Mirron Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Czołem! Do tej pory eksploatowałem same benzyny z doładowaniem gazowym... ale ubzdurałem sobie zakup Hondy Accord VIII po 2008 roku i jako że benzynę trudno kupić, poza tym uchodzą za silniki paliwożerne to zacząłem rozważać nabycie takiego japońca z silnikiem diesla... Honda oferuje silniki 2.2 DTEC 150KM - czy są to silniki równie trwałe jak benzynowe? Z jakimi większymi kosztami moge się liczyć jak coś poleci... ? Do tej pory omijałem diesla, z uwagi na zakorzenione w głowie problemy z silnikami TDCI od Forda i kosztami ich napraw... ale chyba czas sie otworzyć na nowe horyzonty... Samochód będzie eksploatowany głownie w mieście... jest sens się w to pchać ? Gdzieś doczytałem że bez problemu po wgraniu nowej mapy i ustawień do komputera spokojnie bez żyłowania można uzyskać parametr na poziomie 180KM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Diesel do miasta to chyba średni pomysł? Zimą na zimnym będziesz cały czas jeździł. Ten silnik uchodzi za bezproblemowy ale uważam, że w mieście nie ma sensu. 2.0 NoPB w CR-V palił maksymalnie 10,5l/100km. a bez wału z napędem tylko na przód maks. 8,5l/100km, więc wcale nie jakoś dużo jak na takie auto. Accord będzie palił z tym silnikiem mniej lub podobnie. Masa zbliżona a nie taki: "kredens" jak CR-V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Babinicz Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Czołem! Do tej pory eksploatowałem same benzyny z doładowaniem gazowym... ale ubzdurałem sobie zakup Hondy Accord VIII po 2008 roku i jako że benzynę trudno kupić, poza tym uchodzą za silniki paliwożerne Wrecz przeciwnie. Ja znowu slyszalem opinie, ze ten 2.0 benzynowy w Hondzie jest bardzo oszczedny. Ale jest tez druga strona. On dosc wysoko sie kreci jak na cywilne auto, i jak bedziesz chcial to czesto wykorzystywac, to moze spalic wiecej niz srednia przewiduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Mirron, warto. Jeden z lepszych jak nie najlepszy dizel na rynku. Nic w nich się nie psuje jak w vag, mazdzie, bmw czy tdci. Tak, lajtowa mapka można na 17x podciągnąć. Warunek jaki będziesz musiał spełnić to - nie zamulac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Mirron, warto. Jeden z lepszych jak nie najlepszy dizel na rynku. Nic w nich się nie psuje jak w vag, mazdzie, bmw czy tdci. Tak, lajtowa mapka można na 17x podciągnąć. Warunek jaki będziesz musiał spełnić to - nie zamulac Tylko po co brac diesla do miasta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Ryb jezdzi i jest ok Ocenilem silnik nie przeznaczenie auta Znajomi jezdza tym 2,2 i innymi z dpf po miescie , poki co nic nie wybuchlo W porowaniau z pb ten silnik nagrzewa sie moze z 1-2 km dluzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Smigam Civicem ze starszym kuzynem tego silnika tj 2.2 iCTDi. Po zmienie programu mam obecnie 200KM i 400Nm, ale założyłem większy IC. Bez zmiany osprzętu 180 będzie bezdymnym programem. Ze słabych stron - sprzęgło (a wlasciciwe docisk). Jak sie cisnie od niskich obrotow to moze sie skonczyc nawet po 30-50kkm. Troche mocniejsze jest sprzeglo z TypeS, ktory ma fabrycznie podniesiona moc do 180KM. Spalanie - ja mam po 3 latach i 60kkm - 6,9l/100 (liczone w excelu). Chociaz ja jezdze glownie trasy. Silnik bardzo dobry, oprocz rzeczonego sprzegla bezproblemowy. Sam dla siebie szukalem Accorda 2.4. A czy trudno znalezc benzyne? Wydaje mi sie, ze 2.0 zdecydowanie latwiej znalezc niz 2.2, bo 2.0 to wiekszosc sprzedazy w PL. A sprowadzane niestety i 2.2 i 2.4 wpadaja w wysoka akcyze. W sumie przypadkiem wyladowalem z Civicem 2.2. Ale do miasta szukalbym