pirania_slon Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Witam Zrobilem juz ponad 60tys km na tarczach z przodu. Czasem podczas hamowania trzepie kiera. Pora wymieniac tarcze? Problem wystepuje tylko jak robie trase i podczas hamowania z predkosci ponad 100km/h. Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Zmierzyć grubość tarcz i jeśli daleko im do minimalnych wartości to przetoczyć. W innym przypadku wymiana i spokój na kolejne 60kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Wymienia się wtedy kiedy są zużyte tzn osiągną minimalną graniczną grubość, ile ona wynosi trzeba poszukać w instrukcji serwisowej auta, czasami takie info jest też wytłoczone na krawędzi tarczy. Jednak jeśli masz wibracje w trakcje hamowania to tarcze trzeba wymienić niezależnie od zużycia, ewentualnie pokusić się o przetoczenie jeśli oczywiście po tym zabiegu będą dalej grubsze niż dopuszczalne minimum, czasami po przetoczeniu chwilę jest dobrze i wibracje znowu wracają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Pod warunkiem, że trzepanie kierownica jest spowodowane krzywymi tarczami...... bo przyczyn może być kilka, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 z moich warsztatowych doświadczeń wynika że w 19 na 20 samochodów tarcze wymieniane z powodu ich korozji - czyli znacznie zmniejszonej powierzchni przylegania klocka - czasem przy konieczności wymiany klocków , a czasem dużo wcześniej, szczególnie przy ekstensywnym użytkowaniu pojazdu. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
likeWhat Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Jakoś mi się udaje na komplecie tarcz zrobić ok 60 do 90 kkm. Dla niektórych to sporo, dla innych mało. Dużo jednak zależy od tego, jakiej jakości są tarcze oraz jaki jest styl jazdy kierowcy. Testowaliśmy jakieś chińskie "cuda", które skończyły się przy 15 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Witam Zrobilem juz ponad 60tys km na tarczach z przodu. Czasem podczas hamowania trzepie kiera. Pora wymieniac tarcze? Problem wystepuje tylko jak robie trase i podczas hamowania z predkosci ponad 100km/h. Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka A który to komplet klocków z tymi tarczami i ile im brakuje do zużycia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Grubość tarczy trzeba zmierzyć bo na oko nie zobaczysz raptem kilku mm między nową z wg producenta zużytą. W vectrze C tarcze fabryczne zmieniłem po około 150kkm, w corolli e12 po niecałych 40kkm a ceedzie po około 80kkm więc zasady nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Witam Zrobilem juz ponad 60tys km na tarczach z przodu. Czasem podczas hamowania trzepie kiera. Pora wymieniac tarcze? Problem wystepuje tylko jak robie trase i podczas hamowania z predkosci ponad 100km/h. Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka Lacetti: Sprzedałem z przebiegiem 210+ kkm z fabrycznymi tarczami. Chciałem zmieniać przy 200kkm ale były grube i proste. Drugi Lacetti: zaczęły bić po 60kkm. Epica: Oryginały zaczęły bić po 50kkm, kolejne po 90kkm, zmieniłem na Brembo i do 170kkm był spokój (potem auto sprzedałem). Outlander: zaczęły bić po ok. 90kkm. Nauczony doświadczeniem z Epiki zmieniłem na Brembo. Na razie spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Matiz org tarcze 137kkm, auto od nowości w domu. P2 jak kupiłem rok temu w czerwcu, tarcze z klockami były wymieniane. Zestaw jakiś budźetowy, klocki Hart-a a tarcze nie wiem sam. Poprzedni właściciel może zrobił na nich 2-3kkm. Ja do tej pory 42kkm. Czyli w sumie mają ok 45kkm, nie biją tarcze, klocki nie pylą zbytnio. Hamować dobrze hamują, więc i tak jestem zaskoczony na klockach powinienem zrobić 70kkm przy mojej jeździe. Są auta w których tarcze są robione z "gó...litu" i szybko lecą, a są auta w których tarcze wytrzmyują min 2 krotną wymianę klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirania_slon Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 A który to komplet klocków z tymi tarczami i ile im brakuje do zużycia?Pierwszy komplet tego i tego. Zauwazylem ze bardziej trzepie kierownica podczas hamowania jak robie trase i jak jest tak goraco. Jezeli jezdze tylko po miescie to problem nie wystepuje. Mechanik wczoraj patrzyl na hamulce i stwierdzil ze jest wszystko ok. Powiedzial tylko ze tarcze sa z g...ianego materialu i szybko sie grzeja.Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Pierwszy komplet tego i tego. Zauwazylem ze bardziej trzepie kierownica podczas hamowania jak robie trase i jak jest tak goraco. Jezeli jezdze tylko po miescie to problem nie wystepuje. Mechanik wczoraj patrzyl na hamulce i stwierdzil ze jest wszystko ok. Powiedzial tylko ze tarcze sa z g...ianego materialu i szybko sie grzeja. Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka Identycznie było u mojego kolegi i też na oko nic nie było widać. Po zdjęciu tarcz zeszlifowaliśmy ranty (już dość spore) po czym złożyliśmy wszystko do kupy jak należy i problem przestał występować tzn. udało się zjeździć te klocki do końca i wymienić na nowe razem z tarczami. Komplet kosztował ze 700pln więc było warto walczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 W bravo mam oryginalne tarcze jeszcze od nowosci (auto z 2001 roku). Przebieg 235kkm. Klocki ostatnio zmianialem przy 150kkm i caly czas jeszcze sie trzymaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Powiedzial tylko ze tarcze sa z g...ianego materialu i szybko sie grzeja. I co, uwierzyłeś mu? Ja rozumiem, że tarcze mogą być źle odlane, źle wytoczone, ale materiałem na tarcze zasadniczo jest żeliwo. Ono samo w sobie jako stop też może być pewnie lepsze czy gorsze, ale do licha... jakiż może być wpływ tej różnicy (ewentualnej) żeby jedno żeliwo w odróżnieniu od drugiego grzało się szybciej/wolniej????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Identycznie było u mojego kolegi i też na oko nic nie było widać. Po zdjęciu tarcz zeszlifowaliśmy ranty (już dość spore) po czym złożyliśmy wszystko do kupy jak należy i problem przestał występować tzn. udało się zjeździć te klocki do końca i wymienić na nowe razem z tarczami. Komplet kosztował ze 700pln więc było warto walczyć. Założę się, że 90% przypadków bicia tarcz to nie wina wadliwie wytworzonych tarcz, tylko wadliwego montażu (np. niewyczyszczenia piasty albo stosowania niewiadomopoco dziwnych smarowideł pomiędzy piastą a tarczą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Ja rozumiem, że tarcze mogą być źle odlane, źle wytoczone, ale materiałem na tarcze zasadniczo jest żeliwo. Ono samo w sobie jako stop też może być pewnie lepsze czy gorsze, ale do licha... jakiż może być wpływ tej różnicy (ewentualnej) żeby jedno żeliwo w odróżnieniu od drugiego grzało się szybciej/wolniej????? przykład własny... tarcze ATE - biły i auto żabkowało - zwykle jak sie nagrzaly - zmierzone bicie na zimno/lekko ciepło po obu stronach tarcz/auta: 0,03 ATE poszly do kosza i zalozone nowe tarcze BREMBO ... Sprawdzone bicie podczas montażu Brembo: zewnetrzna strona tarcz: 0,065-0,07 wewnetrzna strona tarcz: 0,02-0,03 i po wymianie brak bicia do dzis (~60kkm) ATE/Brembo zakladane odltusczone na idealnie czysta piaste... btw..z instrukcji Brembo "poziom bicia może wynosić 0,1 mm dla samochodów osobowych, 0,12 dla aut dostawczych" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 przykład własny... tarcze ATE - biły i auto żabkowało - zwykle jak sie nagrzaly - zmierzone bicie na zimno/lekko ciepło po obu stronach tarcz/auta: 0,03 ATE poszly do kosza i zalozone nowe tarcze BREMBO ... Sprawdzone bicie podczas montażu Brembo: zewnetrzna strona tarcz: 0,065-0,07 wewnetrzna strona tarcz: 0,02-0,03 i po wymianie brak bicia do dzis (~60kkm) ATE/Brembo zakladane odltusczone na idealnie czysta piaste... btw..z instrukcji Brembo "poziom bicia może wynosić 0,1 mm dla samochodów osobowych, 0,12 dla aut dostawczych" Niestety niektóre egzemplarze tarcz ATE faktycznie mają większe bicie. Osobiście preferuję zestawy Textar PRO albo TRW. Ja nigdy nie czyszczę piasty aż z takim zapałem jak robią to niektórzy tylko ręcznie (szczotka + papier) i w rozsądnym zakresie. Piasty nie smaruję niczym za to poświęcam sporo czasu na klocki i prowadnice i jak dotąd (odpukać) jeszcze nigdy nie miałem problemów z biciem, natomiast zdarzały się problemy z irytującym popiskiwaniem przy delikatnym hamowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 A jak sprawdził jaki to materiał ? Polizał ? Sprawa prosta: zdjąć tarcze, zmierzyć, jeśli się kwalifikują, to przetoczyć. Założyć na czystą piastę. Jak to nie tarcze to sprawdzić stan piast i łożysk, ewentualnie drążków kierowniczych i okolic. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Witam Zrobilem juz ponad 60tys km na tarczach z przodu. Czasem podczas hamowania trzepie kiera. Pora wymieniac tarcze? Problem wystepuje tylko jak robie trase i podczas hamowania z predkosci ponad 100km/h. Wysłane z mojego G526-L11 przy użyciu Tapatalka Ja staram sie co druga zmianę klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 przykład własny... No i? Ja się wyraźnie odniosłem do zdania "Powiedzial tylko ze tarcze sa z g...ianego materialu i szybko sie grzeja." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.