Skocz do zawartości

Wiele pasów i duży ruch


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Własnie rozpoczął się ruch na wszystkich pasach trasy AK - jest to fragment S8 w Warszawie z lokalnymi pasami, gdzie mamy wiele węzłów polegających na wymianie ruchu lokalnego z szybkim poprzez zmianę pasa ruchu.

Jak to wygląda w praktyce - oto zdjęcia z pierwszego dnia http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,pierwszy-dzien-w-pelni-otwartej-trasy-ak-10-km-w-5-minut,179881.html

Co rzuca się w oczy?

Mało który kierowca sygnalizuje zmianę pasa  :totalszok:

No i odległości pomiędzy pojazdami są niezbyt duże - w razie nagłego hamowania może być bum i kolizja, która zablokuje tę arterię  :nono:

Tak czy siak, ja się cieszę, bo może to trochę odblokuje północny objazd Warszawy, czyli drogę nr 62, którą dziennie przejeżdża kilka tys. TIRów    :sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie rozpoczął się ruch na wszystkich pasach trasy AK - jest to fragment S8 w Warszawie z lokalnymi pasami, gdzie mamy wiele węzłów polegających na wymianie ruchu lokalnego z szybkim poprzez zmianę pasa ruchu.

Jak to wygląda w praktyce - oto zdjęcia z pierwszego dnia http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,pierwszy-dzien-w-pelni-otwartej-trasy-ak-10-km-w-5-minut,179881.html

Co rzuca się w oczy?

Mało który kierowca sygnalizuje zmianę pasa  :totalszok:

No i odległości pomiędzy pojazdami są niezbyt duże - w razie nagłego hamowania może być bum i kolizja, która zablokuje tę arterię  :nono:

Tak czy siak, ja się cieszę, bo może to trochę odblokuje północny objazd Warszawy, czyli drogę nr 62, którą dziennie przejeżdża kilka tys. TIRów    :sciana:

 

przy takim natężeniu ruchu jaki tam jest w godzinach szczytu, nie da się zachować prawidłowych "autostradowych" odległości.

Już się nie mogę doczekać jak przelecę od Konotopy do Marek i nawet nie zauważę Warszawy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Mało który kierowca sygnalizuje zmianę pasa 

Bo ma to w d... mnie kiedyś zjechali na HP że sygnalizuje się manewr tylko wtedy jak potrzeba - a jak wiadomo jak sie jedzie to sygnalizować manewru nie potrzeba -  A druga rzecz czy słyszałeś choćby jako urban legend o tym że ktos dostał za to mandat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie rozpoczął się ruch na wszystkich pasach trasy AK - jest to fragment S8 w Warszawie z lokalnymi pasami, gdzie mamy wiele węzłów polegających na wymianie ruchu lokalnego z szybkim poprzez zmianę pasa ruchu.

Jak to wygląda w praktyce - oto zdjęcia z pierwszego dnia http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,pierwszy-dzien-w-pelni-otwartej-trasy-ak-10-km-w-5-minut,179881.html

Co rzuca się w oczy?

Mało który kierowca sygnalizuje zmianę pasa  :totalszok:

No i odległości pomiędzy pojazdami są niezbyt duże - w razie nagłego hamowania może być bum i kolizja, która zablokuje tę arterię  :nono:

Tak czy siak, ja się cieszę, bo może to trochę odblokuje północny objazd Warszawy, czyli drogę nr 62, którą dziennie przejeżdża kilka tys. TIRów    :sciana:

 

Z soboty na niedziele w nocy wracałem z Radomia. W Magdalence nagle zacząłem jechać piękna dwupasmówką na jakimś moście czy estakadzie. Na szczęście opisane w miarę i chwile potem byłem już przy lotnisku.

Całkiem fajnie się teraz będzie jeździć, bez korków w Raszynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ma to w d... mnie kiedyś zjechali na HP że sygnalizuje się manewr tylko wtedy jak potrzeba - a jak wiadomo jak sie jedzie to sygnalizować manewru nie potrzeba -  A druga rzecz czy słyszałeś choćby jako urban legend o tym że ktos dostał za to mandat ?