benzyny - najlepiej 2.4 + ew LPG. Wprawdzie ztcp w accordzie tak jak w civicu w nawiewach sa grzalki elektryczne, zeby nie zamarzac, ale silnik nagrzewa sie dlugo. Przynajmniej takie sa moje wrazenie z blisko 3 lat z civicem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Diesel by się nagrzewał musi jechać. W mieście, na światłach stygnie zimą Pamiętam, że toyotowy D4D poniżej zera na zewnątrz podbijał obroty biegu jałowego na postoju, gdy się włączyło ogrzewanie na maksa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 31 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Tylko po co brac diesla do miasta? Mondeo w gazie paliło mi 15 gazu.. teraz mam Leona 1.4 85KM i popija średnio 9,5 benzyny... użytkuje 70-80% w mieście reszta drobne trasy... do podobnego użytku przewiduje Accorda, rano przed 7 lece bez korków, wracając z roboty jest już ciut ciasno i tak ło... A czy trudno znalezc benzyne? Na allegro jest ledwo 24szt benzyny w kombi z czego albo ceny w kosmosie ustalane albo ruiny... troche obejrzałem tego i ciężki temat dlatego poszerzyłem pole szukania na diesla, ewentualnie zmienie markę na Toyote Avensis jak bedzie lipa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Diesel by się nagrzewał musi jechać. W mieście, na światłach stygnie zimą Pamiętam, że toyotowy D4D poniżej zera na zewnątrz podbijał obroty biegu jałowego na postoju, gdy się włączyło ogrzewanie na maksa 1.6 by VW tak samo robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Na allegro jest ledwo 24szt benzyny w kombiSzukasz kombii? Ale wiesz już ,że pojemnośc tego kombii jest mniejsza niz wersji sedan a ich obu od civica hatchback? Jednakże przyznaję,że Accord VIII kombi jest piękny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Miałem okazję pojeździć kilka razy accordem 2.2 150PS, przebieg 300kkm z małym hakiem. Silnik suchutki, chodził jak zegarek, prędzej po wnętrzu było widać przebieg, a nie po silniku i osprzęcie. Bardzo fajne auto, silnik ładnie się zbiera, bardzo cichy i z dobra kultura pracy jak na 4 gary. Ojciec znajomego mechanika z tego co widzę jeździ do dziś tym accordem, bo nie chciał nikt kupić go z tym przebiegiem, nawet po skręceniu. Ta jednostka uchodzi za jednego z lepszych klekotów, a mocy wydaję się mało na tą budę, ale w praktyce naprawdę przyjemnie przyśpiesza, musiałbym spojrzeć na kreski, ale max. moment musi być w sporym zakresie dostępny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Szukasz kombii? Ale wiesz już ,że pojemnośc tego kombii jest mniejsza niz wersji sedan a ich obu od civica hatchback? Jednakże przyznaję,że Accord VIII kombi jest piękny ale to tylko liczby.podobnie jest z V50-ale nie zamienilbym jego bagaznika na tego z Civica.czasem trzeba zaladowac powyzej rolety i wtedy kombi wykazuje swoja zalete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Na allegro jest ledwo 24szt benzyny w kombi z czego albo ceny w kosmosie ustalane albo ruiny... troche obejrzałem tego i ciężki temat dlatego poszerzyłem pole szukania na diesla, ewentualnie zmienie markę na Toyote Avensis jak bedzie lipa... ale w toykach to już kompletnie nie ma ciekawych silników, 1.8 żłopią olej, 2.0 ma wtrysk bezpośredni i też jest kapryśne, a diesle mają słabe wtryski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Mirron, warto. Jeden z lepszych jak nie najlepszy dizel na rynku. Nic w nich się nie psuje jak w vag, mazdzie, bmw czy tdci. Tak, lajtowa mapka można na 17x podciągnąć. Warunek jaki będziesz musiał spełnić to - nie zamulac Czyli poprawili poprzednia wersje (bodajze 140KM) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Czyli poprawili poprzednia wersje (bodajze 