Skocz do zawartości

Przyszłościowe rozważania 20-30 tys zł klasa średnia Dłuuugie


MaserTi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
Jako, że mamy sobotę, piwko :piwko: obok to postanowiłem napisać post.

Za jakieś 2-3 lata będę zmieniał furę. Obecnie jeżdżę Saabem 9-5 1998r. 2.0t 200KM, 280 tys przebiegu - fura bezwypadkowa, w  fajnym stanie z prawdziwym przebiegiem.

Powoli się zastanawiam kto mógłby być dobrym następcom.

Wymagania (oczywiście elastyczne)-

 

-Jestem strasznie przewrażliwiony na poziomie hałasu wewnątrz pojazdu. Początkowo saab spełniał te wymagania lecz teraz stwierdzam, że jest za głośno. Im mniej elementów trzeszczy na wybojach i mniej słychać szum powietrza opon itp w trasie tym lepiej

 

-Czy w tym przedziale cenowym da się znaleźć jeszcze coś co nadaje się do gazu? - Obecne auto jest zagazowane i nie ukrywam, że koszty tankowania (10 trasa - 13 lpg miasto) bardzo mnie satysfakcjonują

 

-Wymagania dot. wyposażenia - tempomat, klima, jeżeli skóra to grzane i wentylowane stołki, no i wiadomo el. szyby itp. 

 

-im mniej awaryjne tym lepiej (obecnie nie narzekam ale auto ma już swoje lata i zawsze coś jest do zrobienia)

 

-nie ukrywam, że lubię auta z "duszą" (saab 9-5, do zabawy 900 Ng) aczkolwiek jeżeli będzie to vw/skoda/audi i spełnia powyższe wymagania to kosztem spokoju pewnie i się zdecyduje.

 

- automat obowiązkowo - mimo wieku 25 lat doszedłem do wniosku, że jestem gotowy do posiadania tego "luksusu"

 

- MOC - obecnie 200KM, 8 sek do setki wystarczy i poniżej tego nie chciałbym schodzić - Diesel nie wchodzi w grę. Korci również więcej niż 4 cylindry. Przy 6 cylindrach zupełnie inna kultura pracy.

 

 

Ostatnio braciak zakupił Saaba 9-3 2008 rok, 2.0 195 KM,  automat i stwierdziłem, że dla mnie może być troszkę za mały (przyzwyczaiłem się do wielkości 9-5tki) ale narzeczona przekonuje mnie, że nawet przy posiadaniu (w dalszej przyszłości potomka taka wielkość nam wystarczy). W Audi a4 (2002 rok) mojego kuzyna nie dałem rady wyrobić za kierownicą (miejsca na nogi dla mnie stanowczo za mało)

 

Do tematu proszę podchodzić na spokojnie i z humorem  :oki:

 

W załączniku opisywany Saab.

 

 

post-136848-0-84052300-1445705704_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaje Ci tylko wybor np Reno laguny 3 GT 204KM za 3 lata dorwiesz do 25kzl chyba hihi bo jednak ta wersja trzyma cene lub cos starszego np a6 z 1,8T bo inne do lpg srednio sie nadaja.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na giełdzie widzę lagune w przyzwoitych $$. Dlatego nie wykluczam, że może i na francuza padnie  :oki:

Jeździłem znajomego a6 c5 2.4 i dla mnie silnik wystarczający. Jako, że mam samochód do szaleństw to w "dupowozie" specjalnych mocy nie potrzebuje. 

A6 C6 występowały z 1.8t? Czy przypadkiem te 2.4 nie miały bezpośredniego wtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Piotrku, Hipcio ewidentnie nie przypadł mi go gustu jeżeli chodzi o wygląd. Silnik 3.5 byłby idealny dla mnie. V6, długowieczna i pod lpg idealnie. 
Moje rozważania są typowo teoretyczne. 9-5 tka będzie u mnie jeszcze przez 2-3 lata i potem oddam ją za grosze i mam w planach coś świeżego kupić. 
Niestety przyzwyczaiłem się do lpg i fajnie jakby silnik jeszcze dał rade się zagazować.  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytryna c5 lub c6 w wersji exlusiv

Podwojne szyby i mega wygluszenie

Np, nowe bmw f10 nie ma podejscia ani w zawiasie ani wyciszeniu.

Tylko jesli chcesz zejsc ponizej 8s to tylko werjcja v6 hdi + chip

C6 za takie pieniądze to bedzie szrot, w dodatku utrzymanie tego nie będzie tanie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o BMW, nic ciekawego nie znajdziesz, sam szrot, a jak jest coś ciekawego to cena zabija. Audi, sam jezdziłeś A6 i wiesz, że szału nie ma. C6 nietypowe, ale serwis może zabić. Ponoć C5 jest bdb wyciszona, ale porządnego motoru do gazu brak. Najrozsądniej to GS 300, 2 generacja, w tej kasie powinno być coś ciekawego, wygląd trąci myszką jednak silnik współpracuje z gazem, automat jest standardem, a osiągi w zupełności wystarczaja. Dochodzi jeszcze gs400.

Ewentualnie Volvo S80 w poliftowej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na giełdzie widzę lagune w przyzwoitych $$. Dlatego nie wykluczam, że może i na francuza padnie  :oki:

Jeździłem znajomego a6 c5 2.4 i dla mnie silnik wystarczający. Jako, że mam samochód do szaleństw to w "dupowozie" specjalnych mocy nie potrzebuje. 

