rwIcIk Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Własnie rozpoczął się ruch na wszystkich pasach trasy AK - jest to fragment S8 w Warszawie z lokalnymi pasami, gdzie mamy wiele węzłów polegających na wymianie ruchu lokalnego z szybkim poprzez zmianę pasa ruchu. Jak to wygląda w praktyce - oto zdjęcia z pierwszego dnia http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,pierwszy-dzien-w-pelni-otwartej-trasy-ak-10-km-w-5-minut,179881.html Co rzuca się w oczy? Mało który kierowca sygnalizuje zmianę pasa No i odległości pomiędzy pojazdami są niezbyt duże - w razie nagłego hamowania może być bum i kolizja, która zablokuje tę arterię Tak czy siak, ja się cieszę, bo może to trochę odblokuje północny objazd Warszawy, czyli drogę nr 62, którą dziennie przejeżdża kilka tys. TIRów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Własnie rozpoczął się ruch na wszystkich pasach trasy AK - jest to fragment S8 w Warszawie z lokalnymi pasami, gdzie mamy wiele węzłów polegających na wymianie ruchu lokalnego z szybkim poprzez zmianę pasa ruchu. Jak to wygląda w praktyce - oto zdjęcia z pierwszego dnia http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,pierwszy-dzien-w-pelni-otwartej-trasy-ak-10-km-w-5-minut,179881.html Co rzuca się w oczy? Mało który kierowca sygnalizuje zmianę pasa No i odległości pomiędzy pojazdami są niezbyt duże - w razie nagłego hamowania może być bum i kolizja, która zablokuje tę arterię Tak czy siak, ja się cieszę, bo może to trochę odblokuje północny objazd Warszawy, czyli drogę nr 62, którą dziennie przejeżdża kilka tys. TIRów przy takim natężeniu ruchu jaki tam jest w godzinach szczytu, nie da się zachować prawidłowych "autostradowych" odległości. Już się nie mogę doczekać jak przelecę od Konotopy do Marek i nawet nie zauważę Warszawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Byłem dzisiaj w szoku, wyjechałem jak zawsze żeby zdążyć do pracy, skręciłem do Lidela, potem jeszcze tankowanie i jeszcze byłem przed 8 w pracy, przed otwarciem przeważnie 8 lub po 8. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Mało który kierowca sygnalizuje zmianę pasa Bo ma to w d... mnie kiedyś zjechali na HP że sygnalizuje się manewr tylko wtedy jak potrzeba - a jak wiadomo jak sie jedzie to sygnalizować manewru nie potrzeba - A druga rzecz czy słyszałeś choćby jako urban legend o tym że ktos dostał za to mandat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Własnie rozpoczął się ruch na wszystkich pasach trasy AK - jest to fragment S8 w Warszawie z lokalnymi pasami, gdzie mamy wiele węzłów polegających na wymianie ruchu lokalnego z szybkim poprzez zmianę pasa ruchu. Jak to wygląda w praktyce - oto zdjęcia z pierwszego dnia http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,pierwszy-dzien-w-pelni-otwartej-trasy-ak-10-km-w-5-minut,179881.html Co rzuca się w oczy? Mało który kierowca sygnalizuje zmianę pasa No i odległości pomiędzy pojazdami są niezbyt duże - w razie nagłego hamowania może być bum i kolizja, która zablokuje tę arterię Tak czy siak, ja się cieszę, bo może to trochę odblokuje północny objazd Warszawy, czyli drogę nr 62, którą dziennie przejeżdża kilka tys. TIRów Z soboty na niedziele w nocy wracałem z Radomia. W Magdalence nagle zacząłem jechać piękna dwupasmówką na jakimś moście czy estakadzie. Na szczęście opisane w miarę i chwile potem byłem już przy lotnisku. Całkiem fajnie się teraz będzie jeździć, bez korków w Raszynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccfan Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Bo ma to w d... mnie kiedyś zjechali na HP że sygnalizuje się manewr tylko wtedy jak potrzeba - a jak wiadomo jak sie jedzie to sygnalizować manewru nie potrzeba - A druga rzecz czy słyszałeś choćby jako urban legend o tym że ktos dostał za to mandat ? W Chorwacji czy na Węgrzech 90% kierowców nie używa kierunkowskazów przy zmianie pasa czy przy wyprzedzaniu. Robią to tylko, gdy blisko z tyłu znajduje się inny kierowca, aby go uprzedzić o manewrze. I to ma naprawdę sens, dlatego będę taki system stosował u nas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 W Chorwacji czy na Węgrzech 90% kierowców nie używa kierunkowskazów przy zmianie pasa czy przy wyprzedzaniu. Robią to tylko, gdy blisko z tyłu znajduje się inny kierowca, aby go uprzedzić o manewrze. I to ma naprawdę sens, dlatego będę taki system stosował u nas I co? Duże są z tego