140KM) ?To nie do końca ten sam silnik. Inne wtryski - piezo są w tym, kol i coś tam jeszcze. Nie poprawili na gorsze jak to bywało w innych markach. Ja jestem anty nastawiony do dizla ale ten silnik mógłbym brać w ciemno. Ofc zdarzają się problemy z dpf, przez kilka lat tylko 2 czy 3 szt były na wycinkę. Egr, jak ktoś będzie zamulac to mechanik będzie kla bo kiepsko się go wymienia. Sprzęgło jak juz tu wspomniane było ma podobno słaby docisk, pewnie na mocnej mapie sądzie po kilku strzałach. W normalnym użytkowaniu nie powinno sprawiać problemów. Poza tym zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym - które nie siada - kosztuje ze 2,5 kpln Silnik idetec jest, albo inaczej - nie jest tak cichy jak ten wcześniejszy 2,2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Poza tym zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym - które nie siada - kosztuje ze 2,5 kpln Daj namiary bo tyle kosztuje samo DMF i to po znizkach. Sprzeglo z TypeSa (brak zamiennika) kosztuje w serwisie 1800 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Na allegro jest ledwo 24szt benzyny w kombi z czego albo ceny w kosmosie ustalane albo ruiny... troche obejrzałem tego i ciężki temat dlatego poszerzyłem pole szukania na diesla, ewentualnie zmienie markę na Toyote Avensis jak bedzie lipa... Diesli jest o 10 wiecej wiekszosc diesli jest sprowadzonych. Koszty oplat sa duze, wiec trzeba wziac pod uwage ile kosztowaly w DE albo wziac pod uwage jakie beda koszty jezeli nie sa jeszcze oplacone. Podobny problem jest z 2.4 Najpewniejszy bylby 2.0 bo jest duzo krajowych wiec latwiej potwierdzic historie a przy sprowadzakach jest nizsza akcyza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Daj namiary bo tyle kosztuje samo DMF i to po znizkach. Sprzeglo z TypeSa (brak zamiennika) kosztuje w serwisie 1800Na szybko bo kieruje http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=171438052258&alt=web Widziałem po niecałe 500. Sprzęgło w ts różni się dociskiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Na szybko bo kieruje http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=171438052258&alt=web Widziałem po niecałe 500. Sprzęgło w ts różni się dociskiem Sprzeglo z TypeSa juz mam czeka na montaz, pewnie na wiosne. Zagdka jest DMF z TypeSa, bo nie znalazlem info czy pasuje do iCTDi - wtedy nie trzebaby toczyc sprzegla, zeby spasowalo. Sprawdzalem w katalogach intercarsu i ciezko o jakiekolwiek wniosku, czy pasuje czy nie. PS, zeby bylo za 2500 to musialoby byc blizej 400 niz 500 GBP :D ale to moze byc dobry kierunek na poszukiwania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 To nie do końca ten sam silnik. Inne wtryski - piezo są w tym, kol i coś tam jeszcze. Nie poprawili na gorsze jak to bywało w innych markach. Ja jestem anty nastawiony do dizla ale ten silnik mógłbym brać w ciemno. Ofc zdarzają się problemy z dpf, przez kilka lat tylko 2 czy 3 szt były na wycinkę. Egr, jak ktoś będzie zamulac to mechanik będzie kla bo kiepsko się go wymienia. Sprzęgło jak juz tu wspomniane było ma podobno słaby docisk, pewnie na mocnej mapie sądzie po kilku strzałach. W normalnym użytkowaniu nie powinno sprawiać problemów. Poza tym zestaw sprzęgła z kołem dwumasowym - które nie siada - kosztuje ze 2,5 kpln Silnik idetec jest, albo inaczej - nie jest tak cichy jak ten wcześniejszy 2,2. Czyli jednak trochę poprawili, bo właśnie wtryski potrafiły padać. Problematyczne też było turbo i pękające kolektory, ale to wiem, że Honda wprowadziłą modyfikację. Sprzęgła były słabe to fakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 3 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Diesli jest o 