym że sprzęgło klimy ciągle cyka (załącza sprężarkę ) jak dodaje gazu, np ruszam w korku... jedynka, trochę gazu, puszczam sprzęgło, ruszam  a zaraz hamuję bo korek i CYK. Zrobię przegazówkę  i cyk. Czy to może być problem z jakimś czujnikiem? Gdy np jadę z dużym obciążeniem bez klimy i włączam klimę sprężarka się załącza.Wydajność klimy wydaję się być w porządku, w tym roku uzupełniałem czynnik. 

 

Pod obciążeniem  normalne że kompresor się wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wysokiego ciśnienia wyrzuca bo przekracza 25 bar, po sekundzie trochę spadnie i załącza, ogólniejak kklima nie jest przeładowania czynnikiem do sprężarka zaczyna wymiękac, ale przy 35 stopniach na dworze to tak się zaczyna. Proponuje olać temat, za tydzień będzie juz wspomnienie o takich upałach, s i klima wróci do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod obciążeniem owszem - zależy od kompa wdepnięcie gazu w podłogę (komp uznaje, że potrzebujemy całej mocy - np. wyprzedzamy) odcina klimę. Ale nie przy ruszaniu w korku.

Coś jest  nie tak - może za dużo czynnika? Może za mało. Masz wydruk z machiny z ostatniego dobicia? Co na nim jest? Ile doładowałeś i kiedy było poprzednie dobijanie?

 

Do sprawdzenia ciśnienia - potrzebny jakiś warsztat z manometrami do klimy i majster, co się zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod obciążeniem owszem - zależy od kompa wdepnięcie gazu w podłogę (komp uznaje, że potrzebujemy całej mocy - np. wyprzedzamy) odcina klimę. Ale nie przy ruszaniu w korku.

Coś jest  nie tak - może za dużo czynnika? Może za mało. Masz wydruk z machiny z ostatniego dobicia? Co na nim jest? Ile doładowałeś i kiedy było poprzednie dobijanie?

 

Do sprawdzenia ciśnienia - potrzebny jakiś warsztat z manometrami do klimy i majster, co się zna.

Nie mam wydruku niestety... uzupełniałem z 1,5-2 miesiące temu a wcześniej  2 lata temu. Brakowało ok 100 gram. Też uważam że jest coś nie tak jest bo zwykłe dodanie gazu na postoju potrafi wyłączyć sprężarkę na chwilę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też próbowano wmówić, że włączanie i wyłączanie sprężarki jest normalne, ale okazało się, że było mało czynnika. W innym przypadku chodziło o wentylator - nie działał i czujnik ciśnienia wyłączał sprężarkę (w mieście, bo na trasie było ok). Tak czy inaczej jak klima sprawna, to sprężarka pracuje u mnie non-stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do regulacji temperatury na wyjściu, np utrzymania tych 5 stopni na wydmuchu.

 

Bez sensu. Jeśli dojdzie do zamarznięcia parownika to układ zostaje wyłączony, ale podczas normalnej pracy rzadko ma to miejsce, chyba, że uszkodzeniu ulegnie czujnik oblodzenia lub stanie wentylator kabinowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez sensu tylko tak działają najprostsze układy klimy, które nie mają sprężarki z regulacją wydajności (np o zmiennej pojemnosci skokowej) . Stabilizacja temperatury wyjściowej odbywa się przez rozłączanie i załączanie mechaniczne napędu kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez sensu tylko tak działają najprostsze układy klimy, które nie mają sprężarki z regulacją wydajności (np o zmiennej pojemnosci skokowej) . Stabilizacja temperatury wyjściowej odbywa się przez rozłączanie i załączanie mechaniczne napędu kompresora.

Czytaj ze zrozumieniem.

 

Muszę sam siebie zacytować...

 

Wystarczy że dodam gazu ( na luzie ) i po spadku obrotów słychać dźwięk załączającej się sprężarki, W ciągu minuty może tak z 15 razy sie zdarzyć. Tak kiedyś nie było.

 

Stawiam na czujnik ciśnienia bo chwilowo odłącza sprężarkę. Na autostradzie przy 4500k rpm klima chłodzi, tak samo da się ją włączyć przy dużym obciązeniu i obrotach Aha... wentylator działa. To wygląda tak jakby sprężarka była odłączana przy nagłym wzroście obrotów a potem się załącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo wzrost obrotów bardzo gwałtownie (widać pięknie na manometrach) powoduje wzrost ciśnienia, i teraz masz następujące opcje:

1. Za dużo czynnika w układzie

2. Nie wydajny skraplacz ( np mocno zagięte lamelki)

3. Pierwszy objaw padającej sprężarki ( na to stawiam)

4. Uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia

5 . zużyte tarcze sprzęgła sprężarki.