oszczędności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccfan Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Jakieś tam pewnie są, jeśli chodzi o zużycie żarówek Za to jazda bez zbędnego mrugania jest na pewno wygodniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 W Chorwacji czy na Węgrzech 90% kierowców nie używa kierunkowskazów przy zmianie pasa czy przy wyprzedzaniu. Robią to tylko, gdy blisko z tyłu znajduje się inny kierowca, aby go uprzedzić o manewrze. I to ma naprawdę sens, dlatego będę taki system stosował u nas Po co wyprzedzać? Zepchnij auto z drogi i po sprawie. Pi....lić przepisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 W Chorwacji czy na Węgrzech 90% kierowców nie używa kierunkowskazów przy zmianie pasa czy przy wyprzedzaniu. Robią to tylko, gdy blisko z tyłu znajduje się inny kierowca, aby go uprzedzić o manewrze. I to ma naprawdę sens, dlatego będę taki system stosował u nas W związku z tym zamiast odruchu będziesz za każdym razem analizował az kiedys popelnisz błąd - niestety.. A wegry sa IMO złym przykladem bo na autostrachach wujątkowo często zajeżdżaja droge - oczywiscie bez kierunkowskazów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 I co? Duże są z tego oszczędności? Patrz jaka dbałośc o klimat - 15 milionów samochodów przez 4 lata wyemituje o 0,00000045 % mniej dwutlenku wegla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Jakieś tam pewnie są, jeśli chodzi o zużycie żarówek Za to jazda bez zbędnego mrugania jest na pewno wygodniejsza. Przecież one nawet jak działają to tylko przez 50% czasu. A jaką to niewygodę powoduje konieczność dotknięcia manetki przy kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Jakieś tam pewnie są, jeśli chodzi o zużycie żarówek Za to jazda bez zbędnego mrugania jest na pewno wygodniejsza. Jeszcze zamontuj sobie wyłącznik świateł stopu - po co świecić jak z tyłu nikt nie jedzie.... :hehe: :hehe: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 W związku z tym zamiast odruchu będziesz za każdym razem analizował az kiedys popelnisz błąd - niestety.. A wegry sa IMO złym przykladem bo na autostrachach wujątkowo często zajeżdżaja droge - oczywiscie bez kierunkowskazów... Ja mam odruch włączania kierunkowskazu przed zmianą pasa i następnie czekania aż skończy mrugać (mruga trzy razy). W tym czasie mogę spokojnie jeszcze raz upewnić się, że mam miejsce do wykonania manewru a przy okazji daję innym (których mógłbym nie zauważyć) okazję do wykonania jakiejś akcji żeby zapobiec kolizji. Po prostu robię to, do czego służy kierunkowskaz - ostrzegam innych przed manewrem. Zwłaszcza tych w ewentualnym martwym polu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Ja mam odruch włączania kierunkowskazu przed zmianą pasa patrz jest coś w czym się zgadzamy Z idiotycznych pomysłów racjonalizatorskich proponuje jeszcze nie patrzyc w lusterka bo się zużywają - albo precyzyjniej patryc tylko wtedy jak coś jedzie z tyłu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Patrz jaka dbałośc o klimat - 15 milionów samochodów przez 4 lata wyemituje o 0,00000045 % mniej dwutlenku wegla. * nie dotyczy VW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 W Chorwacji czy na Węgrzech 90% kierowców nie używa kierunkowskazów przy zmianie pasa czy przy wyprzedzaniu. Robią to tylko, gdy blisko z tyłu znajduje się inny kierowca, aby go uprzedzić o manewrze. I to ma naprawdę sens, dlatego będę taki system stosował u nas Mam uczulenie na kierowców, którzy nie używają kierunkowskazów przy zmianie pasa. Sam włączam odruchowo, nawet, jak nocą zjeżdżam z drogi szybkiego ruchu i w polu widzenia nie ma ani jednego auta, to u mnie mruga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Mam uczulenie na kierowców, którzy nie używają kierunkowskazów przy zmianie pasa. Sam włączam odruchowo, nawet, jak nocą zjeżdżam z drogi szybkiego ruchu i w polu widzenia nie ma ani jednego auta, to u mnie mruga. Ja też włączam odruchowo. Jedno machnięcie i samo się 3 razy miga Jakoś nie mam zaufania do kierowców, którzy olewają ich zdaniem niepotrzebne czynności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 25 Września 2015 Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Przecież one nawet jak działają to tylko przez 50% czasu. Ale powszechnie wiadomo, że żarówka pobiera najwięcej energii w momencie włączenia, a tu włącza się 90x / sekundę +- 30... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.