10 wiecej wiekszosc diesli jest sprowadzonych. Koszty oplat sa duze, wiec trzeba wziac pod uwage ile kosztowaly w DE albo wziac pod uwage jakie beda koszty jezeli nie sa jeszcze oplacone. Podobny problem jest z 2.4 Najpewniejszy bylby 2.0 bo jest duzo krajowych wiec latwiej potwierdzic historie a przy sprowadzakach jest nizsza akcyza. Zgadza się, niby więcej ale przebierać nie ma tak do końca w czym, poza tym budżet mnie nieco ogranicza a niestety "pewniejsze" autka krajowe są sporo droższe... w Niemczech jest nieco lepiej poza tym liczę na wyhaczenie małego gniota... wolałbym mimo wszystko benzyne, ale jak sie trafi porządny diesel to nie pogardze pewnie.... Szukasz kombii? Ale wiesz już ,że pojemnośc tego kombii jest mniejsza niz wersji sedan a ich obu od civica hatchback? Jednakże przyznaję,że Accord VIII kombi jest piękny ano własnie.... bagażnik to jakaś zemsta hondy... zalewie 406 litrów, przy blisko 550 litrów w Avensis czy Mondeo.. obawiam się że mogę mieć problem z załadunkiem wózka .... ale linia tego auta częściowo rekompensuje tę pomyłkę konstrukcyjną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 ano własnie.... bagażnik to jakaś zemsta hondy... zalewie 406 litrów, przy blisko 550 litrów w Avensis czy Mondeo.. obawiam się że mogę mieć problem z załadunkiem wózka .... ale linia tego auta częściowo rekompensuje tę pomyłkę konstrukcyjną To mniej niz Civic Ufo (tyle samo jakby nie liczyc schowka pod podloga). Poprzedni Tourer zwany pieszczotliwie trumniakiem ma 680 Ale fakt, pojemnosc bagaznika 8 gen jest slaba i mam paru znajomych, ktorzy po ufo nie kupili accorda wlasnie ze wzgledu na bagaznik. I jezdza prestizami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Ostatnio jest moda na więcej przestrzeni dla pasażerów, więc bagażniki maleją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Ostatnio jest moda na więcej przestrzeni dla pasażerów, więc bagażniki maleją. W tym wypadku niezbyt wyszło bo i w środku salonow nie ma co nie zmienia faktu, ze 8gen tourer 2.2 albo 2.4 sa na liscie potencjalnych nastepcow mojego ufo, jak mi sie juz znudzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 3 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Ostatnio jest moda na więcej przestrzeni dla pasażerów, więc bagażniki maleją. właśnie kurde wg opinii użytkowników np na autocentrum z przestrzenią dla pasażerów też ponoć lipa... choć jak ja oglądałem to jakoś nie zwróciłem uwagi na miniaturyzacje wnętrza.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 To mniej niz Civic Ufo (tyle samo jakby nie liczyc schowka pod podloga). Poprzedni Tourer zwany pieszczotliwie trumniakiem ma 680 Ale fakt, pojemnosc bagaznika 8 gen jest slaba i mam paru znajomych, ktorzy po ufo nie kupili accorda wlasnie ze wzgledu na bagaznik. I jezdza prestizami Przymierzalem się kilka lat temu do kupna "trumny" i na boga tam na oko nawet 500 litrów nie było...wprawdzie jezdzilem wersja z pełnym kołem zapasowym ale to chyba aż takiej różnicy nie robiło.Wysłane z mojego XT1032 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Przymierzalem się kilka lat temu do kupna "trumny" i na boga tam na oko nawet 500 litrów nie było...wprawdzie jezdzilem wersja z pełnym kołem zapasowym ale to chyba aż takiej różnicy nie robiło. Wysłane z mojego XT1032 Cos mi sie pozajączkowało. Sprawdziłem. W zależności od źródła 572 albo 575. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 te trumny mają strasznie płytkie bagażniki, auto spore a miejsca jakoś mało. Mimo to bardzo mi się podobają. W VIII podobno już jest słabiej z jakością wnętrza i spasowaniem elementów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.