W Chorwacji czy na Węgrzech 90% kierowców nie używa kierunkowskazów przy zmianie pasa czy przy wyprzedzaniu. Robią to tylko, gdy blisko z tyłu znajduje się inny kierowca, aby go uprzedzić o manewrze. I to ma naprawdę sens, dlatego będę taki system stosował u nas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Chorwacji czy na Węgrzech 90% kierowców nie używa kierunkowskazów przy zmianie pasa czy przy wyprzedzaniu. Robią to tylko, gdy blisko z tyłu znajduje się inny kierowca, aby go uprzedzić o manewrze. I to ma naprawdę sens, dlatego będę taki system stosował u nas :)

 

I co? Duże są z tego oszczędności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Chorwacji czy na Węgrzech 90% kierowców nie używa kierunkowskazów przy zmianie pasa czy przy wyprzedzaniu. Robią to tylko, gdy blisko z tyłu znajduje się inny kierowca, aby go uprzedzić o manewrze. I to ma naprawdę sens, dlatego będę taki system stosował u nas :)

Po co wyprzedzać? Zepchnij auto z drogi i po sprawie. Pi....lić przepisy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Chorwacji czy na Węgrzech 90% kierowców nie używa kierunkowskazów przy zmianie pasa czy przy wyprzedzaniu. Robią to tylko, gdy blisko z tyłu znajduje się inny kierowca, aby go uprzedzić o manewrze. I to ma naprawdę sens, dlatego będę taki system stosował u nas :)

W związku z tym zamiast odruchu będziesz za każdym razem analizował az kiedys popelnisz błąd - niestety.. A wegry sa IMO złym przykladem bo na autostrachach wujątkowo często zajeżdżaja droge - oczywiscie bez kierunkowskazów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś tam pewnie są, jeśli chodzi o zużycie żarówek ;l  Za to jazda bez zbędnego mrugania jest na pewno wygodniejsza.

 

Przecież one nawet jak działają to tylko przez 50% czasu.  :hehe:

 

A jaką to niewygodę powoduje konieczność dotknięcia manetki przy kierownicy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym zamiast odruchu będziesz za każdym razem analizował az kiedys popelnisz błąd - niestety.. A wegry sa IMO złym przykladem bo na autostrachach wujątkowo często zajeżdżaja droge - oczywiscie bez kierunkowskazów...

 

Ja mam odruch włączania kierunkowskazu przed zmianą pasa i następnie czekania aż skończy mrugać (mruga trzy razy). W tym czasie mogę spokojnie jeszcze raz upewnić się, że mam miejsce do wykonania manewru a przy okazji daję innym (których mógłbym nie zauważyć) okazję do wykonania jakiejś akcji żeby zapobiec kolizji.

Po prostu robię to, do czego służy kierunkowskaz - ostrzegam innych przed manewrem. Zwłaszcza tych w ewentualnym martwym polu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja mam odruch włączania kierunkowskazu przed zmianą pasa

patrz jest coś w czym się zgadzamy :ok:

Z idiotycznych pomysłów racjonalizatorskich proponuje jeszcze nie patrzyc w lusterka bo się zużywają - albo precyzyjniej patryc tylko wtedy jak coś jedzie z tyłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Chorwacji czy na Węgrzech 90% kierowców nie używa kierunkowskazów przy zmianie pasa czy przy wyprzedzaniu. Robią to tylko, gdy blisko z tyłu znajduje się inny kierowca, aby go uprzedzić o manewrze. I to ma naprawdę sens, dlatego będę taki system stosował u nas :)

Mam uczulenie na kierowców, którzy nie używają kierunkowskazów  przy zmianie pasa. Sam włączam odruchowo, nawet, jak nocą zjeżdżam z drogi szybkiego ruchu i w polu widzenia nie ma ani jednego auta, to u mnie mruga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam uczulenie na kierowców, którzy nie używają kierunkowskazów  przy zmianie pasa. Sam włączam odruchowo, nawet, jak nocą zjeżdżam z drogi szybkiego ruchu i w polu widzenia nie ma ani jednego auta, to u mnie mruga.

Ja też włączam odruchowo. Jedno machnięcie i samo się 3 razy miga :ok:

Jakoś nie mam zaufania do kierowców, którzy olewają ich zdaniem niepotrzebne czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.