Nie ma sensu tak dywagować, albo podejdź gdzieś, podłącz manometry i będzie widać jak po dodaniu gazu czy ciśnienie leci szybko w górę i po przekroczeniu 28 bar rozłączy sprężarkę (jeśli tak patrz pkt. 3)

Jeśli nie to pozostałe opcje.

Ale jeszcze raz Ci piszę, za parę dni jak temperatura będzie juz rzędu 25 stopni to jest duża szansa ze wszystko samo wróci do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na zewnątrz nie ma wpływu bo wczoraj rano było 22 i działo się tak samo. 

Wczoraj włożyłem termometr w kratkę nawiewu i przy 33 stopniach na zewnątrz przy wentylatorze na 2 biegu, wyłączonym obiegu wewnętrznym z kratek leci 7-8 stopni. Przy obiegu wewnętrznym 4,5. Ogólnie klima wg mnie chłodzi wzorowo, widać na termometrze chwilowe wahnięcie ( skok ) temperatury przy ruszaniu lub przy dodaniu gazu na luzie.

 

Na pewno pojadę z tym na serwis jak będę miał czas, chcę mieć tylko jakieś pojęcie i pomysły bo nigdy żadnym mechanikom nie ufam  ;)

 

I mam pytanie do Ciebie bo się nie znam, dlaczego padająca sprężarka może dawać za wysokie ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilizacja temperatury wyjściowej odbywa się przez rozłączanie i załączanie mechaniczne napędu kompresora.

Stabilizacja temperatury jest realizowana przez mieszanie zimnego i ciepłego powietrza z nagrzewnicy/parownika! Sprężarka pracuje cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilizacja temperatury jest realizowana przez mieszanie zimnego i ciepłego powietrza z nagrzewnicy/parownika! Sprężarka pracuje cały czas.

a jak zadana temperatura jest wyzsza niz otoczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To idzie więcej ciepłego z nagrzewnicy.

to wiem :skromny:

chodzi mi o sprezarke-jest takim samym obciazeniem dla silnika czy ma jakis cykl eko?

przykladowo w VAG-u po zadaniu wyzszej temperatury sprezarka sie wylaczala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilizacja temperatury jest realizowana przez mieszanie zimnego i ciepłego powietrza z nagrzewnicy/parownika! Sprężarka pracuje cały czas.

Nie pracuje cały czas. Mam nagrać filmik byście uwierzyli? Chyba że przyjmujemy, że we wszystkich chevroletach np cruze i orlando są fabrycznie zepsute klimatyzacje bo pracują cyklami? Chevrolety mają jeszcze coś takiego jak ukryte załączenie klimatyzacji - nie zapala się nawet kontrolka na przełączniku a kompresor zostaje załączany bez wiedzy użytkownika :ee: . Dzieje się tak po uruchomieniu nawiewu na szybę jako forma osuszania. Wtedy automatyka jeszcze częściej włącza i rozłącza sprzęgło kompresora, bo widocznie nie jest wymagane duże schładzanie. Jest tak nawet w manualnej klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pracuje cały czas. Mam nagrać filmik byście uwierzyli? Chyba że przyjmujemy, że we wszystkich chevroletach np cruze i orlando są fabrycznie zepsute klimatyzacje bo pracują cyklami? Chevrolety mają jeszcze coś takiego jak ukryte załączenie klimatyzacji - nie zapala się nawet kontrolka na przełączniku a kompresor zostaje załączany bez wiedzy użytkownika :ee: . Dzieje się tak po uruchomieniu nawiewu na szybę jako forma osuszania. Wtedy automatyka jeszcze częściej włącza i rozłącza sprzęgło kompresora, bo widocznie nie jest wymagane duże schładzanie. Jest tak nawet w manualnej klimie.

U mnie nie ma tej funkcji i dobrze, strasznie mnie ona wpienia w firmowym Fordzie, wystarczy włączyć nawiew na szybę i już klima się włącza... mimo że auto ma podgrzewaną przednią szybę.  :mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w chrysler voyager jest tez ta funkcja że po przekręceniu nawiewu na szybę samoistnie załącza się klima i klima zawsze pracuje cyklicznie. kompresor klimy nie może pracować non stop , jest czujnik przytwierdzony do parownika pewnie daje on informacje o temperaturze parownika żeby parownik nie pokrył się szronem, bo jakby kompresor klimy chodziłby non stop  to zapewne parownik pokrył by się szronem a wtedy niemożliwy byłby przepływ powietrza poprzez parownik i wydajność chłodnego powietrza była by znikoma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.