Skocz do zawartości

Co ile wymieniac tarcze hamulcowe?


pirania_slon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zrobilem juz ponad 60tys km na tarczach z przodu. Czasem podczas hamowania trzepie kiera. Pora wymieniac tarcze?

Problem wystepuje tylko jak robie trase i podczas hamowania z predkosci ponad 100km/h.

Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienia się wtedy kiedy są zużyte tzn osiągną minimalną graniczną grubość, ile ona wynosi trzeba poszukać w instrukcji serwisowej auta, czasami takie info jest też wytłoczone na krawędzi tarczy.

Jednak jeśli masz wibracje w trakcje hamowania to tarcze trzeba wymienić niezależnie od zużycia, ewentualnie pokusić się o przetoczenie jeśli oczywiście po tym zabiegu będą dalej grubsze niż dopuszczalne minimum, czasami po przetoczeniu chwilę jest dobrze i wibracje znowu wracają :ooniee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich warsztatowych doświadczeń wynika że w 19 na 20 samochodów tarcze wymieniane z powodu ich korozji - czyli znacznie zmniejszonej powierzchni przylegania klocka - czasem przy konieczności wymiany klocków , a czasem dużo wcześniej, szczególnie przy ekstensywnym użytkowaniu pojazdu.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś mi się udaje na komplecie tarcz zrobić ok 60 do 90 kkm. Dla niektórych to sporo, dla innych mało. Dużo jednak zależy od tego, jakiej jakości są tarcze oraz jaki jest styl jazdy kierowcy. Testowaliśmy jakieś chińskie "cuda", które skończyły się przy 15 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zrobilem juz ponad 60tys km na tarczach z przodu. Czasem podczas hamowania trzepie kiera. Pora wymieniac tarcze?

Problem wystepuje tylko jak robie trase i podczas hamowania z predkosci ponad 100km/h.

Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka

 

A który to komplet klocków z tymi tarczami i ile im brakuje do zużycia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość tarczy trzeba zmierzyć bo na oko nie zobaczysz raptem kilku mm między nową z wg producenta zużytą.

 

W vectrze C tarcze fabryczne zmieniłem po około 150kkm, w corolli e12 po niecałych 40kkm a ceedzie po około 80kkm więc zasady nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zrobilem juz ponad 60tys km na tarczach z przodu. Czasem podczas hamowania trzepie kiera. Pora wymieniac tarcze?

Problem wystepuje tylko jak robie trase i podczas hamowania z predkosci ponad 100km/h.

Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka

 

Lacetti: Sprzedałem z przebiegiem 210+ kkm z fabrycznymi tarczami. Chciałem zmieniać przy 200kkm ale były grube i proste.

Drugi Lacetti: zaczęły bić po 60kkm.

Epica: Oryginały zaczęły bić po 50kkm, kolejne po 90kkm, zmieniłem na Brembo i do 170kkm był spokój (potem auto sprzedałem).

Outlander: zaczęły bić po ok. 90kkm. Nauczony doświadczeniem z Epiki zmieniłem na Brembo. Na razie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matiz org tarcze 137kkm, auto od nowości w domu. P2 jak kupiłem rok temu w czerwcu, tarcze z klockami były wymieniane. Zestaw jakiś budźetowy, klocki Hart-a a tarcze nie wiem sam. Poprzedni właściciel może zrobił na nich 2-3kkm. Ja do tej pory 42kkm. Czyli w sumie mają ok 45kkm, nie biją tarcze, klocki nie pylą zbytnio. Hamować dobrze hamują, więc i tak jestem zaskoczony ;) na klockach powinienem zrobić 70kkm przy mojej jeździe. Są auta w których tarcze są robione z "gó...litu" i szybko lecą, a są auta w których tarcze wytrzmyują min 2 krotną wymianę klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który to komplet klocków z tymi tarczami i ile im brakuje do zużycia?

Pierwszy komplet tego i tego. Zauwazylem ze bardziej trzepie kierownica podczas hamowania jak robie trase i jak jest tak goraco. Jezeli jezdze tylko po miescie to problem nie wystepuje. Mechanik wczoraj patrzyl na hamulce i stwierdzil ze jest wszystko ok. Powiedzial tylko ze tarcze sa z g...ianego materialu i szybko sie grzeja.

Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy komplet tego i tego. Zauwazylem ze bardziej trzepie kierownica podczas hamowania jak robie trase i jak jest tak goraco. Jezeli jezdze tylko po miescie to problem nie wystepuje. Mechanik wczoraj patrzyl na hamulce i stwierdzil ze jest wszystko ok. Powiedzial tylko ze tarcze sa z g...ianego materialu i szybko sie grzeja.

Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka

 

Identycznie było u mojego kolegi i też na oko nic nie było widać. Po zdjęciu tarcz zeszlifowaliśmy ranty (już dość spore) po czym złożyliśmy wszystko do kupy jak należy i problem przestał występować tzn. udało się zjeździć te klocki do końca i wymienić na nowe razem z tarczami. Komplet kosztował ze 700pln więc było warto walczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzial tylko ze tarcze sa z g...ianego materialu i szybko sie grzeja.

I co, uwierzyłeś mu?

Ja rozumiem, że tarcze mogą być źle odlane, źle wytoczone, ale materiałem na tarcze zasadniczo jest żeliwo.

Ono samo w sobie jako stop też może być pewnie lepsze czy gorsze, ale do licha... jakiż może być wpływ tej różnicy (ewentualnej) żeby jedno żeliwo w odróżnieniu od drugiego grzało się szybciej/wolniej?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identycznie było u mojego kolegi i też na oko nic nie było widać. Po zdjęciu tarcz zeszlifowaliśmy ranty (już dość spore) po czym złożyliśmy wszystko do kupy jak należy i problem przestał występować tzn. udało się zjeździć te klocki do końca i wymienić na nowe razem z tarczami. Komplet kosztował ze 700pln więc było warto walczyć.

Założę się, że 90% przypadków bicia tarcz to nie wina wadliwie wytworzonych tarcz, tylko wadliwego montażu (np. niewyczyszczenia piasty albo stosowania niewiadomopoco dziwnych smarowideł pomiędzy piastą a tarczą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem, że tarcze mogą być źle odlane, źle wytoczone, ale materiałem na tarcze zasadniczo jest żeliwo.

Ono samo w sobie jako stop też może być pewnie lepsze czy gorsze, ale do licha... jakiż może być wpływ tej różnicy (ewentualnej) żeby jedno żeliwo w odróżnieniu od drugiego grzało się szybciej/wolniej?????

 

przykład własny...

tarcze ATE - biły i auto żabkowało - zwykle jak sie nagrzaly - zmierzone bicie na zimno/lekko ciepło po obu stronach tarcz/auta:  0,03

ATE poszly do kosza i zalozone nowe tarcze BREMBO ...

Sprawdzone bicie podczas montażu Brembo: 

   zewnetrzna strona tarcz: 0,065-0,07

   wewnetrzna strona tarcz: 0,02-0,03

 

i po wymianie brak bicia do dzis (~60kkm)

ATE/Brembo zakladane odltusczone na idealnie czysta piaste...

 

btw..z instrukcji Brembo "poziom bicia może wynosić 0,1 mm dla samochodów osobowych, 0,12 dla aut dostawczych"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykład własny...

tarcze ATE - biły i auto żabkowało - zwykle jak sie nagrzaly - zmierzone bicie na zimno/lekko ciepło po obu stronach tarcz/auta:  0,03

ATE poszly do kosza i zalozone nowe tarcze BREMBO ...

Sprawdzone bicie podczas montażu Brembo: 

   zewnetrzna strona tarcz: 0,065-0,07

   wewnetrzna strona tarcz: 0,02-0,03

 

i po wymianie brak bicia do dzis (~60kkm)

ATE/Brembo zakladane odltusczone na idealnie czysta piaste...

 

btw..z instrukcji Brembo "poziom bicia może wynosić 0,1 mm dla samochodów osobowych, 0,12 dla aut dostawczych"

 

Niestety niektóre egzemplarze tarcz ATE faktycznie mają większe bicie. Osobiście preferuję zestawy Textar PRO albo TRW. Ja nigdy nie czyszczę piasty aż z takim zapałem jak robią to niektórzy tylko ręcznie (szczotka + papier) i w rozsądnym zakresie. Piasty nie smaruję niczym za to poświęcam sporo czasu na klocki i prowadnice i jak dotąd (odpukać) jeszcze nigdy nie miałem problemów z biciem, natomiast zdarzały się problemy z irytującym popiskiwaniem przy delikatnym hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdził jaki to materiał ? Polizał ?  :hehe:

 

Sprawa prosta: zdjąć tarcze, zmierzyć, jeśli się kwalifikują, to przetoczyć.

Założyć na czystą piastę.

Jak to nie tarcze to sprawdzić stan piast i łożysk, ewentualnie drążków kierowniczych i okolic.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zrobilem juz ponad 60tys km na tarczach z przodu. Czasem podczas hamowania trzepie kiera. Pora wymieniac tarcze?

Problem wystepuje tylko jak robie trase i podczas hamowania z predkosci ponad 100km/h.

Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka

Ja staram sie co druga zmianę klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.