A6 C6 występowały z 1.8t? Czy przypadkiem te 2.4 nie miały bezpośredniego wtrysku?

 

W mojej ocenie L3 odpada, ze względu na trzeszczenie w środku + słabe wyciszenie.

Jeśli miałbym jeszcze raz podejmować decyzję, wziął bym c5 exclusive i cieszył się ciszą, a nie jadąc 140 km/h + autostradowa tolerancja muszę głośno radia. Przy niższych prędkościach też się słyszy świat zewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli patrząc po opiniach tutaj przedstawionych wynika, że powinienem szukać czegoś z klasy wyższej średniej czyli Volvo s80, audi a6, bmw serii 5, lexus, 

Muszę przejechać się citroenem c5. Czytałem i słyszałem wiele opinii, że samochody te są całkiem przyzwoicie wyciszone.
Lexus prawdopodobnie odpadnie ze względu na koszty utrzymania - (zapewne saab 9-5 to pikuś przy nim), Dzięki za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem ojcu c5 w ostatniej budzie 2.0 hdi 163KM 6AT wersja exlusiv

 

auto baaaaaaardzo ciche i zawias meeeeeeeeeega wygodny, kompletnie odizolowuje od srodowiska zew.

 

mam do porowniania BMW 5 f10 525d i nie ma podejscia ww. tematach mimo adapcyjnego zawiasu

 

oczywiscie w katergori fun z jazdy BMW jest gora.

 

mysle ze w wersji 3.0 V6 lub 3.0 V6 HDI bedzie juz sie odpychac wiecej niz przyzwoicie

 

na tyle mi sie spodobala cytryna ja fan subaru ze sam zaczynam zastanawiac sie nad c5 dla siebie..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli patrząc po opiniach tutaj przedstawionych wynika, że powinienem szukać czegoś z klasy wyższej średniej czyli Volvo s80, audi a6, bmw serii 5, lexus, 

Muszę przejechać się citroenem c5. Czytałem i słyszałem wiele opinii, że samochody te są całkiem przyzwoicie wyciszone.

Lexus prawdopodobnie odpadnie ze względu na koszty utrzymania - (zapewne saab 9-5 to pikuś przy nim), Dzięki za wszelkie sugestie.

Wcześniej jezdziłem e60, a przesiadłem się na C5 exclusive. Wyciszenie i komfort zdecydowanie na korzyść C5. Może to też kwestia różnicy wieku tych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej jezdziłem e60, a przesiadłem się na C5 exclusive. Wyciszenie i komfort zdecydowanie na korzyść C5. Może to też kwestia różnicy wieku tych aut.

Czyli kolejny plus w stronę citroena.

Podejrzewam, że mimo wszystko wiek czyli stan uszczelek, liczba przejechanych km tez robi swoje ale pewnie nie w znaczącym stopniu.

Dzieki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na teraz widze trzy duze wady c5

Brak uchwytow na kubki

Przy bardzo dynamiczmnej jezdzie zawias nawet w opcji sport jest za miekki

Auto nastraja do spokojnej jazdy, nie wiem dlaczego ale w c5 nie chce sie szybko jedzic tylko polykac w kolejne kkm w ciszy i najlepiej jazzie w tle :)

P.s. dzis zrobilem nim 600km i czuje sie jak po sesji joga :) ....masaze w fotelach to geniualna rzecz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na teraz widze trzy duze wady c5

Brak uchwytow na kubki

Przy bardzo dynamiczmnej jezdzie zawias nawet w opcji sport jest za miekki

Auto nastraja do spokojnej jazdy, nie wiem dlaczego ale w c5 nie chce sie szybko jedzic tylko polykac w kolejne kkm w ciszy i najlepiej jazzie w tle :)

P.s. dzis zrobilem nim 600km i czuje sie jak po sesji joga :) ....masaze w fotelach to geniualna rzecz

Tak jak napisałem, mam auto do szybszej jazdy. Saab tez ma bardzo miękkie zawieszenie i wiem, ze to auto nie jest stworzone do szybkich zakrętów.

Będę musial przy najbliższej okazji przejechać sie c5.

Są tam jeszcze silniki benzynowe nadające sie do lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie L3 odpada, ze względu na trzeszczenie w środku + słabe wyciszenie.

Jeśli miałbym jeszcze raz podejmować decyzję, wziął bym c5 exclusive i cieszył się ciszą, a nie jadąc 140 km/h + autostradowa tolerancja muszę głośno radia. Przy niższych prędkościach też się słyszy świat zewnętrzny.

 

Na pewno mamy to same auto? Bo u mnie nawet przy ok 200 km/h jest dośc cicho. A przy predkościach jakie podajesz to zupełnie cicho. Może to kwestia silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 nie jedzie poza tym w wiekszosci jest bida wersja z klasycznym zawiasem....

3.0 szukalem ale. W ciagu miesiaca obserwowania ogloszen byly dwie szt i to w duzej odleglosci ode mnie.

Skonczylo sie na dieslu...

 

Właśnie sprawdziłem i jak 2.0 nie jedzie skoro ma 9,7s do setki? A 2.0 HDI 140KM ma 10,6??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.